Inno3d GTX 780 - 'overleden' volgende 'oude' kaart ook.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Hoi Allemaal,

Dit is mijn hardware:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI Z97 GAMING 7€ 0,-€ 0,-
1Inno3D GeForce GTX 780 3GB iChill HerculeZ X3 Ultra DHS Edition€ 0,-€ 0,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD6402AAEX, 640GB€ 0,-€ 0,-
1Thermaltake Element V Nvidia Edition€ 0,-€ 0,-
1LG Flatron E2240T Zwart€ 0,-€ 0,-
1Qnix QX2710 Evolution II Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 90,55€ 90,55
2Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 73,34€ 146,68
1Corsair CS850M€ 114,99€ 114,99
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 352,22

Drie weken geleden na intensief No Man's Sky te hebben gespeeld zag ik flinke artifacts. Ik speel in de woonkamer via steamlink met controller op mijn tv. Artifacts zag ik op de tv. Hij stond helemaal vast. Daarna pc opnieuw opgestart en hij stuurt niks geen output naar mijn monitors. Dus ik dacht s*@&#. Ik videokaart van mijn vriendin haar pc gestolen, erin geprikt (HD 7950 van sapphire) en ik heb weer beeld. Ben nu een weekje in Duitsland geweest en ik zet mijn pc aan, voila, geen beeld. Toen dacht ik, ik ga even testen, ik stop de graka weer terug in haar kast, joepie, hij werkt nog. Die eerste GTX780 kan ik niet testen in haar kast, die kaart is belachelijk groot en past simpelweg niet. Ik ga er vanuit dat hij wel nog werkt.

Betekent dit dat mijn PSU hier de boosdoener is? Ik zet mijn pc liever niet meer aan in de wetenschap ik meer hardware kan verstieren. Hoe test je zoiets? Gewoon de gok nemen en een nieuwe voeding kopen? Zoja, ik heb toch geen 850 watt nodig voor een single GPU in mijn setup? Zou zoiets volstaan alsPSU het probleem is? Link: https://www.computerunive...rthwatts-80-gold-550-watt

Vroeger was ik thuis in de HW, nu niet meer zo maar het staat me bij dat Antec goed spul levert. Ik had destijds 850 watt omdat ik 2x RX290 had, winterverwarming zegmaar. 8)

Alvast bedankt!

Edit, als dit het verkeerde gedeelte is op het forum excuus, ik dacht dat het het best hierin past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Laatst online: 01:50

Thomg

Aww yiss

De CS850M was nooit echt een hoogvlieger en waarschijnlijk is deze ook op leeftijd.

Door iets als deze te kopen ga je laaaaaaaaaaaaaaaaaaang verder.
pricewatch: Corsair RM550x (2018)

Voor beter advies qua voedingen kan je beter hierheen.
Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik heb zelf een stuk of 5 verschillende cooler masters gehad, allemaal bagger, tot ik een peperdure voeding kocht die nooit iets had en al jaren draait (7 jaarofso).

[ Voor 37% gewijzigd door A87 op 05-09-2018 18:13 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
A87 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:11:
Ik heb zelf een stuk of 5 verschillende cooler masters gehad, allemaal bagger, tot ik een peperdure voeding kocht die nooit iets had en al jaren draait (7 jaarofso).
Hij heeft niet eens een Coolermaster voeding, dus hoe dit relevant is?
Coolermaster heeft ook zeker weten wel goede voedingen in het assortiment zitten. Vroeger hadden ze niet echt kwaliteitsvoedingen, dat zal ik wel toegeven. Maar dat is tegenwoordig veranderd.

Ontzettend veel geld uitgeven aan een voeding die waarschijnlijk veel te veel watt heeft, is 99% van de tijd gewoon weggegooid geld. (en kost nog meer stroom ook)

Gewoon een goede voeding rond de 500W, zoals de Corsair die eerder genoemd is gewoon prima, dat is een heel erg goede voeding.

Over het probleem, ik zou het ook als eerste in de voeding zoeken, maar het kan natuurlijk ook het moederbord zijn. Heb je het al eens geprobeerd in een ander slot?

[ Voor 32% gewijzigd door WEBGAMING op 05-09-2018 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
WEBGAMING schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:33:
[...]

Over het probleem, ik zou het ook als eerste in de voeding zoeken, maar het kan natuurlijk ook het moederbord zijn. Heb je het al eens geprobeerd in een ander slot?
Het vreemde is dat ik na vervangen van de eerste hij het gewoon weer deed. De kaart ia wel echt zwaar dus ik ga idd is in een ander slot kijken of het werkt, alleen als de voeding het probleem is ben ik bang dat ik mijn kaart sloop.

Ik vind het al fijn te horen dat mijn voeding geen hoogvlieger is en ga zeker naar de voorgestelde voeding kijken. Bedankt allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Ik zit dan te denken aan een los contact in een pcie slot oid. Dat zou ook voor dit soort fratsen kunnen zorgen.
En als je er dan een andere kaart in duwt, duw je dat contact weer even aan, waardoor het weer even goed is.

Maar dat is natuurlijk puur speculatie.

[ Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 05-09-2018 20:00 ]

• BastiaanNL
WEBGAMING schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:50:
Ik zit dan te denken aan een los contact in een pcie slot oid. Dat zou ook voor dit soort fratsen kunnen zorgen.
En als je er dan een andere kaart in duwt, duw je dat contact weer even aan, waardoor het weer even goed is.

Maar dat is natuurlijk puur speculatie.
Ik ga het vanavond even proberen, dankjewel voor de suggestie. Iets waar ik niet meteen aan had gedacht en kan toch nog wat centjes besparen. :+

• BastiaanNL
Ok update!

Ik heb mijn GTX780 in het tweede pci-express slot gedaan. Toen ik de pc aanzette begonnen de fans van de graka op 200% stofzuiger stand en er gebeurde niets.

Daarna de GTX780 eruit gehaald en mijn oude 280 gtx in het tweede slot gestopt. Nu type ik dit bericht op mijn pc. Maar niet zo best, grafische kaart dus overleden. Nu ben ik er alleen nog niet uit waarom de 7950 ook geen beeld meer gaf.

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanNL op 06-09-2018 20:34 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@BastiaanNL een mindere (half defecte) voeding sloopt meer dan je lief is. probeer eens een andere voeding

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Kan de voeding zijn maar de Corsair CS is echt bij lange na niet slecht. Gewoon een degelijke 80Plus Gold PSU met degelijke, Japanse caps.

Kijk trouwens heel goed naar de modulaire kabels en naar de contactplaatjes die er in zitten. Zijn ze toevallig verkleur / licht aangesmolten oid.?

Beide kaarten die je geprobeerd hebt zijn al dik op leeftijd en kunnen plots defect raken dus het is lastig te oordelen waar de bron van het probleem ligt.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2018 21:26 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:22:
Kan de voeding zijn maar de Corsair CS is echt bij lange na niet slecht. Gewoon een degelijke 80Plus Gold PSU met degelijke, Japanse caps.
Die mening deel ik niet. Primaire Japans caps maar helaas 85 graden versies die veel minder lang mee gaan dan 105 graden varianten. Secundair is zeker geen Japans maar Teapo waarmee de betrouwbare levensduur met 5-7 jaar wel op houdt.
De fan in de CSM is ook een zwak punt.
Pagina: 1