I intend to live forever. So far, so good.
Ben je wel ingelogd op je TV?Soppyscroll schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:59:
Weet niet of jullie mij kunnen helpen, maar ik heb al paar maanden YouTube premium, maar sinds vanneweek heb ik reclame tussendoor op mijn Tv in de YouTube app, terwijl dit niet zo hoort te zijn? Betaal er niet voor niks voor?!?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Interessant. Heb hem gesteld, maar weet niet zeker of ik hem ga gebruiken. Iets met privacy. Denk dat het eerder een speledingetje wordt. Om te testen.
Hoe heb je dit gekregen?Jelte schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:16:
Zojuist aanbod gekregen voor een Google nest mini gratis bij YouTube premium. Zonder dat ik nu opeens langer lid moet blijven ofzo.
Interessant. Heb hem gesteld, maar weet niet zeker of ik hem ga gebruiken. Iets met privacy. Denk dat het eerder een speledingetje wordt. Om te testen.
Oh nice! ik ben ook al een tijdje premium.. mij benieuwen of ik dat aanbod ook ga krijgen..Jelte schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:16:
Zojuist aanbod gekregen voor een Google nest mini gratis bij YouTube premium. Zonder dat ik nu opeens langer lid moet blijven ofzo.
Maar misschien niet omdat ik een home-mini al heb draaien thuis.
@Maaark https://home.google.com/p...rm=support&utm_content=AU
Hier kan je schijnbaar checken of je in aanmerking komt
Update 2: ik kwam ook in aanmerking, gratis nest mini komt mijn kant op
[ Voor 18% gewijzigd door Mortum op 17-12-2019 22:27 ]
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
Ooh das ook geinig, niet te hopen dat ze hem dan naar mijn adres in India sturenJelte schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:16:
Edit: Ik kom overigens niet in aanmerking zie ik op de link hierboven
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 17-12-2019 22:56 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb hem ook besteld.Jelte schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:16:
Niet geheel verrassend staat de eerste al op v&a
[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 17-12-2019 23:39 ]
Thanks! Ik helaas niet.. Als ik de tekst op die pagina lees zou ik wel aan de voorwaarden moeten voldoen, maar misschien omdat ik youtube premium via mijn eigen gsuite domein gebruik niet?Mortum schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:21:
[...]
Oh nice! ik ben ook al een tijdje premium.. mij benieuwen of ik dat aanbod ook ga krijgen..
Maar misschien niet omdat ik een home-mini al heb draaien thuis.
@Maaark https://home.google.com/p...rm=support&utm_content=AU
Hier kan je schijnbaar checken of je in aanmerking komt
Update 2: ik kwam ook in aanmerking, gratis nest mini komt mijn kant op
Lijkt inderdaad een regiobeperking op te zitten.Donstil schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:55:
[...]
Ooh das ook geinig, niet te hopen dat ze hem dan naar mijn adres in India sturen
Edit: Ik kom overigens niet in aanmerking zie ik op de link hierboven
Niemand in mijn Youtube familie woont op hetzelfde adres. En wij gebruiken het al sinds het begin en heb daar als “hoofd van de familie” nog nooit een bericht over gehad.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:40:
Wat ik hier terug lees in dit forum, het is dus nog steeds niet helder of je nou een abbo kan afsluiten met familie leden/ vrienden die niet bij mij op hetzelfde adres wonen?
Edit: wij hebben er alleen wel normale Google account voor moeten maken, want Gsuit accounts icm met family werkt niet.
En thanks voor de Home mini tip, zojuist heb ik hem besteld. En mijn “familie” ook. Enige nadeel is dat je een CC moet opgeven, maar dat mag de pret niet drukken.
[ Voor 8% gewijzigd door Nogne op 18-12-2019 09:19 ]
PS/XBL: Nogne
Het lijkt voor elk familielid te kunnen. Heb er nu 3 kunnen bestellen.Jelte schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:16:
Zelfde hier !Jelte schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:40:
[...]
