Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-02 19:41
Goedemorgen allemaal!

Zijn er toevallig mensen die Dragon Quest XI vooruit hebben besteld en al ontvangen hebben? Ik zelf heb de game afgelopen zaterdag al ontvangen, een halve week voor de release op 4 september .a.s.

Dit is de eerste game in de reeks die ik speel, en tot nu toe ben ik erg onder de indruk. Zo is de grafische stijl, mede dankzij Akira Toriyama (juist, die van Dragon Ball, erg fijn om naar te kijken. Ik zal eens kijken of ik een mooie review kan maken!

Edit: https://tweakers.net/prod...ve-age-playstation-4.html - voor de review

[ Voor 12% gewijzigd door Sk313t0r op 04-09-2018 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 11:57
Heb je 'm voor de PS4 of PC gekocht. Vreemd dat die al een halve week voor release is gereleased?

Toen ik nog jong was heb ik DQ 8 op de PS2 gespeeld; een van de beste (J)RPG ervaringen die ik gehad heb. Ben ook heel erg blij dat ze *eindelijk* weer een nieuwe release op een console hebben gedaan. (afgezien van DQ 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
Marcade schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:16:
Heb je 'm voor de PS4 of PC gekocht. Vreemd dat die al een halve week voor release is gereleased?
Heb 'm op de PS4 via YGZ.nl besteld, op 28 augustus. Die vrijdag daarna kreeg ik een mail met de melding dat de game reeds verzonden was, zaterdagavond uit de brievenbus geplukt. Dat was al met al een fijne verassing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
ben heel benieuwd naar deze game. Nooit zoiets gespeeld, maar na lezen erg veel zin in gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-05 11:55
Ik ga deze game zeker spelen. Zit nog te twijfelen tussen de PS4 en de PC versie.
PC is iets sneller natuurlijk. Morgen nog maar eens in verdiepen!

Ik heb DQ VIII zo grijs gespeeld. En vindt het tot de dag van vandaag één van de beste games aller tijde!!

[ Voor 27% gewijzigd door Dubrillion op 04-09-2018 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sk313t0r
jaydenjarno schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:02:
ben heel benieuwd naar deze game. Nooit zoiets gespeeld, maar na lezen erg veel zin in gekregen.
Ik kan 'm zeker aanraden! Ben nu wat verder in het verhaal en vermaak me nog steeds erg goed! Er zijn natuurlijk wel een paar minpuntjes, zoals de stemmen en de muziek, maar die zijn nagenoeg te verwaarlozen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ach, op de PC versie is het een kwestie van tijd vooraleer er iemand de orchestrale DQ8 soundtrack in het spel mod :)
Was een enorme DQ8 liefhebber, maar momenteel nog volop met Monster Hunter bezig, dus zal nog wel een paar weken zijn vooraleer ik aan Dragon Quest begin.

[ Voor 40% gewijzigd door boe2 op 04-09-2018 11:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
Ik ben erg benieuwd naar dit spel. Momenteel GoW aan het afronden op de Pro en denk erover om deze te gaan halen. Vroeger me op de Xbox360 ontzettend vermaakt met Blue dragon bijvoorbeeld, is dit net zoiets qua stijl, combat etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
Tarz schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:50:
Ik ben erg benieuwd naar dit spel. Momenteel GoW aan het afronden op de Pro en denk erover om deze te gaan halen. Vroeger me op de Xbox360 ontzettend vermaakt met Blue dragon bijvoorbeeld, is dit net zoiets qua stijl, combat etc?
Blue Dragon heb ik niet gespeeld, dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Je zou de gameplay via https://www.youtube.com/watch?v=1-FocaXxVU4 kunnen bekijken, zo krijg je een goed idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

Als het goed is krijg ik vandaag mijn exemplaar voor op de PS4 binnen.

Wanneer ik komend weekend wat tijd heb gehad om te spelen zal ik wel een eerste impressie geven.
Kijk er in ieder geval naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
VTB schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:34:
Als het goed is krijg ik vandaag mijn exemplaar voor op de PS4 binnen.

Wanneer ik komend weekend wat tijd heb gehad om te spelen zal ik wel een eerste impressie geven.
Kijk er in ieder geval naar uit.
Nice, alvast veel speelplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
Ik heb hem ook al in huis, eind van de week spelen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
SCIxX schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:44:
Ik heb hem ook al in huis, eind van de week spelen. :9
Ik adviseer je een weekje vrij te nemen! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:18
Speciaal bij bol.com nog besteld met de optie vandaag bezorgen, is ie niet bezorgd....verdorie Bol, zo promoot je natuurlijk niet je select bezorging...:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ook maar aangeschaft, ben heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb hem ook aangeschaft voor de PC. De download loopt. Man wat heb ik hier zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Lijkt het vechtsysteem niet een beetje op Pokémon? Turns met een aanval en bad met items? Niet dat dat slecht is juist goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
jaydenjarno schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:50:
Lijkt het vechtsysteem niet een beetje op Pokémon? Turns met een aanval en bad met items? Niet dat dat slecht is juist goed
Ja opzich wel. Turn based, standaard aanval, speciale aanval en spells. Ik heb zelfs de classical camera aangezet, omdat het helemaal te laten voelen als DQ8.

