Mijn Medion computer gaat niet meer aan...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Hierbij heb ik een vraagje over mijn Medion PC MT 14, type MED MT 669.
Ik heb ongeveer 5 maanden lang mijn PC niet gebruikt, stond netjes in mijn kast.
Nu wil ik heb weer heel erg graag gebruiken, maar gaat hij niet aan. Ik heb op deze forum gekeken naar andere topics met hetzelfde probleem, ik heb de computer geopend, alle kabels losgekoppeld en weer vast gekoppeld maar tevergeefs.....

Wat mij wel is opgevallen toen ik alle kabels vastzette (heb ook verschillende combinaties geprobeerd) is dat het led lampje van mijn computer wel aanging en aanbleef. Maar hoe en waar ik ook de ATX SW kabel aan vast koppelde werkte het niet....

Ik heb een paar foto van de binnenkant van mijn computer gemaakt, in de hoop dat jullie misschien het probleem wel kunnen zien..

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/28rzck7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/6fbdqs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/111mgjk.jpg

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De vraag is: Wat doet hij nog wel?
Echt helemaal niks? Of brandt er hier en daar nog een ledje of draait er een ventilatortje? Of misschien nog een bliepje?

Eerste ingeving, en misschien geen slechte: Staat de voeding niet uit met het I/O knopje op de achterkant?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:50:
De vraag is: Wat doet hij nog wel?
Echt helemaal niks? Of brandt er hier en daar nog een ledje of draait er een ventilatortje? Of misschien nog een bliepje?

Eerste ingeving, en misschien geen slechte: Staat de voeding niet uit met het I/O knopje op de achterkant?
Bedankt voor je reactie!

Het eerste naar wat ik keek was inderdaad naar het knopje aan de achterkant, maar die staat aan.

Verder, toen ik het als eerst probeerde aan te zetten werkte niks. Dus geen led lampje, geen ventilator, helemaal niks. Toen ik hem eenmaal uit elkaar haalde, alles loskoppelde en weer vastzette werkte nog steeds niks. Toen ging ik de kabels (2) van mijn startknop volgen naar het moederbord, uiteindelijk heb ik het zover gekregen dat de led lampje van mijn startknop wel aangaat als ik het in 1 van de 3 plugs inplug. Eerst lukte het alleen maar bij 1 plug, maar nu bij 3. Maar als ik dus mijn ATX SW kabel in plug (alle combinaties geprobeerd) gaat mijn computer gewoon niet aan. Het led lampje van de startknop brandt continue, maar er gebeurt verder niks....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:54
En als je pwr sw op het moederbord kortsluit met een schroevendraaier, gebeurt er dan nog steeds niets? Zo niet dan lijkt de voeding defect wat vaker gebeurt met een erg matige voeding die maanden niet gedraaid heeft. Een defecte voeding zou mij zeker niet verbazen gezien de leeftijd (s775 wat richting de 10 jaar gaat).

Maak ook de cpu koeler schoon want die zit helemaal vol stof. Anders krijg je met een ander probleem te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
ik zou eerst de cpu koeler maar even schoonmaken....

:) spuit elf

Zoek even de handleiding van het moederbord op, dan weet je tenminste zeker dat al je stekkertje goed zitten.

(met een medion is het vaak even zoeken, maar zoekterm 'ms 7653 ver 1.0 manual' moet afdoende zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door Tens op 29-08-2018 19:41 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties iedereen!

Nu heb ik zelf eventjes weer lopen sleutelen, en heb ik de witte kop met alle kabels graanverbonden losgemaakt en erop gezet en toen draaide de ventilator een kwartslag en stopte hij er weer mee. Dit heb ik meermalen gedaan en exact hetzelfde resultaat... dus vraag me af of dit iets betekend??

Hoe moet ik precies de PWR SW laten kortsluiten met een schroevendraaier?....

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Welke fan draaide een kwart rondje? Die van de voeding of van de cpu koeler?

