Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc ~800euro maximaal.

Pagina: 1
Acties:

• Kitoshi
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-11 00:33
Hey iedereen ik heb wat hulp nodig met wat onderdelen!
Ik heb al wat research gedaan maar ik loop vast op voornamelijk moederbord en geheugen waar ik wel wat hulp kan gebruiken!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Voornamelijk voor gaming in de trant Monster Hunter world - Rise of the Tomb Raider - Final Fantasy XIV maar ook het aankomende Sekiro.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 800 is wel mijn maximum, het mag er een paar euro overheen maar niet veel.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Voeding : Chieftec Turbo CFT-750-14C
Ik weet dat dit misschien niet de beste voeding is en ook ontzettend overkill voor een systeem zoals dit. Ik weet ook niet of dit compabliteits problemen heeft met een modern systeem? De case zou die wel in moeten passen denk ik.
Verder gaan er wat standaard dingen mee zoals een muis/toetsenbord/monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Het meeste van het systeem inclusief kast etc(zie de wenslijst onder aan de post)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Het liefst Intel en Nvidia maar ik sta opzich wel open voor anders mits dat geen problemen gaat geven met hitte/energie verbruik(geen idee of dit nog een probleem is bij AMD producten zoals het vroeger was).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
1080p(eigenlijk 1920x1200)@60fps is mijn voorkeur met een toch wel lage temperatuur op de cpu. De reden voor lage temperatuur op de cpu is omdat ik afgelopen anderhalf jaar met een cpu zit waar ik constant de temperatuur in de gaten moet houden tijdens het gamen en met de afgelopen warme maanden heb ik niet eens kunnen gamen omdat temperaturen van 90+ de norm waren under load.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Geen interesse in overklokken mede omdat mijn budget daar ook gewoon niet naar is.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Mijn doel hier is voornamelijk dat ik wat hulp wil bij het kiezen van een fatsoenlijk moederbord(liever iets goedkoper dan degene van 80 euro die ik nu heb staan) het hoeft geen super moederbord te zijn met allerlei overklok features en dergelijke genoeg ruimte voor een ssd en een normale standaard hdd(7200rpm voor data etc).

Verder is het geheugen nog een puntje van aandacht waar ik niet echt goed iets voor kan vinden. Het geheugen is nu gekozen @3000mhz omdat deze goedkoper was dan zijn 2666mhz broertjes. Het is een single stick omdat ik deze met oog op uitbreiding naar 16gb over en maandje of 2 heb gekozen maar ik sta ook open voor 2 keer 4gb stickjes die ik later naar 4 keer 4gb uit zou kunnen breiden mits het moederbord dit toelaat.

De case die er nu in staat is een iets duurdere case maar de vormgeving sprak me ontzettend aan. Als iemand een alternatief heeft die goedkoper is sta ik hier ook voor open, het merk van de case is niet heel belangrijk wel dat er minimaal 1 of 2 fans bij geleverd worden maar dit blijkt wel het geval te zijn bij vele cases die ik bekeken heb afgelopen dagen.

De over de top cooler is ook omdat ik in zoals eerder genoemd de afgelopen anderhalf jaar zo veel problemen met hitte heb gehad dat ik nu iets wil waar de cpu hitte lekker laag blijft ook hier sta ik open voor een eventuele goedkoper alternatief.

Verder het enige puntje wat ik mee wil nemen de voeding ook hier sta ik open voor een verandering mits dit in het budget past ik kreeg het er zelf niet helemaal passend in binnen de 800e

De usb stick staat erbij in het lijstje voor een eventuele windows 10 installatie, ik draai nu nog windows 7 omdat dit ontzettend oude hardware is(gen 2 i5). En de koelpasta is omdat ik altijd hele goede ervaring heb met dit specifieke type pasta. Deze kunnen grotendeels genegeerd worden maar voor de totaal prijs wou ik ze er toch bij zetten.

Grote muur van tekst maar dat kan nooit kwaad.

Hier is mijn lijstje op dit moment :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 183,-€ 183,-
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 79,86€ 79,86
1Asus DUAL-GTX1060-O6G€ 269,-€ 269,-
1Corsair Carbide Series 270R Window€ 58,90€ 58,90
1Sandisk Cruzer Fit 16GB Zwart€ 7,30€ 7,30
1Gelid Solutions Antarctica€ 25,45€ 25,45
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 74,50€ 74,50
1Samsung 860 EVO 250GB€ 64,-€ 64,-
1Arctic MX-2 Thermal Compound (4g)€ 3,59€ 3,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 765,60

[ Voor 3% gewijzigd door Kitoshi op 26-08-2018 21:47 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:05
Je voeding is antiek. Een voeding van minimaal 8 jaar oud met een 85 graden maincap en matige secundaire caps moet je niet mee willen nemen naar een nieuw systeem.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Controleer even de voeding in reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018 en de alternatieven die voorgesteld worden en je zou goed moeten zitten :)

