Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

YouTube Premium & YouTube Music nu beschikbaar in Nederland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• -Dream
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08-01 10:31
Het viel me net op dat er Premium stond terwijl ik niet via mijn VPN aan het browsen was.
Het schijnt dat Premium nu ook beschikbaar is in Nederland. Hiervoor stond er namelijk ook expliciet dat het niet beschikbaar was als je naar youtube.com/premium ging.

De kosten zijn €11,99 per maand na een trial van 3 maanden.
Bij mijn account staat er nog $11.99 omdat ik het via een VPN gebruikte

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:23
Dat is al een tijdje ja...

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Ik ben wel benieuwd wie ervaring mee heeft. Zelf vind ik de reclame op youtube zeer zeer agressief dus gebruik ik een ad-blocker om zonder advertenties gebruik te kunnen maken van het platform.

Ik vind het niet erg om youtube en haar contentmakers te betalen voor het platform maar €12 vind ik wel hoog voor de advertentievrije functie.

Bij de youtube originals zit niets dat mij echt interesseert.

• Novo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01-01 03:50
Kan dit ook bevestigen, maak al enige tijd gebruik van een US account i.c.m. een VPN maar sinds vandaag is een VPN voor YouTube Premium en ook voor YouTube Music niet meer benodigd.

• Dima_2005
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15:28

Dima_2005

T.net-verslaafde

Vanaf vandaag ook in België! Was meteen op het forum beginnen zoeken, want geen announcement gezien. Denk dat we heel snel iets gaan zien.

Ik had reeds YT premium van in Canada, maar zag plots de Premium logo staan wanneer ik op YT ging.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Novo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01-01 03:50
quote:
3x3 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:19:
Ik ben wel benieuwd wie ervaring mee heeft. Zelf vind ik de reclame op youtube zeer zeer agressief dus gebruik ik een zware add-blocker om zonder advertentie agressie gebruik te kunnen maken van het platform.

Ik vind het niet erg om youtube en haar contentmakers te betalen voor het platform maar €12 vind ik wel hoog voor de advertentievrije functie.

Zelf sinds halverwege 2016 YouTube Red (nu YouTube Premium) en ik zou niet meer zonder willen. De voornaamste reden voor mij was het afspelen van video's zonder reclame (ook op Chromecast).

Het bedrag kon ik altijd goedpraten omdat ik ernaast ook gebruik maakte van Google Play Music (nu vervangen door YouTube Music) in plaats van een abonnement bij Spotify.

• svdbent
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-12-2018
YT Music werkt intussen ook! 👍🏼👍🏼👍🏼

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:29

Richh

Zeg maar Richard

quote:
Ik ben wel benieuwd wie ervaring mee heeft. Zelf vind ik de reclame op youtube zeer zeer agressief dus gebruik ik een zware add-blocker om zonder advertentie agressie gebruik te kunnen maken van het platform.

De reclame is te agressief en 12 euro is te veel. Tja, wellicht is dan de oplossing om geen gebruik te maken van de dienst, in plaats van je toegang op te eisen middels ad-blockers.

Die zogenaamde 'advertentie agressie' is overigens afkomstig van de contentmakers. Zij bepalen wat voor advertentieblokken er op welk tijdstip doorheen geslingerd worden. Dit doet Google dus niet.

Mijn PC

• -Dream
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08-01 10:31
quote:
Op mijn laptop en desktop gebruikte ik ook altijd een adblocker, maar die werken niet op telefoons/chromecast.
quote:
Dat vind ook wel. Die prijs zou te verantwoorden zijn door de toevoeging van YouTube Music, maar ik weet nog niet of dat een waardige vervanger voor Spotify kan worden. Zo ja dan kan dat abonnement eruit en dan is het het wel waard natuurlijk. Alleen gebruik ik veel publieke afspeellijsten en lijsten van vrienden op Spotify dus de overstap zou voor mij lastig worden.
quote:
Alleen Impulse en Cobra Kai.

• dupondje
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 24-12-2018

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Na reeds enkele jaren Google Music te gebruiken alvast blij met YouTube Music Premium :)
Werkt hier in Belgie ook sinds vandaag! De app is ook net te downloaden uit de app store.

Hier en daar wel nog zaken die ontbreken in de catalogus, en wat bugs. Maar ziet er anders wel vrij goed uit!
En de volledige YouTube catalogus die erbij komt, dat is een heel pak (vooral onbekende nummers, livesets, etc)

• donleo123
  • Registratie: oktober 2016
  • Nu online
YouTube: NIEUW: YouTube Music & YouTube Premium in Nederland! - Vraag het...

Het is officieel bevestigd.

donleo123 wijzigde deze reactie 29-08-2018 01:09 (51%)

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik heb play music, erg tevreden, en daar kreeg je red/premium bij als het beschikbaar was voor je. In NL dus niet. Tot nu. Alleen nu kan ik nergens vinden dat je premium erbij krijgt.
Sterker nog, aangezien YouTube music bij YouTube premium in zit heeft play music weer weinig zin als je ze beide hebt.
En als ik inlog op YouTube music zie ik mijn nummers van play music weer niet. Is dit weer een actie waarbij Google een prima platform vervangt door iets nieuws wat het net niet helemaal is?

Ik snap het niet meer. Ik wil graag YouTube zonder advertenties, maar wil mijn play music historie en nummers behouden. Kan dat met YouTube music/premium?

Edit: veel duidelijker dan dit wordt het denk ik niet voor nu: https://www.digitaltrends...play-music-youtube-music/

Jeltel wijzigde deze reactie 29-08-2018 08:55 (10%)

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:37

GreNade

Zeg maar Wouter

Hmm,

Zojuist afgesloten, maar play music lijkt er niet bij te zitten.
YouTube: YouTube Premium
Op die pagina staat toch echt dat het er bij zit, zie plaatje

It's easier to try, than to prove it can't be done

• jaspro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-01 18:01
quote:
GreNade schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:23:
Hmm,

Zojuist afgesloten, maar play music lijkt er niet bij te zitten.
YouTube: YouTube Premium
Op die pagina staat toch echt dat het er bij zit, zie plaatje
[afbeelding]
Het zou hier te beluisteren moeten zijn:
https://play.google.com/music/

Als dit er echt niet bij zou zitten zou ik er niet voor gaan, want wil graag google play music behouden zonder daarvoor een los abo te moeten nemen

• Jeltel
  • Niet online
Ik had al play music dus en YouTube music premium werkt ook al.
Moet zeggen dat de app wat beter is dan play music.

En suggesties zijn nu al beter ;) misschien is het de moeite van overstappen waard.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
jaspro schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:31:
[...]

Het zou hier te beluisteren moeten zijn:
https://play.google.com/music/

Als dit er echt niet bij zou zitten zou ik er niet voor gaan, want wil graag google play music behouden zonder daarvoor een los abo te moeten nemen
Die zegt dus dat ik een abonnement moet afsluiten. Ik wacht denk ik de trial even af, dan sluit ik play music af, en daar zit wel heel duidelijk YT music bij. Daar bovenop neem ik dan YT premium voor die 2 euro extra, ben ik helemaal klaar.

