Laptop keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04
Ik zit op moment druk naar laptops te kijken, ik zoek iets van rond de 4 mile en natuurlijk zo snel mogelijk :)

Dell is erg lekker maar hoeft niet persé, daar is mijn budget mischien wat laag voor.

Iemand hints? >:)

Ik had deze gezien:

http://www.completer.nl/winkelkar/laptop1_pix.html

1Ghz - 64mb video - 256mbram - 20 gig

etc :) En onsite garantie!

Roeptu maar!

Verwijderd

Het is wel leuk en aardig voor dat geld, maar vraag je eens een paar dingen af:
-ben je bekend met de kwaliteit van het product?
-is de service wel zo goed? Dat ze 1 jaar onsite bieden zegt nog niet genoeg naar mijn idee
-zit er de software bij die andere leveranciers ook bieden?

Momenteel zijn laptops niet duur. Vraag me niet waarom, maar de fabrikanten krijgen die dingen aan de straatstenen niet kwijt.

Ikzelf zou voor een KLEIN beetje meer toch gaan voor een Acer, Dell of Toshiba. De kwaliteit hiervan is gewoon uitstekend. Een bekend probleem van de "witmerken" is dat de behuizingen wat brak zijn, en het geluidsniveau niet echt acceptabel te noemen is (zoals de Mynote van Mycom en de goedkope lijn van Fuijitsu-Siemens.... over Packard Bell zal ik maar niet beginnen).

kijk ook even op de sites van acer, dell en toshiba (Sony Vaio's zijn ook goed, maar best prijzig)

• jep
Software wil ik er juist niet bij, moet ik alleen maar betalen en er komt toch geen windows op :) Liever kaal dus.

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb sinds kort een TOPLINE notebook
(topline amicus 3600 Intel cel733MHz 15Gb HD 13" TFT )
En ik ben er super tevreden mee :)

Afbeeldingslocatie: http://www.topline.nl/gfx/notebooks/3600.gif

Kijk maar eens op www.topline.nl

• jep
Hmm.. allemaal voorzien van legale windows versies.. ik wil geen windows versie(s) :(

Hier betaal ik me natuurlijk wel de pleuris aan :?

• jep
Op woensdag 18 juli 2001 23:50 schreef Lars The 18Th het volgende:
Ik heb sinds kort een TOPLINE notebook
(topline amicus 3600 Intel cel733MHz 15Gb HD 13" TFT )
En ik ben er super tevreden mee :)

[afbeelding]

Kijk maar eens op www.topline.nl
Oe, voor mijn budget heb ik dan een 866 p3 met 128 meg :9~

/edit 1Ghz zelfs!!

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Helaas is het bij topline niet mogelijk om het OS wegte laten :(

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 11:51
Als je de laptop intensief gaat gebruiken, overal mee naar toe in je rugzak of zo... zou ik idd eerst naar de constuctie dan naar de specs kijken. Ben zelf in het bezit van een Toshiba, collega's van me hebben IBM thinkpad, Fuijitsu-Siemens. De laatst genoemde vindt ik qua uiterlijk wel erg mooi(heel dun), maar deze is absoluut niet zo stevig. Hou met dit soort dingen wel rekening met je keuze...

• jep
Het wordt wel een sleurdoos.. dus ik denk dat ik daar idd goed naar moet kijken.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

die laptop die jij hebt uitgekozen kan een echte Celly of P3 in. dat betekent dat de laptop warmer wordt en minder lang met de batterij mee kan doen. als ik jou was zal ik ff bij http://www.dell.nl kijken. ik heb daar een Celly700 gekocht nog geen maand geleden en ben er zeer tevree over.

mijn laptop = Inspioron 4000

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Lees, voordat je een Topline aanschaft, eerst deze thread eens. Ik krijg een beetje de indruk dat Topline voor intensief 'mobiel' gebruik niet zo heel geschikt is. (Aan de andere kant: ik had zelf ooit een 'Quad' 486 33MHz notebook; ook een B-merk en een beetje een rammelbakje, maar nooit problemen mee gehad. Het hangt er ook vanaf hoe ruw je er mee omgaat.)

• jep
Ik zie deze wel zitten voor 4115 (Dell latitude :9~ )

Standard Features: Intel® Mobile Celeron® processor 600 MHz - 128 kB internal on-die L2 cache memory
Intel® 440BX AGP chipset
12,1" TFT SVGA kleurenscherm (800*600)
ATI Mobility M1 video controller chipset with 2x AGP data bus with 8MB video memory
Multi bay for internal 24x CD Rom, 1,44MB floppy drive, 2nd Hard Drive, 6x DVD or CD-RW
1,44MB Floppy Drive
24x CD-ROM
Integrated soundblaster pro compatible soundcard
Integrated speakers and microphone
Integrated IrDa 1.1 port
DUAL POINTING : Synaptics Touchpad & Track Stick
70 Watt Express Charge AC Adapter

Geheugen: 256 MB SDRAM (2x128) (+ NLG FL 337.00)

Harde Schijf: 10 GB UltraDMA/33 Hard Disk (+ NLG FL 106.00)

Media Bay Optical Storage Options: 24x CD-ROM

Communicatie PCMCIA kaarten: Not Included

Modem: Not Included

Latitude CP Port replicator: Not Included

Latitude CP Docking: Not Included

Wireless: Not Included

Keyboard: QWERTY/US

Monitor: Not Included

Operating System: MS Windows 2000 (UK)

OS Documentation & Recovery CD: Excl. Documentation & Recovery CD

Service: 1 year European Collect and Return

Asset Tagging (standaard DellPlus): Order Label (System type, Barcode, Dell order No, Customer PO, Shipping Date)

Packaged Installation Services: Not Included

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Heb je die niet met groter scherm ?? Groter dan 12,1" is wel aan te raden hoor. En over de brakheid van Fujitsu kan ik wel meepraten, vriend van mij heeft zo'n ding en hij ziet er nou niet stevig uit.

