Ik heb wat oudere topics doorgelezen en gezien dat het niet altijd gewenst is... Toch wil ik deze discussie nog een keer openen. Markdown is makkelijker en intuïtiever dan het schrijven van UBB. Waar ik in UBB zit te klooien met waar de open en sluiten tag ook alweer zitten, is het bv bij lijstjes simpelweg het juiste teken er voor zetten. Wat mij betreft hoeft het ook maar een subset te zijn van de features, zeker voor comments op de frontpage.
Ik heb zelf altijd problemen met de syntax voor lijstjes bijvoorbeeld, ik mis altijd een teken of een sluit tag en ik moet dus erg vaak een post weer bewerken om het leesbaar te maken. Zo had ik daarstraks een comment geplaatst met een aardig lijstje waar ik i ipv li had, kon ik dus weer op edit klikken en de massa met tekst afgaan om het te fixen. Het is belangerijk dat zowel de source als result leesbaar zijn, dat is met UBB niet het geval.
Het is erg mooi wat we allemaal kunnen met UBB, maar ik zie toch graag de mogelijkheid om een versimpelde versie te hebben om een topic/post/comment te schrijven. Minder tekens, minder verwarring en minder fout gevoelig.
Ik heb zelf altijd problemen met de syntax voor lijstjes bijvoorbeeld, ik mis altijd een teken of een sluit tag en ik moet dus erg vaak een post weer bewerken om het leesbaar te maken. Zo had ik daarstraks een comment geplaatst met een aardig lijstje waar ik i ipv li had, kon ik dus weer op edit klikken en de massa met tekst afgaan om het te fixen. Het is belangerijk dat zowel de source als result leesbaar zijn, dat is met UBB niet het geval.
Het is erg mooi wat we allemaal kunnen met UBB, maar ik zie toch graag de mogelijkheid om een versimpelde versie te hebben om een topic/post/comment te schrijven. Minder tekens, minder verwarring en minder fout gevoelig.
Markdown is a lightweight markup language with plain text formatting syntax.
Wikipedia: MarkdownThe key design goal is readability – that the language be readable as-is, without looking like it has been marked up with tags or formatting instructions, unlike text formatted with a markup language, such as Rich Text Format (RTF) or HTML, which have obvious tags and formatting instructions. To this end, its main inspiration is the existing conventions for marking up plain text in email, though it also draws from earlier markup languages, notably setext, Textile, and reStructuredText.