Ik zoek een game pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: topic 1531704

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ga hem voornamelijk gebruiken om te gamen, spellen zoals: GTA V, Rocket League, ETS2, Car mechanic simulator, COD ww2, BF1

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Niet echt een max prijs maar gok dat ik tegen de 800 euro wel een mooi bedrag vind

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Alles nieuw, heb niks in huis hah

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb er niet alle verstand van maar een goede videokaart en een goede processor lijkt me wel fijn en een beetje toekomstproof

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee eigenlijk niet, zolang het maar goed werkt

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Nee eigenlijk niet, geluid maakt niet veel uit aangezien er vaak radio aan staat ofzo

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee denk het niet, zolang dat niet nodig is hoeft dat van mij niet

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Dat jullie een beetje tips kunnen geven over wat voor soort computer en of mijn keuze's die ik zelf heb gevonden een beetje goed is

Wat ik zelf heb gevonden is dit: https://goo.gl/UX94tU
of deze: https://goo.gl/ZHzWPw

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 01:16
Het zijn allebei matige systemen voor het geld dat ze kosten. Die zou ik iig zeker niet nemen.

Maar allereerst nog even de vraag of van die 800 euro alleen de pc betreft of ook de monitor en toetsenbord en muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:52
Welke resolutie en fps?
BF1 heeft wel een hexacore nodig om goed te runnen.
Zet even een lijstje in de PriceWatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:20:
Het zijn allebei matige systemen voor het geld dat ze kosten. Die zou ik iig zeker niet nemen.

Maar allereerst nog even de vraag of van die 800 euro alleen de pc betreft of ook de monitor en toetsenbord en muis?
Heb al een monitor en toetsenbord en muis

Maar wat voor specs zou ik dan moeten hebben om deze games te runnen? BF1 weet ik nog niet zeker of ik die ga spelen aangezien ik nog nooit BF heb gespeeld :X

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:48:
[...]

Heb al een monitor en toetsenbord en muis

Maar wat voor specs zou ik dan moeten hebben om deze games te runnen? BF1 weet ik nog niet zeker of ik die ga spelen aangezien ik nog nooit BF heb gespeeld :X
Welk beeldscherm ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Kijk. Dat verandert de zaak (ten goede :) )
Weet je ook wat voor een monitor? Of iig welke resolutie?

Ik zou me iig richten op het (samen met het forum) samenstellen van een lijstje met onderdelen en dat laten assembleren bij een shop als Azerty. Dan heb je veel meer waar voor je geld.

Of vindt je het leuk om zelf een pc te bouwen of ken je iemand die het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:51:
Kijk. Dat verandert de zaak (ten goede :) )
Weet je ook wat voor een monitor? Of iig welke resolutie?

Ik zou me iig richten op het (samen met het forum) samenstellen van een lijstje met onderdelen en dat laten assembleren bij een shop als Azerty. Dan heb je veel meer waar voor je geld.

Of vindt je het leuk om zelf een pc te bouwen of ken je iemand die het kan?
Dit is de monitor die ik heb, wel de oude versie van deze maar wel 1080p: LG 27MP59G

heb zelf geen ervaring met een pc bouwen en ken ook niemand die dat kan maar dat is misschien wel een slim idee !
Ik stel opzich niet veel eisen aan een pc vind ik want ik hoef niet alles op maxed out te spelen als dat niet lukt met het geld dat ik wil uitgeven. heb ook maar een paar games die ik op dit moment speel dus hoef niet de meest uitgebreide specs maar wil wel mooie graphics en zonder lag kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Je kunt voor 800 (zelfbouw) of 700 (Azerty + Assemblagekosten) een heel mooi systeempje samenstellen die alle games prima op minstens high kan draaien.

Je moet dan ff voor jezelf beslissen of je zelf gaat bouwen of laten assembleren :)

Om ff een indruk te krijgen : https://nl.hardware.info/...f-een-pc-in-elkaar-zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd
Je bent in je budget beperkt tot zoiets. icm je beeldscherm een RX ipv 1060 (FreeSync)
evt kun je een 8GB RX kopen en later uitbreiden tot 16GB veel meer qua videokaart zit er niet in
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 161,99€ 161,99
1MSI B450-A PRO€ 90,-€ 90,-
1Gigabyte AORUS Radeon RX 580 4GB€ 253,24€ 253,24
1Cooler Master Force 500€ 39,95€ 39,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 93,50€ 93,50
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 44,95€ 44,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 56,90€ 56,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 740,53

edit: HD pricewatch: Seagate Barracuda, 1TB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist ff wat bij elkaar gesprokkeld op azerty.
Zou dit een redelijke setup zijn? of zijn er dingen die ik moet vervangen?

*knip* externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Zet de boel even om met de Handleiding Pricewatch.

[ Voor 50% gewijzigd door br00ky op 11-09-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:51
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:16:
Zojuist ff wat bij elkaar gesprokkeld op azerty.
Zou dit een redelijke setup zijn? of zijn er dingen die ik moet vervangen?