Maar even nog een klein vraagje, maakt het veel uit bij een laptop of je een P3 koopt of een Celeron ?? (Heb de search wel gebruikt, maar zijn er bijvoorbeeld ook benchmarks van ??)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb een Celly 700 in mij Dell zitten en 128Mb en ik kan er perfect alles mee doen. hij staat nu aangesloten op tv en dan kijken we Divxjes en DVDtjes :) .

wat we ook veel op doen is internettuh en verder doen we niet veel meer erop tot nu toe.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 00:42 schreef ReseTTim het volgende:
die laptop die jij hebt uitgekozen kan een echte Celly of P3 in. dat betekent dat de laptop warmer wordt en minder lang met de batterij mee kan doen. als ik jou was zal ik ff bij http://www.dell.nl kijken. ik heb daar een Celly700 gekocht nog geen maand geleden en ben er zeer tevree over.

mijn laptop = Inspioron 4000
Heej Kewl ikke ook :)

Ook DVD kijken ed. en op het moment veel office, internet en webdesign enzo, komende jaar gaat ie nog wel wat intensiever gebruikt worden (school) maar ben er nog steeds erg tevreden over :9

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Waarom zo'n snelle laptob?

ik heb een heel klein notebookje (Omnibook 800) met een P133 proc erin

natuurlijk weinig performance, maar daar heb ik dit bakje voor

ik heb eerst een grotere laptop gehad, maar dit is toch echt veeeeeeel relaxeder

It seemed like a good idea at the time

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dell Latitude, Compaq Armada, die nieuwe van HP (ff de naam kwijt), en de Toshiba Sattelite Pro-serie, dat zijn toch wel de besten op dit moment, en dit zijn allemaal stevige bakjes, daar zal niet snel iets van afbreken.

Hier heb ik persoonlijk goede ervaringen mee, met dit model:
Satellite Pro 4600

Intel Celeron 700 MHz, 128 MB geheugen, 10 GB hdd, 8x DVD-ROM, 14.1" TFT kleurenscherm, 16 MB RAM Trident XP met 4x AGP, Li-ion batterij, 56k6 modem, 2x type II of 1x type III, 10/100 LAN, 2xUSB, serieel, parallel, VGA, PS/2, audio in/uit, infrarood, Windows NT4.0+2000 UK, 1 jaar internationale garantie
Prijs: 4139 gulden.

Bron: http://www.shop.jmw.nl/Notebooks.html

Virussen? Scan ze hier!

• jep
Zou het mogelijk zijn bij die laptop's het besturings systeem achterwegen te laten? Staat iig niets over vermeld ;(

Scheelt denk ik ook een hoop..

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 19 juli 2001 19:09 schreef j3p het volgende:
Zou het mogelijk zijn bij die laptop's het besturings systeem achterwegen te laten? Staat iig niets over vermeld ;(
Bij Toshiba en Compaq iig niet, daar staat het van fabriekswege op, doet de dealer niks meer aan...

Edit: bij Dell kan het dus ook niet, zie ik net. Bij sommige modellen kan je wel een downgrade doen van Win2K (default) naar Win98, scheelt weer 55 gulden, of naar NT4, dan scheelt het 88 gulden.
Scheelt denk ik ook een hoop..
Mwah, 150 piek als je véél geluk hebt, niet echt boeiend op de totaalprijs van zo'n laptop.

Virussen? Scan ze hier!

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 18:17 schreef Strumxector het volgende:
ik heb een heel klein notebookje (Omnibook 800) met een P133 proc erin
Had ik ook, een TI met een een P120, maar het nadeel is dat daar maximaal 16 MB RAM in ging en dat schiet gewoon niet op. En dan is het dus alles of niets :P

• jep
Op donderdag 19 juli 2001 19:11 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Bij Toshiba en Compaq iig niet, daar staat het van fabriekswege op, doet de dealer niks meer aan...

Edit: bij Dell kan het dus ook niet, zie ik net.
[..]

Mwah, 150-200 piek, niet echt boeiend op de totaalprijs van zo'n laptop.
Ik vind 200 gulden veel voor iets dat ik er meteen afhaal, kan ik weer een extra accu voor kopen, of een tas :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 19 juli 2001 19:15 schreef j3p het volgende:

[..]

Ik vind 200 gulden veel voor iets dat ik er meteen afhaal, kan ik weer een extra accu voor kopen, of een tas :)
Zie mijn reactie hierboven (net ge-editted), je mag blij zijn als het 100-150 gulden minder kost dan, voor Windows 2000. Voor andere (9x/NT) versies mag je met een paar tientjes al blij zijn...

Virussen? Scan ze hier!