Er zijn zoveel games die al jaren mee gaan en nu proberen de battles "moderner" te maken. Dragon Quest doet dit juist niet. Heerlijk ouderwets

[ Voor 15% gewijzigd door Dubrillion op 05-09-2018 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Eerste uren erop zitten, overall een positieve indruk. Graphics en sfeer zijn uitmuntend, spel is Erg toegankelijk, wel iets te makkelijk tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik hoop niet dat het TE makkelijk is. Afgelopen jaar Ni No Kuni 2 gespeeld. Man wat was dat een eitje!

Ik weet nog dat bij DQ VIII ik de eerste playthrough soms echt uren moesten grinden voor Boss-battles. Toen was het echt... Oeh Boomerang, nieuwe skills in Boomerang... Oeh one handed sword... alles op swords. Dus een soort Jack of all trades met alle karakters. En dan ben je nooit echt goed genoeg. Dus ik hoop dat ik bij DQ XI wel af en toe een avondje moet grinden om beter te worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Dubrillion schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:13:
Ik hoop niet dat het TE makkelijk is. Afgelopen jaar Ni No Kuni 2 gespeeld. Man wat was dat een eitje!

Ik weet nog dat bij DQ VIII ik de eerste playthrough soms echt uren moesten grinden voor Boss-battles. Toen was het echt... Oeh Boomerang, nieuwe skills in Boomerang... Oeh one handed sword... alles op swords. Dus een soort Jack of all trades met alle karakters. En dan ben je nooit echt goed genoeg. Dus ik hoop dat ik bij DQ XI wel af en toe een avondje moet grinden om beter te worden!
Tot nu toe absoluut geen grinding, elk gevecht een eitje, maar ik speel pas 6 uur dus ik verwacht (hoop) dat het nog wel lastiger wordt. Oh ja, de muziek irriteert fantastisch, snel in volume flink terug gedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
gnauw schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:37:
[...]

Tot nu toe absoluut geen grinding, elk gevecht een eitje, maar ik speel pas 6 uur dus ik verwacht (hoop) dat het nog wel lastiger wordt. Oh ja, de muziek irriteert fantastisch, snel in volume flink terug gedraaid.
Dat heb ik ook gedaan!! Vond de muziek volume te hoog staan. Deze heb ik naar 7 gezet. Het is niet hetzelfde hoogstaande muziek als in deeltje VIII. Het stoort niet, maar het stond nu wel te hard!

• Sk313t0r
Dubrillion schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:13:
Je kunt in het begin kiezen voor 'Draconian mode'. Hiermee kun je verschillende opties activeren die het spelen (een stukje) moeilijker moeten maken. Zelf heb ik deze niet geactiveerd, maar wil dit zeker wel proberen bij een tweede keer spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
Ik heb zelf direct de optie Stronger Monsters aangezet. Je kan deze overigens uitzetten later als het je niet bevalt, als je het eenmaal uitzet kun je het echter niet meer aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
Dubrillion schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:02:
[...]

Dat heb ik ook gedaan!! Vond de muziek volume te hoog staan. Deze heb ik naar 7 gezet. Het is niet hetzelfde hoogstaande muziek als in deeltje VIII. Het stoort niet, maar het stond nu wel te hard!
Weet ik nu iig. dat ik de PC versie wil aanschaffen; hoor dat het een goede port is, en laat de optie open om dus die 'vreselijke' muziek te modden later. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Marcade schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 01:55:
[...]

Weet ik nu iig. dat ik de PC versie wil aanschaffen; hoor dat het een goede port is, en laat de optie open om dus die 'vreselijke' muziek te modden later. :o
Het is inderdaad een goede port. Speelt als een malle op mijn 3570K met 970 GTX.

Het zou wel echt top zijn als ze DQ VIII muziek eronder zetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
Dubrillion schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:19:
[...]

Het zou wel echt top zijn als ze DQ VIII muziek eronder zetten _/-\o_
Ik ga toch maar eens op zoek naar de 'befaamde' soundtrack van dit spel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
Ik snap de klachten over de muziek niet zo, voelt heerlijk nostalgisch aan voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
Sk313t0r schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:34:
[...]

Ik ga toch maar eens op zoek naar de 'befaamde' soundtrack van dit spel!
Neeeee beter gewoon het spel zelf spelen en dan pas de muziek horen. Spel zelf is het spelen waard. Al is het maar op een PS2 emulator oid. (Kan je daarna door met Persona 4 mocht je de Persona reeks nog niet kennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
Marcade schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:24:
[...]

