Revit gebruik op macbook (advies aub)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melle.B
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08-2018
Hallo,

Dit jaar ga ik bouwkunde studeren alleen moet ik nog een laptop aanschaffen.
Het liefst ga ik zelf voor een macbook pro.

De specs moeten een i7 processor, 16 gb ram, 15 inch, en een goede grafische kaart om het zwaarste programma van "Revit" op te draaien (dit kan dan door middel van bootcamp).

Zelf weet ik niet waar ik naar moet kijken als ik een goede grafische kaart hoor. Daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met eventueel uitleg en advies kwa laptop.

Alvast bedankt,

Groet

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:31
pricewatch: Apple MacBook Pro 2017 15,4" i7 2,8GHz, 256GB ssd Zilver (Qwerty)
Ik hoop dat je een geldboom hebt. Want je kunt ook wel met zoiets overweg denk ik zo.
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb091nd

Dat scheelt toch zeker 81 kratjes bier. Het enige wat je inlevert is Mac OS en Thunderbolt.
Je krijgt daarvoor wel 1 TB meer opslag en een mat scherm. Oordeel zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 27-08-2018 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 14:44
Technische studies zijn een drama met een macbook. Je bent veel beter af met een professsionele laptop ("Pro" in de naam van een laptop maakt het ding nog niet professioneel ;) )
Kijk eens wat de technische universiteiten aanbieden in hun laptopprogramma's. Ga je aan een universiteit studeren? Koop de laptop die de TU je aanbiedt. Ga je naar het HBO? Koop dan zelf een vergelijkbaar apparaat. De HP ZBook Studio G5 en de Dell Precision 5530 zijn allebei prima apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De GTX 1050 is ongeveer 40-50% sneller dan de Radeon 555.

Ik zou zelf niet voor een macbook gaan, mijn ervaring is dat een Nvidia kaart een stuk fijner werkt met Revit.

Als je de studie aan de universiteit gaat doen kan je vaak meedoen met een laptop actie en ben je een stuk goedkoper uit dan kopen in de winkel, maar als je op een HBO gaat beginnen zou je onderstaande laptop kunnen overwegen, lekker vlotte CPU en de 1050 is snel zat voor Revit.
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK0050MH)

Moet je zelf nog wel even uitzoeken of hij ook stil is ed.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 27-08-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:31
@hjkv Dell Precision is ongeveer het beste wat kan je kan krijgen. Wel relatief groot en zwaar, maar krachtig, plus je kunt next day on-site reparatie erbij kopen voor je gehele studietijd zodat je geen downtime hebt.

Maar dan moet Dell wel snel genoeg kunnen leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjkv
Ernemmer schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:57:
De GTX 1050 is ongeveer 40-50% sneller dan de Radeon 555.

Ik zou zelf niet voor een macbook gaan, mijn ervaring is dat een Nvidia kaart een stuk fijner werkt met Revit.

Als je de studie aan de universiteit gaat doen kan je vaak meedoen met een laptop actie en ben je een stuk goedkoper uit dan kopen in de winkel, maar als je op een HBO gaat beginnen zou je onderstaande laptop kunnen overwegen, lekker vlotte CPU en de 1050 is snel zat voor Revit.
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK0050MH)

Moet je zelf nog wel even uitzoeken of hij ook stil is ed.
Controleer dan wel of Revit geen ISV certified videokaart nodig heeft. Siemens NX en Solidworks hebben dat bijvoorbeeld wel. Die software freezet of crasht gewoon als je serieus werk probeert te doen op een GeForce of Radeon.

Daarom bieden de TU's ook altijd laptops aan met Quadro- of FirePro videokaarten. Voor een technische studie zou ik daar ook niet van afwijken.

Ook is de bouwkwaliteit van zo'n ideapad erg plastic fantastic. Als je het ding elke dag meeneemt en ook meezeult tussen colleges, is zo'n behuizing er snel klaar mee. Na een tijdje scheuren de scharnieren gewoon uit de behuizing (ik heb genoeg van die dingen mogen repareren :+ )

Samenvatting: schaf een zakelijke laptop aan. Zoiets, bijvoorbeeld:
pricewatch: HP ZBook Studio G5 (2ZC50EA)
Alsnog goedkoper dan een Macbook Pro :D
De universiteiten bieden deze laptops aan voor zo'n €1100. Ze leggen daar zelf flink op toe, omdat ze het belangrijk vinden dat hun studenten een fatsoenlijke laptop hebben: [TU Delft] Laptopproject 2018-2019
jeroen3 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:03:
@hjkv Dell Precision is ongeveer het beste wat kan je kan krijgen. Wel relatief groot en zwaar, maar krachtig, plus je kunt next day on-site reparatie erbij kopen voor je gehele studietijd zodat je geen downtime hebt.

