Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4K UHD content hapert in lokale netwerk (stream)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:12
Beste alle,

Ik heb sindskort mijn eerste 4K UHD RIP uitgevoerd en wou deze over het network streamen naar onze Samsung 55MU7040 wat in de woonkamer staat.

Nu begint de film de eerste 2-4 minuten prima, mooi beeld/geluid. Maar daarna hapert het en moet bijvoorbeeld op pause drukken om weer soort van buffer te krijgen.

Nu komt dit erg in de buurt: Streaming 2k/4k lag waves en een oplossing was om KODI te downloaden en een SMB share aan te maken:

Nu wil ik KODI installeren en een SMB share aanmaken: https://kodi.wiki/view/SMB/Windows maar er is een error:
''THIS PAGE IS OUTDATED:
This page or section has not been updated in a long time, no longer applies, refers to features that have been replaced/removed, and/or may not be reliable.

This page is only kept for historical reasons, or in case someone wants to try updating it.''

Zo dus moet via andere weg gedaan worden? Ik zat er aan te denken om een NAS aan te schaffen. Heb je dan dit sort problemen niet meer?

Ik heb een 100mb/s DSL verbinding, dus op zich zou het prima moeten. De tv is zelfs bekabeld aangesloten, gaat niet over de WIFI.

PC specificaties
  • i7 3770K
  • 128GB SSD
  • R9 290 MSI
  • 32GB DD3
dus zou op zich prim zijn, een SSD..

[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 30-08-2018 11:07 ]

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Denk dat je iets meer info moet geven over het bestand welke je wilt bekijken en hoe je deze wilt streamen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• theduke1989
het is een .mkv bestand geworden, ik heb de folder geshared in the lokale network. En hij vindt het bestand en speelt het af. Maar niet zoals het hoor.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:14
Even voor de duidelijkheid want je verhaal is vaag met info die er niet toe doet.
Je hebt een .mkv bestand op je Windows PC staan en die wil je bekijken op je Samsung TV en beiden zitten bedraad in je netwerk?

Tv's werken niet met netwerk shares dus smb doet er niet toe.
Je DSL internet verbinding heeft er ook niets mee te maken.

Een Samsung TV werkt met dlna dus moet er op je PC een dlna server staan zodat de tv het kan afspelen.
Windows heeft een dlna server aan boord en die is actief anders zou je helemaal niets kunnen afspelen.

Het probleem met dlna is dat het alleen werkt als zowel de server (je Pc) als de client (je TV) dezelfde dlna profielen aan boord hebben.
Dlna profielen zijn sets van specificatie zoals resolutie, bitrate, bitrate soort, video codec, audio codec, subtitle support, interlaced enz.

Als de server en de client geen gezamenlijk profiel kunnen vinden, dan zal de server proberen de video te converteren naar een profiel dat ze wel beiden hebben en aangezien dat bij een 4K video heel veel CPU kost gaat hij haperen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• theduke1989
hoe kan dit een problem zijn met DLNA? ik heb bijvoorbeeld ook .mpg files van 1-2gb en die streamen prim naar de tv, de folder is op dezelfde manier geshared.

Wat is een oplossing hiervoor dan

[ Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 30-08-2018 11:20 ]

• theduke1989
Ik had dit al geprobeerd, https://www.howtogeek.com...into-a-dlna-media-server/

maar dit is dus niet het geval bij mij dat het prima werkt helaas.

• Ben(V)
Misschien gewoon eens echt lezen wat ik schrijf.

Het gaat niet om de afmetingen van een file maar om dlna profielen en dat is veel meer dan alleen afmetingen en resolutie.
En het heeft zeker niets een share te maken want dlna doet niets met shares.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• theduke1989
zo wat is het beste om te doen. vele zeggen om PLEX te gebruiken of een KODI variant.
Andere zeggen een NAS.

Nu weet ik niet wat ik moet gebruiken... die DLNA profielen zeggen me niet zoveel om eerlijk te zijn.

• Ben(V)
Het enige wat echt werkt is een hardware mediaplayer.
Die spelen alles en sluit je aan op de hdmi poort van je TV.

• theduke1989
Hmm het probleem is. we hebben juist niks aangesloten op de tv. Omdat we niks rondom de tv willen hebben (clean-desk)

Dus vanuit een NAS bijvoorbeeld zou het ook niet werken? Dan moet ik helaas die UHD rips maar verlagen naar iets anders :(

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:18
Weet gewoon dat "een MKV" absoluut niets zegt hoe een TV met de media omgaat.
Op deze site van Samsung staan de *exacte* ondersteunde specs wat acceptabel is voor de verschillende modellen. Mogelijks zit je met deze MKV "op het randje" waardoor het eerder een TV probleem is dan wel een LAN-probleem.
PLEX is ook een oplossing, dat werkt prima met de PLEX App hier op Samsung (gebruik dit ook) maar je PLEX server moet mogelijks een stevige jongen zijn als je gaan transcoden !! Een "nas'ke" gaat het niet trekken ;-)

Dit is een 2017 model ?

https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00077503/

• theduke1989
Gaat om dit model: https://www.samsung.com/b...tv-mu7040/UE55MU7040LXXN/ ik heb deze tv dit jaar gekocht misschien 3 maanden geleden. Op de website kan ik niks terug vinden wanneer het is uitgebracht.

Wel jammer dat dit niet haalbaar is :( had toch wel gehoopt dat er geen problemen zouden zijn. En dat mijn PC (server) toch wel moeite heeft met transcoden valt me ook zwaar tegen.

Dus enige echte oplossing is mediaplayer (hardware) ik zal eens kijken als ik PLEX installeer of het weggaat.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:18
Eigenlijk moet je met een MKVinfo tool eens kijken op die UHD Rip wat de *bitrate* is ! Het is duidelijk aangegeven wat die Samsung TV gaat kunnen trekken :
Is ie H264 of HECV encoded ?

Vb UHD / H264 / 30fps of 60gps => MAX 60Mbps (interne) bitrate
UHD / HECV / 10bit => MAX 80Mbps
etc.

Kan wel es zijn dat je daar net buiten "spec" gaat ... kan bijna niet geloven dat het aan LAN ligt ...
Weet ook dat deze Samsung dingen getest worden met al die file-formats op een USB stick/disk dus niet over "LAN". Nu veel extra overhead zou dit niet mogen geven, maar toch...

• Ben(V)
Het is niet alleen wat die tv aankan maar de windows dlna server is ook niet een van de beste en met dlna moeten de profielen dus alles wat ik reeds genoemd heb en niet alleen resolutie en bitrate aan zowel server als client kant overstemmen.

Ik zou zeker eens proberen om plex op de PC te installeren die hebben in ieder geval een beter dlna server dan wat er standaard in windows zit.

Pagina: 1