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 19:16 schreef wildhagen het volgende:
Zie mijn reactie hierboven (net ge-editted), je mag blij zijn als het 100-150 gulden minder kost dan, voor Windows 2000. Voor andere (9x/NT) versies mag je met een paar tientjes al blij zijn...
Hmm, het verschil tussen een Dell Latitude met WinME en Win2K (PRO uiteraard) is anders 295,- bij www.dell.com :) dus dát is wel de moeite waard idd.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 19 juli 2001 19:25 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Hmm, het verschil tussen een Dell Latitude met WinME en Win2K (PRO uiteraard) is anders 295,- bij www.dell.com :) dus dát is wel de moeite waard idd.
Ja, maar die zijn even nieuw. Ik keek bij Dell.nl, en daar kon je downgraden naar 98 (wat 55 piek scheelde), of naar NT (-88 piek). Dus daar scheelt het minder, omdat het oudere produkten zijn.

edit: En ik weet niet waar jij kijkt, maar bij dell.com (en dan de Latitude C800), zie ik Windows ME voor een minderprijs van 60 dollar (dus ongeveer 150 piek), nog altijd minder dan die 250 piek van jou... : http://rcommerce.us.dell.com/rcomm/config.asp?order_code=Lat14240a

Virussen? Scan ze hier!

• Roelant
  • Niet online
Ik keek hier...

Helemaal onderaan kan je het OS kiezen, en daar staat netjes achter dat het je fl. 295,- extra kost als je Win2K wil. Da's dus nog meer dan 250 piek zelfs...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 19 juli 2001 19:35 schreef Negotiator het volgende:
Ik keek hier...

Helemaal onderaan kan je het OS kiezen, en daar staat netjes achter dat het je fl. 295,- extra kost als je Win2K wil...
Ah... maar dat is de andere kant op zie ik (ME -> 2K, ik zat steeds 2K-> 9x/ME/NT4 te kijken, en daar is het wel steeds minder).

Maar het lijkt erop dat het bij ieder model een ander bedrag is, en bij sommigen kan je helemaal geen OS veranderen.

Beetje wazig allemaal hoor.

Virussen? Scan ze hier!

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 19:37 schreef wildhagen het volgende:
Ah... maar dat is de andere kant op zie ik (ME -> 2K, ik zat steeds 2K-> 9x/ME/NT4 te kijken, en daar is het wel steeds minder).

Maar het lijkt erop dat het bij ieder model een ander bedrag is, en bij sommigen kan je helemaal geen OS veranderen.

Beetje wazig allemaal hoor.
Ja okee, maar in feite mag het niet uitmaken of je ME --> 2K doet of andersom. Dat het per model trouwens verschilt was me niet opgevallen, ook een beetje vreemd.

Alsof het meer/minder kost om een bepaald besturingssysteem op een bepaald systeem te zetten |:(

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 19 juli 2001 19:39 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Ja okee, maar in feite mag het niet uitmaken of je ME --> 2K doet of andersom. Dat het per model trouwens verschilt was me niet opgevallen, ook een beetje vreemd.

Alsof het meer/minder kost om een bepaald besturingssysteem op een bepaald systeem te zetten |:(
Ik heb het vermoeden (maar meer is het ook niet) dat dat is met het oog op de doelgroep van het betreffende ding. Maar dan nog, het is idd allemaal een beetje vreemd, maar wel lekker :P

Virussen? Scan ze hier!

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 19:42 schreef wildhagen het volgende:
Ik heb het vermoeden (maar meer is het ook niet) dat dat is met het oog op de doelgroep van het betreffende ding. Maar dan nog, het is idd allemaal een beetje vreemd, maar wel lekker :P
Ik heb zo'n 4000, en dat "lekker" kan ik bevestigen :9

Ik heb em overigens met ME besteld.
Als ik 2K erop wil hebben heb ik die hier nog wel liggen >:)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb ervaring met de Dell Latitudes met 15-inch scherm, en dat is een :9~-scherm... echt supermooi!

Virussen? Scan ze hier!

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 19:46 schreef wildhagen het volgende:
Ik heb ervaring met de Dell Latitudes met 15-inch scherm, en dat is een :9~-scherm... echt supermooi!
Ik heb er dus een 14" schermpje op zitten :9~ resolutie 1024 uiteraard, alleen dus wel op een inspirion... maar aangezien ik er veel uren achter maak voor school vind ik een goed schermpje belangrijk.

Dell heeft gewoon hele mooie schermpjes, er zijn weinig andere merken die daar écht aan kunnen tippen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dell heeft gewoon hele mooie schermpjes, er zijn weinig andere merken die daar écht aan kunnen tippen.
Ik durf rustig te stellen: geen enkele. Ik ken geen enkele (laptop-)scherm wat zo goed en zo mooi als die van Dell. Die nieuwe van HP komt in de buurt, maar blijft er wel achter. De Compaq- en Toshiba-schermen zitten daar nog weer onder.

Virussen? Scan ze hier!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

celly of p3 maakt niet zo heel veel uit met flaptop, vaak is bottle neck de videokaart toch wel, als je win2k gaat draaien kijk dan eens op www.nts.nl (nee!!! geen connectie/vrienden) voor goedkoop 128Mb. erbij!!! Succes!!!

