Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 04-12 18:17
In december 2016 heb ik een Alienware 17R4 gekocht ter waarde van 2384,09.

Vanaf het begin heb ik veel problemen gehad met deze laptop. In totaal hebben er 3 laptop vervangingen plaatsgevonden, 5 schermvervangingen, toetsenbord vernieuwd i.v.m. letters die gingen vervagen op de knoppen en de linker shift toets registreerde niet altijd aanslagen, nieuw moederbord met koelelement in verband met oververhitting problemen, netwerk problemen met Killer networks bedraad internet.

In samenspraak met Dell is er toen besloten om de laptop op te halen begin mei 2018 en zodoende de koopovereenkomst te beindigen. Het ophalen van de laptop heeft ook daadwerkelijk plaatsgevonden en ik heb hiervan schriftelijk bewijs.
Het openstaande bedrag van 2384,09 zou binnen 4 weken op mijn bankrekening overgemaakt worden.
Van Dell kreeg ik een creditnota thuisgestuurd maar betaling heeft tot op heden nog niet plaats gevonden.

Dingen die ik heb geprobeerd om Dell te forceren na 9 weken wachten zijn:
  • Dell een termijn van 10 werkdagen gegeven na 4 weken wachten om openstaande geldbedrag over te maken naar mijn rekening.
  • Boos BNN Vara aangeschreven.
  • Negatieve review op Tweakers over Dell geschreven.
  • Contact met meerdere advocaten gehad en deze zeggen tegen mij dat Dell moet stoppen met smoesjes verzinnen en eindelijk eens verantwoordelijkheid moet nemen en gewoon moeten betalen. Helaas zijn advocaten niet gratis dus dit zou mijn allerlaatste keus zijn.
  • Ik heb contact gehad met Europese Consumenten Centrum, deze kunnen Dell aanpakken omdat Dell callcenter in Slowakije zit. In Nederland kan ECC Dell niet aanklagen.
  • Politie gebeld i.v.m. mogelijke oplichting/diefstal. Helaas verwijst politie me naar een advocaat.
  • Sinds kort neem ik alle gesprekken met Dell op (laat het hun ook weten anders is dit niet legaal).
Is het mogelijk dat je een deurwaarder naar Dell stuurt dat Dell voor de onkosten opdraait?
Ik vind dat ik niet moet opdraaien door de Dell incompetente service .

Het probleem bij Dell momenteel nu is:
Ze zeggen dat er geld naar een verkeerde bankrekeningnummer (Global Collect) is overgemaakt en dit moest geretourneerd worden. Dit was 1 maand geleden. Inmiddels is bevestigd dat er positieve feedback was van Global Collect met ID.
Vooralsnog wordt er geen geld overgemaakt. Eerst moet Dell het geld terug hebben en dan pas kan het overgemaakt naar mijn bankrekening worden. Wat absoluut een rotsmoes is.
Ik heb Dell vaak mijn bankrekening doorgegeven en nu geven ze mij nog de schuld van hun gecreerde fout.

Ik hoor alleen maar sorry en excuses en zo kan het niet verder. Maar niemand neemt zijn verantwoordelijkheid. Als je vraagt naar een manager of escalatiepersoon dan krijg je deze niet te spreken of deze zou je zogenaamd bellen.

Kortom mijn vraag aan jullie Tweakers is:
Wat zouden jullie in mijn situatie doen om zo snel mogelijk je geld terug te krijgen wat je ook zwart op wit op papier heb staan van Dell begin mei 2018. Nogmaals ik bel geregeld naar Dell maar die spelen stommertje.

Kennis begint met informatie vergaren.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Nu met vrolijke kerstavatar

Heb je ze al via een brief in gebreken gesteld? Misschien via Twitter/Facebook/ander social media benaderen? En heb je in alle communicatie je toon rustig, zakelijk en duidelijk gehouden? Gaan lopen roepen (schreeuwen) en dreigen heeft zo'n persoon aan de telefoon natuurlijk geen boodschap aan, dan gaan ze echt niet harder voor je lopen. :)

En ja, volgens mij kun je als particulier ook gewoon een incassobureau inschakelen. Dat kun je ook overleggen met de salesafdeling van zo'n incassobureau. Overigens levert zoeken bij google naar 'als particulier een incassobureau inschakelen' wel een mooie quote op:
quote:
In principe kan je als particulier op dezelfde voorwaarden een incassobureau inschakelen als een bedrijf of instelling. Dit betekent, dat je de vordering moet kunnen aantonen cq onderbouwen. Mondelinge afspraken zijn niet aantoonbaar en dus ook niet handig om te gebruiken om een incassotraject op te starten.
Zorg dus even dat je alles op schrift krijgt (voor zover je dat nog niet had).

Evanescent wijzigde deze reactie 11-07-2018 02:49 (33%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kecin
  • Laatst online: 13-12 21:55

Kecin

Je keek.

Blijven bellen.
Blijven mailen.
Social media support lastig vallen.
Negatieve reviews schrijven.

En daarmee doorgaan totdat je eindelijk je geld terug hebt. Wat een waanzin.
Je zou ook kunnen proberen de zakelijke lijn te bellen, of Dell in het buitenland te proberen (of juist een Alienware specifiek nummer).

Tickets zou ik ook steeds opnieuw inschieten totdat er iemand wel zo zat van is en het geld overmaakt. Wel elke keer netjes in taal en antwoord blijven ondanks je frustratie. Verder mag je ook een schadevergoeding eisen.

Een geschillencommissie inschakelen kan volgens mij ook?
https://kassa.bnnvara.nl/...geld-niet-terug?id=579706

Per brief:
Officiele klachten kun je per brief sturen naar:
Dell Klachtenafdeling, Transformatorweg 38-72, 1014 AK Amsterdam.

https://twitter.com/delll...64782197161918464?lang=en

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Wy17
  • Registratie: januari 2018
  • Niet online
Dat zij het bedrag naar een verkeerd rekeningnummer sturen heb jij niks mee te maken, ze moeten gewoon betalen wat zij schuldig zijn als jij je plichten voldaan hebt.
Aangezien deze zaak al zo lang loopt en je pogingen tot restitutie krijgen niet geholpen hadden, zou ik lekker even een duidelijke thread starten op social media zoals https://www.reddit.com/r/Dell/ en Twitter/Facebook.

Als je posts een beetje tractie krijgen, wedden dat ze het dan opeens wel snel kunnen oplossen? ;)
Niet helemaal netjes natuurlijk, maar een bedrijf als Dell zou beter moeten weten, al helemaal als het hun eigen fout is.

Ik ben ook benieuwd hoe ze jou de schuld geven van hun fout, dat is toch wel bijzonder.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• aliberto
quote:
Evanescent schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 02:46:
Heb je ze al via een brief in gebreken gesteld? Misschien via Twitter/Facebook/ander social media benaderen? En heb je in alle communicatie je toon rustig, zakelijk en duidelijk gehouden? Gaan lopen roepen (schreeuwen) en dreigen heeft zo'n persoon aan de telefoon natuurlijk geen boodschap aan, dan gaan ze echt niet harder voor je lopen. :)

En ja, volgens mij kun je als particulier ook gewoon een incassobureau inschakelen. Dat kun je ook overleggen met de salesafdeling van zo'n incassobureau. Overigens levert zoeken bij google naar 'als particulier een incassobureau inschakelen' wel een mooie quote op:

[...]

Ik ben telkens subtiel beleefd zonder vloeken of kwaad worden. Ik duid Dell op hun fouten i.v.m. 9 weken wachten op 2384,09 niet normaal is. Toch blijft Dell aan hun Global Collect verhaal hangen dat er een uitzonderlijke situatie is i.v.m. geen ID nummer eraan hangt.
Wanneer ik zeg: geen smoesjes ga gewoon betalen. Je hebt meer dan genoeg tijd hiervoor gehad. Dan krijg je als antwoord: Elke dag escaleren we het met onze escalatiemanager, meer kunnen we niet doen. Ook al belt u ons elke dag, dit maakt niet uit. Momenteel hebben we niet meer mogelijkheden.

Ik heb tegen Dell gezegd: ik hou van uitdagingen en ga tot het uiterste omdat ik weet dat ik in mijn recht sta. Per week ga ik de druk opvoeren.

Zojuist heb ik contact opgenomen met een deurwaarder instantie en tot 2500 is het geheel kostenloos voor mij als consument. De deurwaarders onkosten worden verhaald op Dell. Enige wat ik hoef te doen is creditnota van Dell te tonen en verdere vragen invullen op de deurwaarder instantie zijn website. Het maakte niet uit of Dell callcenter in het buitenland gevestigd was (Slowakije in dit geval). Binnen 10 (werk)dagen zou er resultaat moeten zijn.

Ik denk persoonlijk dat dit mijn beste kans is om zo snel mogelijk geld van Dell te krijgen. Advocaat is duurder.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Succes. Mbt deurwaarder, weet je zeker dat het onkosten vrij is? Wat als hij z'n geld niet kan krijgen bij Dell, komt die dan niet gewoon bij jou aankloppen?

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:26

slaay

Mennoslaats.nl

quote:
SYQ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:13:
Succes. Mbt deurwaarder, weet je zeker dat het onkosten vrij is? Wat als hij z'n geld niet kan krijgen bij Dell, komt die dan niet gewoon bij jou aankloppen?
Dat zou wel heel zeur zijn! Dan heb je geen geld van Dell n dan heb je ook nog eens een deurwaarder achter jezelf aan!

Ik mis trouwens in het verhaal of de het apparaat ook rechtstreeks bij Dell hebt gekocht. Grote kans, maar dat is niet uit je verhaal op te maken.

slaay wijzigde deze reactie 11-07-2018 11:16 (16%)

Dich bis echt unne fozen haas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aliberto
quote:
Kecin schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 02:55:
Blijven bellen.
Blijven mailen.
Social media support lastig vallen.
Negatieve reviews schrijven.