• ma9ma
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-01 16:32

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Op zich vind ik alleen de Family optie wel interessant, maar aangezien dat voor mij niet mogelijk is haak ik dan ook af. Van de Youtube site als ik een proefperiode Family wil aanvragen:
quote:
Familielidmaatschappen zijn niet beschikbaar voor G Suite-accounts. Meld je aan met een persoonlijk Google-account of schaf een individueel lidmaatschap aan om door te gaan.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:04
Dat is dan wel weer krom.
Youtube Kids app zie ik ook nergens.

Deef_K wijzigde deze reactie 29-08-2018 09:43 (43%)

• Jeltel
  • Niet online
Ik zou best willen overstappen, maar zie nog geen optie om zelf muziek toe te voegen aan Youtube Music. Waar dat bij Play music dus wel kan. En er missen toch best wel een aantal zaken (vooral film soundtracks en bijvoorbeeld alles van Tool).

edit: Nog niet, ze denken erover na... https://support.google.com/youtubemusic/thread/160721?hl=en
Het is dé onderscheidende functie van Play music voor mij.

Jeltel wijzigde deze reactie 29-08-2018 10:18 (32%)

• jaspro
quote:
Jeltel schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:10:
Ik zou best willen overstappen, maar zie nog geen optie om zelf muziek toe te voegen aan Youtube Music. Waar dat bij Play music dus wel kan. En er missen toch best wel een aantal zaken (vooral film soundtracks en bijvoorbeeld alles van Tool).

edit: Lijkt er niet op: https://support.google.com/youtubemusic/thread/251686?hl=en
En dat is nu juist een onderscheidende functie van Play music.
Hij staat niet op google play music, maar zie hem wel verschijnen op youtube music, het zijn dan wel de video's maar je kan alleen geluid aanzetten.
voor wat ik begreep zal play music niet zal stoppen voor alle functionaliteit over is, dus hoop dat ze dit niet zullen vergeten

• aerts.tom1
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 29-08-2018
korte vraag...
Bij Spotify is het NIET mogelijk om muziek te downloaden als mp3 om op je pc te zetten.
(wel kan je de muziek downloaden om dan offline te beluisteren)
Hoe zit dit bij Youtube music premium?
hier kan je ook downloaden om offline te beluisteren maar kan je hier de muziek effectief op je pc zetten?
(is altijd handig om sommige playlists op usb te zetten om op andere apparaten af te spelen bv een speaker waar ik rechtstreeks usb kan op aansluiten in de tuin... (tis een oude speaker en kan niet verbinden met mijn telefoon) maar hij werkt dus nog prima via usb) heeft iemand hier al antwoord op?

en is er veel verschil in bibliotheek ? zijn er echt veel minder nummers in Youtube music premium dan in Spotify... als ik een paar willekeurige nummers opzoek vind ik ze op beide media...
van prijs zitten ze met een familie abonnement wel bijna hetzelfde...

• Jeltel
  • Niet online
Als het aanbod hetzelfde is als bij Play music (wat tot nu toe wel zo lijkt te zijn) maakt het kwa aanbod weinig uit. Ik mis dezelfde nummers op Spotify als Play Music/Youtube Music.
En nee je zal de nummers niet apart op een usb stick kunnen zetten. Dat zal DRM technisch niet mogen.

Ik heb Youtube Premium aangezet en Play music opgezegd. Ze zeggen zelf dat play music bij Premium in zit:

Nog geen mail en play music zegt dat het abo afloopt op 8 september. Maar we zullen zien.

• Alfisti
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:01

Alfisti

CaffeineJunkieXL

quote:
-Dream schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:14:

De kosten zijn €11,99 per maand na een trial van 3 maanden.
Via de YouTube iOS app kost het €15,99 per maand na de trial 8)7

I'm Not Speeding, I'm Qualifying.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:37

Catch22

De ene is je moeder

quote:
Alfisti schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:44:
[...]

Via de YouTube iOS app kost het €15,99 per maand na de trial 8)7
De Apple Tax he :)

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Alfisti

Alfisti

CaffeineJunkieXL

quote:
Ik weet het, straks maar even via de PC afsluiten en zo 4 euro per maand verdienen ;)

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:22
quote:
Alfisti schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:50:
[...]

Ik weet het, straks maar even via de PC afsluiten en zo 4 euro per maand verdienen ;)
Besparen ipv verdienen, of stort Google elke maand €4 op jou rekening? ;)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Alfisti

Alfisti

CaffeineJunkieXL

quote:
Dacuuu schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Besparen ipv verdienen, of stort Google elke maand €4 op jou rekening? ;)
Verdienen door niet uit te geven ;)

• Jeltel
  • Niet online
Nog een nadeel, als je muziek via YouTube afspeelt op een Chromecast device en je telefoon verliest de verbinding blijft de muziek doorspelen, maar verbind je weer, wordt de playlist herstart.
Bij play music herkent je telefoon waar de Chromecast is gebleven.
Jammer.

Edit: Na een dagje YouTube music, moet ik concluderen dat de app er beter uit ziet en werkt, maar enkele (voor mij) belangrijke functies. Het uploaden van eigen muziek, het kunnen verwijderen van een nummer in een playlist en het bijhouden van de playlist bij het casten.
Vermoed dat de functies wel gaan komen.

Edit: nummer weghalen is swipe naar links. Had ik kunnen weten.

Jeltel wijzigde deze reactie 29-08-2018 19:32 (42%)

• FrankHe
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15:09
Om verschillende contentmakers te ondersteunen gebruik ik Patreon. Waarmee ik wil zeggen dat ik best wil betalen. Maar 12 euro per maand om de advertenties op Youtube weg te krijgen vindt ik te veel geld. Ben vooralsnog niet geïnteresseerd in muziekdiensten of televisieseries. Daar zijn immers al andere diensten voor. Wellicht dat Alphabet / Youtube daar in zijn prijsstelling rekening mee kan houden.

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14:18
Sinds vandaag ook overgestapt op YouTube Premium. Heerlijk toch geen reclames meer in YT...en het bedrag per maand komt overeen met wat ik voorheen aan Apple Music betaalde (die dus inmiddels opgezegd). Prima combi voor mij dus.

Vraag mij nog 1 ding af...wat is momenteel de bitrate van muziek op de kwalitatief hoogste setting (always high) in YT Music?

dafmay wijzigde deze reactie 29-08-2018 16:35 (5%)

• FrankHe
quote:
dafmay schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:34:
Sinds vandaag ook overgestapt op YouTube Premium. Heerlijk toch geen reclames meer in YT...en het bedrag per maand komt overeen met wat ik voorheen aan Apple Music betaalde. Prima combi voor mij dus.

