Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi allen,

Ik wil een Intel NUC barebone kopen voor internetverkeer monitoring.
Beide kunnen DDR4 aan.

Intel J4005 heeft 4L cach en de Intel i3 7100u maar 3L.
Welke raden jullie mij aan hoog bovenstaande taak?

Prijs verschil is namelijk voor € 125,-.
Dank jullie wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:18:
Hi allen,

Ik wil een Intel NUC barebone kopen voor internetverkeer monitoring.
Beide kunnen DDR4 aan.

Intel J4005 heeft 4L cach en de Intel i3 7100u maar 3L.
Welke raden jullie mij aan hoog bovenstaande taak?

Prijs verschil is namelijk voor € 125,-.
Dank jullie wel.
Hoeveel lagen cache iets heeft is wel een heel specifieke manier om cpus te vergelijken ?

Die i3 rend in de meeste opzichten die j4005 ver voorbij
Maar de vraag is of je dat nodig hebt voor wat internet monitoring.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn ervaring met NUC's is dat je snel te kort komt, maar dat is wel weer een andere tak dan internet monitoring. Als je hem koopt om een aantal jaren mee vooruit te kunnen zou ik de duurdere nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem de duurdere dan maar. Ben ook maar een leek, puur hobby en wat kennis bij doen. Ga hem x aantal jaren gebruiken. Thanks beide heren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:12
@Verwijderd Zie [Ervaringen] Intel Apollo Lake & Kaby Lake NUC's en [Ervaringen] Intel Coffee Lake NUC's (2018)

Edit: ASRock DeskMini 310 is ook een leuke optie, kan je je eigen processor in gooien. Afhankelijk van hoeveel performance je nodig hebt een Pentium Gold G5400, i3-8100 of i5-8400

[ Voor 62% gewijzigd door Balance op 14-09-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als het niet per sé een NUC moet zijn, dan zijn er inderdaad hele goede alternatieven zoals @Balance aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.