En daarmee doorgaan totdat je eindelijk je geld terug hebt. Wat een waanzin.
Je zou ook kunnen proberen de zakelijke lijn te bellen, of Dell in het buitenland te proberen (of juist een Alienware specifiek nummer).

Tickets zou ik ook steeds opnieuw inschieten totdat er iemand wel zo zat van is en het geld overmaakt. Wel elke keer netjes in taal en antwoord blijven ondanks je frustratie. Verder mag je ook een schadevergoeding eisen.

Een geschillencommissie inschakelen kan volgens mij ook?
https://kassa.bnnvara.nl/...geld-niet-terug?id=579706

Per brief:
Officiele klachten kun je per brief sturen naar:
Dell Klachtenafdeling, Transformatorweg 38-72, 1014 AK Amsterdam.

https://twitter.com/delll...64782197161918464?lang=en
Bedankt voor alle handige tips en de Kassa link, daar kan ik zeker wat mee. De Kassa url van Dell is nieuw voor me. Blijkbaar ben ik niet de enige. Dell gaf zelf ook telefonisch toe dat dit vaker gebeurd met meerdere klanten. Mogelijk ligt het aan hun systeem.

Het boeit mij niet aan wie het ligt. Het enige wat telt is geld op mijn bankrekening z.s.m.
quote:
SYQ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:13:
Er stond op de website: No cure, no pay.
Dus het lijkt me dat ik gevrijwaard wordt van onkosten ook gezien het feit dat ik onder de 2500 euro zit.
quote:
slaay schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:15:
[...]

Dat zou wel heel zeur zijn! Dan heb je geen geld van Dell n dan heb je ook nog eens een deurwaarder achter jezelf aan!

Ik mis trouwens in het verhaal of de het apparaat ook rechtstreeks bij Dell hebt gekocht. Grote kans, maar dat is niet uit je verhaal op te maken.
Sorry. Het apparaat is rechtstreeks bij Dell Alienware gekocht. Volgens mij kan je Alienware laptops niet buiten Dell om kopen in andere winkels in Nederland.

Modbreak:
We hebben een wijzig-knop, zodat je niet hoeft te dubbel-/tripleposten. ;)

Yorinn wijzigde deze reactie 11-07-2018 14:32 (27%)

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
aliberto schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Dus het lijkt me dat ik gevrijwaard wordt van onkosten ook gezien het feit dat ik onder de 2500 euro zit.
Lees de kleine letters goed, no cure no pay is idd vrij van kosten als jij niks ontvangt. Maar stel jij krijgt bedrag op je rekening en Dell negeert betaalverzoeken van 'deurwaarder' (incasso?) dan komt diegene natuurlijk bij jou aankloppen voor de bewezen diensten.

Zo heb ik het iig ervaren enkele jaren geleden, wat natuurlijk normaal is. Bij mij ging het om +8k en dan vond ik het wel waard om voor de kosten op te draaien.

SYQ wijzigde deze reactie 11-07-2018 11:27 (6%)

• aliberto
quote:
SYQ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:26:
[...]

Lees de kleine letters goed, no cure no pay is idd vrij van kosten als jij niks ontvangt. Maar stel jij krijgt bedrag op je rekening en Dell negeert betaalverzoeken van 'deurwaarder' (incasso?) dan komt diegene natuurlijk bij jou aankloppen voor de bewezen diensten.

Zo heb ik het iig ervaren enkele jaren geleden, wat natuurlijk normaal is. Bij mij ging het om +8k en dan vond ik het wel waard om voor de kosten op te draaien.
Wow daar had ik geen rekening mee gehouden. Bedankt voor deze gouden tip. Hier ga ik nog even verder mee aan de slag. Voordat ik echt een deurwaarder inschakel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15-12 13:42

SambalBij

We're all MAD here

quote:
SYQ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:26:
[...]

Is het dan niet zo dat als je toch zelf 'ineens' het geld ontvangt dat je dat doorgeeft aan het incassobureau waarna zij dat afboeken van de door hun opgeeiste hoofdsom? Het restant (incassokosten, evt rente) blijft dan nog openstaan en het incassotraject gaat dan gewoon door. Desnoods tot aan de rechter met alle extra kosten voor Dell van dien.

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14-12 14:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

quote:
aliberto schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:29:
[...]

Wow daar had ik geen rekening mee gehouden. Bedankt voor deze gouden tip. Hier ga ik nog even verder mee aan de slag. Voordat ik echt een deurwaarder inschakel.
Een 'deurwaarder' kun je niet inschakelen. Wel een incassobureau. Die kunnen/mogen niet mr dan jij; namelijk bellen, vragen, brieven sturen etc. etc.
Wil je Dell echt in gebreke stellen en daar een gerechtelijke procedure voor starten kan de rechter wl besluiten dat Dell moet betalen. Er wordt dan pas een (gerechts)deurwaarder ingeschakeld die beslag gaat leggen op de middelen van Dell.

Ik denk dat je in dit geval zelf al meer tijd eraan (hebt) besteed(t) dan een incassobureau zou doen. Ik zou dat geld besparen en zelf een ingebrekestelling sturen en Dell sommeren om binnen 7 werkdagen het geld op jouw rekening te hebben staan. Gebeurt dat niet -> rechtsbijstand inschakelen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:
Evanescent schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 02:46:
[...]

TS heeft een creditfactuur, dus het papierwerk is er.

@aliberto Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die is hier uitermate geschikt voor. Anders zou het inderdaad mogelijk zijn naar een incassobureau te gaan. Vraag er dan wel eerst wat voorlichting over hoe en wat het dan zit met kosten voor jou. Zorg er voor dat je dit op papier hebt.

Er zijn ook advocaten die werken op basis van no-cure no-pay, en mogelijk ook advocaten die inzetten op "Dell heeft een fout begaan waardoor mijn client mij heeft moeten inhuren, dus Dell moet mijn client volledig schadeloos stellen". Informeer hier dus ook zeker naar.

• aliberto
Ik heb net gebeld met deurwaardersinstantie. Je kan alle benodigde data/gegevens aanleveren en dan wordt wordt Dell benaderd en moeten deze binnen 10 dagen betalen (deze 10 dagen zijn kostenloos), zo niet wordt het naar een rechter toegewezen en dan wordt het voor mij onduidelijk verhaal. Het kan kostenloos zijn maar ook weer niet. Ligt aan de situatie.

@Stoelpoot helaas heb ik geen rechtsbijstandverzekering. Dus moet het doen met alle mogelijke manieren die maar beschikbaar zijn. Ik ben blij dat mede tweakers proberen mee te denken. Soms kom je adviezen tegen waar je zelf nog niet aan gedacht had.

aliberto wijzigde deze reactie 11-07-2018 11:44 (26%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Icephase

Icephase

quote:
aliberto schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:39:
Ik heb net gebeld met deurwaardersinstantie. Je kan alle benodigde data/gegevens aanleveren en dan wordt wordt Dell benaderd en moeten deze binnen 10 dagen betalen (deze 10 dagen zijn kostenloos), zo niet wordt het naar een rechter toegewezen en dan wordt het voor mij onduidelijk verhaal. Het kan kostenloos zijn maar ook weer niet. Ligt aan de situatie.
Met andere woorden: zij doen precies hetzelfde als wat jij zelf ook zou doen, en daarna starten ze een gerechtelijke procedure die jij ook zou kunnen starten. Enige voordeel is dat hun naam soms wat meer indruk maakt en dat ze precies weten hoe ze e.e.a. bij het hof kunnen opstarten. Maar daar betaal je dan ook (flink) voor. Kostenloos bestaat niet, ze bedoelen vast 'no cure no pay' maar als Dell wel betaalt snoepen ze daar denk ik wel een deel van af. Wie betaalt hen anders?

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:10

Richh

Zeg maar Richard

Die deurwaarder wil ook ergens aan verdienen en ik denk niet dat je er meer druk mee kan zetten bij een bedrijf als Dell, niet meer dan je zelf ook zou kunnen doen.

Mijn PC

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:39
De intentie is nog steeds dat ze willen betalen toch? Het gaat je alleen niet snel genoeg. Ik snap dat, maar voor je alles uit de kast trekt qua onkosten, realiseer je dat ze je willen betalen. Ik denk dat ik gewoon zelf zou blijven stalken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aliberto
quote:
Vinzz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:45:
De intentie is nog steeds dat ze willen betalen toch? Het gaat je alleen niet snel genoeg. Ik snap dat, maar voor je alles uit de kast trekt qua onkosten, realiseer je dat ze je willen betalen. Ik denk dat ik gewoon zelf zou blijven stalken.
Er is een groot verschil tussen zeggen en doen. Ik hoor al weken lang, dan kan het MOGELIJK/MISSCHIEN op uw rekening staan.

Er worden gewoon loze beloftes gemaakt en ik moet maar ja en amen zeggen en bedelen om het geld.

Hoe vaak zie op televisie programma's dat oplichters geconfronteerd worden en dat ze beloven hun slachtoffers terug te betalen?
Vaak gebeurd dit niet. Ze zeggen dit alleen maar om jou af te poeieren vanwege het gezeur. Maar op lange termijn zeurt het slachtoffer alleen maar meer.

aliberto wijzigde deze reactie 11-07-2018 12:43 (19%)

• Fawn
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14-12 10:10
Online lawaai maken heeft wel vaak effect, misschien kun je daarmee toch wat meer prioriteit afdwingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15-12 02:15
Natuurlijk mogen ze extra incassokosten rekenen aan Dell. In Nederland zijn daar vaste regels voor. Volgens mij, aangezien Dell een bedrijf is, is dat 15% van 2,500 Euro (dus E375) plus 8% wettelijke rente. Daar kan het incassobureau natuurlijk wel een paar briefjes voor sturen. Je kan natuurlijk ook gewoon zelf een aangetekende brief sturen, ze nog een week betaaltermijn geven, en stellen dat je daarna een incassoprocedure opstart en de daarbij behorende extra kosten gaat rekenen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Zonereaver
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13-12 21:25
Heb je Dell al formeel in gebreke gesteld? Dat is de eerste stap.

