Batterij van laptop vervangen of upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packard Bell
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-06-2022
Mijn vraag
De batterij van mijn oude laptop is aan vervanging toe (de laptop is naar een paar minuten gebruiken al voor de helft leeg). Ik was al aan het denken om dezelfde batterij te kopen, maar er zijn ook batterijen waarvan de mAh inhoud veel groter is. Waar moet je op letten als je zo'n niet officiële batterij koopt (denk hierbij aan Voltages, ik heb wel eens gelezen dat je altijd omhoog kan gaan met de Voltages maar nooit omlaag, klopt dit)?
Als iemand een advies heeft over waar hij/zij altijd zo'n soort onderdelen koopt, dan hoor ik dat ook graag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De specificaties van de huidige batterij zijn:
- Sanyo Lithium Ion Battery Pack
- Rating 10.8V = (10.8V/4.14Ah) 4400mAh, 48Wh

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ziet er erg naar uit dat je met Processor in laptop upgraden mogelijk? je oude barrel nog wilt kunnen blijven gebruiken. Zoals ik daar al aangaf: doe geen moeite. Voor accu's is het al helemaal een ding. Leuk als je er een met 10.000 mAh kan vinden, die moet nog wel passen. Die ga je niet vinden voor oude laptops.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packard Bell
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-06-2022
Hallo,

Bedankt voor de reactie.
Ik heb net al gereageerd in mijn andere topic en heb gezegd dat je gelijk hebt wat betreft de processor.
De laptop is van mijn oma en wilt eigenlijk niet zo heel veel geld eraan uitgeven (aangezien ze het niet zo breed heeft) als voor een euro of 30/40 de laptop langer mee gaat zodat ze niet om de zoveel minuten de laptop aan de stroom hoeft te hangen dan zou ze dat er nog voor over hebben. Misschien dat ze zich in de toekomst een nieuwe laptop gaat aanschaffen maar voor nu ziet dat er nog niet zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Zoals in het ander topic als gezegd, de hdd vervangen voor een ssd. Even kijken op Aliexpress voor een accu en het beestje kan weer prima door voor wat foto's bekijken en internetten. Dit hoeft niet heel veel te kosten. Als het dan bevalt kan je oma altijd nog kijken naar een nieuwe laptop.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou geen geld uitgeven aan een accu voor een laptop die je mogelijk al snel gaat vervangen. Wat is er mis mee om altijd met de stekker erin te werken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

inderdaad wat hierboven is aangegeven. @Packard Bell je wilt een andere cpu en accu en ssd. het lijkt mij beter een nieuwe laptop te kopen. oa hier zie je laptops met verbeterde eigenschappen tov nu.
categorie: Laptops

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:52:
Zoals in het ander topic als gezegd, de hdd vervangen voor een ssd. Even kijken op Aliexpress voor een accu en het beestje kan weer prima door voor wat foto's bekijken en internetten. Dit hoeft niet heel veel te kosten. Als het dan bevalt kan je oma altijd nog kijken naar een nieuwe laptop.
Ik heb geen ervaring met Aliexpress voor een accu, wel Ebay van een duidelijk Chinese verkoper (al verzond hij uit Engeland). Dat was pure oplichting. Volgens battery report was de ontwerp capaciteit van die accu significant minder dan waar hij voor verkocht werd. En binnen paar maanden heb ik toen weer een nieuwe accu gekocht gezien hoe hard die achteruit ging.

Nu is dat natuurlijk N=1, maar ik zou toch niet snel daar weer het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Hero of Time schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:23:
Ik zou geen geld uitgeven aan een accu voor een laptop die je mogelijk al snel gaat vervangen. Wat is er mis mee om altijd met de stekker erin te werken?
Een vervangende accu kost op Aliexpress niet zoveel dat lijkt mij nog wel de moeite waard.

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1