Opslag systeem voor camera beelden

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-02 12:57
Ik heb bij mijn ouders een IP camera geinstalleerd. Werkt prima. Maar nu zouden ze graag de beelden op willen slaan, op een aparte unit (dus niet in de cloud), er zit wel een SDslot in de camera zelf maar hiervan willen we niet gebruik maken.

Het is de bedoeling een unit te kopen waar de beelden zo'n 2 weken op worden opgeslagen (langer mag ook) en steeds de oude beelden als eerste worden gewist. Vrij logisch allemaal. Het is de bedoeling de unit binnen de plaatsen.

Ik ben niet zo technisch als de meesten hier waarschijnlijk maar ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen omschrijven wat ik zoek ;) Niet de duur, kwaliteit goed, en moet vooral makkelijk aan te sluiten zijn. Het gaat dus maar om de beelden van 1 camera (mogelijk volgen er in de toekomst meer)

Wie heeft er concrete suggesties? Of hoe heet zo'n unit eigenlijk? Of heeft iemand een website waar je ze online kunt kopen? Hoor het graag.

bedankt voor alle feedback.

gr,
Mathijs

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:51
NAS?

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-01 16:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Hebben de camera's de mogelijkheid om op een netwerk schijf op te slaan? Zo ja; neem dan een NAS met 2 schijven.

Edit: Coolblue verkoopt er een hele boel + goede uitleg https://www.coolblue.nl/n...2bNHDBdlLGGxoC1AYQAvD_BwE

[ Voor 53% gewijzigd door Luchtbakker op 12-09-2018 15:31 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als je er weinig moeite in wil steken kun je een eenvoudige 1-bay plug&play nas kopen van bijvoorbeeld Synology, en daar met Surveillance station de camerabeelden mee verwerken.

*let op, meer dan twee camera's kost geld.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 12-09-2018 15:33 ]

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:46
Wat is het merk van de camera ?

Wat je zoekt is vms (video management software)

Synology heeft ook zoiets in hun nas toestellen dacht ik (Surveillance Station)

Ikzelf heb milestone essential+ draaien thuis op een intel nuc met 2 hikvision camera's. (gratis tot 8 camera's)
Er is een erg gebruiksvriendelijke windows client + app waar je zeer gemakelijk terug kunt gaan kijken en gaan scrollen door de beelden.
Milestone maakt enkel software en kan zeer veel merken camera's binnen nemen.
Kan je op een oude pc installeren ook in feite.

https://www.milestonesys....tware/xprotect-essential/

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostface9000 op 12-09-2018 15:34 ]

• pastafan
Ghostface9000 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:32:
Wat is het merk van de camera ?

Wat je zoekt is vms (video management software)

Synology heeft ook zoiets in hun nas toestellen dacht ik (Surveillance Station)

Ikzelf heb milestone essential+ draaien thuis op een intel nuc met 2 hikvision camera's. (gratis tot 8 camera's)
Er is een erg gebruiksvriendelijke windows client + app waar je zeer gemakelijk terug kunt gaan kijken en gaan scrollen door de beelden.
Milestone maakt enkel software en kan zeer veel merken camera's binnen nemen.
Kan je op een oude pc installeren ook in feite.

https://www.milestonesys....tware/xprotect-essential/
Het merk van de camera is HIKVision
model: DS-2CD2142FWD-IS

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:53
Ik heb ook de hikvision camera's en ik kan de synology nas met surveillance station van harte aanbevelen

• pastafan
razorhead schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:51:
Ik heb ook de hikvision camera's en ik kan de synology nas met surveillance station van harte aanbevelen
hoe werkt dat dan precies? dat met synology en surveillance station?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@pastafan Waarom koop je niet gewoon een simpele 4 channel nvr ? Kost je 2-3 tientjes, bevat complete OS, Max 4 camera’s tegelijkertijd, compatibel met mobiele app. Het enige wat je moet doen is een Sata HD er in plaatsen door 4 schroefjes los te draaien en kabel er in te steken (SSD is stiller en minder warmte) en je bent klaar.

https://m.nl.aliexpress.c...eMJZVf&aff_platform=msite

[ Voor 7% gewijzigd door Breezers op 13-09-2018 17:40 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• pastafan
Breezers schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:38:
@pastafan Waarom koop je niet gewoon een simpele 4 channel nvr ? Kost je 2-3 tientjes, bevat complete OS, Max 4 camera’s tegelijkertijd, compatibel met mobiele app. Het enige wat je moet doen is een Sata HD er in plaatsen door 4 schroefjes los te draaien en kabel er in te steken (SSD is stiller en minder warmte) en je bent klaar.

https://m.nl.aliexpress.c...eMJZVf&aff_platform=msite
@Breezers dat klinkt zeker ook interessant. Dank je voor de tip! Maar is met zo'n apparaatje dan ook in te stellen dat de beelden 2 weken bewaard moeten blijven, de oudste beelden als eerste worden overschreven, etc? Hoe configureer je zoiets?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
pastafan schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:48:
[...]

@Breezers dat klinkt zeker ook interessant. Dank je voor de tip! Maar is met zo'n apparaatje dan ook in te stellen dat de beelden 2 weken bewaard moeten blijven, de oudste beelden als eerste worden overschreven, etc? Hoe configureer je zoiets?
Je geeft niet zo zeer aan dat opnames x periode bewaard moet blijven maar dit is afhankelijk van de grootte van de harde schijf die je plaatst en de regels/kwaliteit die je aan de camera opname verbindt wat bepaalt of deze harde schijf vol begint te raken en ergo deze over de oudste opnames heen gaat opnemen

Je kan aangeven wanneer de camera's aan moeten staan (tijdschema) maar je kan ook continue opnemen of alleen tijdens een event (beweging etc). Je kunt de kwaliteit van de stream aangeven waarbij je je dus meer data opslaat bij een betere kwaliteit of wanneer je deze continue aan hebt staan.

Je moet dus een even kijken hoeveel data je gemiddeld per dag opslaat (geeft het menu gewoon aan) en dan weet je dus ongeveer ook hoeveel dagen/weken de data bewaart wordt voordat deze weer overschreven wordt.

Ik heb iets van 3 camera's continue aanstaan met een SSD van 256 gb en volgens mij is de retentie meer dan 14 dagen, dus het is een beetje proefondervindelijk hoe lang je kan blijven opnemen voordat de harde schijf volraakt

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.