Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 154,90€ 154,90
1ASRock B450M Pro4€ 78,65€ 78,65
1Asus TURBO-GTX1070-8G€ 395,-€ 395,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1NZXT H500 Zwart€ 74,79€ 74,79
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 144,-€ 144,-
1Corsair CX550M€ 55,-€ 55,-
1Kingston A400 120GB€ 24,99€ 24,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 967,98

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Gamen en normaal internetgebruik

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

900-1000 euro kan lichtjes over de 1000 heen maar alleen wanneer er sprake is van noodzaak.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Beeldscherm, muis en toetsenbord
Verder heb ik nog op mijn momentele desktop een windows 10 pro licentie. Alleen deze is geupgrade via een windows 7 pro licentie (sticker staat nog aan zijkant). Is het mogelijk om deze te gebruiken voor mijn nieuwe build. Of kan ik beter een windows 10 education versie aanschaffen voor 5 euro (hierover de vraag of de licentie dan bruikbaar blijft nadat ik klaar ben met mijn opleiding)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Typische pc met een goede videokaart die me nog vele jaren plezier zal geven.
Het liefst wil ik in de aankomende jaren geen grote upgrades doen en het systeem zo lang mogelijk gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik heb ook al een forum geplaatst op een subreddit genaamd buildapc hier werd aangeraden om ook even op tweakers om wat feedback te vragen. Alleen op deze subreddit heb ik veel gelezen dat je een goede voeding moet uitkiezen hierom wil ik wel graag een voeding van corsair (het liefst TXM series) of een voeding van seasonic. Ook ben ik groot fan van ryzen dus een intel systeem heb ik liever niet. Verder geen concrete merk specificaties

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Geen eisen, geluid maakt me niet veel uit aangezien mijn momentele pc al een heleboel kabaal maakt.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee, aangezien dit mijn eerste build is sta ik hier nog niet voor open.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik zou graag wat feedback willen en misschien wat aanvullingen. Ik heb namelijk gemerkt dat ik een leuk systeem kan bouwen voor €900 met een gtx 1060 alleen toen ik een beetje ging rondkijken merkte ik dat ik voor €1000 ook een gtx 1070 erin kan squeezen. En uiteraard is de 1070 stukken beter dan de 1060. Ik ben namelijk erg van de bang voor de buck.

Dit systeem wordt gebruikt voor 1080p gaming op een 60hz scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:34
Welke games? Een 1060 6GB is meestal prima voor 1080p60 gaming.
Bang for buck werkt alleen als je die bang ook echt kan gebruiken, maar je kan natuurlijk in de toekomst je monitor upgraden ofzo.
Als er nog een sticker opstaat, denk ik dat het een Win7 OEM licensie was, die kan je dan niet meenemen naar een andere PC.
https://answers.microsoft...2e-40f1-9fe2-9a2880bf2bfb
Is een 120GB SSD genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

Bejit

Svenska Faderland

SSD is wel absolute must. Je wilt tegenwoordig echt niet meer op een HDD werken, behalve voor opslag. Voor de rest ziet de build er prima uit. Ik zou wel de videokaart nu 2de hands halen aangezien de 10-serie nu voordelig wordt aangeboden.

Kan je met het prijs verschil mooi een SSD toevoegen. :)

Systeempje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:14
Videokaart die nu gekozen is is nogal een herrieschopper met wat hogere temps. Dan zou ik ff een andere uitzoeken.
Verder ff ATX mobo in ATX kast. Is toch wat mooier. Goeie 450 watt voeding is ook allang zat.

Zoiets? :

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B450M Pro4€ 78,65€ 78,65
1MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC€ 385,41€ 385,41
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,49€ 39,49
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 140,-€ 140,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 61,-€ 61,-
1Kingston A400 240GB€ 39,99€ 39,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 974,23

Omdat je een kast met window hebt genomen is het misschien ook mooier om te kijken naar de kleuren van de verschillende componenten..

en anders gewoon lekker een dichte kast nemen. Scheelt ook nog in geluid :)

Bv jouw micro ATX mobo met bv de pricewatch: Fractal Design Define Mini C
Erg tof kastje.

[ Voor 5% gewijzigd door Baloes op 31-08-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:52
De CX serie van Corsair is niet geweldig. Ga dan voor de 2018 RXM serie van Corsair, die schijnt prima te zijn. Ook schijnt Seasonic de problemen met de Focus Gold te hebben opgelost (tenminste bij 550 watt en hoger).

Persoonlijk zou ik minimaal voor een 250 GB SSD gaan. 120 GB is best wel snel vol. Mijn voorkeur ligt bij de Crucial MX500.

Je hebt gekozen voor een mooie kast met raam erin, alleen wel een micro-atx bordje. Op zich niet heel erg, alleen zal het er een beetje raar uitzien in je kast.

De videokaart is volgens mij een blower fan. Weet niet of je dat in je kast wilt hebben. Ook zou ik even kijken naar hoe deze kaart presteert in bechmarks, aangezien deze maar 1 fan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Ik ga mee met de build van @Baloes alleen kies ik dit moederbord (atx en MSI icm GPU)
pricewatch: MSI B450 Tomahawk
en deze SSD pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
@Hackus Ik vergat bij m'n opmerking over ATX mobo een voorstel te doen. Die tomahawk is idd prima.

De crucial heeft bescherming tegen datacorruptie door stroomonderbrekingen. Dat is prettig idd. Maar ik dacht nog in budgettermen en vond 16 euro best een groot verschil. Bij een build van 1000 hoeft dit misschien niet, maar dat moet TS ff bekijken. Ik heb zelf in alle pc's en laptops hier in huis (9 stuks in totaal :) ) crucials mx series zitten. Die draaien iig allen prima. Nog geen enkele uitval gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Baloes @Hackus Ik heb al een paar posts bekeken op dit forum en ik merk dat jullie vaak de Bitfenix formula 450W aanraden. Is hier een speciale reden voor of is de PSU dusdanig beter dan bijvoorbeeld een TXM550 van corsair?

Verder heb ik dus nog een nieuwe build gecreert met jullie suggesties en ben uitgekomen op zoiets.
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B450 Tomahawk€ 106,95€ 106,95
1MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC€ 385,41€ 385,41
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 144,-€ 144,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 61,-€ 61,-
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 56,95€ 56,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.024,65

Verder heb ik nog een vraagje over de GPU, ik merkte dat de goedkoopste gtx 1070 bij een website genaamd Reichelt te vinden is voor een prachtig bedrag. Hebben jullie enige ervaringen met deze website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Shoot....ik zie het nu pas. Gezien de reviews die die shop krijgt zou ik ff ergens anders kijken. Sorry hiervoor!

Zoek iig een 1070 met goeie fans uit die verkrijgbaar is bij een betrouwbare shop. Dat scheelt een hoop herrie ( zowel met de kaart als met de shop :) ).

De voeding is gewoon ook goed voor een mooie prijs en 450 watt is voor deze build ruim voldoende.

[ Voor 15% gewijzigd door Baloes op 31-08-2018 16:33 ]

Pagina: 1