Stappenplan:

Schrijf een formele in gebreke stelling met een betalingstermijn van 2 weken, vermeld de incassokosten die je in rekening gaat brengen na 2 weken.

Als de 2 weken verstreken zijn kun je een nieuwe factuur sturen met 15% incassokosten.
quote:
Naam
Adres
PC+Woonplaats
Plaats, datum

Betreft: Credit nota #

Geachte mevrouw, heer,

Tot op heden is mijn vordering conform onderstaande saldilijst nog steeds niet voldaan.
U bent reeds in verzuim daar u de wettelijke betaaltermijn van 30 dagen genegeerd heeft.

Factuurnummer:
Factuurdatum:
Factuurbedrag: 2384,09
Wij stellen u nog nmaal in de gelegenheid binnen 14 dagen het bovenstaande totaalbedrag
zonder bijkomende kosten te voldoen op ons rekeningnummer ………………… onder vermelding van
……………………. De termijn van 14-dagen gaat in de dag nadat deze brief bij u bezorgd is
(maandagen, zondagen en officile feestdagen niet meegerekend). Mocht uw betaling niet of niet
tijdig ontvangen worden, dan ben ik genoodzaakt kosten in rekening, waarbij aanspraak wordt gemaakt op de daarmee verbonden buitengerechtelijke incassokosten, alsmede de wettelijke rente. De buitengerechtelijke incassokosten zullen 357,61 bedragen.
Wij vertrouwen echter op uw tijdige betaling, zodat wij niet tot incassomaatregelen behoeven over
te gaan.
Hoogachtend,

Zonereaver wijzigde deze reactie 11-07-2018 12:15 (91%)

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:22
Juridisch loket en/of rechtsbijstandverzekering zou ik eerst eens gaan contacteren ipv met (dure) incassobureau's te beginnen

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:55
Heb jij het verkeerde rekeningnummer gegeven?

• Stoelpoot
  • Niet online
Trouwens, stond er een betaaltermijn op de creditnota? Anders zou je hier mogelijk ook rente over kunnen heffen, vermoed ik.

@Rmg hierboven had TS al aangegeven geen rechtsbijstand te hebben en zelfs met verschillende advocaten gesproken te hebben. Advocaten zijn in principe hetzelfde als het juridisch loket, maar een advocaat heeft het papiertje en de persoon bij het loket studeert er nog voor.

• aliberto
quote:
NotSoSteady schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:03:
Heb jij het verkeerde rekeningnummer gegeven?
Dell beweert dat ik dit heb gedaan. Echter is hier geen sprake van. Ik heb omdat Dell dit vroeg de betalingsgegevens van aanschaf laptop in december 2016 doorgegeven en meerdere malen mijn bankrekeningnummer. Dell zegt zelf dat ze bij geld overmaken te maken hebben met 2 rekeningnummers (die van mij en die van Dell) en dat ze mogelijk de verkeerde rekeningnummer hebben gebruikt.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:55
quote:
aliberto schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:26:
[...]

Dell beweert dat ik dit heb gedaan. Echter is hier geen sprake van. Ik heb omdat Dell dit vroeg de betalingsgegevens van aanschaf laptop in december 2016 doorgegeven en meerdere malen mijn bankrekeningnummer. Dell zegt zelf dat ze bij geld overmaken te maken hebben met 2 rekeningnummers (die van mij en die van Dell) en dat ze mogelijk de verkeerde rekeningnummer hebben gebruikt.
Duidelijk. Tja, een lastige situatie. Persoonlijk zou ik Dell nog even blijven lastigvallen, omdat de andere opties ook de nodige tijd in beslag zullen nemen.

• aliberto
quote:
Stoelpoot schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:11:
Trouwens, stond er een betaaltermijn op de creditnota? Anders zou je hier mogelijk ook rente over kunnen heffen, vermoed ik.

@Rmg hierboven had TS al aangegeven geen rechtsbijstand te hebben en zelfs met verschillende advocaten gesproken te hebben. Advocaten zijn in principe hetzelfde als het juridisch loket, maar een advocaat heeft het papiertje en de persoon bij het loket studeert er nog voor.
Ik heb de Creditnota nu net bekeken en er staat geen andere informatie op qua data.
Er staat : Datum Creditnota 9-5-2018
Vervaldatum 9-5-2018
quote:
Zonereaver schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:59:
Heb je Dell al formeel in gebreke gesteld? Dat is de eerste stap.

Stappenplan:

Schrijf een formele in gebreke stelling met een betalingstermijn van 2 weken, vermeld de incassokosten die je in rekening gaat brengen na 2 weken.

Als de 2 weken verstreken zijn kun je een nieuwe factuur sturen met 15% incassokosten.

[...]
Dit heb ik wel via de email gedaan maar niet via de post (is nog wel een optie dus). Maar de gestelde termijn van 10 werkdagen is overschreden. Tevens reageert contactpersoon niet meer. Deze zegt dat het mijn schuld is i.v.m. verkeerde bankrekeningnummer doorgeven (wat niet zo is) en toen ik hem in gebreken stelde heeft hij nooit meer gereageerd.

Yorinn wijzigde deze reactie 11-07-2018 14:33 (37%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-12 15:44
In de praktijk lijken de social media medewerkers van veel grote bedrijven meer mogelijkheden te hebben problemen buiten de standaard procedures op te lossen dan de telefoonmedewerkers.
Mij heeft het al een paar keer geholpen om aan de telefoonmedewerker rustig uit te leggen dan ik zie dat dergelijke problemen met wat moddergooien op social media vrij vlot opgelost raken, maar dat ik dat eigenlijk liever niet doe en gewoon even overleg met een van de social media medewerkers om het probleem zonder moddergooien op te lossen. In eerste instantie schepen ze je meestal af, maar op een of andere manier schakelen ze bijna altijd gewoon door als je de vraag 3 tot 5 keer opnieuw stelt (mogelijk staat in hun script dat hardnekkige klanten wel doorgeschakeld mogen worden, dus gewoon exact dezelfde vraag een paar keer opnieuw stellen).
Op die manier ben ik eigenlijk al altijd zonder moddergooien tot een redelijke oplossing geraakt. Als ze door hebben dat je weet dat het op die manier werkt en dat je dat als het echt moet ook wel zo zal doen, kiezen ze precies toch liever voor niet te veel negatieve publiciteit.
Sowieso sta je zeer sterk met een bewijs van overdracht en een creditnota.

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

quote:
aliberto schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:23:
[...]

ik zou voor de zekerheid daar toch even een schermafdrukje van maken.
En de voorwaarden van die deurwaarder downloaden (in PDF vorm).

Verder zou ik het stappenplan van @Zonereaver volgen: aangetekend (!) een brief sturen waarin je ze 10 werkdagen geeft om te betalen, en vermelden dat bij in gebreke blijven de incasso- en rentekosten voor Dell zullen zijn, met een minimum van x euro.

Na 10 werkdagen nieuwe aangetekende brief met daarin het oorspronkelijke bedrag, vermeerdert met minimaal 40 euro incassokosten, betalingstermijn 5 werkdagen.

Blijven ze dan nog in gebreke: rechtszaak aanspannen.

Andere optie: blijven stalken. En dagelijks klagen via Twitter, Facebook, Instagram en andere social media. Maar dan kan het goed zijn dat je die 2384 euro pas als kerstkadootje terug ziet.

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Zonereaver
quote:
aliberto schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:30:
[...]

Ik heb de Creditnota nu net bekeken en er staat geen andere informatie op qua data.
Vervaldatum 9-5-2018
Als er geen informatie staat betreffende de betalingstermijn dan is het 30 dagen.

Maar goed, alles begint met een ingebrekestelling/laatste herinnering.
Daarnaast spammen via socialmedia.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF.

• Icephase

Icephase

De volgorde is:

Factuur -> Herinnering -> Aanmaning -> (Incassoprocedure ->) Ingebrekestelling -> Gerechtelijke procedure

Tussen iedere stap moet je een redelijke termijn aanhouden om de tegenpartij de gelegenheid te geven aan je verzoek te voldoen. Pas n de aanmaning mag je incassokosten in rekening brengen - mts je die hebt aangekondigd in genoemde aanmaning.

Dus @TS: even nagaan of je alle stappen netjes hebt doorlopen en zo ja, overgaan tot een formele ingebrekestelling. Dat kan via e-mail, maar beter is via aangetekende post zodat je wt dat deze ook is ontvangen. Een e-mail kan "nooit zijn ontvangen" waarna je dus alsnog niks kan.

• JJschr
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 28-11 17:54
quote:
Icephase schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:06:
Dus @TS: even nagaan of je alle stappen netjes hebt doorlopen en zo ja, overgaan tot een formele ingebrekestelling. Dat kan via e-mail, maar beter is via aangetekende post zodat je wt dat deze ook is ontvangen. Een e-mail kan "nooit zijn ontvangen" waarna je dus alsnog niks kan.
Aangetekende brief of je e-mail versturen met Leesbevestiging aan, dan zie je of jouw bericht gelezen is. Daarbij kun je ook proberen het bericht direct aan een manager te richten. Zijn of haar naam is te achterhalen en het e-mailadres zal dan iets zijn als voornaam.achternaam@dell.com of iets in die vorm. Probeer meerdere varianten met Leesbevestiging aan en je hebt uiteindelijk bewijs dat deze person jouw formele ingebrekestelling gelezen heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
Icephase schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:37:
[...]

