Stof na oplevering

Pagina: 1
Acties:
  • 5.657 views

Vraag

• Driekkes
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-04 14:34
Hallo allemaal,

Over een maand wordt mijn nieuwbouwwoning opgeleverd. Na 3 weken zelf klussen (muren, vloeren en wat kleine dingen) wil ik verhuizen. Elders heb ik gelezen dat er nog veel stof aanwezig kan zijn in nieuwbouwwoningen (wat dus veel schoonmaken betekend), maar dit lees ik verder eigenlijk nergens. Wat is jullie ervaring hiermee? En eventueel tips om het te voorkomen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Wat voor problemen voorzie je? Ga een avondje voordat je alles gaat verhuizen kijken en trek desnoods een paar uurtjes uit om even goed schoon te maken.

The devil is in the details.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Goed luchten? Alvorens de inboedel te plaatsen nog eens stofzuigen..?

• Driekkes
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-04 14:34
Ik bedoel meer het eerste half jaar. Heb ergens gelezen dat sommigen dan nog veel last hebben van stof, maar weet niet in hoeverre dit voor iedereen geldt.

Verder inderdaad een keer goed schoonmaken voordat de inboedel erin komt, maar het gaat me dus vooral om de periode daarna...

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Driekkes schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:11:
Ik bedoel meer het eerste half jaar. Heb ergens gelezen dat sommigen dan nog veel last hebben van stof, maar weet niet in hoeverre dit voor iedereen geldt.

Verder inderdaad een keer goed schoonmaken voordat de inboedel erin komt, maar het gaat me dus vooral om de periode daarna...
Je hebt zowiezo veel dingen die zich nog moeten setten, dus dat stoft wat meer.
Maar meestal is het ook zo dat je in een net aangebouwde woonwijk komt.,
Dus wegen die nog nagetrild moeten worden, nog nergens tegels of gras in tuinen etc.
dat stoft natuurlijk ook veel meer

Maar echt druk zou ik me er niet over maken....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Driekkes schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:05:
Hallo allemaal,

Over een maand wordt mijn nieuwbouwwoning opgeleverd. Na 3 weken zelf klussen (muren, vloeren en wat kleine dingen) wil ik verhuizen. Elders heb ik gelezen dat er nog veel stof aanwezig kan zijn in nieuwbouwwoningen (wat dus veel schoonmaken betekend), maar dit lees ik verder eigenlijk nergens. Wat is jullie ervaring hiermee? En eventueel tips om het te voorkomen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Omdat er nog veel zand in je omgeving is. zal je wat meer last van zandstof hebben.
(situatie nieuwbouwproject) als jij de enige bent in je omgeving zal het meevallen (nieuwbouw in bestaande wijk)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:36
Het bouwstof ben je na een grondige schoonmaakbeurt wel kwijt.

Het stof waar je mogelijk nog lange tijd in zit komt van de omgeving rond je huis waar nog heel veel gebouwd en aangelegd moet worden wanneer het een nieuwbouwwijk betreft. Dat gaat dus vooral op wanneer je een huis in een nieuwbouwwijk hebt gekocht. In een bestaande wijk, is het vooral je eigen tuin die voor stof zorgt, zolang deze niet is aangelegd.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Het is inderdaad niet zoveer stof wat zomaar uit je plafond komt neervallen, de overlast in nieuwbouwwijken komt omdat er een blokje wordt opgeleverd, terwijl dagelijks de trucks nog af- en aanrijden tijdens het bouwrijk maken of bouwen van de volgende fase. Hier en daar staan er nog paar stratenmakers de opsluitbanden af te slijpen, enz. enz.

Vrienden van mij klagen er achteraf ook wel over, die mochten als één van de eersten de woning in. Heel leuk en aardig, maar 5 jaar later wordt er nog steeds gewoon overal gebouwd in de wijk en voordat écht alles klaar is in de wijk wonen ze meerdere jaren in een bouwwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
Deze vraag past beter in Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic, maar verder is het wel een erg simpel vraagje met een erg logisch antwoord die nu ook wel beantwoord is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.