Is de overstap naar de iPhone X je waard geweest?

Pagina: 1
Acties:

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Hallo allemaal,

We zijn weer in september en Apple gaat overmorgen zijn nieuwe iPhones showen.
Als het goed is krijgen we 'gewoon' een iPhone Xs te zien, oftewel een verbeterde versie van de iPhone X.

Ik heb nu nog een iPhone 7 die nog helemaal goed werkt. Ik vind het altijd leuk om nieuwe Apple speelgoed in huis te hebben en had in mijn hoofd om de nieuwe iPhone te kopen. Waarschijnlijk zal hij best duur zijn, boven de €1000,- las ik net. Best wel veel voor 'speelgoed', terwijl ik nog gewoon een goedwerkende iPhone 7 heb. (oke, ik kan en ga die dan wel verkopen). Ik spaar ook altijd klein geld op, waardoor ik zo in een x de nieuwe telefoon kan kopen na een jaartje

Elke keer als ik een nieuwe iPhone kocht was ik er super blij mee en nooit spijt van gehad. Vaak mankeerde er al iets aan mijn iPhone die ik had, waardoor de tijd er ook wel rijp voor was. Nu dus totaal niet, en de nieuwe iPhone zal waarschijnlijk geen 700 of 800 kosten, net als 2 jaar geleden. Daarom twijfel ik wat meer dan normaal.

Ik was benieuwd, nu de iPhone X een jaar uit is hoe mensen de ervaring hebben van dit toestel. Was het de overstap waard?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is de overstap naar de iPhone X je waard geweest?
Ja.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Canon_nl3 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:24:
Ik was benieuwd, nu de iPhone X een jaar uit is hoe mensen de ervaring hebben van dit toestel. Was het de overstap waard?
Voor mij wel. Ik kwam van een Note 8 en die was ook prima, maar omdat ik al een lange tijd (al sinds de 2G/3G) met een iOS device heb rondgelopen, was een iPhone X veel handiger in gebruik voor mij. Als de X niet was uitgekomen, liep ik nu wel nog steeds met mijn Note 8 rond.

Als je geen zin hebt om meer dan 1000 euro te betalen, is de X echt een prima alternatief. De notch blijft sowieso dit jaar ook, qua specs zal het ook niet veel sneller zijn. En als we kijken naar de 5S (release in september 2013) wordt deze nog steeds ondersteund. Koop je straks een X voor rond de 600-800 afhankelijk van het opslaggeheugen, kan je echt nog jaren vooruit met het toestel. Dat kan je bijvoorbeeld niet zeggen over een Android toestel.

De 6.1 inch LCD model zou ook een alternatief zijn, maar alleen omdat het een LCD is, zou ik toch liever voor de X gaan.

hi!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Voor mij is de iPhone X nagenoeg dé perfecte smartphone...dus

Ja!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Nee.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:00
Ja, al heb ik hem 2x verkocht en in de tussentijd 2x een iPhone 8 gehad en een Pixel XL, maar uiteindelijk weer terug gekomen. De nieuwe X zal dus zeker een day 1 aankoop zijn..

Zucht...

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
Verwacht hier veel fanboy reacties, denk eerlijk gezegd: waarom wacht je niet tot je 7 naar de klote is

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:08
Waarom weg doen als het werkt? je moet doen met je geld wat je zelf wil natuurlijk. Maar gezien hier wordt gezegd dat je dan nog jaren vooruit kunt met een X, dan kan het ook met een 7?

bottomline: als je het latest & greatest wilt hebben, haal dat ding. Zo niet, wacht dan nog een jaar en koop de iPhone X2

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
yhk123 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:57:
Verwacht hier veel fanboy reacties,
Nou nou niet gelijk met het f woord strooien hè.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben eigenlijk nog steeds super tevreden met mijn iPhone 6S, maar wat nieuws is wel eens leuk. De X voelt en oogt echt mooi. Ik hoor alleen maar positieve verhalen over de X in mijn omgeving dus de ‘XS’ wordt een no-brainer (gezien de prijs ook beter niet te veel bij nadenken :+)

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 14:56

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een iPhone 3G, 4, 4s, 5s, 6, 6s en 7 gehad en ik heb geen idee welke iPhone ik hierna neem.
Mijn man heeft een X die ik in gebruik kan nemen zodra hij z'n nieuwe Xs heeft, maar ik vind m'n 7 al iets te groot. Ook vind ik lcd mooier dan oled.