Een 'deurwaarder' kun je niet inschakelen. Wel een incassobureau. Die kunnen/mogen niet mr dan jij; namelijk bellen, vragen, brieven sturen etc. etc.
Wil je Dell echt in gebreke stellen en daar een gerechtelijke procedure voor starten kan de rechter wl besluiten dat Dell moet betalen. Er wordt dan pas een (gerechts)deurwaarder ingeschakeld die beslag gaat leggen op de middelen van Dell.
De deurwaarder kun/moet je inschakelen voor de procesinleiding ;)
quote:
Stoelpoot schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:38:
[...]

Er zijn ook advocaten die werken op basis van no-cure no-pay
In Nederland niet, dat is verboden.

Van wat ik lees, is er al een termijn gesteld van 10 werkdagen om te betalen, en is die termijn verlopen. Dell is daarom al in verzuim. Je kunt ze een e-mail sturen dat ze in verzuim zijn omdat ze die termijn hebben laten verlopen, en dat je ze gaat dagvaarden wanneer de betaling niet binnen een week is ontvangen. Daarna kun je zelf de dagvaarding maken en laten betekenen (zonder advocaat; voorbeeldjes staan online; dm hem maar naar mij, dan kijk ik hem na voor je). Dell zal je dan nog vr de roldatum betalen. Je moet ongeveer 100 euro voorschieten maar krijgt gegarandeerd binnen een week of 3 je geld.

jij ook?

• Crim
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13-12 20:17
Als ik het goed lees ga je het geld wel krijgen maar gaat het gewoon flink lang duren. Ik heb iets vergelijkbaars wel eens meegemaakt. Ik zou geen incassobureau's of advocaten inschakelen, daar heb je in 99% van de gevallen niets aan bij grote bedrijven en het kost je alleen maar geld. Bedrijven als Dell zijn hier vaak aan alle kanten voor verzekerd en het kan ze dus helemaal niets schelen wat je doet.

Ik zou ze gewoon wekelijks herinneren en vooral niet teveel tijd in steken, het beste is helaas gewoon geduld hebben. Als je wel allerlei instanties inschakelt gaat het waarschijnlijk alleen maar langer duren.

Crim wijzigde deze reactie 11-07-2018 14:36 (20%)

• Zonereaver
quote:
Crim schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:34:
Als ik het goed lees ga je het geld wel krijgen maar gaat het gewoon flink lang duren. Ik heb iets vergelijkbaars wel eens meegemaakt. Ik zou geen incassobureau's of advocaten inschakelen, daar heb je in 99% van de gevallen niets aan bij grote bedrijven en het kost je alleen maar geld. Bedrijven als Dell zijn hier vaak aan alle kanten voor verzekerd en het kan ze dus helemaal niets schelen wat je doet.

Ik zou ze gewoon wekelijks herinneren en vooral niet teveel tijd in steken, het beste is helaas gewoon geduld hebben. Als je wel allerlei instanties inschakelt gaat het waarschijnlijk alleen maar langer duren.
Wat een incassobureau doet kun je zelf ook doen, aanmaning, verhoogde factuur sturen, in gebreke stellen e.d. dan heb je in ieder geval de stappen doorlopen mocht het tot een rechtszaak komen.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
Zonereaver schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:40:
[...]

Wat een incassobureau doet kun je zelf ook doen (..) verhoogde factuur sturen
Het kn wel, maar het heeft weinig zin. Je eigen tijd kun je niet vergoed krijgen.

jij ook?

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
GlowMouse schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:32:
[...]

De deurwaarder kun/moet je inschakelen voor de procesinleiding ;)

[...]

In Nederland niet, dat is verboden.
Wat een arbitrair iets om te verbieden. Weet je toevallig waarom, puur uit nieuwsgierigheid?

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:24
quote:
Stoelpoot schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:43:
[...]

Wat een arbitrair iets om te verbieden. Weet je toevallig waarom, puur uit nieuwsgierigheid?
Ik meende zodat we hier niet een boel van die cowboy's krijgen die oppertunistisch rechtzaken gaan starten, en daarmee de druk op het rechtssysteem nog verder vergroten.

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
Stoelpoot schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:43:
[...]

No cure no pay is op zich niet verboden; jij en ik mogen zoiets best opzetten en in kanton- en bestuursrechtzaken procederen. Sommige bureau's doen dat voor woz-beschikkingen en verdienen daar aardig aan. Advocaten mogen het niet omdat zij onafhankelijk, integer en partijdig moeten zijn.

jij ook?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:53

LankHoar

Professionele amateur

quote:
aliberto schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 02:30:
In december 2016 heb ik een Alienware 17R4 gekocht ter waarde van 2384,09.
Sinds kort neem ik alle gesprekken met Dell op (laat het hun ook weten anders is dit niet legaal).
Ik wil hier toch nog even iets rechtzetten; opnemen van gesprekken als particulier zijnde waar je zelf bij bent of toestemming hebt van een aanwezige, mag gewoon zonder melding daarvan. Gezien dit geen zakelijke aankoop betreft zou ik me daar geen zorgen over maken en het ook niet vantevoren melden (vinden mensen toch nooit fijn en kunnen ze andere dingen (al dan niet) zeggen dan wanneer ze het niet weten).

Meer info hier bijvoorbeeld: https://nl.hellolaw.com/j...onder-toestemming-opnemen

Zelf heb ik standaard een call recorder aanstaan op mijn telefoon. Is al wel eens van pas gekomen (ook als je iemand slecht verstaat ofzo), en alle gesprekken die ik niet wil bewaren gooi ik gelijk weer weg.

• Septimamus
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-12 22:24
Social media! Echt de beste keuze heden daags. De equivalent van een publiekelijke schandpaal.

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:25

Sharky

Skamn Dippy!

quote:
Dennism schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:47:
[...]

Ik meende zodat we hier niet een boel van die cowboy's krijgen die oppertunistisch rechtzaken gaan starten, en daarmee de druk op het rechtssysteem nog verder vergroten.
Ook om te voorkomen dat advocaten zaken gaan weigeren waarvan ze verwachten dat ze ze niet gaan winnen.

Portfolio // Bruiloftsfotografie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Septimamus schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:43:
Social media! Echt de beste keuze heden daags. De equivalent van een publiekelijke schandpaal.
Dell geeft niet zoveel om schandpalen, lees Trustpilot er maar eens op na :X

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:56
quote:
Wolly schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:16:
[...]

Jeetje, dat is toch een enorme afgang voor zon groot bedrijf? :+ Letterlijk maar 1 ster :+

Mijn hardware: PS4, Macbook Pro Retina 15, Sony Xperia Z3 Compact

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 00:43
Ik heb een keer 7 maanden op mijn geld van Dell moeten wachten, na 4 maanden heb ik mijn rechtsbijstand verzekering erop gezet en pas toen de dagvaarding er uit ging had ik binnen 3 dagen op mijn rekening. Toegegeven, het was wel iets anders want ze hadden mijn retour geld naar de verkeerde rekening overgemaakt...

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 19:27
Wow, ik zat echt letterlijk net naar Dell laptops te kijken, ze hebben ook net een 15% korting actie, maar goed dat ik dit topic gezien heb.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 02:49
quote:
gold_dust schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:53:
Wow, ik zat echt letterlijk net naar Dell laptops te kijken, ze hebben ook net een 15% korting actie, maar goed dat ik dit topic gezien heb.
Dus n persoonlijke ervaring van iemand heeft al direct invloed op jouw aankoop???

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01:47

MsG

Forumzwerver

quote:
Discipline schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:38:
Ik heb een keer 7 maanden op mijn geld van Dell moeten wachten, na 4 maanden heb ik mijn rechtsbijstand verzekering erop gezet en pas toen de dagvaarding er uit ging had ik binnen 3 dagen op mijn rekening. Toegegeven, het was wel iets anders want ze hadden mijn retour geld naar de verkeerde rekening overgemaakt...
Dat is toch bij deze kwestie juist ook het geval?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• WhiteDog
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:37

WhiteDog

met zwarte hond

quote:
beezjeh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:02:
[...]

Dus n persoonlijke ervaring van iemand heeft al direct invloed op jouw aankoop???
Het is wel niet de minste slechte ervaring. Als je een bedrijf als Dell al effectief moet dagvaarden om te krijgen wat er met hun is afgesproken? Waanzin

Vergelijk het met het Apple iMac Pro debacle (gebroken VESA mount): ook een slechte ervaring, maar wel gewoon opgelost door Apple.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10-12 19:51
Mailen naar stekeligheden@consumentenbond.nl werkt doorgaans goed.
Zie hier voor een voorbeeld van deze rubriek (doorgaans op de achterzijde van de gids):

https://www.consumentenbo...1604p76_stekeligheden.pdf

• gold_dust
quote:
beezjeh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:02:
Nee, natuurlijk niet, die link naar trustpilot wel.

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 02:49
quote:
gold_dust schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:06:
[...]

Nee, natuurlijk niet, die link naar trustpilot wel.
Tja je moet het zo zien(los van de case van de topic starter) mensen zijn sneller geneigd om te klagen wanneer er iets niet bevalt dan hun positieve ervaringen juist minder snel te delen wanneer het wel bevalt.

Dus met een groot bedrijf als Dell is toch zelf ervaren de meeste logische denk ik dan :)

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 00:43
quote:
MsG schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:58:
[...]

