Offerte na-isoleren woning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Hallo Tweakers!

Het huis waar ik woon is uit 1952 en nog niet geïsoleerd.
Het is een tussenwoning met begane grond, eerste verdieping en een zolder.
Dat het niet goed geïsoleerd is, was vorige winter goed te merken op de bovenverdieping, comfortabel warm werd het er niet.
Na de voetventielen van de radiators wat af te stellen werd het al beter, maar nog niet zoals ik graag zou willen.
Verder wil ik mijn huis ook stukje bij beetje voorbereiden om op lage temperatuur te verwarmen.

Dit heeft mij doen besluiten een offerte op te vragen voor het na-isoleren van de spouwmuur en het dak.
Ik heb een lokaal bedrijfje uitgenodigd om een kijkje te komen nemen en een offerte op te maken.
Zelf ben ik niet thuis in deze tak en ik ken ook geen mensen in mijn omgeving die dit al gedaan heb.
Over de prijzen heb ik dus ook weinig gevoel, behalve wat Google mij verteld.

Reden dat ik geen meerdere offertes heb, is dat het mij elke keer snipperuren kost.
Graag jullie feedback op de offerte. Bedankt.

Spouwmuurisolatie
Totaal bedrag inclusief BTW is €1257.63
Het te isoleren oppervlakte bedraagt 49m2, spouwbreedte 50mm
Dit komt uit op €25.66 per vierkante meter.
Wanneer ik op deze website kijk, dan lijkt dit een redelijke prijs te zijn.

Opbouw prijs:
NEOpixles Premium HR 49x €18,- = €882,-
Bijdrage SKG-IKOB 49x €0.30 = €14.70
Spouwafsluiting (borstels) 17x €10,- = €170,-
BTW 21% van €846.20 = €177.70
BTW 6% van €220.50 = €13.23

Na-isoleren dak
Totaalbedrag inclusief BTW is €2190.93
Het te isoleren oppervlakte bedraagt 37m2.
Dit komt uit op €59.22 per vierkante meter.
Wanneer ik op [url=hhttps://www.dakisolatie-advies.nl/dakisolatie-prijzen]deze website[/url] kijk, dan lijkt dit een te hoge prijs te zijn.
Echter is de zolder dan wel gereed om afgewerkt te worden.

Opbouw prijs:
Knauf Timber Frame 180mm RC 5.25 37x €30 = €1110,-
Bijdrage SKG-IKOB 37x €0.30 = €11.10
Aanbrengen rachels + klein materiaal + damdichte folie + tape €850,-
BTW 21% van €677.10 = €142.19
BTW 6% van 1294,- = €77.64

Aan het BTW bedrag dat onder de 6% valt, zie ik dat het voornamelijk de arbeid is wat de kosten opstuwt.
Wat vermoedelijk terug te herleiden is naar het aanbrengen van de rachels.

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Frosty15 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:11:
Reden dat ik geen meerdere offertes heb, is dat het mij elke keer snipperuren kost.
Graag jullie feedback op de offerte. Bedankt.
Ik zeg doen!

Verdere reactie gaat ten koste van mijn vrije tijd dus hier moet je het mee doen. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 19:33
Wat verwacht je precies van ons? Wij verwachten meer onderzoek van jou kant.
Misschien is er hier iemand die zijn ervaring wil delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:21
Zonder verdere info:

Das niet duur als je het laat doen. Na aftrek van de materiaalkosten blijven er maximaal zo'n 2 daglonen over voor het aanbrengen van de dakisolatie. De enige mogelijkheid om echt goedkoper uit te zijn, is als je zelf aan de slag gaat.

Verder kan ik alleen maar zeggen: DOEN. Als je eenmaal het verschil hebt gemerkt tussen wel of geen isolatie dan wil je nooit meer in een huis wonen wat slecht geïsoleerd is.

Denk je ook aan vloerisolatie en eventueel HR++ of triple-glas zodra het budget dat toe laat en voor zover het nog niet aanwezig is?

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Wat is nu de vraag? Of je moet isoleren? Ik zou het doen. Of je het moet laten doen door een aannemer? Als je er zelf geen handigheid in hebt, zou ik het uitbesteden.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:19

Theo

moederbord

Voor spouwisolatie daar valt nog wel iets aan de prijs te doen. Je hebt van die websites waar je aangeeft dat je spouwisolatie wil waarop je een aantal offertes ontvangt. Kost je een paar minuten maar levert je wel een paar offertes of. Vervolgens ga je hiermee naar je huidige installateur en zeg je dat je de spouw ook voor bedrag X kan laten doen en vraag je hem of hij met deze prijs mee wil gaan.
Ik ben 3 jaar geleden hierdoor van 2800 naar 1800 euro gegaan voor 130 vierkante meter aan isolatie.