Neeeee beter gewoon het spel zelf spelen en dan pas de muziek horen. Spel zelf is het spelen waard. Al is het maar op een PS2 emulator oid. (Kan je daarna door met Persona 4 mocht je de Persona reeks nog niet kennen)
Ik heb nog een PS2 in bezit, alleen heeft m'n TV (volgens mij) niet de juiste aansluitingen meer. Misschien kan ik de Android-versie eens proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
Zo´n 10 uur erin zitten en een topspel tot nu toe. De ´stronger monster´ modus is flink pittig, ik ga heel regelmatig dood en net een soort semiboss gehad waarbij ik toch zeker 4 keer ben dood gegaan voordat ik het haalde. Ik hou zelf wel van een beetje grinden en goed nadenken, dus fijn dat deze modus erin zit. Goeie feature is dat je alle nieuwe items, experience etc wel houdt als je na doodgaan terugmoet na je vorige save-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik zit nu op 8 uur en heb nu een "volle party" van 4 personen. Heerlijk spel. Vanmiddag lekker wat uurtjes gespeeld. En in de avond kon ik het niet laten en heb ik nog een uurtje gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Zijn die sparkly spots de enige plekken waar je dingen kan vinden in de open wereld of zitten er ook andere dingen verborgen die niet aan gegeven zijn op de kaart???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sk313t0r
jaydenjarno schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:00:
Zijn die sparkly spots de enige plekken waar je dingen kan vinden in de open wereld of zitten er ook andere dingen verborgen die niet aan gegeven zijn op de kaart???
Er zijn boekenkasten met één rood boek, hiermee kun je een recept voor je forge leren (of meerdere). Verder zijn er ook nog kistjes te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dubrillion
En breek alle potten en vaten die je kan breken. Ik heb al dat ik in een random huis opeens 1000 gold had zitten.

Ik probeer alle side quests gelijk op te pakken, om maar zoveel mogelijk tijd in deze game te steken. Ik zit nu op 8u. Als ik op 16u zit, is dat al meer dan de meeste games tegenwoordig in hun campaign hebben zitten:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:35
erg goede game, zit nu op 14u, nog steeds niet heel moeilijk qua gevechten, maar wel al beter als in het begin (zowaar een keer een dode gehad).....ik zelf speel op de PS4, maar mijn vrouw op de PC en het speelt prima op een i5 met gtx770.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik probeer ook niet elke minuut een gevecht te doen. Dat is wel fijn dat de random encounters eraf zijn. Hierdoor ben ik level 15 i.p.v. level 20. Gisteren zowaar ook 1 dode gehad met een ''boss-battle''.

Ook moest ik voor een side-quest 3 karakters ''pepped-up'' hebben. Maar ik heb er pas 4 in me party. Dat heb ik een uur vol gehouden, maar dat is bijna onmogelijk.

Ook vind ik het leuk om wapens te craften i.p.v. te kopen. Alleen voor nieuwe karakters in me pary wil ik nog wel eens iets kopen om ze een beetje aan te vullen!

Ik zit nu op 11u en heb het idee dat het nu pas een beetje gaat lopen!

• Sk313t0r
Ben ik de enige die zich momenteel aan een vaste party houdt? Ik heb momenteel de laatste twee leden die je erbij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Sk313t0r schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:26:
Ben ik de enige die zich momenteel aan een vaste party houdt? Ik heb momenteel de laatste twee leden die je erbij krijgt.
Ligt er een beetje aan. Ik heb het liefst 2 damage dealers, 1 healer en 1 iemand die wat damage spells kan doen. En nog een beetje buffs en debuffs.

Dus het zou zomaar kunnen dat ik Erik uitwissel voor iemand met meer damage. Maar ik vind het karakter zelf ook leuk. Dat vind ik bij dit soort games ook belangrijk O-)

• Sk313t0r
Dubrillion schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:49:
[...]

Ligt er een beetje aan. Ik heb het liefst 2 damage dealers, 1 healer en 1 iemand die wat damage spells kan doen. En nog een beetje buffs en debuffs.

Dus het zou zomaar kunnen dat ik Erik uitwissel voor iemand met meer damage. Maar ik vind het karakter zelf ook leuk. Dat vind ik bij dit soort games ook belangrijk O-)
Dat laatste is voor mij ook belangrijk, zo vind ik Veronica bijvoorbeeld erg irritant...nog erger dan Sylv :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Sk313t0r schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:39:
[...]

Dat laatste is voor mij ook belangrijk, zo vind ik Veronica bijvoorbeeld erg irritant...nog erger dan Sylv :9
Hahahaha ik vind haar juist wel grappig! Ik vind Sylvano inderdaad ook irritant. Al kijk je naar ze skills is die wel heel goed. Maarja. Het is en blijft een jRPG O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Uurtjes of 2 in de game, en ik vind het echt een heerlijke game hoor, leuke characters, leuk verhaal, toffe omgevingen en de game ziet er super goed uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:20
Wil deze ook graag gaan spelen, maar moet nog ff wachten helaas. Nu nog bezig met Spider-man en dan is Red dead 2 er alweer bijna denk ik. Mss nog even Shadow of the Tombraider tussendoor ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sk313t0r
Een handige tip voor mensen die al wat verder zijn:
spoiler:
Ik heb het 'eerste' gedeelte erop zitten en ben erachter gekomen dat bepaalde quests niet meer actief zijn. Ik raad iedereen aan te wachten met verdergaan en eerst alles af te ronden waar mogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Sk313t0r op 17-09-2018 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Bedankt voor de tip. Dan ga ik eerst alle side quests afmaken. Sommige heb ik nu over geslagen omdat deze makkelijk zijn met ''de volledige party''. Maar dan ga ik terug ''Zoomen'' om deze eerst af te maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
ik vind het tot nu toe een heerlijk spel. wel heel erg makkelijk nog. Geen enkel gevecht waar ook maar enige twijfel was of ik zou winnen.

