Toon posts:

Topline notebooks, een beetje goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan misschien van mijn baas een notebookje krijgen, en hij stelde de een "topline" voor, maar ik had er nog niet vaak van gehoord, en nader onderzoek leerde mij dat het van tulip is :P

Dus ik vroeg me af of iemand mij wat meer kon vertellen over deze notebooks, of dat ik toch moet doorzeuren over zo'n vaio :Y)

Verwijderd

Beetje plastic zooi... Geef mijn maar een echt merk..

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik was eigenlijk meer benieuwd naar meer details, zoals beschikbaarheid spareparts, batterijverbruik, stabiliteit, stevigheid etcetc :)

P.S., wat versta jij onder echt merk? toshiba ofzo?

Verwijderd

Leuke notebooks, maar niet te vergelijken met een dell of zo

:)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48
ga voor Dell, Sony of Compraq

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik vindt die sony's wel bruut mooi enzo, maar volgens mij betaal je meer voor het design van de laptop dan voor de hardware die erin zit of niet? Welke laptops raden jullie dan aan die de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben?

Verwijderd

Siemens of Toshiba ja... Siemens biedt een goed service vind ik zelf. Eerste jaar on-site de 2 opvolgende carry in.. Lekker magnesium bakkie erom...

Verwijderd

Topicstarter
Ja die specs had ik al gezien, zag er wel ok uit (voor zover mijn kennis van hardware gaat dan) maar ik vroeg me af of er mensen waren die zo'n ding ook daadwerkelijk hadden gebruikt en dus iets meer erover konden zeggen. Specs alleen is nog niet alles...

Verwijderd

Topline is een hardstikke goed labtop-merk, doet zeker niet onder voor eentje van een ander merk. Wij (twp-computers) verkopen veel notebooks en allemaal topline, nooit problemen mee, vrijwel nooit komt er iets terug, dus ga ervoor!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Op zaterdag 02 juni 2001 19:03 schreef Herr_Qn het volgende:
Topline is een hardstikke goed labtop-merk, doet zeker niet onder voor eentje van een ander merk. Wij (twp-computers) verkopen veel notebooks en allemaal topline, nooit problemen mee, vrijwel nooit komt er iets terug, dus ga ervoor!
Topline is redelijk, maar absoluut geen "hardstikke goed labtop-merk". Dat is overdreven. Alleen omdat jullie er geen problemen mee hebben maakt dat het nog niet super. Ik kan ook wel seagate op gaan hemelen omdat hij HD het prima doet, maar daarom is seagate (in IDE) nog geen topmerk.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ok, die toplines zou ik dan effe moeten doorzoeken.

Vraag me toch af of die sony's het geld waard zijn, ze hebben dan wel een hoog "hebben" gehalte, maar zijn wel prijzig

Verder zijn siemens, toshiba en compaq wel ok?

Verwijderd

Topline's zijn heel erg slecht. Vaak gaat het display kapot, accu's laden niet goed op. Reparaties door 2L worden ZEER SLECHT afgehandeld. Ze zeggen dat het 5 werkdagen duurt, maar het duur soms wel 2 MAANDEN. Probeer eens een NEC. Heb ik VEEL betere ervaringen mee. Veel beter als topline.

We hebben er 20 gehad. (Afgelopen jaar ingekocht) 8 zijn er al 2 keer terug gegaan. 7 pas 1 keer.

NOOIT MEER TOPLINE! :r

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48
Fushitsu is ook een kutmerk voor laptops, dus ook deze niet kopen.

| I've got permission to color outside the lines |

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

M'n vader heeft een Topline gehaald voor z'n werk. PIII 500Mhz 256mb geheugen 12gig hardeschijf 15,1" xga tft scherm. Echt een geil ding, nooit problemen mee.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 07:26