~[mbr]*knip* externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Zet de boel even om met de Handleiding Pricewatch.~[/]
Enkele dingetjes.
Je hebt laptop RAM geselecteerd
De RX 580 die je hebt gekozen is vrij luidruchtig en wordt wat warmer.
Ik zou persoonlijk gewoon be quiet! Pure Power 10 400W nemen ipv een CX 450 voeding uit 2015, schijnt toch wat betere kwaliteit te zijn.
Pas op dat de kast trouwens 10+ werkdagen levertijd heeft bij azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lamaa1 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:44:
[...]

Enkele dingetjes.
Je hebt laptop RAM geselecteerd
De RX 580 die je hebt gekozen is vrij luidruchtig en wordt wat warmer.
Ik zou persoonlijk gewoon be quiet! Pure Power 10 400W nemen ipv een CX 450 voeding uit 2015, schijnt toch wat betere kwaliteit te zijn.
Pas op dat de kast trouwens 10+ werkdagen levertijd heeft bij azerty.
oh haha niet gezien thanks voor de tip !
Wat zou jij aanraden als graphics kaart?
Die kast was gewoon een voorbeeld kast, niet per se de kast die ik ga kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
@Verwijderd Je gaat de pc dus bij Azerty laten assembleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:17:
@Verwijderd Je gaat de pc dus bij Azerty laten assembleren?
ja gok het wel, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou €50 over die €800 gaan en dan ben je voorlopig klaar.
-De R5 2600 is een no brainer
-Vrij simpel maar goed bordje
-Ik pak wel gewoon 16GB RAM ondanks de nog steeds hoge prijzen.
-Dit is met gemak de beste RX580 4GB die je kan krijgen. Eigenlijk ook net wat te duur, maar de kaart is gewoon goed in tegenstelling tot bijvoorbeeld de goedkopere ASUS kaartjes die maar matig zijn, voornamelijk luidruchtig.
-Goede kast
-Goede voeding
-250GB SSD en een 1TB HDD

Verder krijg je bij een RX580 die je bij Azerty koopt ook drie games. :)
https://www.amd.com/en/where-to-buy/raise-the-game

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 161,99€ 161,99
1MSI B450-A PRO€ 90,-€ 90,-
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 4GD5 (11265-07)€ 222,74€ 222,74
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,95€ 39,95
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 136,50€ 136,50
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 44,95€ 44,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 56,90€ 56,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 822,93

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
@DaniëlWW2 Hij heeft eeen max budget van 800 inclusief assemblage bij Azerty...ff bezuinigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Baloes schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:21:
@DaniëlWW2 Hij heeft eeen max budget van 800 inclusief assemblage bij Azerty...ff bezuinigen :)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Niet echt een max prijs maar gok dat ik tegen de 800 euro wel een mooi bedrag vind
;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Baloes
Net ff die tutorial van hardware.nl gekeken.
misschien dat ik het wel zelf ga doen, als het niet te lastig is (heb het nog nooit eerder gedaan maar al wel enkele tutorials gekeken op youtube.

En idd zoals @DaniëlWW2 zegt wil er wel overheen gaan maar niet met 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Ah...ik maakte teveel aannames...zegt mijn vrouw ook al dat ik dat niet moet doen :)

Nice. Dan is een lijstje zoals dat van DaniëlWW2 prima.

Let wel dat wanneer je die 3 games wilt, je de kaart bij azerty of alternate moet bestellen.
Alleen bij Reichelt is ie zo goedkoop.. Dat is een zaak die ik niet ken maar ff googelen : https://nl.trustpilot.com...reichelt.de?languages=all

Verder staat het geheugen niet op de supported memory list van dat mobo, misschien beter pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB nemen. Die staan er wel op.

Voor AMD pc's (plaatsing van de CPU net ff anders dan intel) : https://nl.hardware.info/...handleiding-doe-je-het-zo

[ Voor 11% gewijzigd door Baloes op 11-09-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha maakt niet uit !

Die 3 games maakt me niet zoveel uit haha, als die erbij zitten zou leuk zijn.
Is die van G.skill beter dan die van Team group?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Niet zozeer beter. Het is safer om geheugen te nemen waarvan de fabrikant aangeeft dat het werkt op het desbetreffende moederbord.

En ik heb het over deze lijst : https://www.msi.com/Mothe...B450-A-PRO#support-mem-14

Ff zoeken :)

[ Voor 97% gewijzigd door Baloes op 11-09-2018 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
okee top !
en die micro atx mobo, zijn toch zelfde specs als ik het goed zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:32
Ik ben op zoek naar een naam van een game die ik een tijd geleden heb gespeeld weet alleen even de naam niet neer :-(

het speelt zich onderwater af en je het is in FP , en je zit in een duikpak en je moet olie leidingen volgen en zo kwam je steeds verder , het is een ook wel een horror game .. je kwam ook in ruimtes waar je dus zonder je pak even op adem kon komen ,en iets zeg me ook dat je dingen moest repareren
het spel is van een jaar of 2 a 3 oud dus nog niet zo oud dus maar helaas ik heb hem toen even gespeeld maar weet helaas de naam er niet van

het is geen SOMA ik weet het was een vrij onbekend spel

als het goed is ook voor VR bedoelt maar kan zonder gespeeld worden

Heb weet hem nu , thx aan baloes het is Narcosis _/-\o_ sorry voor het verkeerde topic

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 18-02-2019 20:14 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Pagina: 1