De kwaliteit van de camera vind ik onbelangrijk. Verder heb ik liever touchid dan faceid.
Waarschijnlijk wordt het een iPhone 8.

Android is natuurlijk geen optie, ik ben een iOS-developer met een Apple Watch.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:08
X is m'n mooiste iPhone tot nu toe. Maar ook de slechtste value-for-money, duurste reparaties (schermpje is van kroepoek en kost 309,-) en meeste vage dingen (oververhitten, wegvallende verbindingen).

Dus tjah, dubbel gevoel wel. Zou 'm niet zomaar aanraden - tis geen slecht argument dat andere aanbieders potentiele beter waar voor je geld leveren. Afhankelijk van je voorkeur.

Zou ik 'm weer vervangen voor een andere iPhone.. ? Denk het wel :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
Bigs schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:06:
Ik ben eigenlijk nog steeds super tevreden met mijn iPhone 6S, maar wat nieuws is wel eens leuk. De X voelt en oogt echt mooi. Ik hoor alleen maar positieve verhalen over de X in mijn omgeving dus de ‘XS’ wordt een no-brainer (gezien de prijs ook beter niet te veel bij nadenken :+)
Zelfde schuitje.

Ik ben vorig jaar niet voor een upgrade gegaan van m'n 6S > X, omdat de prijs t.o. het aantal jaren gebruik niet op woog. Ik wilde uiteraard niet meer de 8. Daarmee dus ipv. iedere 2 jaar naar iedere 3 jaar een nieuwe iPhone.

Eigenlijk dus alleen maar verlies voor Apple, gezien ik m'n huidige iPhone al langer gebruik, en niet vanaf mijn nieuwe. Die wordt natuurlijk ook pas vervangen wanneer de prijs zich weet kan meten met de gebruiksjaren.

[ Voor 14% gewijzigd door Froggle op 10-09-2018 21:48 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

Tijd is geld, oftewel reken het om naar uren arbeid die je ervoor moet leveren. Als het er de betreffende hoeveelheid tijd voor over hebt is het kennelijk de moeite waard.
Zelf zou ik voor een mooie nieuwe telefoon max 3 dagen arbeid overhebben. En zoals je zelf al vermeld; voordeel van apple is dat je je oude foon evt ook nog voor een prima prijs kan verpatsen.

[ Voor 62% gewijzigd door -36- op 10-09-2018 22:23 ]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ben van de 7 naar de 8 en van de 8 naar de X overgestapt. Zeker waard geweest en een heel goed besluit.

Sterker nog, ik denk dat de X de eerst telefoon ooit wordt (voor mij) die ik niet direct ga upgraden. De performance is hoog, de camera is heel goed, accu acceptabel, FaceID is relaxt.

Uiteraard kan dit Woensdag veranderen en wil ik alsnog het nieuwe model, maar de kans is een stuk lager dan normaal. :+

[ Voor 59% gewijzigd door WhatsappHack op 10-09-2018 23:39 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Verwijderd

Ja, by far de beste telefoon ooit.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

NiGeLaToR schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:55:
X is m'n mooiste iPhone tot nu toe. Maar ook de slechtste value-for-money, duurste reparaties (schermpje is van kroepoek en kost 309,-) en meeste vage dingen (oververhitten, wegvallende verbindingen).

Dus tjah, dubbel gevoel wel. Zou 'm niet zomaar aanraden - tis geen slecht argument dat andere aanbieders potentiele beter waar voor je geld leveren. Afhankelijk van je voorkeur.

Zou ik 'm weer vervangen voor een andere iPhone.. ? Denk het wel :+
Niet gewoon een slechte phone?
Hier overhit die niet eens vol in de zon afgelopen zomer incl spotify.

@Canon_nl3 geen idee om een jaar oude kopen voor €600/650,-?
Heb je wat nieuws voor een iets betere prijs.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Bedankt allemaal! Ik ben weer wat enthousiaster!
Upgrade van de 7 naar de 8 zou ik echt geen seconde overwogen hebben. Ik kan niet eens een verschil noemen, buiten de iets betere camera en snellere chip. Maar nu dus van de 7 naar de Xs klinkt wel weer leuk, nadat de meesten hier enthousiast zijn na de overstap.

