• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:56
Hallo Tweakers,

Ik wacht nu al 3 weken op het geld dat dell mij terug zou moeten sturen. Ik had nameijk een dell xps 15 gekocht en de laptop had veel mankementen waardoor ik de herroepingsrecht activeerde. Alles ging goed ups kwam laptop ophalen binnen 2 dagen kreeg ik een bericht dat ik binnen 4-5 werkdagen geld teruggestort zou krijfen ( moest ook personalia sturen en rekeningnummer). Na 1 week niks dus dacht van ik ga hun bellen, zat te bellen en zei dat de financiele afdeling foutje had en dat het zo zsm zou worden gefixt. 2e week nog steeds niks dus ik weer bellen en zeggen dat het pas 29-08-2018 is geacepteerd en dat je binnen 3-4 werkdagen zou moeten krijgen. Weer een week verder nog steeds niets en weer gebeld nu zeggen ze dat het volgende week zou moeten zijn. Ik hoor al 3 weken hetzelfde ? En heb totaal geen vertrouwen in. Iemand tips ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Dell weigert €2384,09 te retourneren, wat zijn mijn opties?
Met Dell zijn wel vaker issues als het om betalen gaat.
Misschien kun je in dit topic nog tips vinden.

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afgelopen kerstmis had ik een laptop bij elkaar geklikt twv 3000 euro. Deze order heeft Dell van hun kant geannuleerd en vervolgens heb ik er vijf weken achteraan moeten bellen en mailen. Het verhaal van hun kant was dat ze IDeal betalingen niet een-op-een kunnen matchen met een bestelling. Terwijl zij de order annuleren. Terwijl ik bewijzen had aangeleverd. Als je met een creditcard hebt betaald, schijnt dat voor hen makkelijker te zijn. Ik vloek niet graag en niet vaak, maar deze vijf weken heb ik vele uitzonderingen moeten maken. Conclusie van mij was dat Dell de particuliere klant totaal niet serieus neemt. De desinteresse vond ik stuitend.

Wat je kunt doen? Bellen, mailen, bellen, namen noteren, etc.

Verwijderd

Inderdaad volgende keer met CreditCard betalen.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
WKOA geeft 14 dagen aan voor terugbetaling. Dus ingebrekestelling sturen met een wettelijke rente vanaf die datum. Nadeel is alleen dat deze rente 2 procent is en dus verwaarloosbaar. Als je rechtsbijstand hebt kan je deze inschakelen anders geduld hebben, ben ik bang

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ben je lid van de Consumentenbond? Die kunnen ook aardig wat voor je doen, hebben voor mij een geschil met Vodafone netjes opgelost zodat ik m'n geld terugkreeg.

I have stability. The ability to stab.

• A. Ben
SmurfLink schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:41:
Ben je lid van de Consumentenbond? Die kunnen ook aardig wat voor je doen, hebben voor mij een geschil met Vodafone netjes opgelost zodat ik m'n geld terugkreeg.
Ben helaas niet lid van de consumentenbond. Maar kunnen ze dan nog steeds iets voor mij betekenen ?

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
A. Ben schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:05:
[...]

Ben helaas niet lit van de consumentenbond. Maar kunnen ze dan nog steeds iets voor mij betekenen ?
Kijk even rond op hun site, volgens mij zijn de voorbeeldbrieven ook voor niet-leden dus die kan je ook gebruiken om een vordering naar Dell te sturen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:50
Dit soort klachten publiekelijk op den Twitter gooien wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Ben
Het is opgelost heb het vandaag gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kwistnix schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:27:
Dit soort klachten publiekelijk op den Twitter gooien wil ook nog wel eens helpen.
Dat dus.
Een van de redenen dat ik een twitter account heb.

Laptop aangemeld voor reparatie (nbd on site) geen reactie na 2 dagen. Via twitter binnen 10 minuten reactie en verdere opvolging.
Blijft toch vreemd dat het op zo'n manier moet.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda Diamond
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-11-2023
Wat waren de kosten van het retour sturen? Er staat op hun site dat ik de retourkosten moet betalen, maar nergens hoeveel dit is.
Bij voorbaat dank voor je antwoord.

Vriendelijke groet,

Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 23:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat ligt er aan welke vervoerder jij gaat kiezen en hoe jij beslist het retour te zenden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda Diamond
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik heb inmiddel van A.Ben begrepen dat er (iig voor hem) geen retourkosten worden berekend.
Overigens blijkt het een wetttelijke verplichting om retourkosten (of iig een indicatie) te vermelden op je website.

https://ictrecht.nl/juridisch-advies/recht-van-retour/
Pagina: 1