Advies gezocht: voeding voor setup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik heb enkele jaren geleden een complete PC gekocht en ben nu langzaam bezig verouderde onderdelen te vervangen. Nu wil ik graag mijn videokaart (GTX 970) vervangen door ofwel een GTX 1080 ti, ofwel een videokaart van de nieuwe Turing-lijn (RTX 2070/2080). Ik heb enkele maanden terug mijn oude en kapotte voeding vervangen en heb op advies van de verkoper gekozen voor een Cooler Master lite 700w. Nu begin ik echter te twijfelen over deze voeding: ik lees hier en daar dat het een prima voeding is voor een budget-PC, maar dat het niet stabiel genoeg zou zijn voor high-end PC's. Ik heb er zelf weinig verstand van en zou graag wat advies krijgen. Denken jullie dat mijn huidige voeding volstaat zodra ik overstap op een gtx 1080 ti/rtx 2070/rtx 2080? Of moet ik toch op zoek naar een nieuwe voeding?

Even een lijstje van mijn huidige componenten:
I7 8700k CPU + Z370 gaming pro carbon MB
GTX 970 GPU
16GB Corsair Vengeance LPX
1TB + 250GB SSD

Gaag jullie advies! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2018 11:57 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-09-2018 22:41)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:01
Duidelijk een verkoper geweest zonder verstand van voedingen. Hij heeft je namelijk een erg matige voeding aangesmeerd die onstabiele stroom levert oa door het ontbreken van DC-DC. Mede daardoor is de voeding eigenlijk niet eens geschikt voor de hardware die je hebt. Met een 1080 Ti of RTX 2080 wordt het een behoorlijk high-end systeem waar een high-end voeding als pricewatch: Corsair RM650x (2018) in mag. 650w is behoorlijk ruim maar de 550w is gek genoeg duurder en de 650w heeft 2 PEG kabels. Met een 1080 Ti is het aan te raden 2 kabels te gebruiken om de videokaart te voeden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:01
Duidelijk een verkoper geweest zonder verstand van voedingen. Hij heeft je namelijk een erg matige voeding aangesmeerd die onstabiele stroom levert oa door het ontbreken van DC-DC. Mede daardoor is de voeding eigenlijk niet eens geschikt voor de hardware die je hebt. Met een 1080 Ti of RTX 2080 wordt het een behoorlijk high-end systeem waar een high-end voeding als pricewatch: Corsair RM650x (2018) in mag. 650w is behoorlijk ruim maar de 550w is gek genoeg duurder en de 650w heeft 2 PEG kabels. Met een 1080 Ti is het aan te raden 2 kabels te gebruiken om de videokaart te voeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Uszka schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:29:
Met een 1080 Ti is het aan te raden 2 kabels te gebruiken om de videokaart te voeden.
Het aantal kabels maakt in principe niet uit. Je zou zelfs drie 8 pins PEG connectors kunnen aansluiten met maar twee draden. Dat terwijl één 6 pins PEG connector nu standaard is aangesloten met zes draden. Er moet alleen bij het ontwerpen van de voeding rekening gehouden worden met de hoeveelheid stroom die over de connectors en kabels kan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie snelle reacties. Als ik het goed begrijp zal ik toch op zoek moeten naar een andere voeding.

@Uszka , ik heb de voeding die je hebt gelinkt opgezocht in het topic van @pjot1 en zie dat er ook een variant is met 750w. Speel ik op safe als ik voor deze ga of denk je dat ik al ruim zit met de 650w?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:22:
Dank voor jullie snelle reacties. Als ik het goed begrijp zal ik toch op zoek moeten naar een andere voeding.

@Uszka , ik heb de voeding die je hebt gelinkt opgezocht in het topic van @pjot1 en zie dat er ook een variant is met 750w. Speel ik op safe als ik voor deze ga of denk je dat ik al ruim zit met de 650w?
In principe is 550w al genoeg. Dus de 650w is ruim voldoende.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een goede 450W voeding is al genoeg als je niet overklokt. Als je meer veilig wil zitten dan gaat dat niet lukken met een meer overdreven voeding, dat gaat alleen lukken met meer kwaliteit. De componenten in een high-end voeding zijn al extreem vaak over overgedimensioneerd, denk aan tienmaal bijvoorbeeld. 10,5 maal over dimensioneren maakt het daarom niks veiliger, dat lukt alleen door een betere/veiligere voeding te kopen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1