Een hobby mag wat kosten vind ik ook. Dus denk dat ik mijzelf er 1 cadeau doe!
yhk123 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:57:
Verwacht hier veel fanboy reacties, denk eerlijk gezegd: waarom wacht je niet tot je 7 naar de klote is
Ben zelf ook wel een klein beetje een fanboy hoor. Durf zo'n nieuwe telefoon eigenlijk blindelings te bestellen, simpelweg omdat ze me nog nooit bedrogen hebben. En die 7 gaat niet zo 1..2..3.. kapot denk ik. Dan heb ik hem over 4 jaar nog als hij niet kapot stuitert. Hoeft ook niet, maar hopelijk kan ik er iemand anders mee blij maken.

• NiGeLaToR
Famous schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:47:
[...]

Niet gewoon een slechte phone?
Hier overhit die niet eens vol in de zon afgelopen zomer incl spotify.

@Canon_nl3 geen idee om een jaar oude kopen voor €600/650,-?
Heb je wat nieuws voor een iets betere prijs.
Volgens Apple niet, ben er al mee terug geweest.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:49
Qua hardware is de iPhone X echt wel peak smartphone. Ik verwacht dat iOS 12 (bewust geen beta's) de software naar een vergelijkbaar niveau brengt. En dan doel ik voornamelijk op de logica in gestures bijvoorbeeld.

dion.dev

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:27
Canon_nl3 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 00:40:
Bedankt allemaal! Ik ben weer wat enthousiaster!
Upgrade van de 7 naar de 8 zou ik echt geen seconde overwogen hebben. Ik kan niet eens een verschil noemen, buiten de iets betere camera en snellere chip. Maar nu dus van de 7 naar de Xs klinkt wel weer leuk, nadat de meesten hier enthousiast zijn na de overstap.

Een hobby mag wat kosten vind ik ook. Dus denk dat ik mijzelf er 1 cadeau doe!

[...]

Ben zelf ook wel een klein beetje een fanboy hoor. Durf zo'n nieuwe telefoon eigenlijk blindelings te bestellen, simpelweg omdat ze me nog nooit bedrogen hebben. En die 7 gaat niet zo 1..2..3.. kapot denk ik. Dan heb ik hem over 4 jaar nog als hij niet kapot stuitert. Hoeft ook niet, maar hopelijk kan ik er iemand anders mee blij maken.
4 jaar? Das wel erg rooskleurig.... Meer dan de helft begint na 2 jaar flinke kuren te vertonen...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 21:35
ChojinZ schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:37:
[...]

4 jaar? Das wel erg rooskleurig.... Meer dan de helft begint na 2 jaar flinke kuren te vertonen...
Mijn 3Gs, 4, 5 en 7 werken nog steeds probleemloos met de originele batterij. Mijn 2G kreeg na +-1j problemen met de audio chip en de 6s (die nu in gebruik is door mijn moeder) had vorig jaar een nieuwe batterij nodig. Dus om nu te zeggen dat meer dan de helft na 2j flinke kuren krijgen lijkt me wat overdreven.. (Of ik heb veel geluk gehad?)

Al ga ik dit jaar vermoedelijk overstappen op de Xs, niet omdat het moet maar omdat het kan. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• NiGeLaToR
bibi2205 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:51:
[...]

Mijn 3Gs, 4, 5 en 7 werken nog steeds probleemloos met de originele batterij. Mijn 2G kreeg na +-1j problemen met de audio chip en de 6s (die nu in gebruik is door mijn moeder) had vorig jaar een nieuwe batterij nodig. Dus om nu te zeggen dat meer dan de helft na 2j flinke kuren krijgen lijkt me wat overdreven.. (Of ik heb veel geluk gehad?)

Al ga ik dit jaar vermoedelijk overstappen op de Xs, niet omdat het moet maar omdat het kan. :)
Ben ik met je eens hoor: gebruikte mijn telefoon altijd 2 jaar en daarna mijn vrouw nog 2 jaar. Ging altijd prima.
Enige 'eis': ding moet netjes gehouden worden. Hoesje erom, plakker erop.. want als er eenmaal butsen en builen op komen is het vaak snel klaar.

Vind het argument 'Apple is duur' dan ook kortzichtig, heb tot nu toe altijd goed kunnen verkopen na 2 of 4 jaar en de gebruikskosten na verkoop waren dan eigenlijk erg laag.

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:41
Zeker. De beste update in jaren. Positief verrast door FaceID (werkt vrijwel altijd, zonder gedoe) en het weghalen van de Homeknop is dusdanig goed uitgewerkt dat na enkele dagen een homeknop echt heel ouderwets aanvoelt. Durf te stellen dat de iPhone X de beste iPhone is sinds de release.

[ Voor 6% gewijzigd door Dannydekr op 11-09-2018 10:56 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Top telefoontje inderdaad.