Dat is toch bij deze kwestie juist ook het geval?
Sorry, ik heb een alinea gemist!

Ik wens je veel succes en ik hoop dat je het geld snel terughebt!

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:55
quote:
Crim schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:34:

Tuurlijk heb je dat wel wat aan. Je betaalt hoogstens wat provisie en hebt dan wel je centen en Dell betaalt extra kosten en rente etc.
En verzekerd tegen je eigen wanbetaling? _O- Hoogstens tegen wanbetaling van hun klanten.
ALS het er al zou zijn zou dit bedrag heel ver onder enig eigen risico liggen

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03:28

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
aliberto schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:30:
[...]

Vervaldatum 9-5-2018

[...]

Dit heb ik wel via de email gedaan maar niet via de post (is nog wel een optie dus). Maar de gestelde termijn van 10 werkdagen is overschreden. Tevens reageert contactpersoon niet meer. Deze zegt dat het mijn schuld is i.v.m. verkeerde bankrekeningnummer doorgeven (wat niet zo is) en toen ik hem in gebreken stelde heeft hij nooit meer gereageerd.
Dus deurwaarder er op. De vaste kosten staan op internet. Die kosten verhaal je natuurlijk bij Dell. Dagvaarding opstellen is wat lastiger, maar als jij e.e.a. noteert kan de deurwaarder dat wel voor je doen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• barticus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-12 08:51
Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak van het verkeerde rekeningnummer. Heb je dat mondeling moeten doorgeven? Of schriftelijk, want in dat laatste geval heb je gewoon keihard bewijs dat zij het juiste nummer hebben ontvangen.
Als wat jij zegt klopt, en ze dus een rekeningnummer van zichzelf hebben ingevoerd, dan lijkt het me toch dat ze een controle hebben waarmee ze geen geld naar zichzelf kunnen crediteren?

Om te weten wat Dell gaat doen en om ze daar aan te houden kun je ook gaan doorvragen naar hun proces. Wat gaan ze nu doen, welke actie daarna, etc. Daarbij geen vaagheden in deadlines accepteren, zo krijg je heel snel een beeld van wat ze bereid zijn te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:
PcDealer schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:53:
[...]

Dus deurwaarder incassobureau er op. De vaste kosten staan op internet. Die kosten verhaal je natuurlijk bij Dell. Dagvaarding opstellen is wat lastiger, maar als jij e.e.a. noteert kan de deurwaarder het incassobureau dat wel voor je doen.
Haal die 2 nou eens niet door elkaar, het staat zo knullig.

Een deurwaarder komt pas na een incassobureau. Lees ook eerdere opmerkingen over de deurwaarder in dit topic.

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
sypie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:16:
[...]

Een deurwaarder komt pas na een incassobureau. Lees ook eerdere opmerkingen over de deurwaarder in dit topic.
Waarom zou je een incassobureau er tussen doen als @aliberto een creditfactuur heeft en verschillende keren achter het geld aan heeft gezeten? Meteen deurwaarder en betekenen. Dit terwijl een incassobureau geen rechten meer heeft dan ts.

PcDealer wijzigde deze reactie 11-07-2018 23:28 (6%)

• aliberto
quote:
sypie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:16:
[...]

Je hebt gelijk. Ik verwoordde het verkeerd. Het is voor mij de 1e keer dat ik dit meemaak.

@barticus
Ik heb alles via de mail afgehandeld. Dus de fout ligt echt bij Dell.

@gold_dust
Toen ik de link van trustpilot las waren alle genoemde klachten herkenbaar. Je krijgt buitenlandse Dell klantenservice in Slowakije met Nederlandssprekende mensen die spoedcursus Nederlands hebben gekregen. Niemand kan jou iets beloven. Het is altijd: misschien, mogelijk, kan, waarschijnlijk, zo snel mogelijk. Maar eerlijk en duidelijk naar de klant wordt er niet gecommuniceerd. Dit samenhangend met bijbehorende problemen zoals een contact persoon die mij zou benaderen en ineens heeft vrijgenomen, pas 1 week later beschikbaar is ( reden geboorte van kind waar ik helemaal niets mee te maken heb) en niemand kan me verder helpen.

@ iedereen
Vandaag heb ik Dell 3x gebeld en eindelijk kreeg ik ("bijwijze van spreken met hoge uitzondering") van de Dell klantenservice na 9 weken zeuren eindelijk 2 directe telefoonnummers van hun escalatiemanager ( *knip*). Helaas kreeg ik een bandje afgespeeld met : "De persoon die u probeert te bereiken is niet beschikbaar."

Iets voor 17:00 uur werd ik gebeld door een escalatiemanager ( telefoonnummer uit Frankrijk *knip*) naar eigen zeggen heeft deze meer mogelijkheden dan de klantenservice waar ik laatste weken mee aan het strijden was..
Hij erkende dat er heel veel fouten zijn gemaakt en deze nooit hadden mogen gebeuren. Uiteraard kreeg ik de zoveelste excuses aangeboden. De fout lag echt niet aan mij zei hij.
Mij werd aangeboden om het geld zo snel mogelijk over te maken en een waardebon van 10% aankoopbedrag te schenken. Ik heb gezegd dat ik geen klant meer van Dell wil zijn en dat begreep de manager ook. Als alternatief werd mij aangeboden om volledig aankoopbedrag te retourneren en vervolgens 10% van 2384,09 extra te storten op mijn bankrekeningnummer. Morgenmiddag wordt ik teruggebeld voor verdere afhandeling.

Blijkbaar moet je eerst 9 weken zeuren om een manager welke ze je niet willen geven. Op den duur ben je daar bekend en dan gaat het balletje rollen. Ik heb ook naar mijn negatieve review over Dell gerefereerd op Tweakers en dit artikel. Misschien dat het heeft geholpen.

Het hoofdstuk is voor mij pas afgesloten als Dell spoedig zijn belofte nakomt. Inmiddels heb ik al genoeg beloftes van Dell laatste weken mogen aanhoren die niet waargemaakt zijn.

Perkouw wijzigde deze reactie 12-07-2018 08:03 (2%)
Reden: Nummers even verwijdert. Voegt weinig toe.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Als je die 10% krijgt mag je toch in je handjes knijpen :)

jij ook?

• aliberto
quote:
GlowMouse schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 00:23:
Als je die 10% krijgt mag je toch in je handjes knijpen :)
Ik wilde eerst meer eruit halen qua %. Maar dit kan ook negatief uitpakken tot uiteindelijk helemaal niets. Soms moet je niet te hebberig zijn. Als je kijkt naar 1.5 jaar ellende met Alienware laptops en dan nog de Dell hel(p)desk dan vind ik de 10% weinig.

Maar beter iets dan niets laten we dan maar zeggen. Uiteraard eerst alles afwachten of het ook daadwerkelijk nagekomen wordt van Dell. Ik heb de manager ook aangekaart wat voor instanties ik heb gebeld of benaderd. Hij vond het triest dat het allemaal zo ver heeft moeten komen. Maar als je kijkt naar trustpilot dan komt dit heel vaak voor.
Zelfs Dell medewerkers gaven dit eerlijk toe aan de telefoon.

Kortom zint eer gij aan Dell begint. Het is te hopen dat je product nooit fabricage fouten gaat vertonen want dan kom je mogelijk de ware aard van Dell tegen met doorschuifsystemen en slechte helpdesk waar je liever niet mee geconfronteerd wil worden.

aliberto wijzigde deze reactie 12-07-2018 00:56 (43%)

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-12 23:56
quote:
aliberto schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 00:50:
[...]

Ik wilde eerst meer eruit halen qua %. Maar dit kan ook negatief uitpakken tot uiteindelijk helemaal niets. Soms moet je niet te hebberig zijn. Als je kijkt naar 1.5 jaar ellende met Alienware laptops en dan nog de Dell hel(p)desk dan vind ik de 10% weinig.

Maar beter iets dan niets laten we dan maar zeggen. Uiteraard eerst alles afwachten of het ook daadwerkelijk nagekomen wordt van Dell. Ik heb de manager ook aangekaart wat voor instanties ik heb gebeld of benaderd. Hij vond het triest dat het allemaal zo ver heeft moeten komen. Maar als je kijkt naar trustpilot dan komt dit heel vaak voor.
Zelfs Dell medewerkers gaven dit eerlijk toe aan de telefoon.

Kortom zint eer gij aan Dell begint. Het is te hopen dat je product nooit fabricage fouten gaat vertonen want dan kom je mogelijk de ware aard van Dell tegen met doorschuifsystemen en slechte helpdesk waar je liever niet mee geconfronteerd wil worden.
Ik sta er als vaste klant echt versteld van wat hier gebeurd is ( en van de Trustpilot link ). Ik heb echt nog nooit gezeur gehad met hun. Ik moet er wel bij zeggen dat ik op alle laptops die ik ooit gehad heb next business day garantie had, dat is dus een goede geweest als ik dit zo zie. Maar dit gezeik wil je inderdaad niet hebben.

• barticus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-12 08:51
Eigenlijk ben je een zeer waardevolle case voor een bedrijf dat helemaal is dichtgetimmerd door procedures. Jij bent buiten de beschreven procedures gevallen, dan gaat het dus helemaal fout, en is een kans voor hun om ook voor die situatie iets te regelen. Ze moeten je dankbaar zijn :)
(Dat bedoel ik overigens niet sarcastisch)

• aliberto
quote:
barticus schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:47:
Eigenlijk ben je een zeer waardevolle case voor een bedrijf dat helemaal is dichtgetimmerd door procedures. Jij bent buiten de beschreven procedures gevallen, dan gaat het dus helemaal fout, en is een kans voor hun om ook voor die situatie iets te regelen. Ze moeten je dankbaar zijn :)
(Dat bedoel ik overigens niet sarcastisch)
Voor mij is het ook een onvergetelijke ervaring maar niet positief. Maar op 1e pagina zag je al een url naar Kassa en dit bericht stamt uit 2015. Soortgelijke case. Op Trustpilot vele soortgelijke cases. Dell geeft persoonlijk telefonisch toe (meerdere medewerkers+ escalatiemanager) dat hun systeem zo dichtgetimmerd is waardoor er juist problemen niet opgelost kunnen worden. Nog meer klanten zitten vast in de Dell "bootloop" , ik wens hun alvast heel veel sterkte...

