Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik heb dus nieuwe PC nodig omdat de huidige toch op mijn zenuwen begint te werken
wegens vastlopen, software niet meer kunnen draaien, etc. PC is ook intussen 8 jaar oud (09-2010) dus dringend aan vervanging toe denk ik dan. Ik kan eventueel nog even wachten want ik twijfel omdat ik dacht begrepen te hebben dat prijstechnisch een pc nu aankopen nog steeds niet interessant is door de cryptohype (en dat dit stilaan begint te normaliseren....
Huidig systeem
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Assembleren zou ik zelf gaan doen
Max 1250 EUR maar scherm / Toetsenbord / Muis heb ik niet nodig
Tenzij ik nog iets voor de oude PC kan krijgen dan komt dat er extra bij en anders gaat hij richting containerpark
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
1 mainstream videokaart om nu alles mee te kunnen en die dan nog enkele jaren mee kan
Max budget 350 EURO liefst iets minder
Geen interesse in een showcase tenzij die sober kan gehouden worden. Dus weinig bling bling RGB e.d.
Eventueel 1 kleur kan maar voorkeur gaat toch uit naar een stillere PC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Sta open voor alle suggesties
Heb goede ervaring met de Gigabyte hardware maar moet niet per se van dat merk zijn
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Energieverbuikt boeit me eigenlijk niet
Wel graag een stillere PC want mijn huidige maakt redelijk wat irritante herrie
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee geen overclocken omdat ik daar geen verstand van heb. Nu toch niet ....
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Graag wil ik feedback of de volgende configuratie geschikt kan zijn ofdat jullie een goede suggestie hebben tot aanpassing
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik heb dus nieuwe PC nodig omdat de huidige toch op mijn zenuwen begint te werken

Huidig systeem
- GPU: Gigabyte Radeon 5770
- CPU: Intel Core i7 950 3,06 GHz, 4 cores, 8Mb Cache, 4,8 GT/sec
- MOBO: GA-58X-UD3
- RAM: LGA1366 6 GB kit DDR3 1333
- HDD: 500 Gb 32Mb SATA WD Later uitgebreid naar Samsung SATA SSD 125 Gb
- PSU: Corsair VX550W
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Assembleren zou ik zelf gaan doen
Max 1250 EUR maar scherm / Toetsenbord / Muis heb ik niet nodig
Tenzij ik nog iets voor de oude PC kan krijgen dan komt dat er extra bij en anders gaat hij richting containerpark
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
- Samsung SATA HDD125 Gb
- HDD 500 Gb WD 3,5 inch
- HDD 500 Gb ??? 2,5 inch
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
1 mainstream videokaart om nu alles mee te kunnen en die dan nog enkele jaren mee kan
Max budget 350 EURO liefst iets minder
Geen interesse in een showcase tenzij die sober kan gehouden worden. Dus weinig bling bling RGB e.d.
Eventueel 1 kleur kan maar voorkeur gaat toch uit naar een stillere PC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Sta open voor alle suggesties
Heb goede ervaring met de Gigabyte hardware maar moet niet per se van dat merk zijn
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Energieverbuikt boeit me eigenlijk niet
Wel graag een stillere PC want mijn huidige maakt redelijk wat irritante herrie
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee geen overclocken omdat ik daar geen verstand van heb. Nu toch niet ....
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Graag wil ik feedback of de volgende configuratie geschikt kan zijn ofdat jullie een goede suggestie hebben tot aanpassing
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 318,29 | € 318,29 |
1 | Asus PRIME X470-PRO | € 169,40 | € 169,40 |
1 | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | € 292,67 | € 292,67 |
1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 57,68 | € 57,68 |
1 | Fractal Design Define C | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 164,50 | € 164,50 |
1 | Corsair RM650x (2018) | € 85,- | € 85,- |
1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 84,95 | € 84,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.247,39 |
[Voor 24% gewijzigd door Hunterofevil op 05-09-2018 11:33. Reden: Aangepast op advies van tweaker - zelfde prijs 550x vs 650x]