Vraag mij nog 1 ding af...wat is momenteel de bitrate van muziek op de kwalitatief hoogste setting (always high)?
Zou ik ook graag willen weten, ben namelijk nogal kritisch op de geluidskwaliteit.

• jaspro
quote:
FrankHe schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:36:
[...]

Zou ik ook graag willen weten, ben namelijk nogal kritisch op de geluidskwaliteit.
Heb vanmiddag even een geluidstest gedaan met google play music en het klinkt hetzelfde. Zal het vandaag thuis nog even over mn speakers

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:57
Volgens The Verge die de Amerikaanse versie uitteste is de bitrate AAC 128kbps tov Spotify Premium Extreme en Google Play Music aan 320kbps.

• BUSINESSRA
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 14:19
quote:
Jeltel schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:10:

edit: Nog niet, ze denken erover na... https://support.google.com/youtubemusic/thread/160721?hl=en
Het is dé onderscheidende functie van Play music voor mij.
Ik weet dat het een omweg is, maar als het echt nodig is kan je altijd zelf de songs uploaden en dan toevoegen aan je afspeel lijst. Maar of dat nou zo vriendelijk is van youtube..

• dafmay
@algalid

Klopt dat heb ik ook gelezen. Maar dat is een artikel uit mei dus er kan ondertussen wat veranderd zijn. Hopelijk. Zou mooi zijn als het minimaal 320kbps wordt/is.

dafmay wijzigde deze reactie 29-08-2018 19:24 (4%)

• Jeltel
  • Niet online
Er is wel sprake van HD streaming... Wat dat ook moge betekenen.

Owh en een nummer weghalen uit een playlist is een swipe naar rechts... |:( Had ik moeten proberen. Wel vreemd dat het dan niet in het context menu zit.

• algalid
  • Laatst online: 14:57
quote:
dafmay schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:23:
Klopt dat heb ik ook gelezen. Maar dat is een artikel uit mei dus er kan ondertussen wat veranderd zijn. Hopelijk. Zou mooi zijn als het minimaal 320kbps wordt/is.
Denk dat het nog altijd daarbij blijft. In een interview van 1 augustus op Engadget staat wel:
quote:
Roman told Engadget that, in the next few weeks, YouTube Music will be introducing a way for users to select audio quality for streaming and downloading. That means you'll have the ability to specify whether you want to stream or download your songs in low, medium or high quality settings.
Maar of dat 320kbps zal worden is een andere vraag: 64, 128 en 192 kan evengoed.

• dafmay
Overigens een leuke bonus voor Flipboard gebruikers (zoals ik)...veel minder advertenties in die app na de overstap op YouTube Premium. Nice (y)

dafmay wijzigde deze reactie 29-08-2018 21:18 (13%)

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 00:26
quote:
aerts.tom1 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:35:
korte vraag...
Bij Spotify is het NIET mogelijk om muziek te downloaden als mp3 om op je pc te zetten.
(wel kan je de muziek downloaden om dan offline te beluisteren)
Hoe zit dit bij Youtube music premium?
hier kan je ook downloaden om offline te beluisteren maar kan je hier de muziek effectief op je pc zetten?
De gedownloade files hebben een .exo extensie, hebben een onherkenbare bestandsnaam en zijn behoorlijk klein.

Dus, je hebt er weinig/niks aan en de kwaliteit is, vooralsnog, niet denderend :)

Nickname does not reflect reality

• SmoothTweaker
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-01 14:51
De meeste bands die ik op Spotify heb staan ook op Google music. Toch maar eens even uitproberen voor 3 maanden. voor die prijs ook geen reclames op Youtube is erg welkom aangezien 'Peppa Pig' enz hier redelijk vaak aanstaat.

Morgen ook even zien hoe het werkt icm Android Auto.

SmoothTweaker wijzigde deze reactie 29-08-2018 22:07 (11%)

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15:34
Ik ben overgestapt van spotify family naar youtube family en heb nu voor 6 personen muziek + reclameloze youtube.

Ik had vandaag eerst een collega van het werk nog toegevoegd, maar las op de frontpage dat de voorwaarden wel streng zijn en dat klopt: elke 30 dagen controleert de app of je op hetzelfde adres zit, dus die collega ga ik morgen bellen dat hij nu zelf moet gaan betalen.

Youtube zonder reclame is fijn, het overzetten van honderden playlists van spotify naar youtube is wel problematisch. Na veel proberen ben ik tot deze conclusie gekomen:

1) Je moet eerst van spotify naar google play music (dit omdat je anders op youtube music ook deels videoclips ipv muziek alleen krijgt). Ik gebruik voor het omzetten de premium versie (9 euro) van Stamp. HEEL belangrijk is het om niet 20.000 liedjes in 1 keer om te zetten, bij mij kreeg ik een dropout van Ziggo in mijn internetconnectie en ik had 950 liedjes die hij niet kon vinden en dan loopt de tool vast, dus moest ik opnieuw beginnen. Doe het playlist voor playlist ofzo, scheelt je uren werk.

2) Je moet vervolgens van google play music naar youtube music en dat is irritant, daar is niet echt een handige app voor. Er zijn goede online gratis diensten als tunemymusic.com , echter gebruiken die een api van youtube die maar 10 playlists per dag pakt, dat is echt een rotprobleem als je net als mij 200+ playlists hebt.

Heeft iemand voor nummer 2 een oplossing?

Hobbykok wijzigde deze reactie 29-08-2018 23:22 (11%)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Harm_H
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19-01 18:28
quote:
Novo schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:30:
[...]
Het bedrag kon ik altijd goedpraten omdat ik ernaast ook gebruik maakte van Google Play Music (nu vervangen door YouTube Music) in plaats van een abonnement bij Spotify.
Grootmacht Google.

Youtube en Google Music zijn inderdaad een sterke combinatie, waarschijnlijk net geen machtsmisbruik?

Ik hoop wel dat er ruimte blijft voor andere partij'en zoals Spotify terwijl Apple en Google op allerlei manieren hun platform proberen op te dringen.

Mijn tweakblog over de toekomst

• Hobbykok
quote:
Harm_H schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 23:28:
Ik hoop wel dat er ruimte blijft voor andere partij'en zoals Spotify terwijl Apple en Google op allerlei manieren hun platform proberen op te dringen.
Ik was niet overgestapt als Spotify wat normaler omgegaan was met haar vaste klanten, had vanaf de start een premium / family abonnement bij Spotify, maar af en toe problemen die echt matig opgelost werden door een ondeskundige helpdesk, daarnaast verdwenen er steeds functies met als hoogtepunt het verdwijnen van de songteksten. Ik was er op een gegeven moment wel klaar mee. Spotify was een jaar of 2 terug echt goed, maar de helft van de functies (songteksten, speciale pagina's van oor / vpro 3voor 12 / volkskrant etc. werden eruit gesloopt). Het ging van goed naar gemiddeld en tja, dan komt opeens youtube met videoclips en meer van dat, dan is de keuze snel gemaakt.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:36
Heb net YouTube Music in gebruik genomen, wat een mooie app zeg. De mogelijkheid om zowel videos als muziek te casten is erg handig. Weet iemand of het mogelijk is om te zoeken op "Live optredens"? Ik zie dit namelijk als kopje op de homepage van de app staan, maar er staan alleen optredens van Ariana Grande bij. Ik zou graag willen zien welke optredens er nog meer zijn.