Er moet echt iets structureels bij Dell gaan veranderen want dit kost je gewoon (gefrustreerde) klanten.

Vooralsnog wacht ik op telefoon van Dell escalatie manager voordat dit hoofdstuk definitief afgesloten kan worden.

aliberto wijzigde deze reactie 12-07-2018 10:00 (13%)

• tombruneel
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 08-12 23:23
Spijtig genoeg kan de Dell Pro Support lijn voor jou niets betekenen =/
Onze Account Manager kan niets doen omtrent particulieren...

• TheBorg
  • Laatst online: 19:13

TheBorg

Resistance is futile.

quote:
Wolly schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:16:
[...]

quote:
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:32:
[...]

Jeetje, dat is toch een enorme afgang voor zon groot bedrijf? :+ Letterlijk maar 1 ster :+
Hier moet ik toch even Dell bijstaan. Trustpilot is een chantagebedrijf. Ja je kunt tegen betaling gebruikmaken van Trustpilot en dan een mooie score op je website zetten. Na een bestelling stuurt Trustpilot een mailtje naar de klant met de vraag om een review te plaatsen.

Maar... Maak je geen gebruik van hun diensten dan kunnen consumenten nogsteeds reviews plaatsen. In de praktijk zijn dat natuurlijk alleen reviews van mensen met een klacht. Op die manier komen er alleen maar slechte reviews bij een bedrijf en wordt een bedrijf min of meer gedwongen om de (betaalde) Truspilot diensten af te nemen. Tijd dat ze aangeklaagd worden voor smaad. En mogelijk ook laster, omdat sommige consumenten de klacht nogal overdrijven.

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-12 16:19
quote:
Haha, waarom zou je dat doen? Al die slechte reviews over Dell heeft TS er ook niet van weerhouden om zaken met ze te doen.

• Vinzz
quote:
TheBorg schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:17:
[...]

[...]

Hier moet ik toch even Dell bijstaan. Trustpilot is een chantagebedrijf. Ja je kunt tegen betaling gebruikmaken van Trustpilot en dan een mooie score op je website zetten. Na een bestelling stuurt Trustpilot een mailtje naar de klant met de vraag om een review te plaatsen.

Maar... Maak je geen gebruik van hun diensten dan kunnen consumenten nogsteeds reviews plaatsen. In de praktijk zijn dat natuurlijk alleen reviews van mensen met een klacht. Op die manier komen er alleen maar slechte reviews bij een bedrijf en wordt een bedrijf min of meer gedwongen om de (betaalde) Truspilot diensten af te nemen. Tijd dat ze aangeklaagd worden voor smaad. En mogelijk ook laster, omdat sommige consumenten de klacht nogal overdrijven.
Waarom heeft Amazon dan een hogere score, met meer reviews?

https://nl.trustpilot.com/review/www.amazon.com

Amazon maakt ook fouten, maar ze staan bekend om hun goede service. Dit ervaar ik zelf keer op keer.

Dit zie je dan ook direct terug in de Trustpilot score.

Het zal echt wel kloppen wat je zegt, maar wat miljardenbedrijf Dell hier doet met een paar 1000 euro van een klant is schrikbarend.

Ik zal er in elk geval niet snel meer iets kopen nu ik dit weet. Bij Amazon weet ik, ze staan voor hun service, en daar geven ze blijk van. En ja ook daar gaan dingen mis.

• aliberto
quote:
Droefsnoet schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:28:
[...]

Haha, waarom zou je dat doen? Al die slechte reviews over Dell heeft TS er ook niet van weerhouden om zaken met ze te doen.
Ik was wel gewaarschuwd door vele gamers op Steam over Alienware en slechte kwaliteit. Maar ik leefde op een roze wolk. Ik vond een kortingscode van 20 procent en ineens was de AW 17R4 geen 3000 meer. Daar kon de concurrentie niet tegenop. Ik moest 800 of meer bijleggen voor soortelijke prestaties.
In de loop der jaren had de marketing machine van Dell Alienware bij mij een positieve indruk achtergelaten en je zou zeggen voor zoveel geld moet je gewoon kwaliteit in huis krijgen. Ik had geen huiswerk gedaan over Alienware en garantie afhandeling.
Laat ik het zo zeggen nu weet ik wel beter

Eigenlijk had ik het misschien wel kunnen weten omdat mijn vorige laptop een Dell Inspiron 7720SE was die in 3 jaar tijd heel vaak kapot is gegaan.
2x toetsenbord problemen, plastic behuizing intern 2x afgebroken, kapotte ventilator, dvd lade bezel afgebroken, oververhittingproblemen waarna moederbord vervangen werd en koelelement. 1,5 jaar later downgrade ik bios uit wanhoop en oververhittingproblemen waren verdwenen. Draadloos netwerk kaart viel telkens weg qua signaal. Na ruim 1 jaar sukkelen heb ik een hele oude driver van de Intel website gedownload en genstalleerd, probleem was opgelost. Maar Dell kon dit niet voor mij oplossen.
Je zou bijna zeggen dat ik verkeerd/hardhandig om ga met computers. Het tegendeel is waar. Een computer is mij dierbaar en ben heel zuinig hierop.

Ik kan het je nog sterker vertellen ik heb meegemaakt met Dell dat de AW17 R4 schermvervanging bij mij thuis heeft gekregen en monteur verliet mijn woning, nog geen 20 minuten later groene, blauwe en paarse strepen van boven naar beneden in het beeld. Kon ik weer een nieuw scherm aanvragen. Deze was nog slechter dan slecht: slechte kijkhoeken, zelfs als je er recht voor zat. Alsof je een 3d film aan het kijken was zonder bril. Tevens was het scherm slecht gecalibreerd en kreeg binnen 1,5 week wederom strepen in beeld en daarna flikkeringen en toen was het einde verhaal. Mijn ervaring is dat schermen van zulke dure gaming Alienware laptops beneden peil is. Veel backlightbleeding, rare vlekken midden in het beeld.
In totaal heb ik zeker 5 schermvervangingen gehad en 3 laptop replacements. Tevens is 1x de laptop ook naar Polen verzonden voor reparatie waarbij je deze maximaal 4 weken kwijt bent.
Het is nogmaals een onvergetelijke ervaring voor me geworden in de negatieve zin.

aliberto wijzigde deze reactie 12-07-2018 11:50 (22%)

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
aliberto schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 00:50:
[...]

Ik wilde eerst meer eruit halen qua %.
Je hebt toch geen schade? Wat wil je er dan uithalen?

jij ook?

• aliberto
quote:
GlowMouse schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:49:
[...]

Zeker wel heb je schade. Je wordt niet geholpen, uitgemaakt voor leugenaar omdat ik verkeerde bankrekening zou hebben doorgegeven wat niet zo is. Ik heb de laptop 1 maand naar Polen moeten sturen ( geen vervanging), alle belkosten en tijd naar Dell om mijn doel te bereiken. 9 weken wachten op je geld. Als het geld terug is ga ik eindelijk een andere pc aanschaffen. Dus zit al die tijd ook zonder pc. Ik heb ook dure servicenummers moeten bellen voor hulp van instanties.
Dit werd allemaal mede mogelijk gemaakt door Dell.

aliberto wijzigde deze reactie 12-07-2018 18:07 (5%)

• Vinzz
quote:
GlowMouse schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:49:
[...]

Hoe df weet jij dat nou?

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
aliberto schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:05:
[...]

Zeker wel heb je schade. Je wordt niet geholpen
Je bent uiteindelijk toch geholpen?
quote:
uitgemaakt voor leugenaar omdat ik verkeerde bankrekening zou hebben doorgegeven wat niet zo is
Toch niet publiekelijk? Wat is je schade?
quote:
Ik heb de laptop 1 maand naar Polen moeten sturen ( geen vervanging)
Dan had je toen aan de bel moeten trekken. Reparatie hoort kosteloos en zonder ernstige overlast te gebeuren. Heb je kosten gemaakt om die ene maand op te vangen?
quote:
alle belkosten en tijd naar Dell om mijn doel te bereiken.
De belkosten komen voor vergoeding in aanmerking. Laat ik het ruim nemen: 3 uur voor 15 cent/minuut, 27 euro.
quote:
9 weken wachten op je geld
Zit je op een tientje aan wettelijke rente; waarschijnlijk minder omdat de rente pas gaat lopen nadat je een redelijke termijn hebt gesteld en die termijn is verlopen.
quote:
Ik heb ook dure servicenummers moeten bellen voor hulp van instanties.
Zolang die instanties niets hebben gedaan, komt dat voor jouw rekening.

Je krijgt ruim vijf keer meer dan waar je recht op hebt. Objectief gezien is het coulant opgelost.

jij ook?

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:56
quote:
TheBorg schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:17:
[...]

[...]

Ik ken de gemiddelde gebruiker niet van het TrustPilot platform, ik ben echter zelf wel actief op Google Maps waarbij ik regelmatig recensies achterlaat. Heb net even gekeken hoe negatief dat is, maar dat valt reuze mee. Gemiddeld 4 sterren :+ Jouw verhaal dat mensen alleen maar negatieve recensies schrijven uit vrije wil klopt dus in ieder geval niet helemaal :D

Mijn hardware: PS4, Macbook Pro Retina 15, Sony Xperia Z3 Compact

• gold_dust
quote:
Vinzz schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:29:
[...]

