Ik heb in mijn beide pc's een heleboel fan's en een fancontroller gestoken. De opstelling werkt maar ik heb een probleem met de regeling. Als de fancontroller op maximale snelheid staat (1700/min in mijn geval) werkt alles naar behoren. Maar vanaf ik de snelheid laat dalen, ook al is het maar een beetje (bv 1650/min) beginnen de fan's een tikkend geluid te maken. Ze reageren echter wel op de controller en gaan effectief trager draaien.
Het tikkend geluid stoort me wel nogal. Weet iemand toevallig aan wat dit kan liggen? Dit zijn de specs van de controller en de fans :
fan controller : Phobya MaxGuide 6 Dualbay Fan/Pump VFD-controller
fan : Phobya Nano-2G 12 PWM Silent 1500rpm Red LED Double Blade ( 120x120x25mm )
Ik ga er dinsdag eens een ander type fan aanhangen, om te zien of het verschijnsel dan nog altijd optreedt, maar wou het alvast eens vragen of iemand hier iets meer van weet.
Het tikkend geluid stoort me wel nogal. Weet iemand toevallig aan wat dit kan liggen? Dit zijn de specs van de controller en de fans :
fan controller : Phobya MaxGuide 6 Dualbay Fan/Pump VFD-controller
fan : Phobya Nano-2G 12 PWM Silent 1500rpm Red LED Double Blade ( 120x120x25mm )
Ik ga er dinsdag eens een ander type fan aanhangen, om te zien of het verschijnsel dan nog altijd optreedt, maar wou het alvast eens vragen of iemand hier iets meer van weet.