Alternatieve coolers: pricewatch: Arctic Freezer 33 & pricewatch: Alpenföhn Ben Nevis zonder aan je budget te tillen. Deze zijn 2x zo stil (onder vol vermogen) als de cooler uit je lijstje. Voor een bakje geld meer; pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black maar die is qua geluidsdruk meer dan 16x zo "stil".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Kitoshi
Uszka schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:50:
Je voeding is antiek. Een voeding van minimaal 8 jaar oud met een 85 graden maincap en matige secundaire caps moet je niet mee willen nemen naar een nieuw systeem.
Ja dit had ik al een beetje verwacht. Bedankt voor de bevestiging dat ik deze zeker weten niet mee kan nemen.
MAX3400 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:59:
Controleer even de voeding in reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018 en de alternatieven die voorgesteld worden en je zou goed moeten zitten :)

Alternatieve coolers: pricewatch: Arctic Freezer 33 & pricewatch: Alpenföhn Ben Nevis zonder aan je budget te tillen. Deze zijn 2x zo stil (onder vol vermogen) als de cooler uit je lijstje. Voor een bakje geld meer; pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black maar die is qua geluidsdruk meer dan 16x zo "stil".
Die phantom black is toch iets te duur zeker nu er ook een nieuwe voeding bij komt kijken. Ik moet misschien even wat gaat schuiven en alles een maandje uit stellen.

Bedankt voor de 2 andere alternatieven. Die Arctic Freezer is ook een koeler waar ik eerder naar heb gekeken die gaat er zeker bij in het lijstje zodat ik em niet vergeet.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Kitoshi ik denk niet dat je de i5 heet krijgt met een gtx1060 en je wensen. dat geld zou ik investeren in een crucial mx500 ssd, 500gb. of wat cash voor bij een goede voeding

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Kitoshi
Hackus schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:37:
@Kitoshi ik denk niet dat je de i5 heet krijgt met een gtx1060 en je wensen. dat geld zou ik investeren in een crucial mx500 ssd, 500gb. of wat cash voor bij een goede voeding
Dank je voor de informatie @Hackus
Ik las juist op wat benchmarks via google search dat de intel stock coolers juist helemaal niet zo goed zijn maar
na wat verder zoeken blijkt dat de stock cooler de i5 8400 op heavy load(aida64 stress testing enzo) hooguit de 80 aantikken(mits goede airflow in je case natuurlijk) en dat soort stress testing haal je natuurlijk nooit in games.

Ik kan altijd later nog een aftermarket cooler er op gooien mocht ik niet helemaal tevreden zijn.

Bedankt voor deze tip!

Ik ben er een beetje uit te komen met deze puzzle en begin dicht bij de 800 te komen met voeding.

Ik kwam ook dit moederbord tegen, dit is volgens mij een simpeler broertje van wat ik nu in mijn lijstje heb?
Gigabyte B360M H
Of raden jullie het af om op het moederbord te bezuinigen?(het geheugen mag mij gewoon op 2,666mhz draaien die 3,000 maakt me niet heel veel uit)

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11 19:16
De B360M H heeft 1 casefanheader, 2 RAM slots, en geen VRM heatsinks.
De stock koeler van Intel is idd niet erg goed, eigenlijk de slechtste koeler die er is, maar hij is wel gratis, en zal je CPU kunnen koelen. Hij maakt wel meer geluid dan een aftermarket koeler.
https://nl.hardware.info/...u-koelers-van-amd-a-intel
Let erop dat het wisselen van een CPU koeler geen triviale taak is.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
500GB SSD kan zeker geen kwaad, dan maar maandje extra sparen zou ik zeggen.
Je kan ook een AMD systeem overwegen, gelijkaardige prestaties maar de stock koeler is wel deftig :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SpeedQber schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:21:
De stock koeler van Intel is idd niet erg goed, eigenlijk de slechtste koeler die er is, maar hij is wel gratis, en zal je CPU kunnen koeler. Hij maakt wel meer geluid dan een aftermarket koeler.
(heb je zelf gelezen met wat ze getest hebben ?)
Er is niks mis met deze koeler op een i5- en deze specs. tuurlijk kun je voor €30-40 een betere koeler halen. maar dat neemt niet weg dat de stock intel in dit geval voldoet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SpeedQber
Hackus schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:32:
[...]
(heb je zelf gelezen met wat ze getest hebben ?)
Er is niks mis met deze koeler op een i5- en deze specs. tuurlijk kun je voor €30-40 een betere koeler halen. maar dat neemt niet weg dat de stock intel in dit geval voldoet.
Je bedoelt hun testopstelling?
De Intel stock koeler komt als slechte uit de test, maar zal een 65W CPU niet laten throttlen op 30 dB.