• jep
Lijkt me duidelijk dat dit een dell wordt :9~

Ik begin helemaal dell te worden, dell servers op me werk, dell laptop, en ik heb een dell als wallpaper :D

Dell is echt goed bezig :9~

• jep
Op donderdag 19 juli 2001 19:52 schreef gerritblaat het volgende:
celly of p3 maakt niet zo heel veel uit met flaptop, vaak is bottle neck de videokaart toch wel, als je win2k gaat draaien kijk dan eens op www.nts.nl (nee!!! geen connectie/vrienden) voor goedkoop 128Mb. erbij!!! Succes!!!
Geheugen bedoel je? ;)

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 19:49 schreef wildhagen het volgende:
Ik durf rustig te stellen: geen enkele.
Op de Sony Vaio serie zitten ook hele mooie schermpjes hoor :9~
Maar ik geef je geen ongelijk dat het erg fijne schermpjes zijn ;)

=[aanvulling]=

Ik heb nog wel een mooi Dell-achtergrondje voor je die bij mijn laptopje zat, zal em ff opsnorren *D

Staat nu hier.

=[aanvulling 2]=

Als je serieus overweegt voor een dell te gaan heb ik nog wel een tipje wat ik ook heb gekregen van een collega: De interne modem/NIC van de dell zijn het zwakke punt van de kastjes. Of dit idd. zo is weet ik niet, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen.

Dat wil zeggen: ik heb ze eruit gelaten en voor het geld wat dat je bespaart heb ik PCMCIA kaartjes gekocht. Voordeel is dat je die er kunt uittrekken als je ze niet gebruikt en dat dan je batterij langer meegaat.

=[aanvulling 3]=

Even wat dingetjes die voor mij érg belangrijk geweest voor de keuze van een dell-laptop, een aantal kleine pluspuntjes waar ik achteraf gewoon erg veel plezier van heb:

Erg lekkere toetsenbordjes, een zeldzaamheid bij laptops, bovendien naast de toutchpad ook een trackpoint (zo'n klitje tussen de toetsen ;)) en hoewel ik die dingen eerst altijd hekelde is het soms toch makkelijk dat je de keuze hebt.

Daarnaast de eerder genoemde schermpjes die van extreem goeie kwaliteit zijn. Wildhagen kon dat bevestigen ;)

Verder een goeie support site, met een uitgebreidde knowledgebase en de nieuwste drivers altijd downloadbaar van een snelle FTP :9

En het is gewoon een érg stabiel apparaat. Ook niet onbelangrijk.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op de Sony Vaio serie zitten ook hele mooie schermpjes hoor
Maar ik geef je geen ongelijk dat het erg fijne schermpjes zijn
Ik vind de schermen qua beeldkwaliteit weliswaar goed, maar hij ijlt ietwat na bij snelle bewegingen, en dat vind ik wat minder...

Virussen? Scan ze hier!

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 20:00 schreef wildhagen het volgende:
Ik vind de schermen qua beeldkwaliteit weliswaar goed, maar hij ijlt ietwat na bij snelle bewegingen, en dat vind ik wat minder...
Klopt :)

Ik had het er dan ook niet over dat ie gelijk of beter was maar dat het de enige fabrikant was met schermpjes die in de buurt kwamen van wat Dell maakt :9

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

maar dat het de enige fabrikant was met schermpjes die in de buurt kwamen van wat Dell maakt
Agreed, hoewel HP (dat nieuwe model dan wel, die oude niet) op hetzelfde niveau staat als Sony. Maar die HP is wel weer pokkeduur (althans, die ene waar ik mee gewerkt heb, P3-1 Ghz, 256 MB, 20 GB, kostte ruim 11.000 piek).

Virussen? Scan ze hier!

• jep
100mbit pcmcia kaartje heb ik al! :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Scheelt ook weer een paar honderd piek dan, die PCMCIA-cards zijn schreeuwende duur.

Virussen? Scan ze hier!

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 20:06 schreef j3p het volgende:
100mbit pcmcia kaartje heb ik al! :)
Mooi ;)

En mocht je een modempje nodig hebben: Die zijn niet zo heel erg duur, zeker niet als je ze online besteld.

't was gewoon een handige tip imho.
Op donderdag 19 juli 2001 20:08 schreef wildhagen het volgende:
Scheelt ook weer een paar honderd piek dan, die PCMCIA-cards zijn schreeuwende duur.
fl. 150,- ofzo heb je al een heel leuk netwerkkaartje hoor. Hangt er gewoon vanaf hoe veeleisend je bent.

• PWA
  • Niet online

PWA

Op donderdag 19 juli 2001 19:53 schreef j3p het volgende:

[..]

Geheugen bedoel je? ;)
:+ Yep!! Sorry mijn wekker ging vanmorgen al om 5:15 loeien enzo... :Z :z :Z beetje maar

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 18 juli 2001 23:36 schreef j3p het volgende:
Ik zit op moment druk naar laptops te kijken, ik zoek iets van rond de 4 mile en natuurlijk zo snel mogelijk :)

Dell is erg lekker maar hoeft niet persé, daar is mijn budget mischien wat laag voor.

Iemand hints? >:)

Ik had deze gezien:

http://www.completer.nl/winkelkar/laptop1_pix.html

1Ghz - 64mb video - 256mbram - 20 gig

etc :) En onsite garantie!

Roeptu maar!
Die silverline is een Promedion ding ofzo. Die zijn gemaakt in Verweggistan-Japan-Taiwan ofzo.. maar wel van merk spullen.. lijkt me wel oke, plaatje ziet er goed iut iig..!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Moet je eens bij computerpirates.nl kijken die zijn echt bips/rete goedkoop. Daar heb ik 4 maanden geleden een topline gehaald en hij doet ut nog prima... alleen maar lof over die tent

(of klink ik nu als mike van amazing discoveries)

Verwijderd

Als je een goed Netwerkaartje/(modem)PCMCIA wilt hebben kan ik iedereen Xircom aanbevelen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 19 juli 2001 20:59 schreef Dutch_man het volgende:
Als je een goed Netwerkaartje/(modem)PCMCIA wilt hebben kan ik iedereen Xircom aanbevelen.
Nou, en ik kan die (uit ervaringen met zo'n 30 exemplaren van 3 verschillende types) van harte AFRADEN, crisiszooi...