Het lijkt voor elk familielid te kunnen. Heb er nu 3 kunnen bestellen.
iemand trouwens nog een code over die hij/zij niet gebruikt? wil eigenlijk wel testen of je op 1 account een 2e kan bestellen.. Ik hoor geruchten dat code's persoonsgebonden zijn, vandaar de melding in het kortingscodetopic.. maar hoe betrouwbaar die zijn...
(en ik kan dan ook mijn ouders nog een "smart" kerstkadootje geven
Ligt het aan mij, of lijkt het algoritme beter te worden van voorgestelde content?
Voorheen had ik wel dat je na een jaar op YT een beetje vast liep met het aanbevolen content (en dus je geschiedenis moest resetten)
Maar ik kwam er net achter dat ik al ruim 2 jaar niet meer heb hoeven resetten om die reden
[ Voor 55% gewijzigd door Mortum op 19-12-2019 08:56 ]
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
Verzilveren is enkel mogelijk met een creditcardKakkerlak schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:25:
Ik zou ook graag de code willen verzilveren. Alleen ik moet een credit card nummer invullen. En die heb ik dus niet. Ik krijg het nu niet voor elkaar. Iemand een idee of het mogelijk is zonder credit card?
Vraag me toch af of mensen hier al tegen beperkingen zijn aangelopen en hoe ze dat dan georganiseerd hebben. Bijvoorbeeld, in een gezin van 4 met enkele gedeelde apparaten:
• persoon 1: smartphone, laptops [Youtube Music, Youtube]
• persoon 2: smartphone, laptops, ipad (hoofdgebruiker) [Youtube Music, Youtube]
• persoon 3: ipad (hoofdgebruiker), laptop (hoofdgebruiker) [Youtube]
• persoon 4: tablet (hoofdgebruiker) [Youtube]
• persoon 1-4: google home mini [Youtube Music]
Dit wil nog net met 2 echt persoonlijke accounts en 3 'device accounts'.
In de praktijk worden een aantal apparaten door meerdere mensen gebruikt en is er de kans dat e.e.a. niet werkt wat bij kinderen die geen account kunnen wisselen nogal onpraktisch, hierboven bv bij de apparaten van person 3. En wat als er bv nog een Google Nest Mini wordt toegevoegd?
Overigens kon ik de streambeperking net niet reproduceren.
[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 30-12-2019 00:17 ]
Iemand de knop al gevonden?
Dan toch nog maar even blijven bij Play Music
Nu eens proberen of een playlist via een chromecast niet steeds de link verliest. Zo niet, dan zie ik geen reden om bij play music te blijven.
Ik vind het heel vervelend dat je met YTM niet direct kunt casten naar Sonos, je wordt dan gedwongen om dat via de Sonos app te doen.
Met GPM kan je wel direct casten naar je Sonos speakers. Is ook veel makkelijker omdat je dan direct je YTM/GPM playlist kunt editten, iets wat niet via de Sonos app kan.
Dus stel je hoort tijdens het casten een nummer dat je uit de playlist wilt hebben, moet je eerst de YTM app openen, het juiste nummer opzoeken in je playlist en dan verwijderen. Erg omslachtig. Iemand daar een oplossing voor gevonden?
Nog een ander vraagje: weet iemand een manier om te casten vanuit een windows pc direct naar sonos? Er is een onofficiele app: de GPM desktop player, maar die ziet mijn sonos speakers helaas niet.
Ik snap het wel inmiddels. Mijn vriendin en ik hadden een Google Music premium abonnement en zijn sinds kort noodgedwongen over naar YTM. Maar ik begin steeds meer ontbrekende functies te ontdekken.