Heb mijn iPhone 6 ingeleverd voor de X.
Wilde geen 7 of 8 omdat het design van deze telefoons gewoon niet 'nieuw' voelde.

Daarbij is het heerlijk om een Plus scherm te hebben in de behuizing van een traditionele telefoon :)

• ChojinZ
bibi2205 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:51:
[...]

Ik (wij) heb beroepsmatig de afgelopen jaren honderden iPhone's uitgeleverd. Van de 6 tot en met de X.
Naast de gebroken schermen en de vele kapotte wifi/gps modules, zijn slecht presterende accu's het meest voorkomende probleem.

Meer dan de helft van onze gebruikers komt binnen 2 jaar terug voor een omruil actie.
Een iPhone die na 4 jaar nog goed functioneert komen we hier zelden tegen...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• NiGeLaToR
@ChojinZ is dat niet een beetje het probleem van zakelijk gebruik? Ken dat van één van m'n klanten met Samsung telefoons. Die leveren ze nu standaard uit in otterbox met glazen screenprotector omdat het repareren/omruilen inmiddels meer begint te kosten dan de aanschaf van die dingen. Mensen gaan niet echt zuinig om met hun spullen, blijkbaar. (of moderne smartphones zijn té kwetsbaar)

Al zijn kapotte wifi/gps modules natuurlijk niet per se door het gebruik.. hoort ook niet, idem met de 'batterij-gate'.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:06
Dannydekr schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:55:
Zeker. De beste update in jaren. Positief verrast door FaceID (werkt vrijwel altijd, zonder gedoe) en het weghalen van de Homeknop is dusdanig goed uitgewerkt dat na enkele dagen een homeknop echt heel ouderwets aanvoelt. Durf te stellen dat de iPhone X de beste iPhone is sinds de release.
Dit inderdaad. Je bent echt in een paar uur tijd gewend aan FaceID en het gebrek aan een homeknop, zo snel zelfs dat zodra ik de iPhone 7 Plus (mijn oude toestel) pakte ik elke keer omhoog lag te swipen om te ontgrendelen ipv op de homeknop te drukken. Dan merk je ook meteen hoe stom en ouderwets een fysieke knop is op een smartphone.

Meerdere mensen in mijn omgeving gehad die mijn advies van de X boven de 8 kopen hadden genegeerd en daar heel snel van terugkwamen omdat de 8 eigenlijk maar een saai toestel was en zowat hetzelfde als hun 6/7 daarvoor.

Ik vond persoonlijk het scherm van de Plus heel fijn, maar toch het toestel wat te lomp/groot, vind de X het beste compromis van 2 werelden, een relatief groot scherm en toch een relatief klein en handbaar apparaat hebben. Mis heel afentoe wel nog de schermbreedte van de plus maar dat weegt zeker niet op tegen het met 1 hand fatsoenlijk kunnen gebruiken van de X.

[ Voor 16% gewijzigd door Scrtz op 11-09-2018 11:21 ]

• ChojinZ
NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:09:
@ChojinZ is dat niet een beetje het probleem van zakelijk gebruik? Ken dat van één van m'n klanten met Samsung telefoons. Die leveren ze nu standaard uit in otterbox met glazen screenprotector omdat het repareren/omruilen inmiddels meer begint te kosten dan de aanschaf van die dingen. Mensen gaan niet echt zuinig om met hun spullen, blijkbaar. (of moderne smartphones zijn té kwetsbaar)

Al zijn kapotte wifi/gps modules natuurlijk niet per se door het gebruik.. hoort ook niet, idem met de 'batterij-gate'.
Hangt heel erg van het euvel af. Gebroken schermen zijn in 99% van de gevallen user errors, netzoals waterschade. Maar als je bv kijkt naar de GPS modules, die vallen hier echt met bosjes uit en dat is dan weer niet te wijten aan gebruikersschade.

De iPhones worden meestal in badges vervangen/uitgeleverd. Vaak zie je dan op een bepaald moment een verhoging van meldingen en zie je een hoop van de iphones uit de uitlevering weer terugkomen. En al die keren zien wij dezelfde defecten. Wifi, GPS en batterij.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Scrtz schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:15:
[...]

Dit inderdaad. Je bent echt in een paar uur tijd gewend aan FaceID en het gebrek aan een homeknop, zo snel zelfs dat zodra ik de iPhone 7 Plus (mijn oude toestel) pakte ik elke keer omhoog lag te swipen om te ontgrendelen ipv op de homeknop te drukken. Dan merk je ook meteen hoe stom en ouderwets een fysieke knop is op een smartphone.