Ik zweer bij 3Com, Dynalink of die RealTek PCMCIA-dingetjes. Je betaalt misschien iets meer, maar je hebt er veel minder gekloot mee.

Om één voorbeeld te geven: wij werken met een bepaalde applicatie (onder win2k), en om de een of andere reden geeft die bij een bepaalde handeling een BSOD, maar ALLEEN op de laptops met een Xircom-kaart. Dezelfde laptop, maar dan met een 3Com-kaart geef géén probleem. Nou, hoezo, brakke drivers?

Ook leuk: je moet echt superspecifiek de drivers hebben voor dat ene model, en ze hebben er nogal wat. Installeer je onder Windows 9x de verkeerde driver, en je wil die weer uninstallen? Forget it, dat kreng zit zó diep in de registry gehacked dat je hem d'r niet meer uit krijgt.... Onder win2k gaat dát gelukkig iets beter, maar toch...

Virussen? Scan ze hier!

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 21:00 schreef wildhagen een verhaaltje
Je haalt me de woorden uit mijn mond. Ik heb zowel modem als netwerk Dynalink kaartjes en die dingen *presteren* gewoon. Inpluggen, installeren, en lopen zonder problemen. Zowel met de standaard windows drivers als de bijgeleverde drivers.

In de laptops van school zitten standaard Xircom kaartjes en het is altijd wel wat met die dingen :r

Verwijderd

Nog een vraagje (ik heb al zitten searchen, maar ben er nog niet uit): heeft er iemand positieve of negatieve ervaringen met Asus laptops? Ik heb wat reviews van de L8400 serie gelezen en die zijn i.h.a. toch tamelijk positief.

Hier zijn bijvoorbeeld de specificaties van de Asus L8400 C:
http://www.asus.com.tw/products/notebook/L8400-c/index.html

Soortgelijke specs zie ik bij de L8400 K, met één opvallend verschil: de L8400 C heeft een Micro-PGA2 socketable Pentium III processor, terwijl de L8400 K een FC-PGA socketable PIII heeft. Als ik het goed begrijp betekent dat dat de 'C' variant een mobile PIII met speedstep technologie heeft, terwijl de 'K' is voorzien van een gewone PIII. Klopt dat? :?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

laptop bij Dell ophalen kan niet i.v.m ze meteen vanuit ierland waar ze gemaakt worden doorgestuurd worden naar je eigen adres. werd mij verteld toen ik zei dat ik hem wel wilde ophalen i.v.m. reiskosten. btw als je een retourtje ierland neemt dan hoef je geen reiskosten te betalen >:)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:36 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Je haalt me de woorden uit mijn mond. Ik heb zowel modem als netwerk Dynalink kaartjes en die dingen *presteren* gewoon. Inpluggen, installeren, en lopen zonder problemen. Zowel met de standaard windows drivers als de bijgeleverde drivers.

In de laptops van school zitten standaard Xircom kaartjes en het is altijd wel wat met die dingen :r
Oow nou ik heb hier een xircom 56k/netwerkaartje en die draait heerlijk.
Wist niet dat er zoveel mensen problemen mee hebbe...
Ik draai wel win2k op m'n laptop dus mischien draait daarom wel goed...
Op donderdag 19 juli 2001 21:00 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Ik zweer bij 3Com, Dynalink of die RealTek PCMCIA-dingetjes. Je betaalt misschien iets meer, maar je hebt er veel minder gekloot mee.

Om één voorbeeld te geven: wij werken met een bepaalde applicatie (onder win2k), en om de een of andere reden geeft die bij een bepaalde handeling een BSOD, maar ALLEEN op de laptops met een Xircom-kaart. Dezelfde laptop, maar dan met een 3Com-kaart geef géén probleem. Nou, hoezo, brakke drivers?

Ook leuk: je moet echt superspecifiek de drivers hebben voor dat ene model, en ze hebben er nogal wat. Installeer je onder Windows 9x de verkeerde driver, en je wil die weer uninstallen? Forget it, dat kreng zit zó diep in de registry gehacked dat je hem d'r niet meer uit krijgt.... Onder win2k gaat dát gelukkig iets beter, maar toch...
Driver voor die kaart zitten standaard al in Win98/WinME/Win2k/WinXP. Maar ook met de drivers van xircom geen problemen mee.
Ik weet niet wat voor laptops je op je werk gebruikt maar in m'n Dell Latitude draait ie perfect!
Maar zeker Dynalink kopen als je dat beter bevalt die zijn nog een stuk goedkoper ook...
iig ben ik er zeer tevreden over... :P

• Roelant
  • Niet online
Op vrijdag 20 juli 2001 10:20 schreef Dutch_man het volgende:
Of misschien heb je gewoon geluk ;)
Driver voor die kaart zitten standaard al in Win98/WinME/Win2k/WinXP. Maar ook met de drivers van xircom geen problemen mee.
Ik weet niet wat voor laptops je op je werk gebruikt maar in m'n Dell Latitude draait ie perfect!
De laptops waar ze op school in geleverd worden zijn Fuijtsu Siemens laptops, dat is zowiezo al niet zo een slimme keuze geweest en ze stappen dit jaar over naar dell. Maar de lichting die al laptops heeft gekocht zit er dus mooi wel mee.

