Pykow schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:49:
[...]
Je spreekt je zelf tegen in de 2 alinea's.
Eerst zeg je dat ACC er grafisch minder uit ziet en slechtere beelden geeft dan GT Sport en dat ze tegengas moeten bieden.
Daarna zeg je dat je kan leven met mindere grafische kwaliteit.
Dan weet ik even niet wat je bedoelt met tegengas geven.
Je kan GT toch ook niet naast ACC gaan leggen, kom op zeg.
Dat is appels met peren vergelijken.
ACC is een SIM, heeft op de PC een community opgericht waarbij je iedere avond zeker een goede race kan rijden.
De PS5 editie is gewoon bedoelt om een bredere doel te trekken.
Niet iedereen heeft thuis een Sim setup staan of uberhaubt een gamePC.
Dus logisch dat ze ook de console versies uitbrengen.
Terug te komen op graphics.
Je speelt ACC toch om de GT3 en GT4 classes en bijhorende competities ?
O
nline communicty en de simulatie ?
GT Sport / GT7 speel je weer om het auto verzamelen, de prachtige beelden, rijbewijs halen, uitdagingen etc.
Voor mij een compleet andere game die je niet mag en kan vergelijken.
Ik speel ze beide graag, maar wel met een andere mindset.
Als je op de PS4/5 een community wil opbouwen met ACC, zal je die weg moeten halen bij racers op die console, aangezien er geen crossplay is met PC/XBOX. Hoe je het dan ook wendt of keert, dan kom je automatisch bij het publiek uit dat momenteel GT Sport en straks GT7 speelt. Om die groep over te halen, zal je er niet alleen mee komen qua handling. Dan moet ook de eyecandy in ieder geval up to par zijn met GT Sport. Die kwam in 2017 uit en biedt grafisch gezien veel betere beelden, zowel op de PS4 (Pro) als de PS5. En met de PS5 is er meer dan genoeg power om dat te moeten kunnen doen. Omdat ACC, zover ik begrepen heb, niet de physics engine heeft die wel op de PC gebruikt wordt (o.a. met het 5 point tyre model) Op de PS5 kan je straks met GT7 nog mooiere graphics verwachten en/of een hogere framerate. Ik zou kunnen leven met vergelijkbare graphics van GT Sport in ACC. En dat moet ook kunnen lijkt mij met de power die de PS5 heeft tov de PS4 (Pro), waarbij er genoeg ruimte blijft voor de betere physics die ACC heeft. Dat bedoelde ik met dat ik kan leven met iets mindere graphics in ACC.
Qua handling zijn ze inderdaad niet vergelijkbaar, dat heb ik ook duidelijk aangegeven. Daar is ACC zeker de veel betere. Dat ACC zich beperkt tot GT3-4, dat is in GT Sport ook te doen. Als ik met maten race, dan beperken we het altijd tot GR3 wat essentieel alleen GT3 is met een paar uitzonderingen qua auto's, die dan wel weer vergelijkbaar zijn qua prestaties. ACC heeft inderdaad op de PC een geweldige community als ik de berichten hier mag geloven. Helaas hebben we daar op de Playstation niets aan, omdat er geen crossplay is. Dus moet er een aparte community ontstaan op de Playstation. Hiervoor heb je dus wel een behoorlijke installed base nodig, anders is een dergelijke community gedoemd te mislukken. ACC is ook op de Playstation beperkt qua players, want met controller is de game nagenoeg niet te spelen. Dus een racerig of in ieder geval een stuur, pedalen en wheelstand zijn eige
nlijk wel een vereiste. En dit is prima, echter zal het de community geen goed doen, als er dus alleen racers met rig gebruik van kunnen maken.
Ja ik wil ACC spelen voor de competities, klasses en de handling. De Playstation community is vele malen kleiner dan de PC community en de keuzes die gemaakt worden door het ontwikkelteam maken ook niet dat die een grote vlucht zal nemen. Waarom geen crossplay? Dan heb je meteen integratie in een zeer actieve en uitgebreide community, waardoor je o
nline deel een heel stuk completer wordt. Dit is denk ik misschien nog wel een belangrijker aspect dan een grafische update.
Ja, GT Sport/GT7 is een andere game als ACC, met een andere filosofie.Beide kennen hun eigen publiek. Dat wil trouwens niet zeggen dat er geen overlap is qua gebruikers. Beide games kennen hun voor- en nadelen. Wil je echter van de console versie van ACC echt een succes maken, dan moet je wel wat bieden buiten alleen de physics. Want als je o
nline nauwelijks competities kan vinden en daarmee nauwelijks een uitdaging hebt, dan blijft het een beperkte game.