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedQber op 27-08-2018 14:54 ]

• Kitoshi
SpeedQber schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:21:
De stock koeler van Intel is idd niet erg goed, eigenlijk de slechtste koeler die er is, maar hij is wel gratis, en zal je CPU kunnen koeler. Hij maakt wel meer geluid dan een aftermarket koeler.
Zelf bouwen is geen probleem wat betreft het inbouwen van component zit het allemaal goed.

Ik heb de link even door gelezen en de temperatuur valt inderdaad wel wat hoog uit maar niet onmogelijk hoog. Uiteraard is een aftermarket cooler veel beter maar 70 graden @65w 30dba is toch wel te doen denk ik zo. Het blijft een keuze waar ik nog even over na moet denken ik denk dat het zo ie zo uit gaat komen op in 2 keer bestellen, nu de cpu+toebehoren en dan volgende maand de gpu.
Inrage schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:28:
500GB SSD kan zeker geen kwaad, dan maar maandje extra sparen zou ik zeggen.
Je kan ook een AMD systeem overwegen, gelijkaardige prestaties maar de stock koeler is wel deftig :)
AMD weet ik bijzonder weinig vanaf maar ik heb er wel aan zitten denken! Maar ik ga er zeker een klein beetje research naar doen vandaag of morgen.

Het is zo ie zo een maandje uitstellen of in 2 keer bestellen(cpu +toebehoren nu en gpu volgende maand)

• SpeedQber
Houd er rekening mee dat de AMD CPUs geen iGPU hebben, ze kunnen dus niet opstarten zonder aparte GPU.
De AMD APUs kunnen dat wel (2200G en 2400G).

• Kitoshi
SpeedQber schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:17:
Houd er rekening mee dat de AMD CPUs geen iGPU hebben, ze kunnen dus niet opstarten zonder aparte GPU.
De AMD APUs kunnen dat wel (2200G en 2400G).
Ik heb nog een GPU atm die ik dan even een maandje zou gebruiken dus dat is geen probleem maar alsnog bedankt voor de tip!

• Kitoshi
Ik hoop dat de dubbele post is toegestaan omdat ik mijn topic even een klein beetje nieuw leven in wil blazen door wederom om wat advies te vragen. Dit keer betreft het een AMD systeem.
De grootste reden dat ik nu naar AMD kijk is de plotselinge verhoging op de i5 8400 die is namelijk in 2 dagen met gemiddeld 30 euro gestegen naar ongeveer 200 tot 210 euro bij de meeste shops met voorraad. Een enkele heeft em nog voor net geen 200 euro het moet toch gek lopen wanneer bol.com de goedkoopste winkel is met voorraad!

Ik heb de GPU er eventjes uit gehaald omdat ik zo langzaam zit te kijken naar misschien een 2de hands 1070 in vraag en aanbod(mede mogelijk door de switch naar potentieel een ryzen systeem).

Waar ik het meeste advies nodig heb is het moederbord met het geheugen zit het wel goed want deze staan in de QVL list van dit specifieke moederbord.

Het gaat mij voornamelijk om het eventuele overklokken en dan voornamelijk of dat mogelijk is op dit moederbord of dat ik het uberhaupt nodig zou hebben als ik er een gtx 1070 in gooi voor 1080p@60 gaming voor de komende paar jaar(eigenlijk 1200p 1920x1200 gaming maar die paar extra pixels moet een 1070 wel aan kunnen en eventueel komt er ook een monitor upgrade aan over een paar maanden)

1 van de hoofd redenen voor dit moederbord is ook de mogelijkheid tot 5.1 surround sound aansluitingen, wat zoveer ik weet niet mogelijk is op een standaard 3 keer gekleurde audio input moederbord?(de groene-rode-blauwe ingangen voor audio)

Als jullie een iets goedkoper moederbord weten, tientje eraf? iets meer? ik weet het niet, dan is dit ook welkom, de 5.1 surround is geen ontzettend harde eis ik kan altijd terug vallen naar 2 speakers/headset mocht dit nodig zijn.

minimaal 2 keer case fan headers is wel een must(3 of 4 pins maakt niet zoveel uit)

Hier is mijn lijstje voor het AMD systeem :

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 162,51€ 162,51
1MSI B450-A PRO€ 90,-€ 90,-
1Fractal Design Define S - Window€ 65,95€ 65,95
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 141,35€ 141,35
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,50€ 62,50
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 607,21

Als extra notitie onderaan . Ik neem ook graag mijn gameplay op en heb dit voorheen altijd op een gtx 650ti boost gedaan door middel van de NVenc codec maar ik denk dat de Ryzen hier ook zeer geschikt voor is door middel van normale x264 codec opnemen via OBS en dergelijke? Mede door multithreading voordeel tegenover intel.

[ Voor 3% gewijzigd door Kitoshi op 08-09-2018 03:48 ]

Pagina: 1