De drivers voor die kaartjes zitten inderdaad bij Windows in (die dingen draaien Win98 maar het is eerder uitzondering dan regel dat die in één keer vlekkeloos worden geinstalleerd en dat het dan ook in één keer werkt enzo...
Maar zeker Dynalink kopen als je dat beter bevalt die zijn nog een stuk goedkoper ook...
Ik heb zelfs voor netwerk trouwens een cardbus, dus geen PCMCIA (cardbus is de 32bits variant van PCMCIA) en het stomme is dat die nog goedkoper was dan de 16bits PCMCIA uitvoering. Ik heb em voor 75 piek :9 kunnen vinden :) terwijl de PCMCIA rond de 100 piek zit.

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 01:59 schreef MORA het volgende:
Nog een vraagje (ik heb al zitten searchen, maar ben er nog niet uit): heeft er iemand positieve of negatieve ervaringen met Asus laptops?
Niemand?

• Geert
  • Laatst online: 11:04
Watvoor laptop's zijn er eigenlijks aan te raden met een Geforce 2 Go (of welke zijn er iig)?

Iemand ervaring?

This message was sent from a galaxy far, far away.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Driver voor die kaart zitten standaard al in Win98/WinME/Win2k/WinXP.
Ja, en daarmee gaat het wel goed. Alleen zijn die dingen zó traag dat een postduif volgens mij sneller gaat om de bitjes over te pompen...
Maar ook met de drivers van xircom geen problemen mee.
Die zijn weliswaar sneller, maar die geven de problemen die ik hierboven aangaf
Dit betreft 3 types toshiba's: een Satellite 4070, een Satellite 4090 en een Satellite Pro 4270. Bij elkaar een stuk of 25-30 machines, dus exemplarische storingen kan ik wel uitsluiten.

Virussen? Scan ze hier!

• jep
Ik geloof dat ik eruit ben, goede keuze?

Afbeeldingslocatie: http://servicez.org/~jep/laptop.jpg

Verwijderd

Ik ben nu zelf sinds kort in het bezit van een Dell Latitude L400.

Wat een gaaf ding!!

Moet ik er wel bij zeggen dat ik er geen 6300 gulden voor heb neer gelegd maar veel minder en dat scheelt ook in hoe vet je hem vind :)

Maar over de interne modem/nic, ik heb het wel en werkt als een trein gewoon rockwell 56k en 100Mbit 3com wat wil je nog meer?

Ik inet nu met die modem werkt goed! Ik heb zelfs geinet en genwed tegelijk werkt echt goed hoor is geen enkel probleem dus als ik jou was zou ik het wel doen!

Die L400 ziet er btw. erg slick uit kwa design silver enzo kijk maar is op de site.

Ik heb er alleen geen diskkette station/cd-rom speler bij want die zijn extern (zo dun is die laptop) en die heb ik er niet bij gekregen :(

Als je toch voor de Dell laptop gaat kan je me altijd mailen ik doe deze misschien weg en er zijn ook nog andere. ( zixon@breathenet.nl )

Verwijderd

Die Dell Latitude L400 is geweldig. Hij is niet alleen snel, maar ook nog verschrikkelijk mooi. (afgezien van de winkelprijs). Het kost wat, maar dan heb je ook zeker wat!!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

j3p weet je sekers dat je geen interne NIC wil hebben? tis echt reuze handig ennuh die nic gaat op 100Mbit

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

[quote]Op vrijdag 20 juli 2001 14:09 schreef Negotiator het volgende:

De laptops waar ze op school in geleverd worden zijn Fuijtsu Siemens laptops, dat is zowiezo al niet zo een slimme keuze geweest en ze stappen dit jaar over naar dell. Maar de lichting die al laptops heeft gekocht zit er dus mooi wel mee.

De drivers voor die kaartjes zitten inderdaad bij Windows in (die dingen draaien Win98 maar het is eerder uitzondering dan regel dat die in één keer vlekkeloos worden geinstalleerd en dat het dan ook in één keer werkt enzo...
[..]

Ik schrok dus al, zijn er nog meer scholen die die brakke dingen besteld hebt, maar jij doet dus ook SVC. Ik had zo'n brakke Fujitsu, die werd gejat en zit nu aan de Toshiba. In allebei de gevallen heb ik geen problemen gehad met de Xircom kaartjes.
Toshiba lappies zijn vaak wat duurder dan pak 'm beet een Dell en waarom dat is blijft voor mij een groot vraagteken. Anyway, geen problemen met Toshiba, hoor goede dingen over Dell en kots op alles waar Fujitsu Siemens op staat. Dat was de moraal van dit verhaal :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• jep
Op donderdag 26 juli 2001 18:14 schreef ReseTTim het volgende:
j3p weet je sekers dat je geen interne NIC wil hebben? tis echt reuze handig ennuh die nic gaat op 100Mbit
Hehe, vriend van mn zus kwam laatst met een 10mbit 3com en een 10/100mbit ander ding aanzetten.. pcmcia :)

Heb 't zeker nodig >:) maar had 'm dus al.. thanks :)

Verwijderd

Nee, ik zou niet voor die inspiron gaan. veels te duur. De 4000 en met name de Inspiron 8000 zijn veel goedkoper. Daar heb je meer en beter spul voor hetzelfde geld.

