Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Nogal inderdaad ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 20:12
Zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Zeker, die laatste was wel echt een spoiler.

Doe je ook alle side quests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
-SaveMe- schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:31:
[...]

Zeker, die laatste was wel echt een spoiler.

Doe je ook alle side quests?
Ik pik ze op waar ik ze tegenkomen, maar actief inleveren doe ik nog niet echt. Als het in de buurt is wel. Moet zeggen dat ik het verhaal leuker vind en ik ben niet van de platinums, dus voor de achievement hoef ik het ook niet te doen:)

Het spel blijft wel precies genoeg vaart houden voor een RPG, goede pace en geen uitgerekt verhaal om meer speeltijd te gunnen. Heb tenminste het gevoel dat het meeste wel functie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Meeste sidequests zijn wel de moeite om te doen, vaak leuke monsters en loot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Ok, om spoilers te voorkomen zal ik mijn verhaal even in tags zetten, ik ben even benieuwd naar de mensen die het verhaal volledig uit hebben:

spoiler: title
Ik heb nu Mordegon verslagen, ben terug gegaan in de tijd naar Ygdrassil, heb daar het vehaal gedaan, toen door naar Heliodor om Mordegon opnieuw te verslaag, heb het verhaal van Calasmos helemaal aangehoord/gezien (supervet overigens dat endgame verhaal) en ben nu met de trials bezig. Disciple en Sage zijn complete, nu met trial of the Luminary bezig. Momenteel is mijn partij tussen de lvl 65 en 70. Na de trial of the Luminary, wat is er dan behalve sidequests nog te doen behalve Calasmos verslaan? En welk level waren jullie toen het spel echt echt uit was (los van grinden)? Oftwel, wat is acceptabel om de eindbaas mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 12:54
Tarz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:43:
Ok, om spoilers te voorkomen zal ik mijn verhaal even in tags zetten, ik ben even benieuwd naar de mensen die het verhaal volledig uit hebben:

spoiler: title
Ik heb nu Mordegon verslagen, ben terug gegaan in de tijd naar Ygdrassil, heb daar het vehaal gedaan, toen door naar Heliodor om Mordegon opnieuw te verslaag, heb het verhaal van Calasmos helemaal aangehoord/gezien (supervet overigens dat endgame verhaal) en ben nu met de trials bezig. Disciple en Sage zijn complete, nu met trial of the Luminary bezig. Momenteel is mijn partij tussen de lvl 65 en 70. Na de trial of the Luminary, wat is er dan behalve sidequests nog te doen behalve Calasmos verslaan? En welk level waren jullie toen het spel echt echt uit was (los van grinden)? Oftwel, wat is acceptabel om de eindbaas mee te doen?
spoiler:
Voor Mordegon was ik 53, voor Calasmos: 99. Maar goed, Calasmos is het laatste wat je doet zo'n beetje dus zorg je dat je alles gedaan hebt wat je wilt. Ik ging voor de "platinum" dus de level 99 achievements horen daar ook bij. Hij zou vanaf 70+ al wel te doen moeten zijn, maar kan vrij lastig zijn. Met de metal slimes ben je zo op 99 overigens, zeker via de pep powers route.
Naast Trials en sidequests heb je ook nog de Wheel of Harma trials. De eerste 3 kun je in act 2 al doen, maar de laatste twee zijn pas endgame. Craft de ultieme wapens (zoals de Supreme Sword of Light waarvoor je via een wens in de trials het recept kunt krijgen). Je hebt de paard races nog, deel ervan is zelfs verplicht als je voor de Supreme Sword of Light wilt gaan). Verzamel alle 'costumes'. Opties genoeg, hangt er ook een beetje vanaf of je een trophy hunter bent.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik was 76 toen ik de game zonder grinden of andere trucs uit had gespeeld. Toen moest ik alleen nog de allerlaatste boss, en level achievements en de costumes. Heb toen in twee uurtjes gelevelled naar 99, in nog eens twee uurtjes de paar ontbrekende costumes gemaakt en in 1 keer de final boss verslagen ... En dus Plat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Zo, game is uit. Einde gedaan op lvl 66-68 party. Geen +3 wapens of armour. Erg leuk spel, goed verhaal :) Ik zal niet doorgaan voor de Platinum, ben geen trophy hunter. Tijdens het spel ongeveer 2/3 van de achievements gehaald, maar geen zin meer om door te gaan voor de rest.

Wellicht ooit nog eens met alle draconian filters aan.... ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Even dit topic doorgelezen en de spoilers overgeslagen. Dit is mijn eerste jrpg. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het turn based vechten en verdedigen het beste aanpak? Nu doe ik maar wat. En grinden? Dat is geld of krachten opsparen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:18
Welkom dan ;)

Ik denk dat het hele JRPG gebeuren gewoon een kwestie van wennen is. Elke JRPG is weer net even anders. Deze is ook weer anders dan deeltje 8 op de PS2. Er wordt wel uitleg gegeven en elk level krijg je wat punten die je kan verdelen in skilltrees.

Ik grind over het algemeen om te levelen. Ik hou wel van een uitdaging, maar aangezien ik ouder ben dan bij deeltje 8 op de PS2 heb ik geen tijd meer om een boss-battle van 1,5u te spelen en te falen omdat ik iets underleveld ben!

