Bestanden opgedeeld in 4GB ondanks exFAT indeling SD-Kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Mijn vraag
Ik heb eerder te maken gehad met materiaal (videocamera) dat automatisch gesplitst werd in bestanden van 4 GB, wat dus bleek te komen door het feit dat m'n SD-kaartjes ingedeeld waren in FAT32.
Ik heb nu dus een 64 GB SD-kaart van Kingston, welke is ingedeeld als exFAT, maar desondanks blijkt achteraf (na lang filmen) dat mijn beelden zijn opgedeeld in bestanden van 4GB. Als ik kijk naar de properties van de SD-kaart staat er gewoon exFAT.

Wat gaat er hier verkeerd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
kingston sd10vg2/64gb

Alle reacties

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12 14:00

Ravefiend

Carpe diem!

Een bestandssysteem (FAT, exFAT, NTFS, ...) gaat niet automatisch bestanden opsplitsen als je tegen de limieten ervan aan loopt. Mijn verwachting is dan ook dat je camera dat zelf doet, misschien omdat ie niet het onderscheid maakt tussen FAT en exFAT, of het kan een instelling zijn die je moet aanpassen.

Over welke camera gaat het precies?

Edit: .. deze thread een vervolg op je eerdere SDHC kaart formatteren naar exFAT, welke clustergrootte? mbt je Panasonic HC-V520 handycam? :+

[ Voor 19% gewijzigd door Ravefiend op 27-08-2018 10:47 ]

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:24
Dan zit het limiet in de firmware van de camera ingebakken. Misschien ergens in setup van de camera het limiet uitschakelen?

• gop1
Ravefiend schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:41:
Over welke camera gaat het precies?
Het gaat om een Panasonic HC-V520 handycam
vj_slof schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:41:
Dan zit het limiet in de firmware van de camera ingebakken. Misschien ergens in setup van de camera het limiet uitschakelen?
Ik heb eerder wel gewoon met een van FAT32 naar exFAT geformatteerde SD-kaart onafgebroken beelden kunnen schieten. Het is dus waarschijnlijk niet zo in de firmware ingebakken.

Op zich kunnen de beelden achteraf eenvoudig aan elkaar gestitcht worden, maar er blijft altijd in glitsch in het geluid zitten.

• gop1
Ravefiend schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:41:
Edit: .. deze thread een vervolg op je eerdere SDHC kaart formatteren naar exFAT, welke clustergrootte? mbt je Panasonic HC-V520 handycam? :+
Jazeker sherrif! :)

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:24
Misschien recentelijk de firmware geupdate van de handycam?

Om onder hoge licentiekosten uit te komen en gebruik te maken van bestanden kleiner dan 4 GB kan de fabrikant misschien besparen op bepaalde licentiekosten.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12 14:00

Ravefiend

Carpe diem!

https://discussions.apple.com/thread/6535122

Export restrictions is ééntje die ik me ook nog herinner, waarom bv. mijn foto toestel (Panasonic DMC-TZ40) ook maar een beperkt aantal minuten video kon opnemen.

Als je 100% zeker weet dat het je ooit gelukt is met je Panasonic HC-V520 dan zal het ofwel een instelling zijn, OF de restrictie is erin geslopen door middel van een firmware update die je ooit geinstalleerd hebt.

Thinking out loud, werkt het misschien wel na een factory reset waardoor de taal / region nog op English / USA staat?
vj_slof schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:55:
Om onder hoge licentiekosten uit te komen en gebruik te maken van bestanden kleiner dan 4 GB kan de fabrikant misschien besparen op bepaalde licentiekosten.
Yup, dit is ook al snel één vd redenen waarom ze zo'n restricties nogal eens durven toe te passen.

[ Voor 25% gewijzigd door Ravefiend op 27-08-2018 10:56 ]

• gop1
@ Beiden, ik heb zelf niet actief de firmware geupdate, hij is wel verbonden geweest met wifi, maar zover ik weet heeft de camera zichzelf niet geupdate. Ja ik weet zeker dat ik er grotere bestanden mee gefilmd heb. Ik zal de bestanden eens opzoeken (zitten ergens op een SD-kaart of externe harde schijf).

Ik heb inmiddels ook een tweede camera (panasonic HC-V770), aanstaande zaterdag ga ik met allebei lang filmen en zal ik eens kijken of die het ook doet.
Pagina: 1