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

heb momenteel een Compaq Armada e500. Prima apparaat. Heb er al van alles mee geprobeerd. W2k werkt perfect, WinNT werkt redelijk, Win98 Perfect, Linux (Mandrake 80) perfect.
Hiervoor had ik een nameless laptopje, had ik meer problemen mee om dat werkend te krijgen.
Als je de keus hebt, is Compaq zeker geen verkeerd merk om voor te gaan.
Toshiba 1600tds is ook goed voor WinNT en 2k, Linux nog niet geprobeerd.
Hoe het zit met die componenten weet ik niet precies, maar het lijkt mij waarschijnlijk dat er geen standaard onderdelen in zitten omdat die teveel ruimte innemen.
En met Topline heb ik geen ervaring helaas

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Verwijderd

Ik heb zelf een Dell, een inspiron. Erg snel en een beter scherm dan een compaq E500. Toetsenbord werkt echt lekker, en het voordeel is dat je zowel een glide-path en een track-point ter beschikking hebt. Alleen de interne modem is nix. :r

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-05 12:12

CasGas

.

bij ons op de zaak krijgen we die dingen nogal vaak terug, vooral omdat de accu's of touchpads het niet doen, der is ook niet voor niets een aanvraag tijd van 10 dagen voor ALLEEN een RMA

Daarna kan je nog is 2 a 3 weken wachten voordat je hem terug krijgt, omdat het er zo tering druk is vanwegen vele verotte notebook's..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

ik mocht via pc prive project van me vader ook een pc/laptop uitzoeken van 5000,- kopen en toen heb ik besloten dat het een laptop. ik ben toen verschillende winkels afgegaan en toen hoorde ik ook dat de garantie bagger was waardoor zij ook geen topline meer leverden. ik heb nu een dell gekozen. kan je ook samenstellen wat er in zit. het mooie is nog dat je nu een gratiz kadoo erbij krijgt. aangezien ik net ergens deze week woensdag/donderdag het geld is overgemaakt en ik het toen nog niet had gezien ga ik ff kijken of ik nog een leuke Litheon Ion batterij voor mij erin zit.

Dell heeft ook vergeleken met Sony een langere batterij duur je kan met de dell laptop zon 3 uur op 1 batterij bij de sony is dat veel korter. en dan heb ik nog niet eens gesproken over de service. want al kies je bij je laptop WinME. op internet kan je alle drivers vinden van Win98 tot Win2k Advanced Server :P :P . ik kan haast niet w88 tot ie er is.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ik weet niet of het normaal is voor een laptop scherm, maar ik had gisteren een topline in m'n handen, en als je bijv. in dos zit, dan is de onderkant van het scherm lichtgrijs belicht (zit volgens mij een lamp) terwijl boven in het scherm nauwelijks een verlichting te zien was (was bijna zwart).

Ik weet dat je bij DSTN en HPA schermen dit soort probs hebt, maar dit was een 14" TFT.
Is dit normaal ofniet?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok ik hoor dus bijna alleen maar slechte dingen over toplines, daar ga ik maar effe meer over doorzoeken..

Hoe lang gaat de batterij uit zo'n sony mee dan? Volgens de sony site ;) gaat iet zo'n 3 uur mee met standaard gebruik.

• FragDaddy
  • Laatst online: 12-05 14:13
ik heb ook een topline. nog geen problemen mee gehad..

3 vrieden van mij hebben ook topline.. 2 van die vrienden hebben hun topline al een keer terug moeten sturen..

dat is dus 50%
maare.. ik ben er persoonlijk tevreden over.. ik bedoel ze zijn niet zo duur als een DELL of TOSHIBA en toch snel..

Have a wheelie good weekend!

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Op zaterdag 02 juni 2001 19:03 schreef Herr_Qn het volgende:
Jij werkt zeker niet op de RMA afdeling? Ik zie hier regelmatig Toplines voorbijkomen waar de accu net na de garantie (=6mnd, bij sommigen 3mnd) dood gaat. Dood in die zin dat hij vol opgeladen nog maar een half uur power geeft. Dat en af en toe overlijdende harddisks zijn de grootste manco's die ik zie bij Topline.

Ga liever voor Compaq of Dell. Ben je wel wat meer geld kwijt, trouwens.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm begin toch steeds minder vertrouwen te krijgen in die toplines.....

