Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Magazijn Voorraadbeheer programma

Pagina: 1
Acties:

• hammo00
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-07 16:47
Beste,

Voor school hebben wij 2 servicepunten waar je spullen kan lenen o.a toetsenborden, muizen maar ook nas, game computers, etc.
Nu gebeurt het nog wel eens dat dingen of niet terug worden gebracht, of dat de mensen op het ene service punt niet weten dat er iets geleend is of teruggebracht bij het andere servicepunt. Dus we willen nu 1 systeem, waar we alle "producten" in staan, en kan aangeven dat hij is geleend, teruggebracht, of kapot is, en het liefst moet dit via het web kunnen, dus niet een losstaand programma.

In het kort; een inventarisatie systeem, waar je kan aangeven wat er geleend is en door wie, en of het nog in leen is, of al is teruggebracht, kapot of beschadigd, en als het kapot is of het dat in een andere categorie gezet wordt bijvoorbeeld.

Enige ideeën?

Thanks!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:40
Dit is weer een typisch topic met minimale inzet.
Om maar weer een overduidelijke inkopper te geven; wat heb je zelf al gevonden?

Een beetje eigen inzet wordt gewaardeerd (lees: is nodig hier op tweakers)

Welkom trouwens :)

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11 16:47
een Excel-bestandje op Google Drive?

• hammo00
Renzzie schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:16:
Dit is weer een typisch topic met minimale inzet.
Om maar weer een overduidelijke inkopper te geven; wat heb je zelf al gevonden?

Een beetje eigen inzet wordt gewaardeerd (lees: is nodig hier op tweakers)

Welkom trouwens :)
Voor mij ook nog even leren hoe ik de inzet goed kan verhogen, maar zal er op letten 8)7

• hammo00
CappieL schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:19:
Inderdaad was ik hier wel voorstander van, enige is dat niet iedereen hier fan van is, en ze liever een apart systeem hebben wat intern werkt. |:(

• CappieL
Alles beter dan niets...

Wat voor systeem denk jij dat "intern" gaat werken? Wie moet er mee werken?

Nu draai je de vraag eigenlijk om:
1) Wat is er beschikbaar?
2) Gaat datgene werken voor deze situatie

ipv:
1) Wat wil ik hebben (voor deze gebruiker, met deze systemen, voor dit beschikbare budget)
2) Wat is er mogelijk wat aansluit op puntje 1
3) Waar moet ik consessies doen?

Welke school leent trouwens game computers uit? Waar was die school toen ik nog op school zat?

[ Voor 75% gewijzigd door CappieL op 31-08-2018 15:38 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-11 16:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

hammo00 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:21:
[...]
en ze liever een apart systeem hebben wat intern werkt. |:(
En wat is de reden hiervan? Waarom wordt deze requirement (een intern systeem) afgegeven?

Dat soort requirements moet je volledig boven water hebben voordat je een aanbeveling kunt doen. Dat zou dan ook je eerste stap moeten zijn....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• hammo00
Na zelf wat gezocht te hebben heb ik gevonden wat ik nodig had, namelijk Snipe-IT. Na het weekend dit even testen.

Ook is het mij zeker opgevallen dat de manier waarop ik een topic ben begonnen niet helemaal correct was en inderdaad de verkeerde vragen stelde. En natuurlijk eigen inzit eerst doen voordat ik hier kom :)

Bedankt in ieder geval!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:40
Hoe leen je ze momenteel uit? Moeten ze bijvoorbeeld ook op naam gezet worden via een scanner icm een pasjes systeem?

Er missen nog al wat requirements

Verwijderd

CappieL schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:19:
In dat geval zou ik M$ MS Excel skippen en voor Google Sheets gaan, makkelijker en realtime geupdate.

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 04-09-2018 08:52 ]

• CappieL
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:00:
[...]

In dat geval zou ik M$ Excel skippen en voor Google Sheets gaan, makkelijker en realtime geupdate.
Bedoelde ik eigenlijk ja

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:00:
[...]

In dat geval zou ik M$ [mbr]MS[/] Excel skippen en voor Google Sheets gaan, makkelijker en realtime geupdate.
We zitten niet in China @Question Mark

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-11 16:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat zitten we ook niet... Net zoals dat we hier niet op de kleuterschool zitten, en we dus allemaal wel weten dat we hier volwassenen kunnen reageren, en dus ook geen kinderachtige verbasteringen hoeven te gebruiken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

*knip* Genoeg offtopic, daar heeft de TS niets aan. Enige discussie over modbeleid kan bijv. in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier

[ Voor 78% gewijzigd door F_J_K op 04-09-2018 10:34 ]

Pagina: 1