Meerdere mensen in mijn omgeving gehad die mijn advies van de X boven de 8 kopen hadden genegeerd en daar heel snel van terugkwamen omdat de 8 eigenlijk maar een saai toestel was en zowat hetzelfde als hun 6/7 daarvoor.

Ik vond persoonlijk het scherm van de Plus heel fijn, maar toch het toestel wat te lomp/groot, vind de X het beste compromis van 2 werelden, een relatief groot scherm en toch een relatief klein en handbaar apparaat hebben. Mis heel afentoe wel nog de schermbreedte van de plus maar dat weegt zeker niet op tegen het met 1 hand fatsoenlijk kunnen gebruiken van de X.
Klopt wel, moet ik eerlijk erkennen. Ik had ook beter een X kunnen kopen dan de 8. Nu heb ik geld verkwist en is het toestel tov van mijn 7 niet veel beter. Tja nieuwer, en modernere componenten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:49
Voor mij zou het ook een twijfelgeval zijn, ik heb nu een 6S die nog uitstekend werkt op een snel leeglopende accu na. (op iOS 12 beta)
Maar of ik de XS ga kopen, hangt mede af van het feit wat ik nu nog voor mijn telefoon terugkrijg.
Hamvraag: is het bedrag wat je nu terugkrijgt net zo hoog als volgend jaar? Wat is jullie inschatting?

• Scrtz
Vic83 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:15:
Voor mij zou het ook een twijfelgeval zijn, ik heb nu een 6S die nog uitstekend werkt op een snel leeglopende accu na. (op iOS 12 beta)
Maar of ik de XS ga kopen, hangt mede af van het feit wat ik nu nog voor mijn telefoon terugkrijg.
Hamvraag: is het bedrag wat je nu terugkrijgt net zo hoog als volgend jaar? Wat is jullie inschatting?
Nee natuurlijk niet, elk jaar wordt je toestel minder waard omdat die weer een (model) jaar ouder is. Dus 1 jaar ouder qua leeftijd maar ook 1 jaar ouder qua model, omdat er weer een nieuw model aangekondigd wordt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vic83 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:15:
Wil je besparen, zou ik bij Apple een nieuwe batterij laten plaatsen(als nodig), en op iOS12 is de 6s een stuk sneller. Dan kun je evt de huidige X kopen eind dit jaar, ipv Xs. Anders zou ik voor de Xs gaan nu dat is echt een verbetering tov je 6s

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:49
Dank voor je reactie! Een nieuwe accu laten plaatsen vind ik niet zo'n optie, dan ben ik de telefoon een paar dagen kwijt (minimaal) werd mij verteld door zowel Apple als Amac.

Maar het gaat zo tegen mijn gevoel in, een apparaat te vervangen wat eigenlijk nog goed functioneert.
Ik heb een hoop filmpjes bekeken en reviews gelezen over de X, maar ik kom er niet echt achter wat je in de dagelijkse praktijk gaat merken aan verbetering...
Hackus schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:22:
[...]

Wil je besparen, zou ik bij Apple een nieuwe batterij laten plaatsen(als nodig), en op iOS12 is de 6s een stuk sneller. Dan kun je evt de huidige X kopen eind dit jaar, ipv Xs. Anders zou ik voor de Xs gaan nu dat is echt een verbetering tov je 6s

• Scrtz
Vic83 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:30:
Dank voor je reactie! Een nieuwe accu laten plaatsen vind ik niet zo'n optie, dan ben ik de telefoon een paar dagen kwijt (minimaal) werd mij verteld door zowel Apple als Amac.

Maar het gaat zo tegen mijn gevoel in, een apparaat te vervangen wat eigenlijk nog goed functioneert.
Ik heb een hoop filmpjes bekeken en reviews gelezen over de X, maar ik kom er niet echt achter wat je in de dagelijkse praktijk gaat merken aan verbetering...

[...]
Tja wat je gaat merken aan verbetering, dat is natuurlijk persoonlijk en gekoppeld aan wat jij belangrijk vind in een toestel. Ga eerst eens na wat je dagelijks (veel) doet en wat daarbij belangrijk en of de iPhone X deze dagelijkse taken makkelijker zouden maken.

Verwijderd

Vic83 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:30:
Mijn dochter kon haar 6s dezelfde dag ophalen bij de Apple store in Amsterdam. In totaal een uurtje of 3 zonder phone gezeten volgens mij.

