Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Goede Smartphone die het zelfde werkt als Samsung Galaxy S6

Wat is je budget?
€300 á €450,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp, Video's met decent kwaliteit maken bij concerten en festivals, Facebook, Instagram, Soms RS07 Mobile en als RS3 op mobile komt die ook (kan 07 op mijn S6 spelen), Reddit, Strava om mijn hardloopsessies te meten, Spotify, Twitch,YT,zaklamp en moet simlock vrij zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung Galaxy S7. Alleen hoor ik daar gemengde meningen over. Voor de rest niet echt daarom start ik dit topic om meningen te horen. Hoor ook goede dingen over sony maar ik weet niet echt wat ik daar van moet vinden

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat raden jullie aan en waarom jij het MIJ of je kamaraad aan beveelt.

Hoop van jullie te horen.

M.v.g. AlwaysNick

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
Rek je budget 5 euro op en je hebt een s8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:58:
Rek je budget 5 euro op en je hebt een s8...
Nou om die 5 euro doe ik niet moeilijk :)

Maar waarom zou ik die 5 euro erbij doen? Mag ik om je mening vragen?

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
AlwaysNick schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:02:
[...]

Nou om die 5 euro doe ik niet moeilijk :)

Maar waarom zou ik die 5 euro erbij doen? Mag ik om je mening vragen?
Het is een goede, snelle en complete telefoon. In die range 1 van de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Je hebt nu een S6, dan is de S7 de betere opvolger als high end, de S8 is daarop weer beter, en nu de S9 de beste. De S9 is buiten je budget, maar de S8 is dan de beste binnen je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Of op de pocophone F1 wachten de ultieme flagship killer voor 400 euro en geen samsung problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ludwig005 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:03:
Of op de pocophone F1 wachten de ultieme flagship killer voor 400 euro en geen samsung problemen.
Welke Samsungproblemen heeft de S8 dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Hann1BaL schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:05:
[...]

Welke Samsungproblemen heeft de S8 dan precies?
Als het toestel stuk is gaat die naar dynafix een zeer rampzalig bedrijf. De touchwiz erop is niet prettig te noemen. het edge scherm is mooi maar ook een twijfelpunt. samsung is prenium en dus duur. De poco heeft een SD845 en de samsung een enyxos 8995 = SD835

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ludwig005 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

Als het toestel stuk is gaat die naar dynafix een zeer rampzalig bedrijf. De touchwiz erop is niet prettig te noemen. het edge scherm is mooi maar ook een twijfelpunt. samsung is prenium en dus duur. De poco heeft een SD845 en de samsung een enyxos 8995 = SD835
Welke telefoons hebben een goede trackrecord voor reparaties?
Touchwiz vond ik in de tijd van de S2 echt een drama, maar sinds de S6 eigenlijk best prima en erg minimaal. Dat blijft een genoemd iets, maar mag zeker niet op de noemer problemen vallen. Dat is een voorkeur. Als de TS tevreden is met de S6 dan is dat dus zeker geen struikelblok.

Samsung is zeker niet per se goedkoop, maar levert dan ook wel zeer goede camera's en een goed product.
De snelheid van de SOC is niet per se relevant, dat hangt van je gebruik af. De S8 is echt nog snel zat voor het doen wat de TS wil.

Ik heb geen Samsung meer, want een keer overgestapt naar "The dark side" (iPhone,) en ik zeg niet dat de TS een Samsung moet nemen, maar ik vind jouw onderbouwing nogal mager te noemen voor de keuze.

De onbekendere merken, zoals poco, hoe zit dat met garantiereparaties in Nederland? Dynafix is zeker geen aanrader, maar andere telefoons en reparatiediensten zijn niet altijd beter. Sowieso vindt ik dat vaak ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

dynafix + samsung zijn 1 bende ze laten de garantie voor het minste vervallen. Een goede service heb je bij nokia bijvoorbeeld. Het zal wel per continent verschillen maar als je de poco f1 koopt in een westerse winkel zal de winkel ook voor garantie moeten zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Voor Samsung ervaringen met support is wel een apart topic hier op het forum, advies daar is naar een officieel Samsung Service Punt te gaan waar ze het vaak ter plekke repareren. Ik zie er weinig klachten over de support.
[Samsung] RMA & Support

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Een reden om niet voor de S7 te kiezen is simpelweg de leeftijd van het model... het is al 2,5 jaar op de markt en je hoeft er qua updates e.d. niet veel meer van te verwachten. Dan zit je zoals genoemd met een klein beetje meer geld bij de S8 alweer een stuk beter en dan heb je een telefoon met high-end specs en een camera met een zeer goede reputatie.

