Sithlord76 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:49:
Gisteren heb ik mijn watch (46mm) binnen gekregen.😁 Nu lekker aan het uitvogelen hoe het allemaal werkt maar tot nu toe erg blij er mee. Dit mijn eerste smart watch.
Net er.een nieuwe watchface er op gezet(md124). Als het goed is is deze batterij vriendelijk, maar hoe kom je er nu achter welke een energie slurper is en welke niet?
Nu begreep ik dat de watch ook met fast charge opgeladen kan worden maar er zit een standaard lader er bij, dat is eigenlijk wel jammer dat dan niet als standaard mee geleverd word.
Mooie watch face, ik heb er één van dezelfde maker die bijna dezelfde features heeft maar er iets anders uitziet, de
MD125.
Over het algemeen gebruikt een watch face meer stroom als hij veel kleuren heeft en/of veel features (
complications) heeft of bijvoorbeeld een bewegende achtergrond.
Vooral bij de AOD maakt dat uit, vandaar dat die vaak wat zwarter/minder kleurrijk zijn en sommige features uitgeschakeld zijn.
Ik heb er zelf nog niet zoveel getest (stuk of 20?). Ik heb de meeste ingebouwde even geprobeerd, en ben op een gegeven moment op mijn telefoon aan het scrollen geweest door de watch faces toen er veel in de aanbieding waren rond kerst. Het ligt ook een beetje aan je voorkeur. Wil je een heel strak, simpel watch face, of juist één met veel shortcuts naar apps die je veel gebruikt, of met een bepaald uiterlijk (Rolex, Timex imitaties e.d.). Ik heb in de praktijk niet veel verschil gemerkt in batterijgebruik tussen de verschillende watch faces, maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik er toen zoveel geprobeerd heb dat de batterij sowieso snel leeg ging omdat ik continu met het horloge aan het pielen was, dat de invloed van een specifieke watch face op het batterijgebruik moelijk in te schatten is.
Als je eenmaal weet wat je wil is het misschien ook leuk om zelf een watch face te maken, zodat je precies kan bepalen welke kleuren, features, snelkoppelingen etc. je waar wil. Dat is wel aardig wat werk, dus ik ben nog niet veel verder gekomen dan het installeren van het programma waarmee dat kan,
Galaxy Watch Designer, en daarbinnen een beetje spelen met de standaard opties.
Bij het installeren van mijn watch face werd volgens mij aangeraden om het horloge opnieuw op te starten om de cache te legen (knop rechtsonder 3 sec inhouden?), zodat andere programma's en watch faces uit het geheugen zouden gaan. Ik weet alleen niet of dat echt wat toevoegt of een soort voorzorgsmaatregel van de maker is.