Medion PC Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:05
Ik heb hier een Medion Akoya MT14 pc staan welke niet erg veel meer doet.

Als hij wordt opgestart gaan de lampjes branden en fans draaien maar daar is ook alles me gezegd. De pc is zelf met de power knop aan de voorkant niet meer uit te krijgen.

Wat is al geprobeerd heb:
- Bios reset (batterijtje/jumper)
- Pc opstarten met ander werkgeheugen of geen ( beide leverde geen resultaat op, ook geen piepjes)
- pc opstarten zonder videokaart
- Stroom eraf voor 24u

Allemaal had het geen resultaat de pc doet naast het laten draaien van de fans helemaal niets. Is er nog iets waar ik naar zou kunnen kijken?

Het is trouwens deze pc: http://linustechtips.com/...-pc-mt14-slika-o-6276041/

[ Voor 8% gewijzigd door tweakG5 op 30-12-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 17:02
Je zou een andere voeding kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je alle kabels gereseat? Soms kan een kabel net even scheef zitten, terwijl hij toch goed lijkt te zitten. Het beste is alles echt los te trekken en vervolgens weer goed terug te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:51

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Grote kans dat het moederbord kapot is.

Je zou de condensators even kunnen checken of er misschien een of meerdere bol staan c.q. open geklapt zijn.

Kapotte condensators:
Afbeeldingslocatie: http://jimmyauw.com/wp-datajim/personal/39_capsbusuk2.jpg

Ook sommige transistors op het moederbord kunnen in de tussentijd te heet zijn geworden. Met een beetje pech klapt er dan een kapot. Het voordeel is dan echter wel dat je direct kan zien dat het moederbord kapot is. Ik zou even kijken op de bodem van de behuizing of er misschien losse stukjes liggen.

Transistors:
Afbeeldingslocatie: http://images.wisegeek.com/transistors.jpg

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:05
lani100 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:01:
Je zou een andere voeding kunnen proberen.
Zojuist een andere voeding geprobeerd met precies hetzelfde resultaat.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:04:
Heb je alle kabels gereseat? Soms kan een kabel net even scheef zitten, terwijl hij toch goed lijkt te zitten. Het beste is alles echt los te trekken en vervolgens weer goed terug te plaatsen.
Kabels losgehaald en opnieuw vastgezet ook helaas zonder resultaat.
InjecTioN schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:11:
Grote kans dat het moederbord kapot is.

Je zou de condensators even kunnen checken of er misschien een of meerdere bol staan c.q. open geklapt zijn.

Kapotte condensators:
[afbeelding]

Ook sommige transistors op het moederbord kunnen in de tussentijd te heet zijn geworden. Met een beetje pech klapt er dan een kapot. Het voordeel is dan echter wel dat je direct kan zien dat het moederbord kapot is. Ik zou even kijken op de bodem van de behuizing of er misschien losse stukjes liggen.

Transistors:
[afbeelding]
Op het oog zijn alle condensatoren nog in goede staat, geen enkele staat bol. Ook de transistoren zijn nog allemaal intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 17:02
Als laatste zou ik proberen om het moederbord uit de kast te halen alles aan te sluiten op hardware waar je van weet dat het werkt dus ram en voeding en nog een keer proberen. Als het dan nog niet werkt denk ik dat het moederbord overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Je kan het systeem ook niet uit krijgen als je de aanknop 5 seconden ingedrukt houdt? Heb je ook een resetknop of iets? Kan het zijn dat de schakelaar defect is? Je zou hem een keer kunnen starten zonder het front panel aangesloten. Je krijgt ook geen post scherm? Je weet ook heel zeker dat het niet aan het scherm (of de aansluiting daarop) ligt?

Je geeft aan dat je het geheugen, bekabeling, videokaart en voeding al uit kan sluiten. Dan blijft er al snel niet veel meer over dan mobo en cpu.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1