Mijn hardware: PS4, Macbook Pro Retina 15, Sony Xperia Z3 Compact

• ma9ma
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-01 16:32

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Iemand een proefperiode aangevraagd terwijl men ooit een abonnement op Google Play Music heeft gehad. Volgens de voorwaarden zou je dan geen recht hebben op de 3 maanden proeftijd. Ben ooit overgestapt van GPM naar Spotify omdat het gezinsabonnement bij GPM maar uitbleef. AL weer enige tijd geleden.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:15
Had eraan gedacht om met mijn zusjes een family abonnement te delen. Ik beschouw hun ook als familie ook al wonen we niet langer in het ouderlijk huis :P

Maar dan stuit ik op deze voorwaarde...
quote:
Alle gezinsleden die in aanmerking willen komen voor een gedeeld YouTube-gezinsabonnement, moeten op hetzelfde adres wonen als de gezinsbeheerder. Dit wordt elke dertig dagen gecontroleerd via elektronische check-ins.
Van hetgeen ik lees op internet is dit meer een administratieve op je google account. Maar als je de voorwaarde leest lijkt het alsof Google via de gps van mijn telefoon verwacht dat ik in mijn huis incheck oid? Iemand hier meer over kunnen vinden?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Supremo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Ik heb nu ook Youtube Premium. In het verleden heb ik een credit card (ondertussen verlopen) aan mijn Google account gehad en balans opgewaardeerd met NL kaartjes. Met genoeg balans hoef ik uiteindelijk geen nieuwe credit card aan mijn account te koppelen.

• justVR
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14:46
quote:
B-Bandit schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:26:
Had eraan gedacht om met mijn zusjes een family abonnement te delen. Ik beschouw hun ook als familie ook al wonen we niet langer in het ouderlijk huis :P

Maar dan stuit ik op deze voorwaarde...

[...]

Van hetgeen ik lees op internet is dit meer een administratieve op je google account. Maar als je de voorwaarde leest lijkt het alsof Google via de gps van mijn telefoon verwacht dat ik in mijn huis incheck oid? Iemand hier meer over kunnen vinden?
Ben hier ook erg benieuwd naar!

• Hobbykok
quote:
B-Bandit schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:26:
Ik was ook van plan een collega van mijn werk aan mijn gezin toe te voegen, dat had ik namelijk bij spotify ook, maar toen ik dit las...

Ik denk dat er een check in de app ofzo zit (misschien of je op hetzelfde wifi thuis zit), wij hebben hier voornamelijk ipads namelijk en die kunnen niet inchecken (althans niet zo zonder google apps te installeren). Ik denk dat de youtube music app een check doet af en toe. Ik durfde het niet aan het erop te gokken, dus die collega heeft nu zelf een abonnement mogen afsluiten. Ik weet 1 ding: als je gedonder met google krijgt, zie het dan nog maar op te lossen. Je kan niet zomaar ergens even binnenlopen en het uitleggen.
quote:
dafmay schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:06:
Overigens een leuke bonus voor Flipboard gebruikers (zoals ik)...veel minder advertenties in die app na de overstap op YouTube Premium. Nice (y)
Veel websites met filmpjes van youtube (zoals de krant hier uit de regio) hebben opeens geen advertenties meer bij de filmpjes :D

Hobbykok wijzigde deze reactie 31-08-2018 21:13 (16%)

• SmoothTweaker
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-01 14:51
quote:
SmoothTweaker schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:06:
De meeste bands die ik op Spotify heb staan ook op Google music. Toch maar eens even uitproberen voor 3 maanden. voor die prijs ook geen reclames op Youtube is erg welkom aangezien 'Peppa Pig' enz hier redelijk vaak aanstaat.

Morgen ook even zien hoe het werkt icm Android Auto.
YouTube music werkt prima en geen reclames in Youtube is erg fijn. Enigste nadeel is dat Android auto geen integratie heeft met YouTube music, staat nog wel op de planning.

• Hobbykok
quote:
SmoothTweaker schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:28:
YouTube music werkt prima en geen reclames in Youtube is erg fijn. Enigste nadeel is dat Android auto geen integratie heeft met YouTube music, staat nog wel op de planning.
Is android auto zelf te updaten? Of zit je net als met veel andere systemen vast aan een update van vele honderden euro's via de fabrikant? Ik denk het eerste?

• CallmeGod
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:21
Ook maar 3 maanden gratis YouTube music genomen, me spotify Premium was verlopen na overstap van KPN naar Tele-2.

Applicatie ziet er prima uit.En kan alles vinden binnen mij genre.

Youtube gebruik ik niet heel veel alleen voor walktrough voor games dus die reclames neem ik maar voor lief.

Waar gebruiken jullie YouTube voornamelijk voor ? Ben namelijk benieuwd wat ik nu mis op YouTube vindt vloggers al helemaal niks.

• Jeltel
  • Niet online
quote:
SmoothTweaker schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:28:
[...]

probeer dan play music. Dat heb je ook en is wat volwassener (meer functies, maar ouderwetsere app).

• rikvandinteren
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19-01 15:38
Ik had Youtube Music geïnstalleerd want ik was toch wel erg benieuwd geworden. De app vind ik wel aardig, er missen nog wel wat functies voor mij die naar verluid later toegevoegd zouden worden (zoals zelf muziek toevoegen).

Aanbod komt niet helemaal overeen met het aanbod van Google Play Music. Ik luister bijvoorbeeld veel Steven Wilson, op GPM vind ik alle albums terug, op YT Music alleen het laatste album.

Het grootste probleem waar ik tegenaan liep is dat sinds ik YT Music had geïnstalleerd muziek afspelen over mijn bluetooth koptelefoon niet meer werkte in zowel GPM als YT Music, in ieder nummer haperingen en skipping. Na YT Music te hebben verwijderd werkte het weer naar behoren. Hebben anderen dit ook ervaren?

• donleo123
  • Nu online
Bij een YouTube premium abbo krijg je YouTube music & Play Music. Bij mij duurde het wel een dagje voordat ik play music had. Wel alleen jammer dat er geen desktop app is. Gebruikte altijd een knop op m'n muis om Spotify aan te zetten/uit.

• Hobbykok
weet iemand hoe je de volgorde van de nummers in youtube music aanpast? Ik sla het op, maar de volgende keer staan ze gewoon weer op de oude volgorde? Ik probeer het via music.youtube.com te doen.