Nu was ik al niet blij met het scheiden van de nummers die je zelf hebt geupload van de rest van de bibliotheek. Zeker omdat de mogelijkheid tot uploaden voor mij een grote plus was voor Google Music. Onze Google Home herkent de geuploade nummers dus ook niet. Je krijgt dan geluid van een crappy videoclip.
Maar ik kom er vandaag dus achter dat je je eigen playlists uit YTM niet kunt oproepen met de Google Home. Even zoeken met Google... en ik kom er achter dat dat probleem er al sinds vorig jaar is. Toch bezopen dat twee van hun eigen diensten zo slecht samenwerken.
Tijd om de alternatieven eens te onderzoeken. Voor de ontbrekende nummers die ik zelf nog heb moeten we dan maar wat verzinnen.
Ik heb het idee dat Google het casten bewust weglaat uit YTM om hun eigen speakers te promoten. Daar kan je wel naar casten, sonos niet.
Ik wil best wat betalen om YouTube te gebruiken zonder reclame, maar voor mijn muziek zit ik al bij Spotify. Die dat voor mij veel beter doet. Die 11,99 voor alleen YouTube zonder reclame is dan wel pittig.
Hier had uw reclame kunnen staan.
*knip* Dat is niet toegestaan en gaan we hier niet bespreken.Eiríkr schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:16:
Begrijp ik het goed en bestaat er nu alleen nog maar YouTube Premium waarbij YouTube Music is inbegrepen? Er is dus geen goedkoper abonnement zonder YouTube Music?
Ik wil best wat betalen om YouTube te gebruiken zonder reclame, maar voor mijn muziek zit ik al bij Spotify. Die dat voor mij veel beter doet. Die 11,99 voor alleen YouTube zonder reclame is dan wel pittig.
[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 04-01-2021 19:47 ]
Precies dit.FrankHe schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:40:
Het lijkt erop dat er maar 'een' variant is. Ik vind het nog steeds te veel geld om YT reclamevrij te maken en ik ben niet geïnteresseerd in de andere dingen die ze aanbieden.
Thanks!
[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 04-01-2021 19:48 . Reden: Quote aangepast ]
Hier had uw reclame kunnen staan.

Gelukkig heb ik om andere redenen eerder al gekozen om geen spotify te nemen, maar (toen nog) Play Music.
Ik mis alleen de mogelijkheid om mijn playlists uit YouTube Music als shortcut op mijn Android bureaublad/ startscherm van mijn telefoon te zetten. Dat moet toch mogelijk zijn? Er is ook geen widget beschikbaar die ik kan gebruiken. Ook geen 'voeg toe aan startscherm' vanuit de App zelf. Kijk ik er nou zo overheen?
Ik wil gewoon in de auto stappen, even snel mijn playlist selecteren en gaan...
Bij het kopen stond er nog Youtube Premium Experimental als naam van de aankoop.
Dit is nog steeds wel duur, maar ik zit er enorm vaak op. Had toch liever €4,99 o.i.d. gezien.
Een betere aanbieding dan €15,99 p.m. met Music. Ik heb liever goedkoop Spotify van KPN.
Dank voor de tip! Meteen even omgezet want dat Music heb ik ook niet nodig (gebruik Spotify). Let wel op dat je meer verliest dan alleen Music, namelijk ook background play & downloads. Prijs is bij mij trouwens 6,99 euro.sacinici schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:13:
Kreeg net op mijn mobiel een aanbieding van Google. Youtube Premium Lite €8,99 p.m..
Bij het kopen stond er nog Youtube Premium Experimental als naam van de aankoop.
Dit is nog steeds wel duur, maar ik zit er enorm vaak op. Had toch liever €4,99 o.i.d. gezien.
Een betere aanbieding dan €15,99 p.m. met Music. Ik heb liever goedkoop Spotify van KPN.
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Background play is wel handig, maar met de ipad en split view valt het mee. Ik heb toch echt 8,99. Misschien zoeken ze nog een sweet spot en kijken hoeveel mensen abonneren per prijsklasse.Bart schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:19:
[...]