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:58:
[...]

Mijn dochter kon haar 6s dezelfde dag ophalen bij de Apple store in Amsterdam. In totaal een uurtje of 3 zonder phone gezeten volgens mij.
Ja via Apple genius bar reparaties regelen is doorgaans zelfde dag. iPhone X scherm vervanging kostte bij mij 4 uur. Accu van de 6S was inderdaad iets korter. Dus wel even een dagdeel weg plannen en je afspraak niet te laat op de dag doen, zonder aankondiging melden ze anders dat je morgen terug kan komen.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:34

JB

Cédric roelt!

WhatsappHack schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:37:
Ik ben van de 7 naar de 8 en van de 8 naar de X overgestapt. Zeker waard geweest en een heel goed besluit.

Sterker nog, ik denk dat de X de eerst telefoon ooit wordt (voor mij) die ik niet direct ga upgraden. De performance is hoog, de camera is heel goed, accu acceptabel, FaceID is relaxt.

Uiteraard kan dit Woensdag veranderen en wil ik alsnog het nieuwe model, maar de kans is een stuk lager dan normaal. :+
Hier ook van de 7 naar de 8 omdat ik het mezelf niet kon verantwoorden om nog meer geld uit te geven aan de X maar de 8 was toch wel een beetje een anti-climax... Alleen draadloos laden was een meerwaarde IMHO.

De X bied erg veel gave nieuwe features dus blij dat ik alsnog de X gehaald heb :) De eerste upgrade in jaren waar ik echt lol van heb. De fingerprint was toentertijd ook zoiets, super fijn!

Mijn boefje is liev!

• Scrtz
JB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:13:
[...]

Hier ook van de 7 naar de 8 omdat ik het mezelf niet kon verantwoorden om nog meer geld uit te geven aan de X maar de 8 was toch wel een beetje een anti-climax... Alleen draadloos laden was een meerwaarde IMHO.

De X bied erg veel gave nieuwe features dus blij dat ik alsnog de X gehaald heb :) De eerste upgrade in jaren waar ik echt lol van heb. De fingerprint was toentertijd ook zoiets, super fijn!
Ja precies dit ook eigenlijk. Voor de 8 betaal je bij tov je vorige toestel voor eigenlijk vrijwel geen nieuwe ervaring, bij de X krijg je sinds jaren weer echt een nieuwe ervaring, dat maakt eigenlijk die paar honderd euro meer dan waard imo.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, alleen al om het mooie scherm ben ik blij dat ik het toestel heb gekocht. Lekker vlot ding ook en de dubbele camera zonder een plus te moeten hebben waardeer ik.

Ben toch kritisch, dus ook wat nadelen:
  • Gewicht: best een zware telefoon
  • Moeilijk met 1 hand vast te houden en te bedienen (t.o.v. m'n oude iPhone 6
  • FaceID: onder bepaalde hoeken niet optimaal (in bed, in de auto etc)
  • Camera: "waterverfvlekken" bij inzoomen, had scherper gemogen

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 14:56
Cubix schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:48:
Ja, alleen al om het mooie scherm ben ik blij dat ik het toestel heb gekocht. Lekker vlot ding ook en de dubbele camera zonder een plus te moeten hebben waardeer ik.

Ben toch kritisch, dus ook wat nadelen:
  • Gewicht: best een zware telefoon
  • Moeilijk met 1 hand vast te houden en te bedienen (t.o.v. m'n oude iPhone 6
  • FaceID: onder bepaalde hoeken niet optimaal (in bed, in de auto etc)
  • Camera: "waterverfvlekken" bij inzoomen, had scherper gemogen
Kan ik me sommige dingen echt niet vinden van mensen

gewicht zware telefoon? :?
FaceID werkt top en in de auto moet je rijden :+
Camera geen vlek te bekennen :)

Nogmaals is top en ik ga dit jaar niet voor een andere (denk ik) :X

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Scrtz
Nee heb daar ook allemaal echt geen last van, dat het toestel wat zwaar is vind ik juist fijn, weet ik tenminste dat dat ding nog in mijn zak zit en ik hem niet verloren ben :) Geeft ook een wat meer premium gevoel imo

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nick25 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:36:
[...]
Camera geen vlek te bekennen
Zoek maar eens op watercolor effect. Je hoort er meer mensen over bij de iPhone 7/8/X. Het is vooral te zien bij slecht licht als je inzoomt op een foto.
Pagina: 1