Edit: al gelukt, je moet de playlijsten van muziek kennelijk via YouTube: YouTube aanpassen en niet via music.youtube.com , lekker duidelijk 8)7

Hobbykok wijzigde deze reactie 01-09-2018 19:20 (32%)

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
donleo123 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:26:
Bij een YouTube premium abbo krijg je YouTube music & Play Music. Bij mij duurde het wel een dagje voordat ik play music had. Wel alleen jammer dat er geen desktop app is. Gebruikte altijd een knop op m'n muis om Spotify aan te zetten/uit.
Er is een zeer goede onofficiele client beschikbaar, die ook met YT music werkt (YT is wel in beta)
https://www.googleplaymusicdesktopplayer.com/

Veel plezier ermee :)

• donleo123
  • Nu online
quote:
GreNade schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:41:
[...]

Er is een zeer goede onofficiele client beschikbaar, die ook met YT music werkt (YT is wel in beta)
https://www.googleplaymusicdesktopplayer.com/

Veel plezier ermee :)
Die heb ik al geïnstaleerd maar kan alsnog geen knop eraan verbinden. Thanks iig

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
donleo123 schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:34:
[...]

Die heb ik al geïnstaleerd maar kan alsnog geen knop eraan verbinden. Thanks iig
Bedoel je gewoon de play knoppen die op je toetsenbord zitten? Die zouden moeten werken. Anders heb je in de settings nog een optie om windows media service aan te zetten, of iets van "show now playing on locksceeen".

Dit zet ook direct mediaknoppen aan

• donleo123
  • Nu online
quote:
GreNade schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:36:
[...]

Bedoel je gewoon de play knoppen die op je toetsenbord zitten? Die zouden moeten werken. Anders heb je in de settings nog een optie om windows media service aan te zetten, of iets van "show now playing on locksceeen".

Dit zet ook direct mediaknoppen aan
Ik gebruik altijd de knoppen van Logitech

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
donleo123 schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:47:
[...]

Ik gebruik altijd de knoppen van Logitech [afbeelding]
Zelfde verhaal, zet die optie aan in desktop settings en dan zou het moeten werken

• Hobbykok
Ik hoop wel dat google met goede apps komt, ik vind het erg fijn allemaal en ben overgestapt van spotify zonder spijt, maar het is wel rete irritant dat ik met diverse websites en apps playlisten moet aanpassen. Ik kan ze erin zetten via de website, maar daarna moet ik naar de app op volgordes aan te passen e.d., dat vind ik allemaal best onduidelijk.

Maar we gaan het zien, neem aan dat het helemaal goed komt, het voelt soms nog wel als een beta allemaal, maar een beta waar ik wel alle hoop in heb.

• procyon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-01 09:04
Heb mezelf net enrolled voor Youtube premium. Dit kost 11,99 per maand. Voor het hele gezin zou dit 17,99 worden. Is dit nou inclusief de muziekdienst?

Maw, kunnen we dan met het gehele gezin gebruik maken van advertentievrij youtube en unlimited muziek voor die 18 euro per maand?

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 00:23

Nitai

Feels good man

quote:
procyon schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:13:
Heb mezelf net enrolled voor Youtube premium. Dit kost 11,99 per maand. Voor het hele gezin zou dit 17,99 worden. Is dit nou inclusief de muziekdienst?

Maw, kunnen we dan met het gehele gezin gebruik maken van advertentievrij youtube en unlimited muziek voor die 18 euro per maand?
Yes, als je maar op hetzelfde adres bent ingeschreven. Ik las ergens dat de check daarop wel veel strenger is als bij Spotify, volgens mij om de 30 dagen een check (maar hoe ze dat willen controleren weet ik niet).

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
quote:
Nitai schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:21:
[...]

Yes, als je maar op hetzelfde adres bent ingeschreven. Ik las ergens dat de check daarop wel veel strenger is als bij Spotify, volgens mij om de 30 dagen een check (maar hoe ze dat willen controleren weet ik niet).
Vraag me ook af, of ze vanwege de privacywetgeving dat ook wel mogen doen.

• procyon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-01 09:04
quote:
Nitai schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:21:
[...]

In hun thuismarkt misschien maar hier kunnen ze dat inderdaad wel vergeten.
En als ze het adres gebruiken dat je zelf hebt opgegeven in je google account dan moet je dat even veranderen.

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-11-2018
quote:
procyon schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:13:

Overigens Youtube Music Family kost 3 euro minder namelijk 14.99 euro per maand kost.

• Jesp_J
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12-01 14:21
Iemand hier al ervaring met de elektronische check-ins om te controleren of je op hetzelfde adres woont?

Wat ik me verder nog afvroeg. Deel je automatisch YouTube Premium family met je huidige google play family of kunnen dit ook 2 aparte families zijn. Bij Google play family is namelijk geen voorwaarde dat je op hetzelfde adres woont.

En is het ook mogelijk om je YouTube Premium Family abbonement maandelijks te betalen met een andere creditcard dan degene die je gebruikt als family payment method?

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:37

Catch22

De ene is je moeder

quote:
Jesp_J schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:37:
Iemand hier al ervaring met de elektronische check-ins om te controleren of je op hetzelfde adres woont?
Wat ik op reddit las gaat het er om dat het factuuradres overeen moet komen

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Hobbykok
quote:
Catch22 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:43:
[...]

Wat ik op reddit las gaat het er om dat het factuuradres overeen moet komen
Ik heb bij mijn accounts (op het hoofdaccount na) nooit een adres ingevoerd. Ik heb op mijn hoofdaccount wel een adres omdat ik in het verleden hardware bij google gekocht heb en daarvoor een adres moest invoeren.

Het lijkt me dus dat ze anders controleren? Ze accepteren namelijk wel gewoon nieuwe accounts zonder adresgegevens in mijn youtube familie (account voor mijn dochter aangemaakt met wel mijjn eigen geboortedatum zodat ik niet last krijg van die rare check of je wel de ouder bent van je kind en een id kaart ofzo moet inscannen).

Ik gebruik youtube music en dergelijke nu wel via de regels en ik deel de accounts met niemand, dus ik neem aand at ik nooit problemen ga krijgen, ook al heb ik geen adres opgegeven.