Dank voor de tip! Meteen even omgezet want dat Music heb ik ook niet nodig (gebruik Spotify). Let wel op dat je meer verliest dan alleen Music, namelijk ook background play & downloads. Prijs is bij mij trouwens 6,99 euro.
Dat abonnement probeerde ik te nemen, maar zodra ik op YouTube inlog met mijn normale account dan zie ik de aanbieding niet meer. Als ik niet ingelogd ben, dan zie ik de Lite aanbieding nog wel.
Toen ik dit vertelde tegen de Youtube klanten helpdesk, was direct hun advies om het eens met een ander account te proberen. En warempel: als ik met een oud account (dat ik al lang niet meer gebruikt had) op YouTube ingelogd ben, dan kan ik wel gewoon een betaald Premium Lite abonnement nemen!
Hoe lang zal deze situatie duren? Ik zou natuurlijk voor YouTube dat oude account weer kunnen gaan gebruiken, maar dan moet ik mijn huidige abonnementen en playlists met de hand gaan overzetten en dat zie ik niet zo zitten (ik betaal liever gewoon voor mijn normale account).
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Ik heb toevallig gisteren ook dat abo genomen (werd een beetje ziek van al die ads) en het lukte bijmij wel gewoon via deze link: https://www.youtube.com/premiumlite. Maar ik las ook dat ze er nog mee aan het testen zijn en dat niet iedereen dit abo nog kan nemen. Dat zal wel de verklaring zijn dat het bij jouw ene account niet werkte. Je kunt natuurlijk ook gewoon Premium nemen en zogauw beschikbaar stap je over naar Premium Lite. Kost je dan even tijdleijk een paar eurootjes extra, maar zou ik liever doen dan alle abonnementen op kanalen e.d. over te zetten.aawe mwan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:54:
Intussen is ook Premium Lite beschikbaar in Nederland.
Dat abonnement probeerde ik te nemen, maar zodra ik op YouTube inlog met mijn normale account dan zie ik de aanbieding niet meer. Als ik niet ingelogd ben, dan zie ik de Lite aanbieding nog wel.
Toen ik dit vertelde tegen de Youtube klanten helpdesk, was direct hun advies om het eens met een ander account te proberen. En warempel: als ik met een oud account (dat ik al lang niet meer gebruikt had) op YouTube ingelogd ben, dan kan ik wel gewoon een betaald Premium Lite abonnement nemen!
Hoe lang zal deze situatie duren? Ik zou natuurlijk voor YouTube dat oude account weer kunnen gaan gebruiken, maar dan moet ik mijn huidige abonnementen en playlists met de hand gaan overzetten en dat zie ik niet zo zitten (ik betaal liever gewoon voor mijn normale account).
Dat hebben ze rekening mee gehouden bij het algoritme.
Ja, dat is een probleem als je de Google family aan hebt staan waarbij je het google account van minderjarige kinderen onder je toezicht hebt. Ik had dat ook en mijn kinderen konden GEEN youtube music gebruiken. Als je hierop zoekt vind je veel klachten maar ergo, er kan niks aan gedaan worden... Pas als ze 16 worden kunnen ze weer zelf account beheren --> kunnen ze youtube music gebruiken vanuit family abbo.Palomar schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:55:
Ik had nog wel een vraag over Youtube Premium Family. Dit leek me wel handig, zodat ik het ook voor mijn kinderen kan gebruiken. Die hebben een eigen Youtube/Google-account, zodat mijn eigen account niet allemaal aanbevelingen krijgt van kinderfilmpjes. Echter wordt genoemd (YouTube: YouTube) dat de gezinsleden 13+ jaar oud moeten zijn. Dat zijn mijn kids niet. Iemand een idee of dat een probleem is?
