Toon posts:

mijn domoticz project

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumleden.

Ik ben een beginneling met een raspberry en domoticz.
Wat ik uiteindelijk graag wil doen is om mijn hele huis met domoticz te regelen(bedraad)
Met een beetje experimenteren is het mij al gelukt op een 8v relaiskaart aan te sturen met de GPIO poorten.
ook is het gelukt om bepaalde sensors en schakelaars uit te lezen zoals HC-SR04 en DHT11.

Simpele dingen zoals een bewegingsmelder en die 8v relaiskaart is het me ook gelukt om in domoticz zichtbaar te maken. ook krijg ik mijn onkyo versterker zichtbaar en goed werkend in domoticz.

Maar nu zou ik ook graag andere dingen zichtbaar willen maken. laten we simpel beginnen met de
HY-SRF05 Ultrasone Afstandsensor. de script heb ik gepakt van https://raspberrytips.nl/
Is het mogelijk om deze script op een simpele manier in domoticz te zetten?

wat ik ook wel gehoord is, dat het veel makkelijker is om een esp er voor te zetten.
Maar net wat ik zei, als het even kan wil ik graag bedraad.

Alvast bedankt voor de reacties
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-09-2018 22:28)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Kijk hier maar eens naar. Die knakker doet hetzelfde, maar dan met een temperatuursensor.

Bottom line: je kunt HTTP requests doen bijvoorbeeld maar hij gebruikt als alternatief ook een MQTT link.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Waarom wil je het 'bedraad'? En wat wil je over het draad vervoeren? Netwerk of alleen stroom? :P Heb je het Domoticz - open source domotica systeem - deel 3-topic gezien?

En ben je soms je vorige topic (Verwijderd in "domoticz op onkyo") vergeten? :? Drie mensen hebben gereageerd maar jij hebt daar nooit meer wat van je laten horen. :/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
hoi Evanescent,
ik wil graag bedraad omdat ik dan 100% zeker weet dat ik minder last heb van storingen.
aangezien ik vaak zit te rommelen in de schuur, en zelfs wel eens een tesla laat draaien
YouTube: Tesla naar aarde
dat ding heeft zelfs mijn modem kunnen resetten en de buurman had last van langzaam lopende poppetjes toen hij voetbal aan het kijken was. en bij mij gingen alle schermen op zwart onder het draaien.
daarom wil ik graag al mijn modules bedraad hebben ;)

De rede dat ik niet heb gereageerd is omdat ik nog geen antwoord op mijn vraag heb gehad.
de fout die ik heb gemaakt was dat ik met poort 8080 bezig was. na lang zoeken en proberen heb ik gevonden hoe je de onkyo kan uitlezen. en daar stond poort 60128 in.
ik kreeg alleen maar reacties over beveiliging van de domoticz.

en ik heb Domoticz - open source domotica systeem - deel 3 wel even bekeken inderdaad maar om 427 paginas te lezen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2018 22:12 ]

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Ik kende alleen Youtube: Tesla van aarde

:)

Maar dat is je huiskamer? Dan zou ik alles bedraad, shielded en geaard uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mooie video :) , maar hier zie je duidelijker waar hij staat.
YouTube: 880 va teslacoil 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@Verwijderd tegen welk probleem loop je exact aan? Als het generiek is hoe je Domoticz moet configureren met exteren scripts dan verwijs ik je door naar Domoticz - open source domotica systeem - deel 3

Als het gaat om een concreet programmeer probleem, dan wil ik je vragen om wat meer informatie toe te voegen over wat je al geprobeerd hebt en wat daar niet mee wil lukken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Woy
Eigenlijk wil ik eerst eens proberen om HC-SR04 in domoticz te zetten.
Ik zet even een foto neer van hoe ik hem nu heb aangesloten en dat je ziet dat hij werkt.
Ik heb ook echt 0% verstand van scripts schrijven. Ik kan wel een poortnummer veranderen of een ip adress invullen maar dan houd het op.
Mijn vraag is eigenlijk van hoe zet ik die HC-SR04 in domoticz?
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dDaHUe/0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cZs9aK/1.jpg

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Kijk hier maar eens naar. Die knakker doet hetzelfde, maar dan met een temperatuursensor.

Bottom line: je kunt HTTP requests doen bijvoorbeeld maar hij gebruikt als alternatief ook een MQTT link.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@farlane

Bedankt, ik heb even zitten kijken. Met mijn kennis zal het wel erg lastig worden :)
Ik heb altijd gedacht dat het een heel stuk makkelijker zal zijn.
proberen ga ik zeker doen, en als er vooruitgang is dan laat ik dat zeker weten.

wat kan ik eigenlijk het beste gebruiken hiervoor?
de beta of de gewone versie van domoticz?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2018 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een avondje aan het proberen gegaan, maar het lukt totaal niet.
eigenlijk het enige wat ik heb gedaan is de script verplaatst naar de domoticz map. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/l24aheu5witas.jpg
Eerlijk gezegd weet ik totaal niet waar ik moet beginnen. :F
Moet ik nu de GPIO poorten openzetten in domoticz script?
bijvoorbeeld:
/usr/bin/gpio export 23 out
/usr/bin/gpio export 24 in
Eigelijk heb ik een stap voor stap uitleg nodig.

Is er niet een simpele manier om een afstandmeter in domoticz te zetten?
Bijvoorbeeld een dummy door verwijzen naar een script??
Als het echt zo lastig is dan denk ik toch dat ik er maar een esp voor ga zetten.
dan maar draadloos |:( (schijnt een stuk makkelijker te gaan).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2018 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• farlane
Het is waarschijnlijk niet moeilijk maar het is ook geen plug&play wat jij eigenlijk wel wilt aangezien je aangeeft eigenlijk niet veel tijd ("een avondje") er in te willen steken.

Normaal gesproken zou je met de link die ik postte een heel eind moeten kunnen komen. Als je concrete vragen hebt kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@farlane

Het is ondertussen gelukt, ik ken iemand die programmeur is.
Met een half uurtje had hij het voor elkaar :)

voor mij moet het toch net iets meer plug and play worden.
Ik ga eens een ESP8266 ga bestellen. even kijken of het dan makkelijker gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Randy-
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08-2024
.
Nieuw topic gemaakt

[ Voor 97% gewijzigd door -Randy- op 20-05-2019 23:11 ]

Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.

Pagina: 1