Hobbykok wijzigde deze reactie 09-09-2018 11:51 (11%)

• Supremo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
quote:
CallmeGod schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 05:57:
...
Waar gebruiken jullie YouTube voornamelijk voor ? Ben namelijk benieuwd wat ik nu mis op YouTube vindt vloggers al helemaal niks.
Wat ik soms wel leuk vind, zijn de TED talks. Maar dat zijn er nu erg veel, dus kan soms een beetje lastig zijn iets interessants te vinden. YouTube: TED

Ik zag iemand anders een opmerking maken over live optredens. Volgens mij is er gigantisch veel, maar weet YT Music bij het begin misschien nog niet wat je leuk vindt.
Zomaar wat optredens: YouTube: Above & Beyond Live at Ziggo Dome, Amsterdam (Full 4K HD Set) #A... Above & Beyond in de Ziggo Dome
YouTube: DeWolff - Live at Lowlands 2018 DeWolff

En er zit natuurlijk ook content tussen die mensen er zelf op gezet hebben en ik me afvraag hoe lang dat nog blijft staan: YouTube: Coldplay Live - 2017. 08 A Head Full of Dreams Tour - Chicago Coldplay

En bijvoorbeeld een documentaire: YouTube: The Hidden Nature of Korea - BBC Documentary 2018 (1080p) #Advexon Korea (BBC)

The Daily Show with Trevor Noah: YouTube: A 100% Trump-Free Show | The Daily Show

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Het enigste voordeel wat YouTube Music op dit moment voor mij heeft, ten opzichte van Google Play Music, is dat je de volgorde van de nummers in een afspeellijst kan vervangen, zonder dat deze later weer gehusseld wordt door een bug.

YouTube Music web client heeft geen ondersteuning voor de Chromecast zoals Google Play Music dat heeft (ik ga geen tab casten), je kunt geen eigen muziek toevoegen en ik moet de hele collectie weer opnieuw opbouwen.

Voorlopig blijf ik dus nog bij Google Play Music, en moet ik die vervelende bug nog maar een tijdje voor lief nemen...

• bandidoloco
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15-01 23:35
Dit is gek, ik krijg een trial van 1 maand voorgesteld in plaats van 3, is de actie al aangepast?

• Hobbykok
quote:
bandidoloco schreef op maandag 10 september 2018 @ 04:50:
Dit is gek, ik krijg een trial van 1 maand voorgesteld in plaats van 3, is de actie al aangepast?
Je krijgt 3 maand als je alleen de muziekdienst neemt, je krijgt 1 maand als je reclameloos youtube erbij doet of een family abonnement neemt.

• bandidoloco
quote:
Hobbykok schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:08:
[...]

Je krijgt 3 maand als je alleen de muziekdienst neemt, je krijgt 1 maand als je reclameloos youtube erbij doet of een family abonnement neemt.
Ook bij de muziekdienst zie ik (sinds deze morgen) 1 maand staan, zaterdag stond daar nog 3...
Misschien was dit enkel voor de "early birds" en is dit ondertussen aangepast?

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
bandidoloco schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:37:
[...]

Ook bij de muziekdienst zie ik (sinds deze morgen) 1 maand staan, zaterdag stond daar nog 3...
Misschien was dit enkel voor de "early birds" en is dit ondertussen aangepast?
Ik heb direct geprobeerd nadat het bekend werd, ik kreeg ook 1 maand. Zo rondkijkend lijkt het erop dat met een Nederlandse taalinstelling, je 3 maanden krijgt, en met een engelse taalinstelling (UK in mijn geval) maar 1 maand.

• bandidoloco
quote:
GreNade schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:42:
[...]

Ik heb direct geprobeerd nadat het bekend werd, ik kreeg ook 1 maand. Zo rondkijkend lijkt het erop dat met een Nederlandse taalinstelling, je 3 maanden krijgt, en met een engelse taalinstelling (UK in mijn geval) maar 1 maand.
Net nog eens nagekeken op het toestel van familie en daar is het ook 1 maand, blijkbaar geeft YouTube niet langer trials van 3 maanden sinds deze morgen.

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
GreNade schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:42:
[...]

En je kijkt waar? Bij mij staat bij allebei 'first billing date 30 November' onder paid memberships ... (en ik heb location op United States in de instellingen zodat ik niet de hele tijd die kansloze vloggers in mn feed en onder trending voorgesteld krijg)

apis29 wijzigde deze reactie 11-09-2018 12:45 (14%)

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
apis29 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:42:
[...]

En je kijkt waar? Bij mij staat bij allebei 'first billing date 30 November' onder paid memberships ... (en ik heb location op United States in de instellingen zodat ik niet de hele tijd die kansloze vloggers in mn feed en onder trending voorgesteld krijg)
Bij mij 29 september

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Had nog even het (Youtube Premium) welkomstmailtje gecheckt en daar staat ook gewoon 'welcome to your 3-month trial' (oid). Heb eigenlijk alleen aangemeld om Cobra Kai te kijken, verder staat er niet al teveel interessants op en last van reclame's had ik ook al nauwelijks (in de app zonder add blocker van wat voor soort dan ook).
Ik lees net dat Play Music er ook bij zit (naast Youtube Music) en dat werkt idd ook gewoon.
Misschien dat dit op jullie van toepassing is? ma9ma in "YouTube Premium & YouTube Music nu beschikbaar in Nederland"

apis29 wijzigde deze reactie 12-09-2018 00:20 (50%)

• bandidoloco
Als je een playlist met enkel video's hebt en dan audio-only luistert hoor je gewoon de audio-track van de video maar sommige hebben een vrij lange intro waar je geen behoefte aan hebt in de auto bvb. Is er een manier om over te schakelen naar de album audio zonder 2 playlists te moeten onderhouden?

• frin
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 04-01 20:34
Ik ben geen expert maar heb het volgende voor.
Zo'n 10 jaar download ik muziek mp4's met online YouTube downloaders. De audio kwaliteit was relatief ok en was steeds comform met de online video. Vooral videos van TopPop, officiële clips, Duitse schlagers, Disco 70-80,...
Alle video's van november 2017 tot juli 2018 in mijn opgeslagen video map werden plots corrupt qua audio (geen bas, nagalm,...).
Daarna waren de downloads terug ok.
Behalve vanaf begin september, terug hetzelfde probleem (oa Andreas Gabalier, Verdammt lang her VEVO).
Dit is erg vervelend. Ik ben nooit meer zeker van de kwaliteit.
Als ik niet download worden vele videos gewist.

frin wijzigde deze reactie 13-09-2018 19:08 (4%)

• Hobbykok
bandidoloco schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:09:
Als je een playlist met enkel video's hebt en dan audio-only luistert hoor je gewoon de audio-track van de video maar sommige hebben een vrij lange intro waar je geen behoefte aan hebt in de auto bvb. Is er een manier om over te schakelen naar de album audio zonder 2 playlists te moeten onderhouden?
Momenteel volgens mij niet, we zijn hier al dagen bezig om twee lijsten per oude spotify lijst te maken, nieuwer werk gaat trouwens een stuk beter dan ouder materiaal. Het geeft ook wel dilemma's, mijn vrouw heeft / had een eurovisie songfestival lijst met duizenden subscribers op spotify, die hebben we overgezet naar google music en dat ging wel ok, maar naar youtube music, pffff.... van veel optredens zijn 30 versies en je moet ze allemaal kort bekijken, het nadeel is namelijk dat bij sommige nummers gewoon minutenlang de puntentelling van het songfestival zelf zit 8)7

Ik zou het wel handig vinden als ik zelf nu video's kan inkorten en die zooi eraf kan knippen ofzo. Maarja, het is niet jouw eigen video, maar het geeft een bulk werk. Ik ben ook wel benieuwd wat google nu gaat doen, ik vermoed dat je straks automatisch 2 lijsten krijgt: lijst 1 met alleen muziek en album cover en lijst 2 met officiele videoclips.
apis29 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:42:
[...]