Maar dan moet Dell wel snel genoeg kunnen leveren.
De Precision 5530 is het dunne model, dus die is 2cm dik en <2kg. Best beschaafd.
Er is ook de full-size, de Precision 7530. Dan zit je op 3cm en 2.6kg oid. Dan krijg je wel meer uitbreidingsmogelijkheden en betere koeling.

[ Voor 39% gewijzigd door hjkv op 27-08-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
hjkv schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:05:
[...]

Controleer dan wel of Revit geen ISV certified videokaart nodig heeft. Siemens NX en Solidworks hebben dat bijvoorbeeld wel. Die software freezet of crasht gewoon als je serieus werk probeert te doen op een GeForce of Radeon.

Daarom bieden de TU's ook altijd laptops aan met Quadro- of FirePro videokaarten. Voor een technische studie zou ik daar ook niet van afwijken.

Ook is de bouwkwaliteit van zo'n ideapad erg plastic fantastic. Als je het ding elke dag meeneemt en ook meezeult tussen colleges, is zo'n behuizing er snel klaar mee. Na een tijdje scheuren de scharnieren gewoon uit de behuizing (ik heb genoeg van die dingen mogen repareren :+ )

Samenvatting: schaf een zakelijke laptop aan. Zoiets, bijvoorbeeld:
pricewatch: HP ZBook Studio G5 (2ZC50EA)
Alsnog goedkoper dan een Macbook Pro :D
De universiteiten bieden deze laptops aan voor zo'n €1100. Ze leggen daar zelf flink op toe, omdat ze het belangrijk vinden dat hun studenten een fatsoenlijke laptop hebben: [TU Delft] Laptopproject 2018-2019

[...]

De Precision 5530 is het dunne model, dus die is 2cm dik en <2kg. Best beschaafd.
Er is ook de full-size, de Precision 7530. Dan zit je op 3cm en 2.6kg oid. Dan krijg je wel meer uitbreidingsmogelijkheden en betere koeling.
Voor Revit is een Pro kaart niet nodig, een 1050 is snel zat voor de modellen die je op school gaat maken.

Zo'n Zbook is inderdaad erg leuk maar nieuw vind ik ze erg duur, vaak staan er wel leuke exemplaren die nooit gebruikt zijn in de V&A.

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 27-08-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Ernemmer schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:13:
[...]

Voor Revit is een Pro kaart niet nodig, een 1050 is snel zat voor de modellen die je op school gaat maken.

Zo'n Zbook is inderdaad erg leuk maar nieuw vind ik ze erg duur, vaak staan er wel leuke exemplaren die nooit gebruikt zijn in de V&A.
Klopt, de prijzen van die ZBooks zijn gericht op het bedrijfsleven en daar vinden ze het wel best. Ze verdienen zo'n ding 10x terug gedurende de levensduur.
Ik heb even gegoogled en Revit lijkt inderdaad niet al te moeilijk te zijn qua GPU. Dan zou een 1050 wel prima zijn. Hopelijk hoeft er dan geen andere software dan Revit gedraaid te worden tijdens de studie...

Mijn grootste afknapper met die IdeaPad is de bouwkwaliteit. Dat soort consumentenlaptops zijn gewoon niet geschikt om jaren lang elke dag van hot naar her te slepen.

V&A is inderdaad een goede optie. De HP ZBook studio G3/G4 of Dell Precision 5510/5520 komen regelmatig voorbij voor €1000-1500
Als je goedkoper wilt, kun je vergelijkbare performance krijgen uit een goed uitgevoerde ZBook 15 G2 oid. Dan zit je op €700-800, maar is de laptop wel dikker en zwaarder.

[ Voor 6% gewijzigd door hjkv op 27-08-2018 10:17 ]

Pagina: 1