Vraag

• ThijssjihT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-12-2024
Mijn vraag
Ik heb geen ios of android device. Ik wil wel een sporthorloge. Zijn sporthorloges te gebruiken zonder ooit te koppelen aan een ander apparaat? Als het ingesteld moet worden via een webinterface o.i.d. is dat geen enkel bezwaar.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Vrij moderne desktopcomputer met linux (fedora 28)
Fiets

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb youtubevideo's bekeken.
reviews gelezen
Webwinkels doorgezocht
Er staat vaak bij met welke telefoons het compatibel is, maar niet of het ook werkt zonder deze telefoons.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ThijssjihT schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:51:
Zijn sporthorloges te gebruiken zonder ooit te koppelen aan een ander apparaat? Als het ingesteld moet worden via een webinterface o.i.d. is dat geen enkel bezwaar.
Voor zover ik weet zijn die horloges er niet. Er zal altijd koppeling gemaakt moeten worden met een telefoon.

Overigens betreft dit aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.

Edit: Ik was in de war met smartwatches, duidelijk iets anders dan sporthorloges.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 30-08-2018 09:40 ]

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:05
Wat versta je onder een sporthorloge? Ik heb een Suunto Quest die zonder smartphone werkt. Hierbij heb ik een borstband voor HR en een stappenteller aan de veters van mijn schoen.

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:09
Garmin 235 of 910. Wil je data uploaden naar Garmin Connect of Strava, dan moet het via je telefoon. Mijn Garmin 910 kan dit via de WiFi thuis. Dus voordat ik binnen in huis stap, staat mijn training al in m'n Connect of Strava.

Verwijderd

Ik heb een app op mijn mac die gekoppeld is met mijn fitbit alta HR, omdat mijn fitbit niet goed koppelt met mijn smartphone (lenovo p2)

• ThijssjihT
  • Laatst online: 25-12-2024
rens-br schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:22:
[mbr]Overigens betreft dit aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.[/]
Sorry dat ik mijn bericht op de verkeerde plek heb gepost. Omdat het hier niet om een aankoopadvies gaat van een tablet of telefoon had ik er niet aan gedacht dat het wel gaat om een aankoopadvies van een product dat voor dit forum onder hetzelfde kopje valt.
loeberce schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:26:
Wat versta je onder een sporthorloge? Ik heb een Suunto Quest die zonder smartphone werkt. Hierbij heb ik een borstband voor HR en een stappenteller aan de veters van mijn schoen.
Ik fiets veel, en zwem af en toe. Ik loop ook erg veel trappen. Hartlopen doe ik niet, daar houden mijn knieën niet van. Ik zou graag een product willen, en dan denk ik al snel aan een horloge, waarmee ik mijn fietssnelheid bij kan houden, en kan optimaliseren. Maar ook andere activiteiten dan fietsen wil ik graag overzicht van zien. Ik wil iets meer dan een fietscomputer. Ik ben geen sporter, maar zoek lichamelijke activiteit in dagelijkse activiteiten. Een vriend van mij woont 8 hoog, en ik neem dan de trap in plaats van de lift. Ik laat zo veel mogelijk de auto staan, en doe bijna alle vervoer met de fiets. Dat soort dingen. Een hartslagmeter en een calorieteller lijken me dan logisch, maar andere functionaliteiten intrigeren me ook wel.
rens-br schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:22:
Voor zover ik weet zijn die horloges er niet. Er zal altijd koppeling gemaakt moeten worden met een telefoon.
Dat is jammer. Ik ben van plan een librem 5 telefoon aan te gaan schaffen, wanneer deze uitkomt, en ik verwacht geen ondersteuning.

Gek eigenlijk. Ik zoek iets dat mijn hartslag, fietssnelheid, beklommen traptreden en energieverbruik kan meten, los van een telefoon. Het forum hiervoor is het Aankoopadvies Tablets en Telefoons.

• Roozzz
  • Laatst online: 11:58

Roozzz

Plus ultra

Uiteraard is dat mogelijk, er is zelfs een heel topic aan gewijd: Het grote Sporthorloge met GPS topic

If you can see, look. If you can look, observe

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:18
Er zijn genoeg devices die je wensen kunnen meten, de uitdaging is dat je daarna iets wil met die resultaten en veel fabrikanten dat dan via een app op een telefoon of tablet synchroniseren. Aangezien de meeste mensen een telefoon hebben is het duur om dan weer een speciale app te ontwikkelen die daar los van staat.

Wat je zou kunnen doen is met een Android emulator op je Linux desktop de app behorende bij je sporthorloge te draaien en zo de resultaten te synchroniseren? Zul je wel bluetooth op je pc nodig hebben eventueel via een USB dongle als dat er niet al in zit.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:44
Volgens mij kun je Garmin toestellen gewoon synchroniseren via je computer en een usb-kabel. Ik doe het nooit (want koppeling met smartphone), maar het kan wel.
Toestellen van TomTom kunnen het in ieder geval ook. Mijn vriendin synchroniseert haar TomTom Adventurer altijd via USB. Hell, de ondersteuning van smartphones is bij TomTom zo slecht dat volgens mij iedereen dat met een kabel doet.

Geen ervaringen met Polar of Suunto, maar het lijkt me raar dat die merken niet ook met een usb-kabel gesynchroniseerd kunnen worden .

Punctuality is the politeness of kings

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:30
dreamscape schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 23:34:
...
Toestellen van TomTom kunnen het in ieder geval ook. Mijn vriendin synchroniseert haar TomTom Adventurer altijd via USB. Hell, de ondersteuning van smartphones is bij TomTom zo slecht dat volgens mij iedereen dat met een kabel doet.
...
Offtopic:
Echt? Ik heb een TomTom Spark 2 en echt totaal geen probleem met synchroniseren naar smartphone. Langzaam, dat wel. Maar stabiel.

Ontopic:
Wat verwacht je van je sporthorloge? Ze zijn over het algemeen bedoeld voor het loggen van je activiteiten, maar niet om vervolgens de statistieken te laten zien op het schermpje. Daarvoor zal je moet uploaden/synchroniseren om vervolgens op pc of telefoon de gegevens te bekijken.

Dat synchroniseren gaat over het algemeen via Bluetooth en USB. (TomTom en ik neem aan de meeste merken kunnen beide).

In jou geval wordt het lastig door de afwezigheid een Android/IOS device (dus geen Bluetooth) en geen Windows PC (weet niet of er USB drivers voor Linux zijn van de grote merken).

Je zou dus inderdaad kunnen zoeken naar een sporthorloge met WiFi (duur) of een 'normaal' sporthorloge en daarnaast een goedkoop (2e hands) Android telefoontje kunnen aanschaffen die de synchronisatie regelt.
Pagina: 1