Dit is wel een gouden tip, ik moest trouwens ook de taal op Engels zetten omdat ik anders nog steeds af en toe filmpjes kreeg hoeveel one night stands iemand had en of er tienermeisjes zijn die iets in hun kont stoppen en al die andere kneuzen, eindelijk verlost van die zooi.

Hobbykok wijzigde deze reactie 13-09-2018 19:41 (19%)

• Hobbykok
Op het engels zetten is hier inmiddels weer eraf, dan wordt voor het hele gezin op dat apparaat alles op het engels gezet en is voor mijn kinderen niet fijn, beetje raar dat het niet per account is in te stellen...

Verder heel tevreden over google music, dat weet echt dondersgoed en bijna eng wat ik wil luisteren. Ik heb wel aanstaan dat hij weet waar ik ben als ik muziek luister en dat werkt echt top. Alleen 1 vraag: ik wil graag de fitness ruimte van mijn werkgever als sportschool erin zetten, maar hoe voeg ik dat toe? Ik denk dat google de data van google maps afhaalt, maar daar kan ik lastig een sportschool van mijn werkgever die alleen voor eigen personeel is inzetten denk ik?

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:47
Hmmm, zijn hier mensen die van google play music naar youtube premium over zijn gegaan en hoe ging dat?

Had zelf een google play music abbo en kreeg bij afsluiten van youtube premium (24 september) hierover melding, dat dit al in yt premium zat en ik play music dus op kon zeggen... (ook in de faq van youtube premium staat dat play music er zonder extra kosten bij zit). Dus play music toen opgezegd, premium zou vandaag ingaan.

Vanochtend idd een mail 'you are now a premium member', prachtig... alleen is play music nu gestopt. Ik zie geen muziek meer, alleen mijn eigen (lege) lijsten.

Is dit een kwestie van (synchronisatie)tijd of heb ik iets over het hoofd gezien? Luister voor nu wel via youtube music muziek, zoveel lijsten had ik nou ook weer niet en had ook niet allerlei muziek zelf geimporteerd, maar zou fijn zijn als het wel gewoon werkt ;)

Overigens wel heel happy met ad-vrije youtube! Betaal ik graag voor... maar wel icm music want anders tellen al die losse abbo's toch aardig op.

• Hobbykok
m0ridin schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:07:
Vanochtend idd een mail 'you are now a premium member', prachtig... alleen is play music nu gestopt. Ik zie geen muziek meer, alleen mijn eigen (lege) lijsten.

Is dit een kwestie van (synchronisatie)tijd of heb ik iets over het hoofd gezien?
Je hoort gewoon beiden te hebben nu, dat heb ik althans wel? Mijn lijst is niet leeg.
Heb jij nu op youtube music dan gevulde lijsten die eerst op play music stonden?

Als de lijsten hier opeens leeg zijn heb ik / ons gezin wel een probleem, we hebben alles wel in excel ook staan ,maar toch... mijn vrouw heeft echt honderden lijsten met tienduizenden nummers en heeft spotify premium en google play music en youtube music en vertrouwd google niet echt, als google zoiets bij ons gaat doen gaat het wel weer de deur uit, dat is echt een doodsteek als je opeens lege lijsten hebt.

Hobbykok wijzigde deze reactie 28-09-2018 21:36 (28%)

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:47
Hobbykok schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 21:34:
[...]

Je hoort gewoon beiden te hebben nu, dat heb ik althans wel? Mijn lijst is niet leeg.
Heb jij nu op youtube music dan gevulde lijsten die eerst op play music stonden?

Als de lijsten hier opeens leeg zijn heb ik / ons gezin wel een probleem, we hebben alles wel in excel ook staan ,maar toch... mijn vrouw heeft echt honderden lijsten met tienduizenden nummers en heeft spotify premium en google play music en youtube music en vertrouwd google niet echt, als google zoiets bij ons gaat doen gaat het wel weer de deur uit, dat is echt een doodsteek als je opeens lege lijsten hebt.
Ik zag dat ik vanavond weer toegang had tot alle muziek en daarmee de lijsten.... Blijkbaar toch een kwestie van tijd en/of synchronisatie.

Hoe dan ook, eind goed al goed en ik ben nu helemaal tevreden ;)

• Jeltel
  • Niet online
Moet na een maandje ofzo toch zeggen dat er echt wel wat nadelen zijn aan Youtube Music.
* Er mist muziek die wel op Play Music staat, grijp veel vaker mis
* Gapless play lijkt niet te bestaan. Alsof Youtube het volgende nummer niet cached. Dus eerst stopt je huidige, de audio playback wordt stopgezet (je hoort een kleine pop). Volgende nummer wordt gedownload en playback wordt weer gestart (weer hoor je een kleine plop). Irritant, zeker bij albums waarbij nummers in elkaar overlopen
* Bij gebruik van Chromecast wordt de verbinding met de chromecast regelmatig verbroken. Niet vreemd, dat gebeurde bij play music ook. Maar bij het opnieuw verbinden weet youtube music niet waar je op de chromecast bent gebleven. Je kunt dus alleen opnieuw beginnen (of zelf de playlist starten waar je was gebleven). Bij play music wordt dat ergens bijgehouden en krijg je gewoon verbinding met de playlist op je chromecast
* Het zoeken is toch lastiger door al die youtube filmpjes ertussen. Als je een album niet kunt vinden (zie eerste punt) zie je wel versies die op de film youtube staan. Maar daarvan kun je niet goed zien of het de juiste versie is die je zoekt. En de kwaliteit is dan vaak een stuk minder.

Erg jammer, want de app an sich is zeker beter. Maar voorlopig ga ik toch weer vaker Play Music gebruiken, zolang Youtube Music bovenstaande issues niet oplost.

• Hobbykok
Youtube music gebruiken we hier ook amper, google music doet het wel goed. Helaas heeft onze oude ipad wel moeite met profiel wisselen, vooral als je honderden playlists eraan hebt hangen. Die gaat hij dan inladen ofzo en dat duurt bij de account van mijn vrouw 10 minuten. Nu spelen we het af op een ipad 2 en we gaan die binnenkort vervangen door een ipad 2018, dus ik hoop dat het dan wat beter gaat.

Ik ben wat minder enthousiast over het geheel, maar mijn zoon en ik willen youtube reclamevrij niet kwijt. Wel wat zuur dat het nu 18 euro kost voor alleen dat eigenlijk. Mijn vrouw heeft nu ook weer spotify betaald en al met al betaal ik nu 28 euro eigenlijk voor muziek en voorheen 15... dat vind ik wel minder.