• DJSmiley
  • Laatst online: 14-05 16:20
Op zaterdag 02 juni 2001 19:20 schreef GRiMLoCK het volgende:
Topline's zijn heel erg slecht. Vaak gaat het display kapot, accu's laden niet goed op. Reparaties door 2L worden ZEER SLECHT afgehandeld. Ze zeggen dat het 5 werkdagen duurt, maar het duur soms wel 2 MAANDEN. Probeer eens een NEC. Heb ik VEEL betere ervaringen mee. Veel beter als topline.

We hebben er 20 gehad. (Afgelopen jaar ingekocht) 8 zijn er al 2 keer terug gegaan. 7 pas 1 keer.

NOOIT MEER TOPLINE! :r
Dit komt beetje overeen met mijn ervaringen... Notebooks werken op zich wel ok, zijn ook wel fijn. Alleen is het scherm zwak punt (wegvallende connectie enz) en accus....

En ALS ie verrot is, heb je een probleem.. RMA aanvragen is wel te doen, maar dan begint t..

maanden wachten, en weet ik wat.
Laatste 2 notebooks die wij (pjoeterwinkel) opgestuurd hadden, waren als je belde klaar, opgestuurd enz...oftwel kon dezelfde dag er zijn..

na meerdere malen bellen (ja, we zullen t even uitzoeken, bellen je terug -> NOT) uiteindelijk week later: Ja, die staat hier, is inmiddels klaar. GLOEIENDE TERING... en dan zit jou klant ook ff fijn te zeiken dat je een WEEK geleden zei dat ie die dag binnenkwam (na maanden RMA)

fijn hoor... Topline / 2L rma: :r

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 03 juni 2001 11:09 schreef Gio het volgende:
Hmm ok ik hoor dus bijna alleen maar slechte dingen over toplines, daar ga ik maar effe meer over doorzoeken..

Hoe lang gaat de batterij uit zo'n sony mee dan? Volgens de sony site ;) gaat iet zo'n 3 uur mee met standaard gebruik.
dat klpt wel alleen heb ik gehoord dat dit alleen geld bij de duurdere versies van de sony laptops gelden. een vriend van me is namelijk ook aan het zoeken voor een laptoppie en nu zei hij gisteren toen hij zag dus dat dell betere support had dan sony was ie meteen verkocht. 1 nadeel bij dell, wil jeje laptop ophalen dan kan je een retourtje ierland halen...

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 19:10

Beaves

Usque ad Finem

Fushitsu is ook een kutmerk voor laptops, dus ook deze niet kopen.
Als je het merk niet eens goed kan spellen (Fujitsu), betwijfel ik of je wel weet waar je over blaat. Ik kan ook zeggen dat iets bagger is zonder het te onderbouwen, alleen heeft niemand er wat aan.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te kijken naar de vaio f807k:

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle-europe.com/e-shop/media/image/thumbnails/PCG-F807K.jpg

volgens de site gaat de standaard batterij 3 uur mee, maar hij kost wel 6500 piek dus wil er eigenlijk toch meer info over hebben

Verwijderd

Ik zou maar niet aan een Topline beginnen, ik heb de mijn nu bijna 2 jaar en heb heb al meer als 4 maand in reparatie gehad en de laatste keer kreeg ik hem terug met een gewiste harde schijf die niet meer herkend werd door de laptop, wat een service.
Met betrekking tot de battery, deze heb ik er nooit meer aanhangen, binnen een 20 minuten is die leeg. :r

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok, volgens mij moet ik dus toplines maar verwijderen van het lijstje van mogelijkheden :)

Verwijderd

Ik zelf ben ook bezig met een nieuwe laptop, dit wordt waarschijnlijk een dell I8000.