Hoop zelf wel dat dit wat moeilijker wordt al vind ik het rustig questen ook wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
Dubrillion schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:27:
Bedankt voor de tip. Dan ga ik eerst alle side quests afmaken. Sommige heb ik nu over geslagen omdat deze makkelijk zijn met ''de volledige party''. Maar dan ga ik terug ''Zoomen'' om deze eerst af te maken!
Ik had graag gezien dat je een soort hint c.q. waarschuwing kreeg, want voor hetzelfde geldt overschrijf je een save van voor de hele 'verandering'. Nu weet ik dat de gemiddelde (J)RPG speler verschillende saves maakt, dus dat is dan weer een soort van redding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
jaydenjarno schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:45:
ik vind het tot nu toe een heerlijk spel. wel heel erg makkelijk nog. Geen enkel gevecht waar ook maar enige twijfel was of ik zou winnen.

Hoop zelf wel dat dit wat moeilijker wordt al vind ik het rustig questen ook wel prima
Ik probeer ook gewoon een groot deel van de ''random encounters'' te skippen. Zo blijft het een beetje spannend. Ik kreeg er party members bij die 5 levels hoger liggen dan ik zelf. Dus ik zit dus wel een beetje onder het level wat ze verwachten dat je dan ben!

Ook doe ik 90% van me gear craften en koop ik bijna geen gear. Ik heb al wel wat spannende boss-fights gehad 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Dubrillion op 18-09-2018 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
Dragon Quest XI Music MOD komt eraan!

https://steamcommunity.co...ns/0/1739968490573373255/

/edit

En gelukkig maar; net zoals veel anderen, zwaar teleurgesteld in de ingame muziek. Om het verschil goed te horen:

Overworld theme in huidig spel:
[YouTube: Overworld Theme - Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age]

Overworld theme zoals het (hopelijk) dadelijk met de MOD zal klinken:

Ben blij dat ik het nog niet ben begonnen met spelen. (Dank je wel Marvel's spiderman) :D

[ Voor 71% gewijzigd door Marcade op 19-09-2018 06:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
Sk313t0r schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:39:
[...]

Ik antwoord ook consistent "NO" op haar vragen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
De Orchestra MOD is nu uit!

https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1521444556

[ Voor 34% gewijzigd door Marcade op 24-09-2018 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Gisteravond spel geinstalleerd. Meteen de orchestral soundtrack mod erbij gedaan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
Ik ben nu een tijdje gestopt met spelen, deels omdat ik al weet dat na een bepaalde scene er een aantal quests niet meer mogelijk zijn en dat ik nog een tijd bezig ben hiermee. Binnenkort maar weer eens oppakken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
Sk313t0r schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:09:
Ik ben nu een tijdje gestopt met spelen, deels omdat ik al weet dat na een bepaalde scene er een aantal quests niet meer mogelijk zijn en dat ik nog een tijd bezig ben hiermee. Binnenkort maar weer eens oppakken!
Alle quests zijn beschikbaar post-game, afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
Marcade schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:53:
[...]

Alle quests zijn beschikbaar post-game, afaik.
Klopt, echter kun je er een paar niet meer doen als je het eerste gedeelte hebt afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Patch 1.01 is uit met een paar fixes:
# We’ve identified a bug which can sometimes cause the game to crash when the player is 300m away from their horse on the field, this has been fixed.

# People’s names (such as “Robert”) have been removed from the list of prohibited words when selecting the main character’s name at the beginning of the game.

# Multiple text bugs have been fixed.
En voor de PC spelers onder ons:
Steam
# We’ve identified a bug which can sometimes cause the game to crash when the player is 300m away from their horse on the field, this has been fixed.

# Players are now able to send log data to the DRAGON QUEST XI development team in cases where the game crashes.

# Players are able to choose between three (Low, Medium, High) pre-set graphic settings before launching the game (see below for details).

# People’s names (such as “Robert”) have been removed from the list of prohibited words when selecting the main character’s name at the beginning of the game.

# Multiple text bugs have been fixed.

# It’s now possible to move the command selection cursor using the left stick, and by extension WASD on keyboards, with very few exceptions in certain screens.

# It’s now possible to select which key exits the game (by default this is set to Esc) and it’s also possible to bind the Esc key to a different function.

# More frame rate options have been added; 90 fps, 120 fps, 144 fps as well as the option to leave the frame rate unlocked.