Hoop dat google snel laat weten wat het nu gaat worden uiteindelijk, ik heb namelijk alweer gekeken naar spotify family, maar omdat mijn vrouw net betaald had voor deze maand heb ik het maar even zo gelaten. Maar helemaal bevalt het niet, ik merk ook dat er vooral Nederlandstalige muziek echt mist in google music, maar qua house en rap en recente muziek is het wel heel goed (beter dan spotify). Eigenlijk jammer dat ik nu weer op 2 benen hink, ik had het liefst dat ik voor een paar euro youtube reclame vrij los kon kopen, dan wist ik het wel.

De app van google music vind ik wel veel mooier dan van spotify, dat is dan een dikke plus. Eigenlijk zouden spotify en google alle goede punten samen moeten voegen om een killerapp te krijgen.

• FrankHe
Hobbykok schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:56:
[...]
Eigenlijk jammer dat ik nu weer op 2 benen hink, ik had het liefst dat ik voor een paar euro youtube reclame vrij los kon kopen, dan wist ik het wel.
Hier een soortgelijk gevoel. Ik wil heel graag geld betalen om Youtube reclamevrij te kunnen bekijken en zit eigenlijk niet zo te wachten op al die andere dingen.

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-01 11:13

XanderDrake

Genetics is the key

Jeltel schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:40:
Moet na een maandje ofzo toch zeggen dat er echt wel wat nadelen zijn aan Youtube Music.
* Er mist muziek die wel op Play Music staat, grijp veel vaker mis
* Gapless play lijkt niet te bestaan. Alsof Youtube het volgende nummer niet cached. Dus eerst stopt je huidige, de audio playback wordt stopgezet (je hoort een kleine pop). Volgende nummer wordt gedownload en playback wordt weer gestart (weer hoor je een kleine plop). Irritant, zeker bij albums waarbij nummers in elkaar overlopen
* Bij gebruik van Chromecast wordt de verbinding met de chromecast regelmatig verbroken. Niet vreemd, dat gebeurde bij play music ook. Maar bij het opnieuw verbinden weet youtube music niet waar je op de chromecast bent gebleven. Je kunt dus alleen opnieuw beginnen (of zelf de playlist starten waar je was gebleven). Bij play music wordt dat ergens bijgehouden en krijg je gewoon verbinding met de playlist op je chromecast
* Het zoeken is toch lastiger door al die youtube filmpjes ertussen. Als je een album niet kunt vinden (zie eerste punt) zie je wel versies die op de film youtube staan. Maar daarvan kun je niet goed zien of het de juiste versie is die je zoekt. En de kwaliteit is dan vaak een stuk minder.

Erg jammer, want de app an sich is zeker beter. Maar voorlopig ga ik toch weer vaker Play Music gebruiken, zolang Youtube Music bovenstaande issues niet oplost.
Hmmm dit klinkt niet echt lekker. Ik zit nu op een goedkoop Google Play Music abbo en hoopte dat ik door werd gesluisd naar Youtube Premium. Maar nee, het wordt volgens mij youtube music, als over een tijdje de Play Music app wordt uitgefaseerd. En dan krijg ik waarschijnlijk dezelfde problemen als jij, waar ik niet naar uit kijk....
Jammer dat mijn geduld met Play Music niet wordt beloond. Als het zo blijft en ik over moet op Youtube Music die niet veel meer biedt dan stap ik over op SoundCloud.

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Hobbykok
Ik zie echt grote verbeteringen ontstaan (zonder aankondigingen) op music.youtube.com en ben er nu steeds vrolijker van aan het worden. Maar wat ik nu mis om helemaal bij google.music.com weg te gaan is een overzicht van de nieuwe albums. Ik krijg wel een rijtje te zien, maar lang niet zoveel als op google.music.

Zie ik iets over het hoofd? Ik kan natuurlijk ook beiden gebruiken, maar op youtube.music zijn de playlists waar ik groot liefhebber van ben wel een stuk beter.

Iemand een tip voor de nieuwe albums elke week? Ik gebruik nu als alternatief www.musicmeter.nl en ga dan zelf op titels zoeken, maar ik vind dat wat omslachtig. In google.music kan ik binnen de site blijven namelijk.

• sadadas
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21-12-2018
je kunt deze app ook gebruiken om te downloaden in plaats van YouTube Premium https://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-YouTube-Download.htm

• marzou
  • Laatst online: 06-01 23:12
Wat ik hier terug lees in dit forum, het is dus nog steeds niet helder of je nou een abbo kan afsluiten met familie leden/ vrienden die niet bij mij op hetzelfde adres wonen?

• koppie
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19-01 12:14
sadadas schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:02:
je kunt deze app ook gebruiken om te downloaden in plaats van YouTube Premium https://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-YouTube-Download.htm
mag dit?

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• FrankHe
Naar mijn gevoel gaat Alphabet / Google / YouTube achter zulke sites aan. Afhankelijk van waar de domeinnaamregistratie en hosting staan is het een kwestie van tijd tot de site uit de lucht wordt gehaald.

• Wolfboy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik zie eigenlijk niet in waarom het niet zou mogen. Je browser download de video ook tijdens het afspelen dus waarom zou je die data niet naar een bestand mogen wegschrijven?

De bovengenoemde site lijkt down te zijn maar er zijn ladingen alternatieven. Een app als jdownloader bijvoorbeeld werkt met een enorme lading video sites simpelweg omdat een videospeler meestal gewoon een stukje html5 code is voor een standaard video bestand.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• FrankHe
Wolfboy schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:47:
[...]
Ik zie eigenlijk niet in waarom het niet zou mogen. Je browser download de video ook tijdens het afspelen dus waarom zou je die data niet naar een bestand mogen wegschrijven?

De bovengenoemde site lijkt down te zijn maar er zijn ladingen alternatieven. Een app als jdownloader bijvoorbeeld werkt met een enorme lading video sites simpelweg omdat een videospeler meestal gewoon een stukje html5 code is voor een standaard video bestand.
Technisch kan het inderdaad maar strikt juridisch gezien, als ik het goed heb begrepen, mag je het niet opslaan zonder toestemming van de de partij die de informatie openbaarmaakt en dat is YouTube. Cache wordt niet gezien als permanente opslag en mag dan weer wel. Daar zit dus nog een stuk grijs gebied. Iets opnieuw openbaarmaken mag in beginsel niet, daar is ook weer toestemming voor nodig. Maar embedden mag daarentegen weer wel. Al biedt YouTube de mogelijkheid het embedden van een video niet toe te staan. Dan werkt een gewone embed niet meer maar daar kun je natuurlijk technisch altijd wel weer omheen werken.

YouTube wil graag zelf zoveel mogelijk de controle blijven houden en geniet grotendeels wettelijke bescherming.

Vrije nieuwsgaring en het gebruik van fragmenten wanneer deze nieuwswaarde hebben kent dan weer bepaalde uitzondering.

Maar je kunt er van uitgaan dat ze bij YouTube proberen hun rechten goed te beschermen.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True