Voor het starten eerst de cpu koeler schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:22:
Welke fan draaide een kwart rondje? Die van de voeding of van de cpu koeler?

Voor het starten eerst de cpu koeler schoonmaken.
Ik heb het nogmaals geprobeerd, en beide draaide een kwartslag. ik snap er echt niks meer van, mijn startknop die blijft nu ook permanent branden, kan hem niet uitklikken, tenzij ik de voeding eraf haal. Het enige wat in de afgelopen 4 uurtjes is gebeurd is dat mijn startknop feller is gaan branden....

Vraag me enigszins af of het wel zin heeft om hem te laten repareren door iemand, want het zal vast veel kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik kan het alleen maar waarderen als iemand iets zelf probeert te repareren, maar waarom kabels anders vastzetten dan hoe ze zaten? Op die manier heeft hij blijkbaar altijd gewerkt, dus ze zaten op de goede plek en of dat nu nog zo is....

Dit is een topic van 2014, met (enigszins) vergelijkbare problemen.
Medion PC Kapot?
Staat geen oplossing bij hoor, maar het komt vaker voor...

We worden niet gehinderd door al te veel info, maar het lijkt er voor mij sterk op dat het moederbord de geest gegeven heeft. Wellicht is die te vervangen voor een andere, maar dat wordt dan uitzoekwerk...

Is er een typeaanduiding te vinden op het moederbord? Er lijkt ver 1.0 te staan. Wat staat daarvoor?

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 29-08-2018 22:11 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wat is veel. Een goede nieuwe voeding heb je vanaf €45,- maar dan heb je nog geen zekerheid dat het werkt al is de voeding wel mijn eerste verdachte. Probleem met een dergelijk oud systeem is dat je van het ene probleem in het andere valt en alles geld kost. Voor je het weet heb je net zoveel uitgegeven als een nieuw systeem.
albino71 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:09:

Is er een typeaanduiding te vinden op het moederbord? Er lijkt ver 1.0 te staan. Wat staat daarvoor?
MS 7653 staat er op de eerste foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmm, van 2011 en socket 775, dat is antiek :)

Daar nog in investeren lijkt me inderdaad niet verstandig, zoals @Uszka eigenlijk ook al aangeeft.

@Verwijderd Wellicht kun je de kast, voeding en schijf nog gebruiken en je beperken tot de aanschaf van een nieuw moederbord, processor + koeling en wat geheugen (wel zorgen dat het bij elkaar past en dat het in de kast past! ;)).

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Voeding sowieso niet want is niet compatibel met nieuwe hardware en is al over de betrouwbare levensduur.
Behuizing van prebuilds ben ik ook geen fan fan. Die hebben een heel typische airflow met een fanduct naar de cpu als intake en de voeding als outtake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:42

Aganim

I have a cunning plan..

albino71 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:21:
@Verwijderd Wellicht kun je de (..), voeding(..) nog gebruiken
De voeding zou nu net het eerste onderdeel zijn wat ik uit voorzorg weg zou gooien. Ga nou geen risico nemen door een antieke el-cheapo voeding in te zetten voor nieuwe hardware, de kans dat je de boel sloopt is gewoon te groot om die paar tientjes op uit te willen sparen.

Gezien ervaringen uit het verleden zou ik zelf de voeding als eerste verdenken, grote kans dat één of meerdere condensatoren de geest heeft gegeven of tegen overlijden aan zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
Je zou nog ff kunnen checken of de CMOS batterij misschien voor de problemen zorgt; kans is klein, maar uitsluiten is zo gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor alle reacties!

Ik heb alles doorgelopen en niks blijkt te werken...

Als ik de computer aansluit op mijn stopcontact dan gaat mijn LED-startknop automatisch aan en blijft ook aanstaan, kan niet uitgezet worden, terwijl de computer helemaal niks doet.
Functioneert prima als nachtlampje in mijn kamer... dus in plaats van een nachtlampje te kopen, koop ik wel een nieuwe computer dan...

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1