Fout Leasepartij

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• CoffeeToGo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2023
Lieve Tweakers,

Nu lees ik al enige tijd in dit topic mee, maar kwam ik zojuist met een issue waar nog geen topic of vraag over was geweest. Het zit namelijk zo: Midden mei heb ik helaas volgens onze vrienden van CJIB door rood gereden met 4km/h te veel (dubbele boete). Echter heeft mijn lease-maatschappij de initiele boete nooit doorgestuurd en is inmiddels de verhoging betaald. Daar zit hem het probleem ook niet.

Van de leasemaatschappij heeft mijn werkgever inmiddels een brief ontvangen dat ik enkel het initiele bedrag hoef te betalen omdat door een fout in de automatisering bij hun, de brieven nooit zijn verstuurd. Kleine financiele meevaller, maar alsnog heb ik geen bezwaar kunnen maken of bewijs kunnen opvragen door een fout van de leasemaatschappij. Dit terwijl ik toch eigenlijk zeker weet dat ik niet door rood rij. Heb ik rechtelijk gezien, naast het indienen van een klacht, nog andere mogelijkheden gezien zij toegeven dat door een fout van hun (dat heb ik schriftelijk) zij mij het bezwaarrecht hebben ontnomen ?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jamer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 14:17
Het enigste wat ik weet is dat je op https://www.cjib.nl/ik-wil-mijn-flitsfoto-bekijken je foto kan bekijken.
Er staat ook een stuk wat je moet doen als je leaseauto of bedrijfswagen rijdt.

Over bezwaarrecht heb ik geen idee.

[ Voor 5% gewijzigd door Jamer op 06-09-2018 13:11 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@CoffeeToGo Je kunt alles opvragen bij de kentekenhouder, in deze de Leasemaatschappij.
Je hebt altijd het recht om bezwaar te maken. ze zijn sowieso verplicht je het schikkingsvoorstel/boete op te sturen. al dan niet het kenmerk/nummer waar alle info uit te halen is. Je kunt dan je verhaal doen evt online, en anders per brief en je recht op bezwaar opeisen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:56
Als je alleen tegenbewijs hebt van "nee, ik reed niet door rood", dan lijkt het me een lastig verhaal worden.

Anders kan je wel iets met de laatste reactie in Boete te laat ontvangen van Lease maatschappij .

• CoffeeToGo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2023
@eric.1 ah dankjewel! Dit topic kon ik niet vinden maar helpt bij mijn vraag.

Anoniem: 922281

Hackus schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:11:
@CoffeeToGo Je kunt alles opvragen bij de kentekenhouder, in deze de Leasemaatschappij.
Je hebt altijd het recht om bezwaar te maken. ze zijn sowieso verplicht je het schikkingsvoorstel/boete op te sturen. al dan niet het kenmerk/nummer waar alle info uit te halen is. Je kunt dan je verhaal doen evt online, en anders per brief en je recht op bezwaar opeisen.
Alleen als de bezwaartermijn verlopen is (na 6 weken) kan het bezwaar niet-ontvankelijk worden verklaard (oftewel: "we kijken er niet naar want u bent te laat").

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 922281 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:34:
[...]

Alleen als de bezwaartermijn verlopen is (na 6 weken) kan het bezwaar niet-ontvankelijk worden verklaard (oftewel: "we kijken er niet naar want u bent te laat").
Als je dat in deze situatie voor lief neemt. als je niets onderneemt zul je zeker moeten betalen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Hackus schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:06:
[...]

Als je dat in deze situatie voor lief neemt. als je niets onderneemt zul je zeker moeten betalen.
Natuurlijk, maar jouw opmerking dat je "altijd recht hebt om bezwaar te maken" is dus nogal wat op aan te merken.

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 10:26
CoffeeToGo schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:04:

Dit terwijl ik toch eigenlijk zeker weet dat ik niet door rood rij.
Staat er op de beschikking hoe de overtreding is geconstateerd? Op basis van je verhaal lijkt het mij dat het hier om een flitscamera gaat die zowel rood and snelheid meet.
In dat geval lijkt mij bezwaar aantekenen een lastige klus omdat jij dan een ge-ijkt apparaat in twijfel trekt. Dat wil wel een voorkomen, maar niet erg vaak.

Als het een observatie is van een agent in functie zou je nog een kans kunnen maken, maar ook daar acht ik de kans klein tenzij je bereid bent ver te gaan.

Je moet jezelf dus de vraag stellen of je denkt een sterke casus te hebben, want anders geef ik je weinig kans op een succesvolle uitkomst.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:35

Garyu

WW

Anoniem: 922281 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:34:
[...]

In dat geval kan je nog bij de leasemaatschappij aankloppen. Hadden zij de brief op tijd doorgestuurd, was er helemaal geen boete geweest.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 922281 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:13:
[...]

Natuurlijk, maar jouw opmerking dat je "altijd recht hebt om bezwaar te maken" is dus nogal wat op aan te merken.
In de zin dat de leasemaatschappij je dat recht niet mag ontnemen

Garyu schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:19:

In dat geval kan je nog bij de leasemaatschappij aankloppen. Hadden zij de brief op tijd doorgestuurd, was er helemaal geen boete geweest.
Dat valt te bezien. Als ze die brief op tijd hadden doorgestuurd, zou er bezwaar gemaakt kunnen worden. De uitkomst van die procedure staat natuurlijk niet vast.
Hackus schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:20:
In de zin dat de leasemaatschappij je dat recht niet mag ontnemen
De leasemaatschappij is m.i. aansprakelijk voor de schade die is ontstaan door het niet-tijdig doorsturen van de boete. Maar de boete is alleen maar schade als de boete onterecht was. Maar dat valt dus niet meer te achterhalen als z'n bezwaar niet-ontvankelijk wordt verklaard.. Problemen!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:02
Ik zou allereerst proberen om een foto tevoorschijn te krijgen, dan kan je in ieder geval zien of het klopt. Zo ja, dan is het klaar en zo nee dan zou ik beginnen met het CJIB aan te spreken en te horen wat er mogelijk is.

In het uiterste geval zou je via je rechtsbijstand de leasemaatschappij aansprakelijk kunnen stellen zodat de boete in ieder geval van je naam gaat. Want je naam heeft de leasemaatschappij doorgegeven, dat zijn ze verplicht.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43

Waarom die moeite doen? Snelheid en rood licht zijn beide "Mulder-feit" en worden niet geregistreerd. Als je niet hoeft te betalen, verder lekker laten zitten.

Beter lezen JB :$

[ Voor 8% gewijzigd door JB076 op 06-09-2018 16:45 ]

• maartenpols
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-06 22:40
Mocht je in beroep willen gaan terwijl de termijn daarvoor is verstreken, dan zou je kunnen proberen te beroepen op het feit dat je de termijn verschoonbaar hebt overschreden (art. 6:11 Awb). Een verklaring van je leasebedrijf zou ik dan wel bijvoegen als ondersteunend bewijs voor je standpunt.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Heb je de foto al terug gevonden?
Dat lijkt mij stap 1, iedereen kan wel eens iets over het hoofd zien. Ook jij 😉

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1