[ Voor 57% gewijzigd door -SaveMe- op 12-10-2018 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-05 19:31
Ik heb deze game met black friday besteld voor €32.. Ben echt benieuwd. Deel 8 altijd met veel plezier gespeeld. Spelen mensen het hier nog? Is het ook voor langere tijd nog leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 12:07
doobieters schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:12:
Ik heb deze game met black friday besteld voor €32.. Ben echt benieuwd. Deel 8 altijd met veel plezier gespeeld. Spelen mensen het hier nog? Is het ook voor langere tijd nog leuk?
Ik speel het sinds vrijdag op PC , zit nu 20 uur ver. Best sterk want ben al iets oudere gamer, veel games boeien met niet zo lang.

Ik ga het alleszins verder spelen, ik herinner met dat ik DQ VIII in 90 uur gebeat had en gestopt had, wss is XI hetzelfde. Heb al wat spoilers gelezen helaas online , eigen fout maar bon. Komt er op neer dat ik volgens mij nu aan 25% van het verhaal zit.

PC versie loopt als een zonnetje , ik heb die ultrawide fix via PCGW gevonden en die orchestral mod ook lopen. Gaat heel goed, schitterende game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
ik ben ook al een iets oudere gamer (is 39 oud?) en dit spel is heerlijk. Gewoon goed weg te spelen. Geen heel erg hoogstaand verhaal, maar wel goed genoeg om verder te gaan. controls zijn gewoon heerlijk. Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
jaydenjarno schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:27:
ik ben ook al een iets oudere gamer (is 39 oud?) en dit spel is heerlijk. Gewoon goed weg te spelen. Geen heel erg hoogstaand verhaal, maar wel goed genoeg om verder te gaan. controls zijn gewoon heerlijk. Zeker een aanrader!
Erg leuke game inderdaad. Heb er nu een uurtje of 7 in zitten. Het loont zeker om van het gebaande pad af te gaan en alle hoeken van de wereld te verkennen. Zo kom je nog eens wat leuk spul tegen. Ik merkte in DQ8 dat de vijanden al snel sterker werden dan mijzelf dus ik probeer nu alvast zoveel mogelijk te grinden, zodat ik niet later in het spel vast kom te zitten doordat ik een te laag level ben.. bij DQ8 kon ik niet meer vooruit of achteruit want dan werd ik kapot gemaakt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
enige is dat ik de neiging heb om alle sparkling plekken te bezoeken. Das wel veel werk en vaak niet heel bijzonder. Maar ik wil ze ook niet overslaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Hoe is de vergelijking tussen Ni NO Kuni 2 en dit spel? Ik vind Ni No Kuni een leuk spel, maar het kingdom managen, citizens zoeken en de veldslagen voelen toch allemaal een beetje als opvulling van het spel. Is Dragon Quest een goed verhaal zonder al te veel "fillers", dus meer in de richting van een Blue Dragon (als mensen dit nog kennen van de Xbox 360)?

Zijn de characters een beetje goed uitgewerkt en is het vechtsysteem goed?

Gewoon benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Tarz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:32:
Hoe is de vergelijking tussen Ni NO Kuni 2 en dit spel? Ik vind Ni No Kuni een leuk spel, maar het kingdom managen, citizens zoeken en de veldslagen voelen toch allemaal een beetje als opvulling van het spel. Is Dragon Quest een goed verhaal zonder al te veel "fillers", dus meer in de richting van een Blue Dragon (als mensen dit nog kennen van de Xbox 360)?

Zeker weten goed! Er zit geen kingdom en citizen in (naar mijn idee). Het draait om story en karakters. De gevechten zijn wel turn-based dus echt jRPG stijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Dubrillion schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:05:
[...]

Zeker weten goed! Er zit geen kingdom en citizen in (naar mijn idee). Het draait om story en karakters. De gevechten zijn wel turn-based dus echt jRPG stijl
Beetje zoals Star Ocean bijvoorbeeld (als je die kent)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
jaydenjarno schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:02:
enige is dat ik de neiging heb om alle sparkling plekken te bezoeken. Das wel veel werk en vaak niet heel bijzonder. Maar ik wil ze ook niet overslaan :-)
Heb ik iets gemist? Of komt dat later in het spel pas in bod?
Tarz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:32:

Het is precies wat jij hoopt in jouw omschrijving. Je kunt het inderdaad met Blue Dragon vergelijken. Zware aanrader, net zoals deel 8.

[ Voor 52% gewijzigd door doobieters op 03-01-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:48
Vind het zwaar jammer dat het nog een paar jaar kan duren voordat de volgende komt. Hopelijk blijven ze op de console. Ook al heb ik alle Dragon Quest handheld games gespeeld, de charme op de PS4/PC blijft gewoon onverslaanbaar tof.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaïr.exe op 03-01-2019 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Jaïr.exe schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:36:
Vind het zwaar jammer dat het nog een paar jaar kan duren voordat de volgende komt. Hopelijk blijven ze op de console. Ook al heb ik alle Dragon Quest handheld games gespeeld, de charme op de PS4/PC blijft gewoon onverslaanbaar tof.
Ik heb de game even links laten liggen na Assassins Creed en nu Red Dead. Daarna ga ik hem zeker weer oppakken. Toen hij uit kwam net even te fanatiek gespeeld denk ik.