Oplossing: Geboorte datum aanpassen zodat het 1 dag is voordat ze 16 worden --> 2 dagen wachten en ze krijgen bericht dat ze zelf account kunnen beheren --> Youtube music is te gebruiken voor ze.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Incidenteel misschien niet, maar mijn kinderen hebben allebei een eigen tablet en klikken dan als een gek die filmpjes door. Denk dat dat al snel meer filmpjes zijn dan dat ik zelf uberhaupt kijk en het algortime daar geen rekening mee houdtJelte schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:19:
@Palomar ik moet zeggen dat ook al laat ik soms kinderfilmpjes of kindermuziek spelen, dat dat nooit terugkomt in mijn aanbevelingen.
Dat hebben ze rekening mee gehouden bij het algoritme.
Enige remedie is om Youtube Kids te gebruiken, echter staat daar niet alles op wat ze willen zien en mijn oudste (van 4) kijkt dan al liever naar de 'grote' Youtube...
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Eens, ik twijfelde ook, maar vind die advertenties steeds irritanter worden, vooral diegene die je niet kunt skippen. Op zich heeft YT daarmee wel hun doel bereikt (meer irritante reclames = meer abo's), maar uiteindelijk gebruik ik YT ook best veel. Ik had zelf ook dat ik het meer iets van max. 5 euro p/m waard vond, maar ja....Tsjipmanz schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:53:
Het prijsniveau van Premium, maar ook dat van Premium Lite, valt net wat boven wat ik zou willen betalen. Ik zou wel rond de 5 euro per maand willen betalen om van advertenties af te zijn en YT op mobiele apparaten de achtergrond te kunnen afspelen.
Het feit dat ik in toenemende mate ook YT op mn televisie kijk speelt ook een rol. Op een mobiele telefoon zijn advertenties wat eenvoudiger te omzeilen.Palomar schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:03:
[...]
Eens, ik twijfelde ook, maar vind die advertenties steeds irritanter worden, vooral diegene die je niet kunt skippen. Op zich heeft YT daarmee wel hun doel bereikt (meer irritante reclames = meer abo's), maar uiteindelijk gebruik ik YT ook best veel. Ik had zelf ook dat ik het meer iets van max. 5 euro p/m waard vond, maar ja....
Wat wel opmerkelijk is: als er geen gratis YouTube met advertenties zou zijn, zou ik best bereid zijn om een euro of 20 per maand voor een dergelijke dienst te betalen. Ik besteed een stuk meer tijd op YouTube dan aan mijn TV-pakket. Maar gevoelsmatig gezien is het prijsverschil tussen advertentievrij en met advertenties simpelweg te hoog.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Tegenwoordig kan je alleen een "brand account" aanmaken als je een eigen channel aanmaakt (de mijne is nog "los"), maar je hoeft natuurlijk niets met dat channel te doen.
Die link is precies wat het probleem is. Ik ben wel heel benieuwd waar ze op discrimineren. Op de Windows laptop van het werk bijvoorbeeld zie ik op deze URL de aanbieding niet als ik Chrome gebruik, maar met Edge zie ik hem wel! Dat is zonder dat ik ingelogd ben (ik log niet met priveaccounts in op een werkcomputer).Palomar schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:44:
[...]
Ik heb toevallig gisteren ook dat abo genomen (werd een beetje ziek van al die ads) en het lukte bijmij wel gewoon via deze link: https://www.youtube.com/premiumlite.
Ik was een best fanatieke YouTube gebruiker, maar op deze manier gaat de lol er voor mij een beetje af. Blijkbaar zien ze me liever als een „nieuwe” klant op een ander e-mailadres, dat zal wel mooier staan in hun statistieken.
Ik zit nu tegen aanbevelingen aan te kijken die gebaseerd zijn op mijn kijkgedrag van vele jaren geleden. Voor even is dat wel grappig, maar het bevestigt nog maar een keer dat je niet zomaar naar een ander account kunt overstappen.