Tip: koop geen extra geheugen of een groter HD bij Dell, maar bestel die gewoon los bij een bedrijf, scheelt je weer wat geld.

Ik denk dat die aanbieding van die Inspiron 8000 http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?s=nldhs&l=nl&m=nlg&c=2307&n=2314&cu=nldhs&v=n&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=-1&demo=&gc=&sbc=nldhsinspn&co=&b=24433
een veel beter optie is voor jou. Beter scherm, Geforce 2 Go, etc

Verwijderd

Oh ja, ik zou trouwens ook nog effe wachten als je kan, want de prijzen zullen binnenkort gaan dalen. Zie het nieuws op tweakers.net.

:)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb bij computerland 64Mb erbij gekocht en die werkt perfect op mijn Dell scheelde mij toch mooi weer 200,= :) :)

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
J3p: Doe er aub toch een 100mbit netwerkkaart in.
Met die brakke kaartjes die je erin moet steken zijn de aansluitingen waardeloos.

Moet je altijd voorzichtig zijn...
intern kun je gewoon de stekker erin rossen en klaar.

en geloof me, ik heb hier een Toshiba 4600pro naast me staan. En netwerk + modem ingebouwd.
Veel makkelijker dan met die verleng/verloop stekkertjes werken.

www.kuiphuis.nl

• jep
Ik heb er 1 zonder brak verleng snoertje, kun je je snoer zo inprikken..

Daar ben ik al uit hoor ;) Top ding..

Verwijderd

Op mijn stage gebruiken de uitvoerders op de bouw >:) de Toshiba Sattelite pro (4200 dacht ik en sommige 4600?) en die dingen zijn practisch onverwoestbaar als je soms kijkt wat ze er mee uitspoken :'( .

Jammer dat ik er geen een meekrijg *D

Uitvoerders bellen mij altijd op als ze het ding weer in de soep hebben later lopen of virussen erop los laten enzo |:( maar ik ben dat wel zo :* om ze weer te repareren :) . Tja systeembeheer+helpdesk is wel :Y)

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 07:20 schreef j3p het volgende:
Ik heb er 1 zonder brak verleng snoertje, kun je je snoer zo inprikken..

Daar ben ik al uit hoor ;) Top ding..
Bij mij op stage heeft ook iemand een compaq met zo'n dikke 220v stekker die ook en de pc's zitten >:)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op woensdag 18 juli 2001 23:54 schreef Lars The 18Th het volgende:
Helaas is het bij topline niet mogelijk om het OS wegte laten :(
En toch zijn ze dit verplicht wel te kunnen doen anders schenden ze een regel die jaren geleden met M$ ontdaan is. Toen werd elke PC namelijk verplicht met een M$ product geleverd en dat was uitsluiten van concurentie. Nu is een PC-fabrikant dat niet verplicht en moet ook zonder kunnen leveren.

By the way, ik heb een Toshiba Satelite 1800 in bestelling staan. Kost maar 3780 piek met:

- Celly 800
- 15 Gb
- 128 Mb
- 14" scherm
- 8 Mb Trident 9880 3d chip
- Win Me
- Keyboard heeft zelfs multimedia keys :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

De DELL die ik nu in mijn handen heb, vind ik kwa feel van toetsenbord en 'muis' veel lekkerder dan de Toshiba's en Compaq's waar ik mee gewerkt heb. Alleen: het lijkt wel of het 'deksel' (het scherm dus) nogal los zit? Hoort dat zo, als ik het dichtklap en onder m'n arm meeneem naar een andere werkplek voel ik het 'deksel' een beetje open en dicht klappen. (+/- 1mm ofzo, maar toch...)

Ik ben fan van dingen

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
Op vrijdag 27 juli 2001 15:21 schreef ThE_ED het volgende:
De DELL die ik nu in mijn handen heb, vind ik kwa feel van toetsenbord en 'muis' veel lekkerder dan de Toshiba's en Compaq's waar ik mee gewerkt heb. Alleen: het lijkt wel of het 'deksel' (het scherm dus) nogal los zit? Hoort dat zo, als ik het dichtklap en onder m'n arm meeneem naar een andere werkplek voel ik het 'deksel' een beetje open en dicht klappen. (+/- 1mm ofzo, maar toch...)
Had ik ook met mijn Inspiron5000 , als je nog onder het collect en return garantie valt meteen bellen, ben hem wel 2-3 dagen kwijt maar hij is dan wel gefixed

...

• jep
Op vrijdag 27 juli 2001 07:45 schreef Sinclair het volgende:

[..]

En toch zijn ze dit verplicht wel te kunnen doen anders schenden ze een regel die jaren geleden met M$ ontdaan is. Toen werd elke PC namelijk verplicht met een M$ product geleverd en dat was uitsluiten van concurentie. Nu is een PC-fabrikant dat niet verplicht en moet ook zonder kunnen leveren.

By the way, ik heb een Toshiba Satelite 1800 in bestelling staan. Kost maar 3780 piek met:

- Celly 800
- 15 Gb
- 128 Mb
- 14" scherm
- 8 Mb Trident 9880 3d chip
- Win Me
- Keyboard heeft zelfs multimedia keys :)
WAAAAAAAAAAAAAAR? ;)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 09:22 schreef Sinclair het volgende:
www.toshiba.nl
Moet je er wel ff bijvermelden dat dit EXCLUSIEF BTW is >:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Delletjes zijn idd fijne vleptops.
Hier een C600 met 256MB :9 en dat bevalt retegoed.