Dit had overigens een system seller geweest voor mij als hij op de Switch uitkwam. Wat in eerste instantie wel de bedoeling was volgens mij. Stel je voor he! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
[quote]doobieters schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:31:
[...]

Het is al vrij in het begin. Als je de landkaart hebt kan je daarop kijken en zien waar de sparkling spots zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Dubrillion schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Ik heb de game even links laten liggen na Assassins Creed en nu Red Dead. Daarna ga ik hem zeker weer oppakken. Toen hij uit kwam net even te fanatiek gespeeld denk ik.

Dit had overigens een system seller geweest voor mij als hij op de Switch uitkwam. Wat in eerste instantie wel de bedoeling was volgens mij. Stel je voor he! _/-\o_
Het komt gewoon naar de Switch hoor. Dragon Quest 11 S met wat kleine aanpassingen.

https://www.reddit.com/r/...visual_comparison_switch/
jaydenjarno schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:43:
[quote]doobieters schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:31:
[...]

Het is al vrij in het begin. Als je de landkaart hebt kan je daarop kijken en zien waar de sparkling spots zitten
Bedankt, maar eens bekijken dan. Was me niet eens opgevallen.. Ik kwam wel bij de Hotto steppe een schatkist tegen in een hok waar ik de deur niet open van kreeg.. Iemand een idee?

[ Voor 31% gewijzigd door doobieters op 03-01-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ben er ook aan begonnen. Lekker relaxed tot nu toe. Wel ff wennen weer die begrensde vrijheid :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Valt me tot nu toe een beetje tegen. Graphics zijn matig (popup) en exploration is ook maar dun. Sparkling spots staan al op de map en heel af en toe vind je een kistje, Ook nog erg rechtlijnig tot nu toe. Hoop dat het nog wat spannerder wordt, want ik heb het idee een game uit 2000 te spelen op dit moment :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Nu al 5 party members en het wordt wat interessanter, al gelden mijn punten van hierboven nog steeds ... Nog meer mensen die de game aan het spelen zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik vond de scenes als je voor het eerst bij de World Tree aankomt en wat er allemaal gebeurt erg vet!

spoiler:
nu weer in mijn uppie door de wereld heen op zoek naar mijn party

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K-Toppah
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 13:06
-SaveMe- schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:51:
Nu al 5 party members en het wordt wat interessanter, al gelden mijn punten van hierboven nog steeds ... Nog meer mensen die de game aan het spelen zijn ?
Yes! Dit weekend begonnen.
spoiler: title
Net The Orb opgehaald bij dat tempeltje
-SaveMe- schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:11:
Valt me tot nu toe een beetje tegen. Graphics zijn matig (popup) en exploration is ook maar dun. Sparkling spots staan al op de map en heel af en toe vind je een kistje, Ook nog erg rechtlijnig tot nu toe. Hoop dat het nog wat spannerder wordt, want ik heb het idee een game uit 2000 te spelen op dit moment :|
Ik vind het "rechtlijninge" juist heel tof. Ik word graag meegenomen door een verhaal in een game ipv dat ik zelf het verhaal moet maken. Zo kan ik helemaal niks met bv. de Fallout reeks en is FFIX een van mijn all time favourites. ook de sfeer/presentatie heeft wel wat weg van FFIX, dus dit vind ik erg tof.

Wat mij betreft doen de ouderwetse midi bliebjes wat af aan de sfeer, al snap ik dat dit voor sommigen nostalgie met zich meebrengt.

Ik ben met name benieuwd hoe het turn based battle systeem zich gaat ontwikkelen gedurende de game. Dit is nu nog wel erg simpel, maar ik vermoed dat dit wel goed moet komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
Battles blijven wel simpel, maar met meer party members is het wel meer fun. Ik speel alleen wel constant met dezelfde party. De eerste 4 members die ik kreeg. Bevalt me het beste. Mss dat late game wisselen nog nodig wordt maar voor nu red ik me er prima mee ...

Verhaal is op zich redelijk eenvoudig maar wel amusant. Sectie bij de World Tree vond ik wel epic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Gisteren de story uitgespeeld. Mooi einde, sequences! Verhaal was tof, niet heel bijzonder, maar genoeg om de game te dragen. Game begint sloom, eigenlijk wat te sloom imho, maar vanaf dat je meerdere party members hebt wordt het steeds beter. Crafting systeem is erg leuk en er valt genoeg te looten.

Nu eens kijken wat ik nog leuk vind om te doen qua end game content. Begrijp dat er nog een story na de main story is, die nog best wat tijd vergt, dus ben benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Na de story ...
spoiler:
Ben nu dus terug in tijd gegaan. Neem aan dat je ergens weer je full party hebt en op het level dat je de story afsloot, om dan door te kunnen levellen naar 99 ?
Ben benieuwd of het niet te veel herhaling wordt en hoe moeilijk het gaat worden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Damn! The end game is wel vet. Game komt nu echt goed op gang. Maak ook veel meer gebruik van alle party members. Dit is gewoon onderdeel van de game, niet some aftert hought. Ben nu rond level 65, heb nog niet gepowerleveld. Ga eerst alles gewoon doen en als er niks meer te doen is even snel naar 99 levellen.