Wat betreft de verhalen rondom garantie en reparaties... niets van aantrekken, dat is overal 1 pot nat, goed en kwaadschiks. Of je nu een Samsung, een Apple of wat voor een merk dan ook koopt. Ik heb veel goede en slechte ervaringen met reparaties van Samsung toestellen, hetzelfde met Apple... Wij laten hier jaarlijks een kleine honderd toestellen repareren van diverse merken (maar voornamelijk Samsung en Apple) hoge reparatiekosten om vreemde redenen bij beide meegemaakt... maar ook andersom dat zaken onverwacht onder garantie werden gerepareerd of dat kosten veel lager uitvielen dan verwacht.

Kort gezegd: het is net een loterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:58:
Een reden om niet voor de S7 te kiezen is simpelweg de leeftijd van het model... het is al 2,5 jaar op de markt en je hoeft er qua updates e.d. niet veel meer van te verwachten. Dan zit je zoals genoemd met een klein beetje meer geld bij de S8 alweer een stuk beter en dan heb je een telefoon met high-end specs en een camera met een zeer goede reputatie.

Wat betreft de verhalen rondom garantie en reparaties... niets van aantrekken, dat is overal 1 pot nat, goed en kwaadschiks. Of je nu een Samsung, een Apple of wat voor een merk dan ook koopt. Ik heb veel goede en slechte ervaringen met reparaties van Samsung toestellen, hetzelfde met Apple... Wij laten hier jaarlijks een kleine honderd toestellen repareren van diverse merken (maar voornamelijk Samsung en Apple) hoge reparatiekosten om vreemde redenen bij beide meegemaakt... maar ook andersom dat zaken onverwacht onder garantie werden gerepareerd of dat kosten veel lager uitvielen dan verwacht.

Kort gezegd: het is net een loterij :)
Kijk een antwoord waar ik wat aan heb. Die onzin over garantie en reparaties ken ik wel. Its like the console war. Maar de S8 kan ik daar een volledige flip cover omheen doen? Zodat hij mijn hele telefoon beschermd? Zit namelijk in de bouw/verbouwingen. En heb altijd flipcovers gehad en nooit problemen gehad er mee. B.v.d. voor uw antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Hann1BaL schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:18:
[...]

Welke telefoons hebben een goede trackrecord voor reparaties?
Touchwiz vond ik in de tijd van de S2 echt een drama, maar sinds de S6 eigenlijk best prima en erg minimaal. Dat blijft een genoemd iets, maar mag zeker niet op de noemer problemen vallen. Dat is een voorkeur. Als de TS tevreden is met de S6 dan is dat dus zeker geen struikelblok.

Samsung is zeker niet per se goedkoop, maar levert dan ook wel zeer goede camera's en een goed product.
De snelheid van de SOC is niet per se relevant, dat hangt van je gebruik af. De S8 is echt nog snel zat voor het doen wat de TS wil.

Ik heb geen Samsung meer, want een keer overgestapt naar "The dark side" (iPhone,) en ik zeg niet dat de TS een Samsung moet nemen, maar ik vind jouw onderbouwing nogal mager te noemen voor de keuze.

De onbekendere merken, zoals poco, hoe zit dat met garantiereparaties in Nederland? Dynafix is zeker geen aanrader, maar andere telefoons en reparatiediensten zijn niet altijd beter. Sowieso vindt ik dat vaak ondermaats.
Darth Vader is that you? :P JK. Dankje voor je advies iets waar ik echt wat aan heb. Ik ken al die onbekende merken niet en wil me daar ook dusdanig niet in verdiepen als het meer als 150€ kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
AlwaysNick schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:51:
[...]

Kijk een antwoord waar ik wat aan heb. Die onzin over garantie en reparaties ken ik wel. Its like the console war. Maar de S8 kan ik daar een volledige flip cover omheen doen? Zodat hij mijn hele telefoon beschermd? Zit namelijk in de bouw/verbouwingen. En heb altijd flipcovers gehad en nooit problemen gehad er mee. B.v.d. voor uw antwoord
Ja hoor, genoeg flip of wallet covers voor te krijgen. Ik raad je er dan wel eentje aan waar de houder van de telefoon van zacht kunststof is, die bescherm een stuk beter dan met die harde randen.