/f/image/u5L1x9jgnYGBsa81FYbrJodh.png?f=fotoalbum_medium)
Er valt me nu trouwens ook op dat als ik ingelogd ben, dat ik dan veel meer reclame moet skippen, dan wanneer ik niet ingelogd ben bij YouTube. Tot nu toe is het probleem nog niet opgelost, maar ik kijk regelmatig.
[ Voor 9% gewijzigd door aawe mwan op 28-08-2021 14:42 ]
Er was wel een truc voor nodig, want elke keer als ik met dit account inlogde op YouTube, verdween de mogelijkheid om Premium Lite te kiezen en de landingspagina zei vanaf dat moment no Lite for you.
Op de aanmeldingspagina staat dat je geen gratis maand krijgt bij Premium Lite en wel bij de oudere varianten. Als je in het koopproces zit, dan staat er dat je wel een gratis maand zult krijgen. Maar uiteindelijk kreeg ik die niet (ik heb al betaald voor vandaag). Ik denk dus dat ze nog wel bezig zijn met bugfixen.
Vandaag met deze link: YouTube: YouTube is het wel gelukt. Let wel op welk account je bent ingelogd/hebt geselecteerd op youtube.com, want daar gaat het aan hangen.
De manage subscription interface van youtube is nu ook gewoon "stuk" bij mij. Staat een leeg veld bij subscriptions. Onder mijn gewone account staat geen membership, maar onder mijn brand account nu wel. Daar kan ik em alleen niet managen, blijft oneindig hangen.
Vermoed dat ze bij Youtube dus gewoon gelijk hadden met mij die optie aanbieden, want ik ga deze nooit kunnen opzeggen zonder eerst naar premium te switchen
Positieve is dat het wel lijkt te werken voor beide Youtube accounts. Deze membership werkt dus op Google Account niveau.
Jouw link geeft wel de mogelijkheid voor Premium Light, maar blijkbaar wil Youtube mijn geld niet.Caelorum schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:15:
Bij mij bleef het maar niet werken, mogelijk omdat aan mijn Google Account ook nog een "brand account" hangt. Wat ik ook deed, niets deed youtube.com/premiumlite laten geloven dat ik het wel mocht.
Vandaag met deze link: YouTube: YouTube is het wel gelukt. Let wel op welk account je bent ingelogd/hebt geselecteerd op youtube.com, want daar gaat het aan hangen.
De manage subscription interface van youtube is nu ook gewoon "stuk" bij mij. Staat een leeg veld bij subscriptions. Onder mijn gewone account staat geen membership, maar onder mijn brand account nu wel. Daar kan ik em alleen niet managen, blijft oneindig hangen.
Vermoed dat ze bij Youtube dus gewoon gelijk hadden met mij die optie aanbieden, want ik ga deze nooit kunnen opzeggen zonder eerst naar premium te switchen
Positieve is dat het wel lijkt te werken voor beide Youtube accounts. Deze membership werkt dus op Google Account niveau.
Ik krijg steeds een melding over mijn adres, die gewoon klopt.
Er klopt iets niet aan uw adres. Ga naar paypal.com om het te updaten. [OR-CPRT-07]
Misschien is dat een persoonlijke aanbieding, die niet geldig is voor iedereen?
Bij mij is die gewoon 6,99 per maand. De link heb ik gewoon van reddit waar iemand hem had gepost.aawe mwan schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:36:
Ik betaal 6,99 per maand, in de link van Caelorum kost het abonnement maar 5 euro per maand.
Misschien is dat een persoonlijke aanbieding, die niet geldig is voor iedereen?
De Reddit link is grappig. Want in een incognito versie zie ik daar de normale prijzen, verdeeld over Lite en non-Lite. Maar als ik ingelogd ben (met mijn Lite abonnement), dan zie ik alleen non-Lite en dan kost het individuele abonnement 5 euro per maand en het gezinsabonnement 11 euro per maand.