Voor nu nog te leuk, gewoon quests en verschillende story dingetjes doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik zit nog steeds, sinds november, in act 3. Net in het begin. NIet aan toegekomen door mijn FM-verslaving. Ga er in Maart maar weer eens mee aan de slag. Moet af maken waar ik aan ben begonnen, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ivysaur schreef op maandag 4 februari 2019 @ 23:50:
Ik zit nog steeds, sinds november, in act 3. Net in het begin. NIet aan toegekomen door mijn FM-verslaving. Ga er in Maart maar weer eens mee aan de slag. Moet af maken waar ik aan ben begonnen, hehe.
Hurrah! Leven in het topic *O* :)

Wat is FM, kom er niet op, vast een oh ja-tje ...
Ik zou zeker verder gaan met de game, act 3 is echt gewoon erg leuk. Ben wel benieuwd of de true eind baas een beetje te doen gaat zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Mijn eerste wipe meegemaakt. Als je door Snaerfelt naar Arboria gaat kom je die Serpent boss weer tegen.
Damn, 3 aanvallen per turn met erg vervelende effects. Op een gegeven moment kom ik in een heal loop en gaat het bergafwaarts omdat ik niet meer toe kom aan damage dealen.

Heb het voor nu eerst maar even zo gelaten. Kom later wel eens terug. Nu in de trials ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
Nou, ik ben er ook aan begonnen. Zaterdag de game opgepikt en zondag in de PS4 Pro geknikkerd. Erg vermakelijke game moet ik zeggen, leuk verhaal (niet hoogstaand, want je bent de uitverkorene tegen het kwaad etc etc). Nu zover gespeeld dat ik mijn eerste party member heb en de Red Orb heb bemachtigd. Dus nu klaar om volgens Erik de wijde wereld in te trekken.

Vechtsysteem is bekend maar prima gedaan, Pep powers zijn een leuke toevoeging als soort van teamskill. Ook het kunnen craften van items dmv het bewerken van de materialen is grappig gedaan.

Ik heb via PS Plus ook een bepaalde Axe gekregen (Kaiser Axe?) maar die kan ik niet gebruiken.... op geen van de 2 (tot nu toe unlockte) characters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 10:51
Axes worden gebruikt door maar een party member en die komt er pas vrij laat bij. Voorlopig kan het dus stof happen. Gelukkig geen inventory limieten voor zover ik geen gemerkt heb.

Ben zelf net met de end-game begonnen. Speel alleen op PC.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
MokonaNL schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:21:
Axes worden gebruikt door maar een party member en die komt er pas vrij laat bij. Voorlopig kan het dus stof happen. Gelukkig geen inventory limieten voor zover ik geen gemerkt heb.

Ben zelf net met de end-game begonnen. Speel alleen op PC.
Zo'n flauw vermoeden had ik al. Weet alleen niet of die axe dan nog nuttig is als dat laat in verhaal is en er alweer betere (?) wapens beschikbaar zijn.

Tot heden vermaak ik me uitstekend met het spel in ieder geval. Heerlijke turnbased secret of mana / final fantasy / blue dragon combinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Net de de moeilijkste boss in het spel verslagen (in de trials). Jammer dat daar geen trophy voor is.
Rest mij nu nog de ultieme eindbaas van act 3 en dan ben ik wel klaar.

Geen zin meer om nog helemaal te checken welke pakjes/costumes ik mis, ofom nog het casino in te duiken, dus de plat laat ik schieten. Heb verder alle trophies ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Zo Red Dead en Assassins Creed zijn uitgespeeld. Tijd om DQ XI weer op te pakken.
Voor die andere 2 games al heel wat uurtjes gespeeld. Nu is het tijd om hem af te ronden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Nou, ondertussen bestaat de party uit 2 heren en de 2 dames die er bij komen. Erg leuk vechtsysteem waarbij je eigenlijk alles vanzelf kan laten gaan of echte rollen kan verdelen. Moet zeggen dat de AI het best aardig doet qua keuzes in gevechten, al heb ik nog niet echt moeilijke battles meegemaakt. Nu in de woestijn aangekomen voor de paardenrace voor de Rainbow branch thingy.

Erg leuk spel nog steeds. 1 minpunt is dat je voor je Fun Forge (voor zover ik weet) altijd een kamp moet bezoeken op de map, in een stad of bij een smith of inn kun je niets maken. Dat zou wel fijner zijn voor als je wat recepten geleerd hebt en wilt zien hoeveel beter (of niet) ze zijn als je huidige gear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik heb altijd alle party members zelf bestuurd, niks aan de AI overgelaten. Veel leuker imho. De opties tijdens de gevechten zijn enorm, maar vaak val je toch terug op een paar abilities / spells, omdat die gewoon goed werken. Het aantal pep up abilities is werkelijk enorm. Daar heb ik er denk ik nog geen 10% van gezien/gebruikt ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb hem gisteren opgepakt en ook gelijk weer 3 uur gespeeld. Fijn dat je even na kan lezen waar je nou geweest ben.