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
h oke en dan had ik nog 1 vraagje. Ik heb mijn afstandbediening van mijn tv kapot en gebruik nu mijn s6 als /safstands bediening. Kan ik dat ook doen met de s7/s8?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
AlwaysNick schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:42:
h oke en dan had ik nog 1 vraagje. Ik heb mijn afstandbediening van mijn tv kapot en gebruik nu mijn s6 als /safstands bediening. Kan ik dat ook doen met de s7/s8?
Helaas. Vanaf de s6 plus is Samsung gestopt met infrarood in hun toestellen te stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 13:08
AlwaysNick schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:42:
Dan moet je even bij Xiaomi kijken. De Mi 8 SE heeft bijvoorbeeld een IR blaster (en is ook een hele goede telefoon)

[ Voor 4% gewijzigd door MarnickS op 13-09-2018 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 14:22
Samsung S8 is een verademing tegenover de oudere s6 en s7.
Touchwizz was inderdaad waardeloos, echter is het nieuwe Samsung experience echt een absolute verbetering!
Samsung s8 is een lekker snel toestel, goed scherm en een degelijke accuduur en goede software ook na 1 jaar gebruik niets op aan te merken.

Poco Phone is en blijft een Xiaomi, geen notificatie iconen in de statusbar, android auto werkt niet goed. En momenteel melden sommige gebruikers wederom problemen met het display.

Als je nu een Samsung na tevredenheid gebruikt dan zou ik achter elkaar voor de S8 gaan.
De kwaliteit die je bij Samsung krijgt kan niet op tegen het budget gevoel dat je bij Xiaomi voelt.

Garantie is overal wat, bekijk de Xiaomi forums maar inmiddels al zeker duizenden mensen die zitten met een gebrickt en onbruikbaar toestel door gebrekkige communicatie van Xiaomi.

[ Voor 17% gewijzigd door Bassbounce op 13-09-2018 22:12 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Zwarte S8 bij Coolblue nu voor € 435,- (na € 60,- cashback). Mooie foon voor dat geld denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Bassbounce schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:06:
Samsung S8 is een verademing tegenover de oudere s6 en s7.
Touchwizz was inderdaad waardeloos, echter is het nieuwe Samsung experience echt een absolute verbetering!
Samsung s8 is een lekker snel toestel, goed scherm en een degelijke accuduur en goede software ook na 1 jaar gebruik niets op aan te merken.

Poco Phone is en blijft een Xiaomi, geen notificatie iconen in de statusbar, android auto werkt niet goed. En momenteel melden sommige gebruikers wederom problemen met het display.

Als je nu een Samsung na tevredenheid gebruikt dan zou ik achter elkaar voor de S8 gaan.
De kwaliteit die je bij Samsung krijgt kan niet op tegen het budget gevoel dat je bij Xiaomi voelt.

Garantie is overal wat, bekijk de Xiaomi forums maar inmiddels al zeker duizenden mensen die zitten met een gebrickt en onbruikbaar toestel door gebrekkige communicatie van Xiaomi.
"budget gevoel xiaomi" schiet niet op samsung haalt niet de beloofde aantallen updates voor smartphones. J5 2016 2 jaar beloofd niet gehaald. een service om van te huilen bij smasung https://nl.trustpilot.com/review/web.dynafix.com
https://nl.trustpilot.com/review/www.samsung.com/nl
ook door gebrekkige communicatie gekken zijn. de impact is gelukkig minder groot als je een xiaomi pakt.
pocophone krijgt even lang of zelfs langer updates . ook geen schijn "samsung " naampje

[ Voor 4% gewijzigd door Ludwig005 op 14-09-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Hmm. Ik twijfel momenteel tussen de Samsung s8 (incl. 2 jarig abo ca. €25 p/mnd) of een losse Pocophone (ca. € 300) met een simonly van Simpel ad. € 10).

Heb momenteel een s6 en ik vind de samsung-schil geen probleem.

Gevoelsmatig neig ik naar de poco aangezien dit een nieuwer model is (ondersteuning android), langere batterijduur en sneller. Alleen over de camerakwaliteit van de poco lees ik zeer afwisselende berichten. Aangezien ik wel gewend ben aan de kwaliteit van de camera van de s6 en ik hier niet graag op achteruit wil gaan ben ik benieuwd of iemand deze vergelijking al zelf heeft kunnen maken.

Aan de grootte van de poco verwacht ik te kunnen wennen.

Als iemand nog anders doorslaggevende redenen heeft om voor één van deze toestellen te gaan, hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Voor de Pocophone zou je nog even in de winkel de Xiaomi schil kunnen bekijken, en jezelf de vraag stellen of je zonder NFC kan. Zijn beide geen probleem kun je die nemen (nadat iemand de fotovraag beantwoord heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Nokia is leuk, alleen de camera is om te huilen.

Verder vind ik persoonlijk de A6 leuker dan de S8, alleen heeft de S8 meer geheugen én is 'ie beter waterdicht. Voor mij dé reden om toch een S8 te kopen ipv een A6 of een Nokia. Yet, ik heb de A6 voor mijn werk en ben daar echt heel tevreden over. (Kost ook een habbekrats en is stiekem heel veel telefoon voor je geld.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1