In je offerte mis ik nog wel ventilatiegaten voor de spouw; deze zijn nodig om je kruipkelder te kunnen ventileren. Je hebt er waarschijnlijk 2 of 4 nodig á 30 euro per stuk.

Zorg dat je het nog vóór de winter laat doen, dan heb je er nog het meest profijt van.

[ Voor 14% gewijzigd door Theo op 29-08-2018 09:11 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ivow85 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:19:
Zonder verdere info:

Das niet duur als je het laat doen. Na aftrek van de materiaalkosten blijven er maximaal zo'n 2 daglonen over voor het aanbrengen van de dakisolatie. De enige mogelijkheid om echt goedkoper uit te zijn, is als je zelf aan de slag gaat.

Verder kan ik alleen maar zeggen: DOEN. Als je eenmaal het verschil hebt gemerkt tussen wel of geen isolatie dan wil je nooit meer in een huis wonen wat slecht geïsoleerd is.

Denk je ook aan vloerisolatie en eventueel HR++ of triple-glas zodra het budget dat toe laat en voor zover het nog niet aanwezig is?
Na aftrek van materiaalkosten blijft er maximaal 2 daglonen over? Eerder drie of vier. Voor € 40 - € 45 ex BTW heb je een prima bouwvakker in huis, en omdat isolatiewerkzaamheden onder 6% btw tarief vallen kan je met € 1.294 iemand bijna vier dagen aan het werk houden.

@Frosty15 Je zou natuurlijk ook gewoon een uurtarief kunnen afspreken voor isolatiewerkzaamheden, dan kan je gelijk al je wensen aangeven en heb je een zolder die gelijk ook af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.
Ivow85 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:19:

De vloer is al geïsoleerd, en binnenkort word het laatste enkel glas vervangen en zijn alle ruiten op zijn minst dubbel glas.
Widow schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:41:
Wat is nu de vraag? Of je moet isoleren? Ik zou het doen. Of je het moet laten doen door een aannemer? Als je er zelf geen handigheid in hebt, zou ik het uitbesteden.
Excuses, ik merk dat ik niet geheel duidelijk ben geweest in mijn vraagstelling.
Concreet: Krijg ik waar voor mijn geld?
Dat ze er wat winst erop maken is niet erg, maar het moet natuurlijk niet te gek worden.
Theo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:00:
Voor spouwisolatie daar valt nog wel iets aan de prijs te doen. Je hebt van die websites waar je aangeeft dat je spouwisolatie wil waarop je een aantal offertes ontvangt. Kost je een paar minuten maar levert je wel een paar offertes of. Vervolgens ga je hiermee naar je huidige installateur en zeg je dat je de spouw ook voor bedrag X kan laten doen en vraag je hem of hij met deze prijs mee wil gaan.
Ik ben 3 jaar geleden hierdoor van 2800 naar 1800 euro gegaan voor 130 vierkante meter aan isolatie.
Zojuist eens wat offertes via een website aangevraagd, we wachten af.
In je offerte mis ik nog wel ventilatiegaten voor de spouw; deze zijn nodig om je kruipkelder te kunnen ventileren. Je hebt er waarschijnlijk 2 of 4 nodig á 30 euro per stuk.

Zorg dat je het nog vóór de winter laat doen, dan heb je er nog het meest profijt van.
Onder het huis zit geen (begaanbare) kruipruimte.
Tehh schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:06:
[...]

Na aftrek van materiaalkosten blijft er maximaal 2 daglonen over? Eerder drie of vier. Voor € 40 - € 45 ex BTW heb je een prima bouwvakker in huis, en omdat isolatiewerkzaamheden onder 6% btw tarief vallen kan je met € 1.294 iemand bijna vier dagen aan het werk houden.

@Frosty15 Je zou natuurlijk ook gewoon een uurtarief kunnen afspreken voor isolatiewerkzaamheden, dan kan je gelijk al je wensen aangeven en heb je een zolder die gelijk ook af is.
Dat bedrag is inderdaad 3 a 4 mandagen, ik denk dat ik hier nog maar eens een vraag over ga uitzetten naar de isolateur.
Pagina: 1