Ik heb zeer veel forums gelezen, mensen gesproken die een laptop hadden, en eigenlijk kwam er altijd Dell naar voren als een van de beste. Ook hier : http://www.zdnet.com/supercenter/stories/overview/0,12069,476123,00.html
staan interresante dingen over deze laptop. (en andere laptops)

ook valt de keuze waarschijnlijk op een dell, omdat deze een Nvida Gforce 2 Go kaart er in heeft zitten! (16 of 32 MB) Hierdoor valt er ook nog goed op te gamen :)

Het enigste waar ik nog mee zit is het beeldscherm, het schijnt een heel goed beeldscherm te zijn, alleen de standaard resolutie van dat ding is 1400 x 1050 pixels, en ik weet niet of dat wel zo erg handig/te hoog is? (iemand ervaring mee?)

Verder schijnt het een goede laptop te zijn (ik ga dan voor een pIII 700, 256 (je krijgt op dit moment 128 MB gratis!), 10 GIG, 14" TFT, Gforce 2 GO 16 MB, CDRom, etc.. voor nog geen 5000 gulden! )

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 03 juni 2001 13:57 schreef Gio het volgende:
Ik zit te kijken naar de vaio f807k:

[afbeelding]

volgens de site gaat de standaard batterij 3 uur mee, maar hij kost wel 6500 piek dus wil er eigenlijk toch meer info over hebben
de laptop die je daar hebt kan wel kloppen maar als je voor een laptop kijkt van sony die dus onder de 5000 heeft dus niet zon batterij lifetime.

btw wat zijn de specs van die vaio f807k?

Verwijderd

Fujitsu-Siemens moet je dus in ieder geval NIET kopen! :r

Plastic kutkast, HDD's die door slechte koeling ofzo (F-S argument) nog luidruchtiger worden dan je cooling-fan, you name it...

De service mag dan redelijk snel zijn, het afleveren na repatie is totaal klote! Ik heb minimaal een week langer moeten wachten omdat communicatie tussen F-S en de koerier gewoon niet bestond!

Heb ik het merk zo wel goed gespeld?

Verwijderd

Als knaken geen rol zouden spelen, wist ik het wel. Dan werd het die Omnibook 500 van HP. 1,5 kilo maar. Support is ook dik in orde.

http://www.zdnet.com/pcmag/stories/reviews/0%2c6755%2c2676495%2c00.html

Verwijderd

Het is maar goed dat ik nu zoveel slechte dingen hoor over Topline, want ik had hem aan een klant aangeraden, terwijl hij eerst een HP laptop wou hebben.
Moet ie toch maar voor een HP gaan dan ?
p.s. Toschiba is wel goed maar ze hebben een klote muis,( dat rare puntje tussen de toetsen in)
|:(

Verwijderd

Topicstarter
specs van de vaio f807k staan op www.sonystyle.nl, is nogal een lang lijstje dus zet em maar niet hier neer om scrollwheel rsi te voorkomen :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 04 juni 2001 15:30 schreef Gio het volgende:
specs van de vaio f807k staan op www.sonystyle.nl, is nogal een lang lijstje dus zet em maar niet hier neer om scrollwheel rsi te voorkomen :)
VAIO PCG-F807K runs best with Windows® 2000 Professional.
Maximum Mobile Intel® Pentium® III processor 650 MHz featuring Intel® SpeedStep technology, 12 GB hard disk and 64 MB SDRAM
Large, high contrast colour displays (max. 14.1", 1024 x 768 XGA+ resolution)
Integrated 8 speed DVD-ROM drive
Integrated floppy disk drive and built-in modem

------

ik denk dat je bij Dell beter uit bent. kheb ff een laptoppie samengesteld.

Inspiron 4000 PIII700GT (4000/0602)

Standard Features Details
Notebook Chassis
Intel® 440BX AGP chipset
8MB ATi 2xAGP Rage Mobility 128 3D videokaart
Geïntegreerde 16 bit 3D geluidskaart
IR port voor draadloze data-overdracht
Touchpad & pointing stick
AC Adapter
Smart Lithion Ion Batterij
14,1" TFT XGA Kleurenscherm (1024*768)

Extra's
* kadoo 128Mb ram
* P3-700 MHz
* 128Mb ram (+FL 295,-)