Qua battles doe ik de besturing ook altijd zelf. Ik probeer een beetje een balans te zoeken tussen grinden en niet te makkelijk. Als ik een boss-battle heb moet ik af en toe wel even zweet handjes hebben of mijn healer wel op tijd aan de beurt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Dubrillion schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:54:
Ik heb hem gisteren opgepakt en ook gelijk weer 3 uur gespeeld. Fijn dat je even na kan lezen waar je nou geweest ben.

Qua battles doe ik de besturing ook altijd zelf. Ik probeer een beetje een balans te zoeken tussen grinden en niet te makkelijk. Als ik een boss-battle heb moet ik af en toe wel even zweet handjes hebben of mijn healer wel op tijd aan de beurt is!
Tot en met Act 3 (level 76) heb ik nul gegrind en nergens problemen mee gehad. Mijn party was altijd eigenlijk erg sterk. In Act 3 zitten een paar fights waar je war meet strategisch te werk moet gaan en soms van line up moet wisselen, maar blijft overal goed te doen. Ik ben slechts 1 keer met mijn party dood gegaan. Enige wat ik nog moet doen is de final ultimate boss ....

• -SaveMe-
Toch nog maar ff voor de laatste beetjes gegaan. Hoefde nog maar een paar costumes en ik had de meeste mats al, dus dat was zo gepiept.

De 10 casino accolades ging ook rap. Ik ging voor de eerste (!!) keer roulette spelen en zet 200 op de treasure chest. Ik spin en jawel, hij valt op de treasure chest, dus jackpot! :) ! miljoen tokens met 1 keer draaien :p

Platinum dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
-SaveMe- schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:30:
Toch nog maar ff voor de laatste beetjes gegaan. Hoefde nog maar een paar costumes en ik had de meeste mats al, dus dat was zo gepiept.

De 10 casino accolades ging ook rap. Ik ging voor de eerste (!!) keer roulette spelen en zet 200 op de treasure chest. Ik spin en jawel, hij valt op de treasure chest, dus jackpot! :) ! miljoen tokens met 1 keer draaien :p

Vanavond een avondje holland casino als Valentijnscadeau :9~ :+ 8) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
-SaveMe- schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:30:

@-SaveMe- Hoe speel jij roulette in het casino? Ik kan alleen pokeren of slots of slimequest (ook slots)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Tarz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:58:
[...]

@-SaveMe- Hoe speel jij roulette in het casino? Ik kan alleen pokeren of slots of slimequest (ook slots)?
Dat kan pas als je ver genoeg bent met de story. In het casino in Octagonia opent dan een VIP area en daar kun je roulette spelen ....

Ik heb overigens ook best makkelijk met die Slime quest veel gewonnen. Leuke daarvan is dat je het stil zetten van de wheels kunt timen en als je daar een beetje goed in bent dan stapelen de tokens zich op en daar kun je dan weer leuke dingen mee doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
-SaveMe- schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:29:
[...]

Dat kan pas als je ver genoeg bent met de story. In het casino in Octagonia opent dan een VIP area en daar kun je roulette spelen ....

Ik heb overigens ook best makkelijk met die Slime quest veel gewonnen. Leuke daarvan is dat je het stil zetten van de wheels kunt timen en als je daar een beetje goed in bent dan stapelen de tokens zich op en daar kun je dan weer leuke dingen mee doen :)
Ah ok, ik zit via Slime quest inderdaad nu op 55000 tokens ofzo, dus kan wel even vooruit :) Dan gaan we maar weer verder spelen met het verhaal, nog 2 orbs te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
En dan heb je straks alle orbs en dan denk je dat je er bijna bent... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
-SaveMe- schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:33:
En dan heb je straks alle orbs en dan denk je dat je er bijna bent... ;)
Volgens mij begint het dan pas toch? Ik denk dat bezoek aan ygdrassil pas je echte potentie ontketent en het verhaal "vrij komt"? (afgaande op mijn RPG ervaringen haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Zo, weer een behoorlijk stuk verder volgens mij. Het verhaal pakt me wel, heeft de nodige humor
(Sylvando :))
en is goed uitgewerkt.
Het verhaal met de orbs en de tree afgerond en weer druk op zoek naar mijn party members (nu 2 gevonden).
Zijn weer in Octogonia en ben benieuwd naar de rest van het verhaal. Heb ook geen idee hoe ver ik nu in het spel ben qua verhaal/tijd/levels... maar eigenlijk boeit me dat ook niet zoveel, kan hier nog wel even tijd in kwijt.

Nu ca 45 uur played denk ik.

bericht op verzoek gewijzigd ivm wat spoilers (ondanks dat het spel al 6 maanden uit is ongeveer en het topic niet echt overloopt van de lezers).

[ Voor 17% gewijzigd door Tarz op 04-03-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Lichte spoilers wel ;)
Pagina: 1 2 Laatste