Veel plezier in ieder geval. Als je vragen heb, kan je ze gerust stellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:10
Jorgen schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:56:
Even dit topic doorgelezen en de spoilers overgeslagen. Dit is mijn eerste jrpg. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het turn based vechten en verdedigen het beste aanpak? Nu doe ik maar wat. En grinden? Dat is geld of krachten opsparen?
Dragon Quest 11 is vrij simpel, dus wat dat betreft een goede jrpg om in te stappen. Grinden is in een bepaald gebied constant vijanden verslaan voor het sparen van XP en geld. Zolang je niet teveel vijanden ontwijkt is het niet echt nodig om te gaan grinden in DQ11. (behalve als je de trophies voor lvl 99 wilt, of het jezelf heel makkelijk wilt maken in het laatste deel van het spel).

Je hebt de keuze om zelf te vechten of de AI dit te laten doen. Ik vind het persoonlijk fijner om voor alle characters zelf te kunnen kiezen (Follow orders), maar als je de AI het wilt laten doen is Fight Wisely volgens mij de beste optie.
Zolang je geen Draconian Quests aan hebt staan zijn alle vijanden over het algemeen vrij makkelijk te verslaan met standaard attacks en magic attacks. Zorg dat je ook altijd een goede healer in je party hebt voor het geval dat.

Voor Bossfights kunnen de strategieën variëren. Ook die red je vaak nog wel met standaard attacks/magic/heal, maar om het jezelf makkelijker te maken kun je nog buffs gebruiken (Attack Power+, Defence+, Magic Defence+. Agility+ etc.).

Ik zou gewoon de game gaan spelen en dan kom je er vanzelf achter wat goed werkt en wat niet. Zoals ik al zei is de game niet heel moeilijk, maar mocht je vastlopen op een bossfight kun je altijd online een goede strategie zoeken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 14:31
Ik heb de neiging om elke "sparkly spot" te zoeken die er is. Maar vraag me af of dat wel zin heeft. Krijg er niet echt geweldige dingen
Edit: wel handig om ze allemaal te zoeken.

Tot nu toe is het wel makkelijk. Hoop dat het wel wat moeilijker wordt al vermaak ik me prima zo. Relaxed spelen

[ Voor 36% gewijzigd door jaydenjarno op 17-06-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Raem @Dubrillion Dank voor jullie uitleg!

Door omstandigheden (ik heb heel weinig energie) heb ik DQ11 een tijd weg gelegd en is het dus al even geleden dat ik DQ11 gespeeld heb, maar ik heb het sinds vorige week weer opgepakt. Ik ben nu pas aan het begin van hoofdstuk 4 en ben via het strand bij de Kingsbarrow via de exit in Hotto aangekomen. Het verhaal, de visuals etc spreken me allemaal enorm aan. Als ik een bossfight niet redt (tot nu toe de cheeky devil en de gryffins) dan is het andere vijanden verslaan tot ik genoeg XP heb om in level te stijgen, punten toe te wijzen en naar koopmannen zoeken om dan sterker te zijn. Ik merk dat ik bij de Kingsbarrow tombe echt goed op mijn MP moest letten, want ik kon al niet meer healen lang voordat ik bij de gryffins aan kwam.

Wat ik inmiddels 3 jaar geleden ook zei: dit is mijn eerste JRPG. Ik vind skill trees en craften vaak maar lastige dingen (waarschijnlijk ook 1 vd redenen dat ik Horizon Zero Dawn al heel lang laat liggen. In elk geval heb ik nu een heleboel vragen:
  1. Is er een manier om de mini-map te draaien zodat hij niet het noorden boven heeft, maar mijn kijkrichting?
  2. Kan ik als ik XP verzamel ook meer MP verzamelen?
  3. Ik lees nu een guide op Polygon. "The Overworld" is dat gewoon "buiten", de verbinding tussen alle tombes, steden, etc?
  4. Ik gebruik nu standaard Fight Wisely. Alleen bij de Gryffins in Kingsbarrow heb ik na 2 mislukte pogingen een guide gelezen en die zei dat ik vooral moest aanvallen met Sizz en alleen moest healen als dat nodig was. Fight Wisely schijnt meestal het beste te zijn, maar kennelijk level ik nog niet af altijd snel genoeg. Wat doen jullie?
  5. Ik beschik tot nu toe alleen over de Luminary en Erik. Ik zie dat als ik Erik een boomerang geef dat hij 2 vijanden tegelijk beschadigt. Als ik hem een zwaard (2 punten meer) geef, dan valt hij maar 1 monster tegelijk aan. Wat is wijs hierin?
  6. Het lukt me niet om iets te vinden dat Erik in zijn vrije hand kan nemen. Dolk/boomerang kan ik niet combineren met wat anders. Volgens mij heb ik zwaard ook geprobeerd. Is zijn hand speciaal of mis ik iets?
  7. Erik is nu iets van 20 punten sterker dan de Luminary. Is dat toevallig door keuzes die ik gemaakt heb qua wapens en skills of is hij gewoon een krachtiger personage?
Dan nog een vraag, die niet over het spel zelf gaat. Ik vind deze manier van spelen eigenlijk best heel leuk en zit nu te kijken naar een soortgelijke game. Mijn dochter ( 8jr ) vindt het tot nu toe ook hartstikke leuk dus we spelen het ook samen. Welke jrpg / rpg is een beetje vergelijkbaar qua diepgang / kijkwijzer / visuals? Eigenlijk kwam ik alleen op Ni No Kuni uit, maar dat vind ik toch wat minder fijn om naar te kijken als ik zo de trailers zie. Na het zien van tientallen trailers en reviews op YT krijg ik het idee dat DQ eigenlijk best uniek is. Of kennen jullie een soortgelijke jrpg / rpg?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1 2 Laatste