* 20Gb hdd (+FL 300,-)
* 8 speed DVD (+FL 295,-)
* 2nd Smart Lithium Ion Battery (+FL 249.00)
* 100 MB ZIP Drive (+FL 395,-)
* Interne Combo 56k modem/ 10/100Mbit NIC (+FL 110,-)
* Win2k PRO (NL) (+FL 295,-)
* Attaché draagtas de luxe (+FL 77.00)

System FL 5411.00 19% FL 6439.09
Levering FL 110.00 19% FL 130.90
------------------------------------
Totaal FL 5521.00 - FL 6569.99

geloof mij maar dat je dan een mooie laptop hebt en dan krijg je nog meer voor je geld dan de sony laptop :P

* ReseTTim wou dat ie ook 6500 kon uitgeven voor een laptop

Verwijderd

Topicstarter
Mja het mooie is dat me baas die laptops in duitsland gaat kopen, daar zijn ze nog een stuk cheaper :)

(b.v. die vaio is 700 euro cheaper dan hier in nederland)

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 13:56 schreef Beaves het volgende:

[..]

Als je het merk niet eens goed kan spellen (Fujitsu), betwijfel ik of je wel weet waar je over blaat. Ik kan ook zeggen dat iets bagger is zonder het te onderbouwen, alleen heeft niemand er wat aan.
volgens mij zie jij de grap niet in: fuSHITzu :P

Verwijderd

Als je baas die laps in DUITSLAND gaat kopen, laat hem dan ook een paar QWERTY externe toetsenborden bijkopen, zodat je niet steeds op die o-umlaut en ringel-s staat te rammen !!! *D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 19:30 schreef Righty het volgende:
Als je baas die laps in DUITSLAND gaat kopen, laat hem dan ook een paar QWERTY externe toetsenborden bijkopen, zodat je niet steeds op die o-umlaut en ringel-s staat te rammen !!! *D
dat was ik wel van plan ja :)

Verwijderd

Hmm..

Dat Topline kut laptops zijn zal geen twijfel over bestaan. maar het viel me op dat in het lijstje Dell, sony, Compraq de belangrijkste ontbrak nl. IBM Thinkpads.
Lijkt me dat deze kwalitatief zeker niet onderdoen voor andere merken als ze al niet beter zijn.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 04 juni 2001 20:23 schreef poekie het volgende:
Hmm..

Dat Topline kut laptops zijn zal geen twijfel over bestaan. maar het viel me op dat in het lijstje Dell, sony, Compraq de belangrijkste ontbrak nl. IBM Thinkpads.
Lijkt me dat deze kwalitatief zeker niet onderdoen voor andere merken als ze al niet beter zijn.
IBM, HP, Toshiba zitten volgensmij in een hogere prijs klasse. of zijn duurder invergelijking met een Dell

Verwijderd

Topicstarter
Dells vallen inderdaad wel mee wat betreft de prijs..

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb nu een Dell Inspiron 4000GT.
Errug tevreden. . . . . . . . . . .
:) :) :) :) :)

Verwijderd

Hmmm, topline notebooks, daar kan ik nog een heel boekje over opendoen!

Wij hadden 2 notebooks van topline gekocht, en na 2 weken deed mijn notebook echt helemaal niks meer, helemaal gefrituurd vanbinnen, en was de oplader van de laptop van m'n collega ook kapoet.

Na 4 weken, en 20x bellen had ik eindelijk m'n laptop terug, en na 5 weken de oplader (hoe moeilijk is het een oplader te vervangen en op te sturen?!).

maaar, toen kwamen we erachter dat de tv-outs en de monitor outs van de laptops ook helemaal debiel deden, het is net of er water over het scherm loopt!

Ook zit er al een dikke scheur in het deksel bij het scharnier (het beestje is nu ong. 4-5 maanden oud), en de ventilator van de processor blijft hangen.

Opsturen is ook geen optie want dat duurt 3 weken.

Topline is dus echt een RAMPMERK, en ik hoop dat iedereen nu door heeft dat ie z'n baas helemaal verrot moet schelden als die je een topline probeert aan te smeren.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ok, het lijkt me nu duidelijk, toplines vallen af :)

tijd om maar eens de dell, compaq en sony sites door te spitten :7

Verwijderd

Ik werk zelf met een DELL inspiron 4000.
top systeem.

erg degelijk spul.

heb zelf ook lang gezocht wat ik zou nemen, en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. goede service...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok ik zit nu een beetje te denken over een dell of een sony. Over allebei niet echt iets fouts gehoord.

