Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Toetsen bij toetsenbord werken niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik een jaar geleden een laptop gekocht.
De HP 15-bs0xx.
Op dit moment staat er Windows 10 home op.

De laptop bevalt over het algemeen prima, de laatste tijd merk ik steeds vaker dat de: CAPS, TAB, ESC, 1, Q, A, en z niet meer mee willen werken.

Heel soms doen ze het uit het niet weer voor 5 minuten, maar de laatste tijd doen ze het helemaal niet meer.

Er is geen water ofiets over mijn laptop geweest.

Iemand die misschien weet hoe ik dit kan oplossen?

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
Waarschijnlijk stiekem toch vocht. Een toetsenbord kost ongeveer 30-40 euro en is makkelijk te vervangen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is dit dezelfde laptop als Problemen met toetsenbord ?

Als je deze een jaar geleden nieuw gekocht hebt, dan zit er toch nog gewoon een soort van garantie op en zou je met de verkoper even kunnen bellen of/hoe zij denken dat dit opgelost kan worden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Catch22, enig idee waar je een los toetsenbord kan bestellen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor dit soort dingen zou ik gewoon eBay afstruinen. Bij HP zelf kan ook, maar dan betaal je vaak de hoofdprijs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:02:
Hallo allemaal,

Ik een jaar geleden een laptop gekocht.
De HP 15-bs0xx.
Op dit moment staat er Windows 10 home op.

De laptop bevalt over het algemeen prima, de laatste tijd merk ik steeds vaker dat de: CAPS, TAB, ESC, 1, Q, A, en z niet meer mee willen werken.

Heel soms doen ze het uit het niet weer voor 5 minuten, maar de laatste tijd doen ze het helemaal niet meer.

Er is geen water ofiets over mijn laptop geweest.

Iemand die misschien weet hoe ik dit kan oplossen?
Hoeveel mensen niet beweren dat er geen vloeistof in hun laptop is gevallen en dat je toch flinke sporen hiervan ziet (corrosie)...
Het kan snel gebeuren zonder dat je je er bewust van bent. Je eet een vrucht bij je laptop (niet doen). het raam staat open terwijl het regent en er valt een druppel op, een beetje spuug bij het spreken, de laptop staat in de buurt terwijl je groenten snijdt...
Snel gebeurd.
Als je ooit weet dat je vloeistof knoeit in de laptop: uit zetten, batterij eruit en minstens een paar dagen laten drogen.

Je kan een los toetsenbord kopen en het toetsenbord vervangen als dat het probleem is. Het toetsenbord is een op ziczhelf werkend iets, dat zit niet geintegreerd in het moederbord.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2018 15:50 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Toetsenborden zijn geen processors, moederborden of geheugen.

Move PMG -> Overige Hardware

Verder inhoudelijk: voordat we het hebben over vervanging e.d. is het geen overbodige luxe om te kijken wat er exact mis is, en of het te verhelpen valt. Ik zou aanraden om de laptop open te maken en toetsenbord eruit te halen en bekijken. Gezien wat je beschrijft kan het inderdaad corrosie zijn. Dan zit er weinig anders op. Maar het kan ook daadwerkelijk nog aanwezige vocht/plakkerigheid zijn. Dat er grondig afspoelen en dan even grondig laten drogen (al dan niet met hulp van een foehn) kan wonderen doen. Wat ook zou kunnen is dat de connector tussen toetsenbord en moederbord niet meer goed aansluit. Losmaken, schoonvegen, weer vastmaken en je hebt kans dat het weer gaat werken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1