Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 144hz en 1080p. Voornamelijk op zoek naar betere prestaties in first person games zoals Battlefield V, Vermintide 2, Cyberpunk 2077.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst minder dan 500 euro, maar als een meerprijs significant betere prestaties oplevert dan is dat geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige systeem:
Case: Cooler Master K280
CPU: i5-3350P @ 3.7Ghz
GPU: Gigabyte GTX 1060 3GB
Mobo: Asus P8P67 Rev 3.0
Ram: 2x4GB DDR3 Ram @ 1333 mhz
CPU koeler: Cooler Master TX3 Evo
Voeding: XFX 550W Pro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zeker: Processor
Hoogst waarschijnlijk: Moederbord & RAM
Onwaarschijnlijk: Case/CPU koeler/voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enkel prijs/kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst iets waar ik weer vijf jaar mee vooruit kan.
Ga je overklokken?
Zeker van plan. Mocht het nu niet nodig zijn, dan zeker in de toekomst.
Wat verwacht je van ons? Ik wil graag de beste keus weten om zoveel mogelijk FPS te behalen in games op 1080p, als ik de graphics om laag moet schroeven is dat geen probleem. Als ik met mijn huidige setup de settings verlaag, dan wordt de performance nauwelijks beter omdat mijn processor het niet meer trekt, vandaar dit topic.
Ik ben ook benieuwd of iemand het een goed idee lijkt om te upgraden naar een i7 2600k/i5 3570k/i7 3770k en die te overclocken, of dat dit nauwelijks prestatiewinst oplevert.
Gamen op 144hz en 1080p. Voornamelijk op zoek naar betere prestaties in first person games zoals Battlefield V, Vermintide 2, Cyberpunk 2077.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst minder dan 500 euro, maar als een meerprijs significant betere prestaties oplevert dan is dat geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige systeem:
Case: Cooler Master K280
CPU: i5-3350P @ 3.7Ghz
GPU: Gigabyte GTX 1060 3GB
Mobo: Asus P8P67 Rev 3.0
Ram: 2x4GB DDR3 Ram @ 1333 mhz
CPU koeler: Cooler Master TX3 Evo
Voeding: XFX 550W Pro
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zeker: Processor
Hoogst waarschijnlijk: Moederbord & RAM
Onwaarschijnlijk: Case/CPU koeler/voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enkel prijs/kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst iets waar ik weer vijf jaar mee vooruit kan.
Ga je overklokken?
Zeker van plan. Mocht het nu niet nodig zijn, dan zeker in de toekomst.
Wat verwacht je van ons? Ik wil graag de beste keus weten om zoveel mogelijk FPS te behalen in games op 1080p, als ik de graphics om laag moet schroeven is dat geen probleem. Als ik met mijn huidige setup de settings verlaag, dan wordt de performance nauwelijks beter omdat mijn processor het niet meer trekt, vandaar dit topic.
Ik ben ook benieuwd of iemand het een goed idee lijkt om te upgraden naar een i7 2600k/i5 3570k/i7 3770k en die te overclocken, of dat dit nauwelijks prestatiewinst oplevert.