Dell is weer goedkoper dan sony, maar die sony's zien er zo sweet uit :)

(op zich niet DE reden om een laptop te kopen maarja..)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Ik heb nu de laptop op me schoot. heerlijk ding is het. hij was helemaal gereed en binnen 5 min zat ik online. tis een fijn dingetje vanalles zit erbij. ik heb het over de Inspirion4000. er zit 6cd's works 2k bij en windvd 2k, drivers, winME. verder heb je ook een mooi hoesje bij om je dvd-speler erin te stoppen. hij tikt ook wel lekker. en alles is lekker swappable.

kortom :P :P

Verwijderd

Volgens mij gebruiken ze gerecyclede frietbakjes voor de behuizing, ga voor een compaq, dell of een toshiba.

Verwijderd

'k heb ook een topline notebookje, gaat morgen weer terug naar de reparatie afdeling van Topline voor een reparatie, m'n harde schijf is voor de 3e keer naar de klote in 8 maand tijd. Die reparaties gaan wel redelijk vlot bij mij, hooguit 2 week. Een colega van mij heeft er ook een, was na 2 week de accu van kapot, maar doet het nu verder goed. Als ik een nieuwe mocht kopen kocht ik een Toshiba, kost wat maar dan heb je ook wat. Hebben we d'r 15 van op het werk, nog nooit gezeik mee gehad. Jammer dat ik zo eigenwijs was om een Topline te kopen. :'(

Verwijderd

Ik heb hier trouwens nog niemand gehoord over de Mynote.

Wat vinden jullie van dat merk?

Verwijderd

Simonbuikje! Wat voor harde schijf heb je er in zitten? IBM-meuk? Wat waren de klachten?

Ben ook al aan mijn tweede schijf toe in 8 maanden... :(

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 00:34 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Ik heb zelf een Dell, een inspiron. Erg snel en een beter scherm dan een compaq E500. Toetsenbord werkt echt lekker, en het voordeel is dat je zowel een glide-path en een track-point ter beschikking hebt. Alleen de interne modem is nix. :r
Waarom is die interne modem niets? Als in --> kan ik beter een externe kopen? Ik sta namelijk op het punt een insprion te kopen :)

ontopic
Siemens laptops is grote afrader, onze school heeft zo'n laptop project, daar kon je kiezen uit twee type lifebooks, van siemens, de meeste mensen die zo'n ding hebben gekocht zijn er niet over te spreken.

Ik ben zelf op dit moment aan het rondneuzen naar een laptop en Dell is op het moment lekker aan het stunten met de prijzen - en het zijn bovendien kwaliteitslaptops.
Op woensdag 06 juni 2001 15:30 schreef motown het volgende:
Ik heb hier trouwens nog niemand gehoord over de Mynote.
Heeft misschien iets te maken het het feit dat niemand ook no van mynote heeft gehoord >:) ... ik in ieder geval niet.

Verwijderd

Righty..
Nee geen IBM maar Hitachi volgens mij, 12GB, dit word dus mijn 3e schijf al. 2 keer had ik bad sectors, en 1 keer waren mijn parition tables om zeep. Wat heb jij voor laptop dan?

Verwijderd

Ik heb een Fujitsu. Zie boven voor de genoemde kwaaltjes. Het geluid dat nu uit mijn schijf komt, lijkt op dat van een straalvliegtuig op een paar kilometer hoogte. :(

Verwijderd

Ikkie heb ervaring met Topline en Compaq Armada Serie en vind Topline echt Flopline, Toetsenbord is echt myfirstsony kwaliteit, behuizing komt uit diepvriesbakjes recycleproject, HD's stoppen vaak spontaan en het scherm is ook niet al te best.