Win2k draait als een speer hierop, en aangezien hier 20GB aan schijfruimte op zit gaat er nog een leuke Linux-Distro bij :P

Overigens is een interne NIC wel makkelijk, backplate losschroeven en je kan 'm vervangen.
Tenzij je RJ-45 stuk gaat, dan kan je je mobo vervangen :( (on site garantie gelukkig).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:31

Talon

Booooom !

Ik wil hier nog wel iets aan toevoegen :
Bezuinig niet op je schermpje ... 14" is al bijna te klein.
Ik heb nu zelf een Dell latitude cp1 a400
P2 400 mhz en 256 Mb ram en een 6 Gb hd ..
Die bevalt goed ... alleen had ik het leuk gevonden als er iets meer dan 2,5 Mb graphic mem in had gezeten .
Counterstrike op dat ding is niet te doen .
Maar hij bevalt verder echt goed ...
De opmerking over een grotere hd bij een ander bedrijf kopen ben ik het trouwens helemaal mee eens.
Dat scheelt je een hoop centen en Dell levert niet altijd stille hd's.
De mijne ratelt enorm (samsung prut) en ik kan niet wachten om hem in te wisselen voor een ander.
Nou : succes met uitzoeken en ik wens je er nog jaren plezier van.
Succes :)

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 13:45

RLB

E Pluribus Unum

Nog even een adviesje... Koop om (vooral jezelf) een plezier te doen geen Compaq... Ik heb er zelf een en heel erg ontevreden ben ik er niet over, maar service... Ho maar :r
Success!

• jep
Compaq is het laatste wat ik ooit koop.. die dingen werken al niet meer als je er een klein dingentje aan veranderd.

En van dell weet ik zeker dat ze linux compatible zijn.

Grafische kaart boeit me niet/weinig, aangezien het 80% linux console zal zijn.. en beetje X

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 19:49 schreef wildhagen het volgende:
Ik ken geen enkele (laptop-)scherm wat zo goed en zo mooi als die van Dell. Die nieuwe van HP komt in de buurt, maar blijft er wel achter. De Compaq- en Toshiba-schermen zitten daar nog weer onder.
Geen ervaring met Dell laptops, maar ik heb op/voor m'n werk een Dell Optiplex desktop machine met een 15-inch Dell TFT scherm, en een Toshiba Satellite Pro 4320 notebook met 14-inch scherm, en dat Toshiba scherm is echt stukken beter dan die Dell.
En da's niet exemplarisch: we hebben nu 5 van die Dell schermen in gebruik (3x 15 inch, 2x 17 inch), en die kunnen stuk voor stuk een puntje zuigen aan de kwaliteit van 't scherm van m'n laptop. :)

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 10:20 schreef Dutch_man het volgende:
Op m'n werk zit in elke laptop (een stuk of 20) zo'n Xircom combi-kaartje, en die dingen doen 't prima. Nog geen driver-problemen meegemaakt, al draaien wel al die laptops W2000 of NT/SP6a.
Grote voordeel: je plugt er gewoon direct je UTP- of telefoonplug in, geen gedoe met verloopkabeltjes.
Grote nadeel: de sleepcontactjes van die connectoren willen nog wel 's naar beneden zakken, met een slecht contact als gevolg.

Maar met een speld of een paperclip is dat snel te verhelpen (pinnetje weer omhoog halen), en dan kan 't kaartje er weer maanden tegen. :)

O ja, Sisoft Sandra's netwerk benchmark doet 't niet omdat op een gegeven moment de packets groter zijn dan kaart/driver ondersteunen. Misschien dat Wildhagen daar tegenaan gelopen is? Ik ben 't in 'real life' echter nog nooit tegengekomen...

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 12:30 schreef Talon het volgende:
Dell levert niet altijd stille hd's.
De mijne ratelt enorm (samsung prut) en ik kan niet wachten om hem in te wisselen voor een ander.
bij mijn Compaq Armada 110 (waar ik trouwens zeer tervreden over ben!) hoor je de harde schijf TOTAAL niet!, je hoort em alleen heel zacht ratelen als je je oor op de laptop legt, maar 1 ding zuigt wel, op die armada 110 zit geen hdd lampje, dus je kan heel moeilijk merken of de hdd bezig is.. verder niks dan lof..niks dan lof :D

• mollie
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

tja ik ben het met de meeste mensen wel eens.. bij het uitzoeken van een laptop zijn ook andere dingen dan alleen snelheid belangrijk. kan je bv 2 accu's gebruiken?wil je een glide pad of zon muis knopje zoals toshiba dat gebruikt.. wat voor een scherm wil je.. let bij dit laatste niet alleen op de grootte van het scherm maar ook op de resolutie.. niet alle 13,3 inch zijn bv 1024*768 en sommige 15inch schermen hebben dezelfde resolutie als een 14,1 inch.. kijk naar het type pcmcia slot dat beschikbaar is en probeer eens wat verschillende laptops en je merkt dat er een groot verschil is in toetsenborden.. gewoon ff een middagje voor uittrekken en dan heb je echt iets wat bevalt ;)

btw ik heb zelf net een laptopje gekocht .. een goedkope toshiba.. met een cel 700 , omdat je op de meeste laptop toch geen spellen kan spelen(behalve met een geforce go) is dit echt RUIM voldoende voor de dingen die dan nog over blijven dus ik zou me echt niet allen blind staren op de snelheid

veel plezier met zoeken..

mzzl mollie
Pagina: 1