Waarom heeft Amazon dan een hogere score, met meer reviews?

https://nl.trustpilot.com/review/www.amazon.com

Amazon maakt ook fouten, maar ze staan bekend om hun goede service. Dit ervaar ik zelf keer op keer.

Dit zie je dan ook direct terug in de Trustpilot score.

Het zal echt wel kloppen wat je zegt, maar wat miljardenbedrijf Dell hier doet met een paar 1000 euro van een klant is schrikbarend.

Ik zal er in elk geval niet snel meer iets kopen nu ik dit weet. Bij Amazon weet ik, ze staan voor hun service, en daar geven ze blijk van. En ja ook daar gaan dingen mis.
Amazon is echt goed met service als er iets kapot gaat, dat is ook mijn ervaring. Zoals een product dat een paar weken voor het aflopen van de garantietijd kapot ging vervangen werd door een nieuwe. Nadeel is dat de meeste laptops uit .de en .co.uk een Duits of Engels toetsenbord hebben. Ik bestel vrijwel alles van Amazon hoewel door de lange levertijd van standaard inmiddels een week de laatste tijd ook weer meer uit Nederland.

Mijn ervaringen met Dell zijn ook slecht, ooit 2 dure lcd schermen gekocht van 800 euro per stuk met zakelijk support. Beide zijn na 2 jaar kapot gegaan, ze kregen beide gekleurde lijnen in beeld. Bij de eerste heb ik contact opgenomen met support, die kwamen met een refurbished vervanging aanzetten. Ik heb toen gezegd dat ik geen tweedehands hardware in gebruik neem en ze hebben hem weer opgehaald zonder verder iets te doen. De tweede heb ik meteen weggegooid zonder contact met Dell op te nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
gold_dust schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:58:
[...]

Amazon is echt goed met service als er iets kapot gaat, dat is ook mijn ervaring.
De keerzijde is dat wanneer er bij jou iets relatief vaak kapot gaat, je niet meer bij Amazon mag kopen.
https://www.theguardian.c...ds-blocked-credit-balance

jij ook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinzz
quote:
GlowMouse schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:08:
[...]

De keerzijde is dat wanneer er bij jou iets relatief vaak kapot gaat, je niet meer bij Amazon mag kopen.
https://www.theguardian.c...ds-blocked-credit-balance
37x iets terugsturen, heel realistisch voorbeeld. Goed dat je mensen waarschuwt.
quote:
GlowMouse schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:23:
[...]

Je bent uiteindelijk toch geholpen?

[...]

Toch niet publiekelijk? Wat is je schade?

[...]

Dan had je toen aan de bel moeten trekken. Reparatie hoort kosteloos en zonder ernstige overlast te gebeuren. Heb je kosten gemaakt om die ene maand op te vangen?

[...]

De belkosten komen voor vergoeding in aanmerking. Laat ik het ruim nemen: 3 uur voor 15 cent/minuut, 27 euro.

[...]

Zit je op een tientje aan wettelijke rente; waarschijnlijk minder omdat de rente pas gaat lopen nadat je een redelijke termijn hebt gesteld en die termijn is verlopen.

[...]

Zolang die instanties niets hebben gedaan, komt dat voor jouw rekening.

Je krijgt ruim vijf keer meer dan waar je recht op hebt. Objectief gezien is het coulant opgelost.
Wat een energie steek je hierin, en toch zijn het alleen maar aannames van jouw kant.

Vinzz wijzigde deze reactie 13-07-2018 14:13 (53%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
Vinzz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:09:
[...]

37x iets terugsturen, heel realistisch voorbeeld. Goed dat je mensen waarschuwt.
Hier iemand met 12 returns op 416 orders:
https://www.reddit.com/r/.../6m0z8e/amazon_banned_me/

jij ook?

• Vinzz
My bad

Vinzz wijzigde deze reactie 13-07-2018 15:21 (97%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Floppus
  • Laatst online: 15-12 13:10

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Modbreak:
Het mag wel wat vriendelijker.

Is SF wordt vaak naar rechten gevraagd. Die stoelen op bewijzen. Dat er hier informatie gegeven wordt met bewijzen is precies wat de bedoeling is.

In dezelfde lijn moeten mensen er rekening mee houden dat voor de wet schade anders is dan in de volksmond. Dus ook daar worden dingen vanuit wettelijke kant verduidelijkt. Niets mis mee.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• A. Ben
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 15-11 15:38
*knip* Eigen vragen (topickaping) helpen de TS niet verder met zijn probleem en zijn daarom niet de bedoeling. Je vraag kan je opnieuw stellen in Dell levertijden topic.

Yorinn wijzigde deze reactie 16-07-2018 09:57 (82%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:19

Theo

moederbord

quote:
aliberto schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:05:
[...]

Zeker wel heb je schade. Je wordt niet geholpen, uitgemaakt voor leugenaar omdat ik verkeerde bankrekening zou hebben doorgegeven wat niet zo is. Ik heb de laptop 1 maand naar Polen moeten sturen ( geen vervanging), alle belkosten en tijd naar Dell om mijn doel te bereiken. 9 weken wachten op je geld. Als het geld terug is ga ik eindelijk een andere pc aanschaffen. Dus zit al die tijd ook zonder pc. Ik heb ook dure servicenummers moeten bellen voor hulp van instanties.
Dit werd allemaal mede mogelijk gemaakt door Dell.
Vergeet niet dat je ook anderhalf jaar lang geen PC hebt af hoeven schrijven, je krijgt immers de nieuwwaarde terug van een oudere laptop. Deze besparing kun je volgens mij redelijk 1 op 1 wegstrepen met je schade die je hebt.

7400 Wp op het dak

• Dreifarben
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 13-12 15:30
Als je via een advocaat een brief laat opstellen, gaat je dit niet heel veel kosten maar weten ze wel dat het "menens" is. Mijn advocaat rekent hiervoor 50 euro.

Is brief in de stijl van "jullie betalen nu of er volgen gerechtelijke stappen" en komende van een advocaat maakt dat meestal wel iets los.

PC: Asrock AB350M Pro4 - R5 2600 - 16 GB DDR4 @ 3000 MHz - MSI RX580 8GB Gaming X // Laptop: LENOVO Ideapad 310 // Smartphone: Xiaomi Redmi Note 3 pro

Acties:
  • +8Henk 'm!

• aliberto
quote:
Theo schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Vergeet niet dat je ook anderhalf jaar lang geen PC hebt af hoeven schrijven, je krijgt immers de nieuwwaarde terug van een oudere laptop. Deze besparing kun je volgens mij redelijk 1 op 1 wegstrepen met je schade die je hebt.
Daar heb je wel een goed punt. Had ik geen rekening mee gehouden.

Update:
Ik keek nu net op mijn bankrekening en Dell heeft eindelijk ook daadwerkelijk 2384,09 overgemaakt.

De 10% goodwill schadevergoeding van het aankoopbedrag zou als 2e betaling plaats gaan vinden. Deze moest nog eerst goedgekeurd worden vorige week. Er werd zelfs gekeken of 15% mogelijk zou kunnen zijn. 10% is sowieso gegarandeerd.

Ik heb nog wel tegen de Dell escalatiemanager gezegd:

"Het is jammer dat alles zo heeft moeten lopen. Dat ik weken naar een manager vraag en deze niet te woord kan staan door restricties.
Als u het aan mij vraagt is er iets goed mis met Dell en er is zeker heel veel ruimte voor verbetering en laat mijn case een goede les zijn hoe het niet moet gaan."
De manager vond ook dat er ruimte was voor verbetering.

Toen de manager mij de 10% aanbood, zei ik: "Als u mij een nieuwe Dell laptop zou aanbieden van 1000 als goodwill i.v.m. alle problematiek dan zou ik deze weigeren."
Manager: "Serieus en weet je het zeker, en waarom als ik vragen mag?"
Ik: "Stel dat de laptop die ik van Dell zou krijgen defect gaat zit ik weer gebonden aan de Dell Helpdesk, nee dank u. Het heeft me genoeg tijd en energie gekost om u eindelijk te spreken."
De manager vond het spijtig dit te horen maar begreep het ook wel, hij maakte nog wel de opmerking dat de situatie waarin ik verkeerde uitzonderlijk is. Normaal zou alles geautomatiseerd zijn maar als je door omstandigheden / uitzonderingen buiten de boot valt dan zijn er ook echt grote problemen, zoals bij mij met Global Collect en geen ID betalings terugkoppeling in het systeem.

Het verhaal is bijna eind goed al goed. Nu nog wachten op de 10% of 15% goodwill/schade vergoeding.

Toen ik vroeg wat mensen moeten doen als ze soortgelijke problemen hebben met Dell zei de manager dat het beste was om een schriftelijke brief/klacht naar Dell Amsterdam te sturen dan komen deze klachten uiteindelijk vanzelf op zijn bureau terecht.

aliberto wijzigde deze reactie 16-07-2018 10:20 (5%)

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:11
Dell consument is echt drama hier zelf helaas ook al diverse problemen mee gehad.

Met Dell zakelijk worden alle problemen vrijwel direct opgelost. Het is alleen jammer dat tegenwoordig veel van Dell via centralpoint loopt daarmee is het niet beter geworden.