Compaq is ook niet perfect maar wel 10 x beter dan Flopline, enige nadeel bij Compaq is dat aan/uit knopjes vaak kaduuk gaan en die gebruik je best wel vaak eigenlijk... :)

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
ok :) weer een reply van me dan maar :)
wel laat ;)

Topline notebooks zijn opzich niet slecht. Maar hun reparatie service is bagger!

hoe ik dat weet?? ik heb er zelf gewerkt..
en inderdaad reparaties duren soms veels te lang of een notebook komt 10x terug voor hetzelfde probleem.

even iets uit de wereld helpen.
Topline notebooks zijn geen Tulip. Tulip en 2L niternational zijn samengegaan omdat 2L de productielijn had en Tulip de exportlijn.

Meer info ??? contacte me :)

Verwijderd

en da gezeik met die stikkertjes? je mag een topline toch nie openschroeven of wel? of kijkt de TD daar niet zo streng naar?

Verwijderd

ok ik weet genoeg. Ik ga bij de Dells kijken!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan post ik ook weer even wat :)

Ik heb nog steeds die laptop niet (geldgebrek in bedrijf :{ ) maar ik zit nog steeds te onderhandelen met de baas tussen een dell en een vaio.

Nu is die vaio die ik wil (staat eerder vermeld in dit topic, de vaio F807K) in de aanbieding bij de sony site. Van 6500,- naar 4500,- :)

Enige punt is, het zijn de duitse, franse en italiaanse versie ervan.

Duitse versie is met de duitse tekens op keyboard (niet al te groot probleem), franse is dacht ik met de "azerty" layout (groot probleem) maar wat is de italiaanse versie dan? Wat voor layout heeft die dan?

Is het trouwens ook mogelijk om zo'n keyboard gewoon los te kopen en in je laptop te fixen i.p.v zo'n duits keyboard?

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
ze kijken er daar idd erg streng naar... stikkertjes verbroken = geen garantie :)

ik misschien nog wel ergens een strip van die stikkertjes liggen >:)

nog meer vragen over topline?!?!

ask me!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Topline leek mij ook altijd een goed merk, duur zijn ze ook niet, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee..

Wel met Compaq, Toshiba, Fujitsu en IBM.. Met alle laptops heb ik wel problemen gehad.. Het begon met de Compaq, een Armada 4150, die harde schijf was ongelooflijk brak.. De Fujitsu ging 3 keer het beeldscherm van kapot en de IBM kreeg 2 keer een kapotte harde schijf..

Thuis heb ik nog steeds een Toshiba P200 laptoppie en afgezien van dat rare muisding is er nooit iets aangeweest.. Voor mij dus Toshiba.. :)

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-05 12:12

CasGas

.

nou ehh, waar ik stage liep kregen wij voordurend topline dingen terug, zat ergens een productie fout en dan krijg je ze voordurend terug, vooral met de touchpad, batterij of beeldscherm.

Even een RMA nummer (DUS ALLEEN HET NUMMER) aanvragen en je bent al 10 dagen verder, dan nog is opsturen en je bent er nog een maand bij kwijt, misschien is het nu wat rustiger bij topline maar een maandje terug was het er nog super druk.

Haal die baas van je maar over om een toshiba of een ibm te halen :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Verwijderd

Ik zat ook over een Topline na te denken, maar nu ik dit lees lijkt het me toch niet zo'n goede keus. :{ Maar voordat ik nu een Dell ga bestellen wil ik toch wel eventjes onderzoeken of er nog goede alternatieven zijn in de Topline prijsklasse. Heeft er iemand misschien ervaring met MyNote, Jewel (computerland), of Advance notebooks?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Voor mij is Dell wel het favo-laptop-merk.

* Mijn pa heeft een Inspiron met Windows 98, hij is daar uiterst tevreden mee.
* Verder hebben we hier op mijn werk 3 Latitudes met Windows 2000. Perfecte machines, zeker als je er een los muisje aanhangt. Bij de Latitude zit standaard een extra accu. Kun je dus ruim 6 uur zonder prik werken.

Wel vind ik het design van Sony en Topline (viator) wel stukken mooier als dat 'saaie' zwart van Dell. Maar dat is toch van ondergeschikt belang.

