Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toekomst bestendig desktop systeem +/- 1.500 EUR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-11 09:34
Hi All!

Naar aanleiding van onderstaand topic wil ik een nieuw systeem samenstellen:

CPU/Geheugen/MOBO

Nu zou ik graag een final check van het totaal plaatje doen. Ik ben erg benieuwd naar jullie commentaar.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt gebruikt voor reguliere taken als; office/youtube/browsen. Daarnaast zal het systeem af en toe wat media streamen naar de TV. De zwaarste taken die dit systeem gaat uitvoeren: uitpakken van meerdere en grote (gedownloade) bestanden

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1.500 EUR

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik niet ga gamen, wil ik geen losse kaart. Ik wil graag twee schermen en meerdere SSD`s

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wat ik erg belangrijk vind, is dat het systeem zo stil mogelijk moet zijn! Daarom twijfel ik bijvoorbeeld nog of ik de casefans moet verwisselen met nog stillere.. Daarnaast moet deze PC de komende 5 jaar goed bruikbaar zijn.

Ga je overklokken?
Niet overklokken

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mijn idee van een goede config kunnen bevestigen. Zoals ik in het begin al aangaf, voor de CPU/MOBO/Geheugen combi heb ik reeds een topic geopend. Het gaat mij niet echt om de prijs, al is het natuurlijk altijd interessant om alternatieven te horen. Het belangrijkste is een fijn systeem, toekomst bestendig en stil.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8500 Boxed€ 214,90€ 214,90
1ASRock Fatal1ty H370 Performance€ 125,01€ 125,01
1Fractal Design Define R6 Blackout€ 118,-€ 118,-
2Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart€ 138,-€ 276,-
1Scythe Ninja 5€ 49,90€ 49,90
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 135,95€ 135,95
1Seasonic Prime Snow Silent 550W Gold€ 115,-€ 115,-
2Samsung 860 EVO 1TB€ 192,95€ 385,90
1Samsung 970 Evo 500GB€ 145,-€ 145,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.565,66

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Zoals ik in je vorige topic al aangaf is dit imo schreeuwende overkill (wellicht toen wat anders verwoordt). Met een i3 in een compacte behuizing en 8GB RAM ben je er eigenlijk wel. Aftermarket cpu koeler voegt ook niks toe. De stock is stil zat. En waarom zoveel SSD's? Op welke schaal ga je rarren/parren?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je toch niet gaat gamen of overclocken, is dan een NUC iets? Bijv de NUC8 serie?
pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i7HVK2 (EU-stekker)
Net zo snel als jouw i5-8500, lekker klein, doodstil, kunnen 2 m.2 SSD's in. De AMD grafische kaart komt ongeveer overeen met een 1060. Voldoet dus aan al je eisen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 11-09-2018 21:41 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Mike80
Dank voor de reacties!

@br00ky Ik begrijp dat het voor mijn gebruik een overkill is, dat doe ik ook met het oog op de toekomst. Maar wederom dank voor het meedenken.

@Microkid Dit alternatief kende ik nog niet.. Ik ga mij inlezen!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Mwa, zelfs voor de komende 5 jaar is een i3 dikke prima. Jammer dat je zoveel geld gaat stukslaan op iets dat je helemaal niet ten volle gaat benutten...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mike80 Ik zou kijken voor een AMD 2400G en dit bordje pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming K4 Heb je gezien dat je gekozen schermen TN zijn en geen IPS ?
Verder ontbreekt de info van je SSD wens. Crucial MX500 (evt 2TB) ik zie niet in waarom je de 970 wilt en 2x apart nog 860's. en je keuze mbt voeding vind ik ook nogal apart, ben wel benieuwd hoe je daarbij komt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mike80
Hi Hackus, dank voor je reply. Waarom raad je de AMD aan ipv de Intel? Omdat deze goedkoper is?

De monitors zijn denk ik voor mijn gebruik (niet gamen) een prima prijs/kwaliteit, of denk je daar anders over.

Wat betreft de SSD`s en de PSU: belangrijk is dat het stil moet zijn. SSD kwam goed uit de benchmark en ik ben een Seasonic fan :-)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:05
Mike80 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:13:
De monitors zijn denk ik voor mijn gebruik (niet gamen) een prima prijs/kwaliteit, of denk je daar anders over.
TN panelen kunnen prima voldoen als je gamed en hele lage responstijden wilt. Dat is bij jou niet aan de orde en kan je beter kijken naar beeldkwaliteit en kleuren. IPS en VA hebben dan de voorkeur. Hoogte verstelling is ook een nuttige toevoeging bijvoorbeeld pricewatch: Iiyama ProLite XUB2493HS-B1 Zwart
SSD kwam goed uit de benchmark
Dat komen alle ssd's eigenlijk wel. Zo ook de pricewatch: Adata XPG SX8200 480GB die een stuk goedkoper is. Ook de MX500 ipv de 860 EVO scheelt je op 2 ssd's weer €10 - €20 zonder dat je op prestaties inlevert.
en ik ben een Seasonic fan :-)
Jammer want er is beter te krijgen. De Prime Snow Silent 550w Gold is gebaseerd op het Focus platform en die heeft nogal wat problemen. Bij de 650w en zwaarder heeft Seasonic die opgelost maar bij de 550w is alles bij het oude gebleven helaas. Nu zal je die problemen niet snel tegen komen als je geen videokaart gebruikt maar je lost ze er ook niet mee op. Daarnaast is 550w erg veel voor een systeem zonder videokaart. Dat is 450w ook maar met de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W doe je een betere koop dan met de Seasonic voor een lagere prijs. Je kunt nog verder besparen door een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W te nemen. Ook dit zijn hele goede en hele stille voedingen die probleemloos >10 jaar mee zouden moeten gaan.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Je zal niks merken van de extra snelheid van de Samsung EVO 970 vs Crucial MX 500, NIKS!
Snap ook totaal niet waarom je dan zelfs 3 verschillende SSD's wil en dat in een PC die maar wat basic taken moet kunnen uitvoeren. Hop gewoon deze er in en klaar: pricewatch: Crucial MX500 m.2 1TB