• Buzzinga
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13-12 12:39

Buzzinga

Hoogachtend

quote:
aliberto schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:16:
[...]
De manager vond het spijtig dit te horen maar begreep het ook wel, hij maakte nog wel de opmerking dat de situatie waarin ik verkeerde uitzonderlijk is. Normaal zou alles geautomatiseerd zijn maar als je door omstandigheden / uitzonderingen buiten de boot valt dan zijn er ook echt grote problemen, zoals bij mij met Global Collect en geen ID betalings terugkoppeling in het systeem.
Dit is zo herkenbaar en heb ik ook al verschillende keren bij verschillende bedrijven meegemaakt. Zolang alles netjes standaard verloopt is alles ok, maar o jee als er eens een ietwat apart scenario zich voordoet.
Dan krijgen ze het precies niet voor mekaar.
Je zou toch verwachten dat je daarvoor getraind personeel en managers hebt en je maakt me toch niet wijs dat in jouw situatie niemand daar op tijd van op de hoogte was die er daadwerkelijk iets aan kon doen.
Je vraagt je dan toch af waar al die mensen voor betaald worden, niet?

Een stevige vergoeding voor al je moeite en tijd zou zeker niet mogen mankeren en dat is heel wat meer als 10% lijkt mij :)

Digital creative - webdev

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
mrveenie schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:29:
Het is alleen jammer dat tegenwoordig veel van Dell via centralpoint loopt daarmee is het niet beter geworden.
Hoe bedoel je? CP is een reseller.

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:11
Nee als je Dell Nederland consument belt kom je uit bij centralpoint. Zoek het telefoon nummer maar eens door. Dell heeft op consumenten vlak vrijwel alles uitbesteed aan cp in Nederland. Of ze moeten dit het laatste jaar hebben terug gedraaid

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 21:37

WhiteDog

met zwarte hond

quote:
Theo schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Dat zal helaas nog vies tegenvallen, een nieuwe evenwaardige laptop zal om te beginnen al gewoon evenveel kosten. De uren die er al ingestoken zijn en de uren die nog gaan volgen om de nieuwe machine in te richten vergoed je niet voor 200 .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aliberto
quote:
WhiteDog schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:10:
[...]

Dat zal helaas nog vies tegenvallen, een nieuwe evenwaardige laptop zal om te beginnen al gewoon evenveel kosten. De uren die er al ingestoken zijn en de uren die nog gaan volgen om de nieuwe machine in te richten vergoed je niet voor 200 .
In de anderhalf jaar tijd heb ik zeker meer dan 24 uur naar Dell gebeld. Ik denk zelfs dat 36 uur eerder reel is. Soms wordt je doorverbonden en krijg je een bandje met: Al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld alstublieft.
Maar dit nummer waar ze je naar toe verbinden is oneindig. Ik heb een keer 1,5 uur gewacht en nog werd er niet opgenomen waarna ik persoonlijk maar de verbinding verbroken heb. Wanneer ik opnieuw naar Dell belde en koos optie 5+1 dan had ik redelijk snel een medewerker.
Dit is me meerdere malen overkomen.
Als je bij Dell telefonische product informatie wilt inwinnen dan krijg je in het belmenu wel de optie hiervoor maar later krijg je te horen dat deze afdeling niet meer bestaat ondanks dat je deze optie geselecteerd hebt.

Kortom d'r is zeker ruimte voor verbetering.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 492828
  • Registratie: december 2018
  • Niet online
quote:
Icephase schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:42:
Met andere woorden: zij doen precies hetzelfde als wat jij zelf ook zou doen, en daarna starten ze een gerechtelijke procedure die jij ook zou kunnen starten. Enige voordeel is dat hun naam soms wat meer indruk maakt en dat ze precies weten hoe ze e.e.a. bij het hof kunnen opstarten. Maar daar betaal je dan ook (flink) voor. Kostenloos bestaat niet, ze bedoelen vast 'no cure no pay' maar als Dell wel betaalt snoepen ze daar denk ik wel een deel van af. Wie betaalt hen anders?
Jouw posting (en je posting hiervoor) sloegen wat mij betreft de spijker op de kop. Incassobureau's kunnen niets meer dan de consument zelf. Daarnaast loop je de kans dat ze kosten gaan doorberekenen en bovendien geef je de controle uit handen.

Het is triest genoeg wat TS is overkomen, gelukkig lijkt het nu allemaal redelijk geregeld.

Voor iedereen die iets soortgelijks overkomt: schrijf (of laat dat doen door iemand die dat kan) als een van je eerste handelingen een aangetekende brief naar de tegenpartij. Vermeld in de brief (zo kort en zakelijk mogelijk, geen scheldpartijen oid) wat er aan de hand is en waarom jij reparatie/schadevergoeding (of wat dan ook) claimt. Geef aan dat je tegenpartij 14 dagen de tijd geeft om aan je eis te voldoen en dat je daarna juridische stappen gaat ondernemen om je in je recht te verzekeren. Die 14 dagen is belangrijk, in het Nederlandse recht wordt dat als een rele termijn gezien.
Hou de brief zo kort en zo zakelijk mogelijk. Laat allerlei niet relevante details er uit en hou het vooral netjes. Hou in de gaten dat je met stroop meer vliegen vangt als met azijn. Bovendien: de snelste en minst vervelende oplossing is als de tegenpartij besluit om aan je eisen te voldoen. Je wil als het even kan voorkomen dat je de tijdrovende en dure gang naar de rechter moet maken.
Nog een punt: het heeft weinig zin de brief te sturen naar degene die jou met een kluitje in het riet stuurt. Stuur de brief naar de directie oid. Die zal de brief meestal (afhankelijk van de grootte van het bedrijf) niet zelf afhandelen, maar zal er vrijwel zeker iemand aan zetten die beslissingen kan nemen.

Dan, als de gewenste reactie niet komt, kijk of het bedrijf niet onder een geschillencommissie valt. Is dat wel zo, schrijf dan de commissie aan. Je klacht wordt (soms tegen betaling van een gering bedrag) in behandeling genomen. Een rechter zal je later, als je die commissie niet aanschrijft, terugverwijzen.
Komt daar een uitslag uit waar je niet mee kunt leven, dan kun je de gang naar de rechter maken. Dat is altijd tijdrovend en kan duur uitvallen als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt. Het inschakelen van een advocaat maakt het ook duur, maar je kunt eigenlijk niet zonder. Bovendien, als je wint, kan de rechter de tegenpartij veroordelen tot het betalen van de door jou gemaakte kosten.

Doe bij voorkeur niets mondeling, afspraken en uitspraken worden later vaak ontkend en dan kost het je een hoop tijd en ergernis om alsnog de juiste weg te volgen. Vraag altijd om een bevestiging op papier.
Overigens: je mag, als deelnemer aan een gesprek, dat gesprek altijd opnemen. Dat hoef je de tegenpartij ook niet te vertellen, dat je het opneemt. Wat NIET mag is dat een "derde partij" opnames maakt.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
JvdB80 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:46:
[...]
Een rechter zal je later, als je die commissie niet aanschrijft, terugverwijzen.
Komt daar een uitslag uit waar je niet mee kunt leven, dan kun je de gang naar de rechter maken.
Dat is niet bij voorbaat waar. Dat ligt aan de branche en de klachtafhandeling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-12 15:26
quote:
JvdB80 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:46:
[...]
Jouw posting (en je posting hiervoor) sloegen wat mij betreft de spijker op de kop. Incassobureau's kunnen niets meer dan de consument zelf. Daarnaast loop je de kans dat ze kosten gaan doorberekenen en bovendien geef je de controle uit handen.
Voor consumenten hebben incassobureau's weinig toegevoegde waarde, maar zakelijk gezien (en als de voorwaarden kloppen) zijn incassobureau's wel superhandig omdat het je gewoon een hele zooi rompslomp en gezeur aan je hoofd scheelt.
quote:
Komt daar een uitslag uit waar je niet mee kunt leven, dan kun je de gang naar de rechter maken. Dat is altijd tijdrovend en kan duur uitvallen als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt. Het inschakelen van een advocaat maakt het ook duur, maar je kunt eigenlijk niet zonder. Bovendien, als je wint, kan de rechter de tegenpartij veroordelen tot het betalen van de door jou gemaakte kosten.
Je kan bij menig zaak best wel zonder advocaat hoor, bij een zaak als dit ( dik 1 1/2 maand wachten op een toegezegde terugbetaling) heb je geen advocaat nodig hoor, vanwege het verschil in cashflow zal elke rechter met de consument meegaan omdat de termijn simpelweg alle redelijke termijnen te buiten gaat.

En het gebeurt zeer weinig dat de rechter de tegenpartij wint tot het betalen van de door jou daadwerkelijk gemaakte kosten, meestal gebeurt dat op basis van standaard tarieven etc en die zijn veelal weer veel lager dan dat jij je advocaat moet betalen. Oftewel over het algemeen kost dit gewoon geld.
quote:
Overigens: je mag, als deelnemer aan een gesprek, dat gesprek altijd opnemen. Dat hoef je de tegenpartij ook niet te vertellen, dat je het opneemt. Wat NIET mag is dat een "derde partij" opnames maakt.
Opnemen mag altijd, afspelen mag echter niet altijd. Het probleem zit hem niet in het opnemen, het probleem zit hem in het afspelen...

• aliberto
Vandaag 19 juli 2018 is voor mij het Dell hoofdstuk definitief afgesloten na 1,5 jaar gezeur met Alienware en Dell Helpdesk problemen.
Op mijn bankrekeningnummer is als schadevergoeding van Dell ongeveer 11,5% uitgekeerd van 2384,09 oftewel 278,30.

Nu dit achter de rug is kan ik me eindelijk focussen op andere dingen zoals een nieuwe computer kopen waarbij ik hoop geen toekomstige problemen zoals bij Dell mogen mee te maken.

Het is netjes hoe Dell het probeert op te lossen maar het is tweeledig voor mij.

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True