Houdoe

Verwijderd

Weet iemand verder wat het verschil is tussen die Latitudes en inspirions?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 04 juli 2001 10:25 schreef Dutch_man het volgende:
Weet iemand verder wat het verschil is tussen die Latitudes en inspirions?
Lattitude is prof. line en Inspiron thuis line, met iets grotere casing en "leuke" kleurtjes of afneembare kapjes met kleurtjes enzo. Verder vinnik de Lattitude line iets mooier omdat ie iets kleiner is en soms meer mogelijkheden biedt. Verder zo goed als het zelfde.

Topline? :r Zou ik noooit doen.. dingen vallen sowieso na een jaar uit elkaar, als of je abo verloopt. Zijn budget dingen. Mijn hart ligt bij Dell en anders Compaq of Toshiba. IBM heeft ook mooie dingen, maar zelf geen goeie ervaringen mee en Sony vinnik te duur voor het roze wat je ervoor krijgt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• mnoet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb dezelfde ervaring. Ondingen is misschien een klein woord. Het toestel staat meer bij hun dan bij mij. Nu mijn beeldscherm na een half jaar kapot is en het volgens hun geen garantie is kan ik fluiten naar bijna F 7000,- gulden.
De reparatiekosten zouden overigens F 3750,- kosten zonder BTW. Dank je wel Topline, je doet je naam eer aan. :(

Flopline, Flopservice

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
--== Topline Is Goed ==-- Ik ben al dik een jaar een tevreden gebruiken van topline laptop. Dat gezeik over die accu's ligt aan jezelf. Netjes laten leeglopen en niet overbodig lang opladen. Ook andere merken hebben dit. En over die TFT schermen ook dikke bullshit. Je kan een laptop niet behandelen als een desktop, wat ik wil zeggen is dat je erg zorgvuldig mee om moet gaan.

En tot slot --> Topline is kwa uiterlijk niet super, maar daarvoor koop je geen laptop lijkt me. En over de hardware geloof mij 3/4 deel is hetzelfde als andere laptops ...
(mijn vader is leverancier van sony,compaq,siemens,topline)

Gegroet !.... (8>

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• mnoet
Denk nog maar eens na.

"Netjes laten leeglopen en niet overbodig lang opladen."Wat moet ik dan doen, telkens de accu eruit halen wanneer ik op netspanning overga??
"En over die TFT schermen ook dikke bullshit." Maak je maar geen zorgen, deze gaan vanzelf stuk, zelfs wanneer ze niet van hun plek afkomen.

"En over de hardware geloof mij 3/4 deel is hetzelfde als andere laptops ...
(mijn vader is leverancier van sony,compaq,siemens,topline)"
Ik ben zelf ook leverancier van compaq, sony, nec en siemens, maar weet nog steeds dat deze in tegenstelling tot Topline geen goedkope Taiwanese troep in hun notebooks steken. Hoe komt Topline anders aan zo'n lage kostprijs?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op woensdag 22 augustus 2001 22:37 schreef mnoet het volgende:
blabla

Hoe komt Topline anders aan zo'n lage kostprijs?
omdat niemand ze koopt :)

• mnoet
ook dat, maar ook omdat de inhoud goedkope troep is

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
heb zelf de Compaq Armada 110.. heerlijk dingetje.perfect scherm, lekker degelijk..enz enz

dus als ik jou was zou ik voor een compaq of dell gaan

• cheiron
  • Laatst online: 12:48
Ik zit met ongeveer 40 man in dezelfde cursus, en we hebben allemaal een laptop. Van de mensen die een Topline hebben (zo'n 8 man) hebben ze allemaal al reparaties gehad. Batterijen die er mee ophouden, schermen die geen beeld meer geven, geen troom doorvoor etc. Neem dus geen Topline !!

Flickr PSN ID= cheironnl

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Mijn advies: (of tenminste wat ik de volgende keer ga doen). Compaq incl. docking-station

Tjielp... een vogel.

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 28-04 11:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er is maar 1 Topmerk laptops en dat is DELL!

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1