1TB snelle opslag, zie niet in waarom je binnen de 5 jaar meer nodig zou hebben...
Heb je een grote video/foto collectie dan zet je die gewoon op een cheapo HDD...

2 monitors want? Persoonlijk zou ik dan voor 1 deftige 1440p monitor gaan.

Dat streamen naar TV, is dat 4K resolutie?
Dan denk ik dat de i5 8600 ingebouwde gpu wel eens een bottleneck kan zijn. Dan koop je beter een i3 8100 met een goedkope GTX1050(Ti) erbij. Of een AMD opstelling met gewoon een 2400G die met een veel snellere onboard GPU komt.
product: AMD Ryzen 5 2400G

Kwa voeding zit je met deze goed (en deze is zelfs al overkill voor jou)
pricewatch: Corsair RM550x (2018)

Enige reden om voor zo'n relatief duur mobo te kiezen?

Die case is ook gigantisch groot (+58liter) en er gaat zoe te zien zo goed als niks van hardware in. Zeker dat je niet gewoon iets compact wil? Zoveel goedkopere alternatieven die kleiner zijn en toch kwaliteit & stil.

Kortom eigenlijk sluit er niks van deze build aan bij wat je als eisen stelt.
Verder bestaat er niks zoals 'toekomstbestendig' in computer hardware, toekomst bestendig is ruimte houden voor upgrades voor als je ze nodig hebt. Dus een kwalitatieve voeding, monitor, case enzo dat maakt sense. Maar al de rest is overkill.

[ Voor 10% gewijzigd door Inrage op 12-09-2018 14:15 ]

• Mike80
Dank allemaal voor de input!

@Uszka ik wist niet beter dan dat seasonic altijd juist goed uit de tests komen... Belangrijkste voor mij is dat de PSU erg stil is. Ik wil geen passieve, wel een kleine flow er door heen. Vandaar dat ik uitkom op de Seasonic, de silent snow is juist voor de stilte zo ontworpen. Heb je ergens wat achtergrond info over de problemen van Seosonic? 550W is inderdaad veel, maar dat is de meest minimale in deze serie, vandaar.
Jammer want er is beter te krijgen. De Prime Snow Silent 550w Gold is gebaseerd op het Focus platform en die heeft nogal wat problemen. Bij de 650w en zwaarder heeft Seasonic die opgelost maar bij de 550w is alles bij het oude gebleven helaas. Nu zal je die problemen niet snel tegen komen als je geen videokaart gebruikt maar je lost ze er ook niet mee op. Daarnaast is 550w erg veel voor een systeem zonder videokaart. Dat is 450w ook maar met de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W doe je een betere koop dan met de Seasonic voor een lagere prijs. Je kunt nog verder besparen door een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W te nemen. Ook dit zijn hele goede en hele stille voedingen die probleemloos >10 jaar mee zouden moeten gaan.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

br00ky schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:47:
Mwa, zelfs voor de komende 5 jaar is een i3 dikke prima. Jammer dat je zoveel geld gaat stukslaan op iets dat je helemaal niet ten volle gaat benutten...
Met ^^. Verbaas me de laatste tijd steeds weer dat mensen hele koelkasten met dikke processors, lawaaiige fans en koeling e.d. aanschaffen (wat ze ook nog eens zelf in elkaar moeten zetten) voor wat basis desktop werk, terwijl dit tegenwoordig prima met een NUC kan die je gewoon achter je beeldscherm hangt :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:34
De eerder genoemde nucs suggesties dienen je prima! Maar om een alternatief te noemen heb je een prima buildje met een 2400G.

Bijvoorbeeld:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 142,95€ 142,95
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 118,50€ 118,50
1In Win Chopin Zilver€ 94,-€ 94,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16€ 89,45€ 89,45
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 179,95€ 179,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 624,85

En je hebt nog ruimte voor 2x 2.5” SSD schijven mocht je dat nog nodig hebben. Voeding van 150Watt al in de behuizing inbegrepen.
Pagina: 1