Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wel handig om de gemeente een adresonderzoek te laten doen naar wie er ingeschreven staan op het adres.

Het adres is weldegelijk een van de criteria bij onder meer private risicobepalers, verzekeringen en visa.
Maar dat zijn er nog veel meer en verreweg het meeste gaat per persoon.
Zou er de koop niet vanaf laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:46
NMe schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:18:
Abonnementen en BKR-registraties staan op naam van een persoon, niet op een adres. Je zal vast nog wel een paar keer wat brieven en aanmaningen in de bus krijgen als je het huis inderdaad zou overnemen maar het is niet zo dat het jou ineens zou mogen belemmeren.
Wat belet bedrijven om zelf zwarte lijsten of fraude detectie systemen te implementeren? De criteria die ze gebruiken maken ze natuurlijk niet openbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:48 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
FitsSprits schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:46:
Ik maak me op zich niet druk om deurwaarders ofzo. Die druipen vanzelf wel af. Wel wil ik de vrijheid hebben om gewoon een bestelling via achterafbetalen te kunnen voldoen, als ik bijvoorbeeld twijfels heb over de webshop of het product. Of simpelweg omdat de maand te lang duurt.
Ik heb hier veel ervaring mee :)

Had een huis gekocht wat geveild was. Vorige bewoner had werkelijk OVERAL schulden. Het zou mij niet weerhouden een huis te kopen. Maar je zal her en der toch wat meer moeite moeten doen.
Bij het aanvragen van Ziggo heb ik bijvoorbeeld een kopie koopcontract op moeten sturen omdat ze op dat adres meerdere schulden open hadden staan.

Uiteindelijk zijn deurwaarders toch wel lastig. Meestal is het met een belletje af maar er kan nog weleens een beslaglegging al uitstaan ofzo.
Ik kreeg de dag voordat ik op vakantie naar Amerika ging een dik pakket van een deurwaarder binnen dat er de week daarna een beslag tot uitvoering gebracht ging worden. waarschijnlijk stond dat net wat langer ofzo. Ik heb dat uiteindelijk ook weten te regelen.

Uiteindelijk werd het allemaal minder en heb ik er met plezier gewoond.

[ Voor 1% gewijzigd door pyrofielo op 24-08-2018 09:52 . Reden: Geen handig advies ]

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

pyrofielo schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:50:
[...]

Ik kreeg de dag voordat ik op vakantie naar amerika ging een dik pakket van een deurwaarder binnen dat er de week daarna een beslag tot uitvoering gebracht ging worden. Ik maakte alle post open maar waarschijnlijk stond dat net wat langer ofzo.
Gewoon even persoonlijk afwegen of dit soort irritaties het je waard zijn :X

Mocht het echt de spuitgaten uitlopen even een briefje aan de deur hangen dat persoon X niet meer woonzaam en eigenaar is.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:17
Mijn huidige huis heeft ook bewoners gehad (niet de vorige maar eerder al) die volgens mij geen enkele rekening hebben betaald. De vorige bewoners hebben een map achter gelaten met alle aanmaningen etc (die mag je niet openmaken vanwege briefgeheim maar dat hebben ze wel gedaan...). Ik heb nog een tijdje brieven van deurwaarders gehad maar die altijd retour afzender gedaan met geadresseerde onbekend en daarnaast nog een belletje naar het deurwaarderskantoor. Nooit problemen gehad met het kopen van spullen :)

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11
Bij bijvoorbeeld Telfort zal het adres op een blacklist staan, en als je daar een bestelling plaatst zal die vanzelf stilvallen. Een klantenservice medewerker zal daarop contact opnemen en bepalen of jij een nieuwe bewoner bent of niet, en de order handmatig doorvoeren of afwijzen.
Behalve een iets hogere doorlooptijd van een order zou je er dus geen last van moeten hebben. Andere bedrijven zullen ook zoiets hebben.
Maar daar zul je alleen iets van merken als de oude bewoner zaken met dat bedrijf heeft gedaan.

Ik zou me drukker maken om de eindeloze stroom dreigbrieven van deurwaarders. Maar zolang je zorgt dat in de gemeenteadministratie de oud bewoner niet meer op het adres staat ingeschreven, hoef je je geen zorgen te maken dat ze ook daadwerkelijk langskomen.

@pyrofielo
Daar zou ik toch niet zo makkelijk over denken.
Artikel 201 | Sr, Boek 2, Titel 8
Hij die opzettelijk brieven of andere stukken [...] opent of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Als jij je postcode en huisnummer geeft kunnen ze dat casenummer prima zelf opzoeken. Als ze er op staan dat je hem opent gewoon aangeven dat je hem al retour hebt gestuurd.

[ Voor 40% gewijzigd door frickY op 24-08-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
Sand0rf schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:58:
Mijn huidige huis heeft ook bewoners gehad (niet de vorige maar eerder al) die volgens mij geen enkele rekening hebben betaald. De vorige bewoners hebben een map achter gelaten met alle aanmaningen etc (die mag je niet openmaken vanwege briefgeheim maar dat hebben ze wel gedaan...). Ik heb nog een tijdje brieven van deurwaarders gehad maar die altijd retour afzender gedaan met geadresseerde onbekend en daarnaast nog een belletje naar het deurwaarderskantoor. Nooit problemen gehad met het kopen van spullen :)
Edit:
Bij nader inzien geen handig advies....

[ Voor 19% gewijzigd door pyrofielo op 24-08-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Vergeet niet alleen webshops maar ook je bezorgchinees/italiaan/mexicaan om de hoek. Hoewel minder relevant is dit voor sommigen wel een behoorlijke belemmering ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:07
Ik heb dat ook een keer gehad toen ik mijn eerste woning betrok. Bijna twee jaar lang kreeg ik deurwaarders aan de deur. In het begin erg veel, daarna steeds minder toen ze door hadden dat er nieuwe bewoners op het adres woonden. Ook veel brieven van bepaalde instanties, waarvan ik aanneem dat het aanmaningen enz... waren (nooit geopend, mag dacht ik ook niet). Alles retour afzender teruggestuurd en geen last meer van gehad.

Wat betreft online bestellingen en abonnementen: het adres stond inderdaad op een zwarte lijst. Dus na het plaatsen van een bestelling (waarbij ik aangaf achteraf te willen betalen, zoals bij bol of wehkamp mogelijk is) werd het door de online shop zelf geannuleerd. Een belletje deed echter wonderen, want ze zien een ander telefoonnummer, krijgen een ander naam te horen en zien in mijn geval een al bestaand account met een net geschiedenis de bestelling doen. Ik ben dan ook geen enkele keer tegen gekomen dat mijn adres niet van de zwarte lijst werd gehaald. Met abonnementen heb ik geen nare ervaringen gehad, want die verhuisden met mij mee.

Dus wees gerust: registratie van wanbetalers gaat op naam, niet op adres. Je zult in het begin mogelijk wat last hebben van veel brieven en enkele deurwaarders, maar ze kunnen en mogen je niets maken want het is niet jouw schuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat bij mij hielp is een periode even een briefje onder de deurbel hangen met de melding dat hier op dit moment dhr. blalala woont en niet mevr. schuldje ..." gaarne eerst GBA checken voordat u mij lastig komt vallen"

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:46
Zorg in ieder geval dat je de woning in laat schrijven bij het kadaster na tekenen koopovereenkomst. Dan ben je tenminste verzekerd dat er geen beslag is gelegd op de woning door mogelijke schuldeisers.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 21:35
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 01:23:
Maar hoe kom je er bij dat zoiets op adres gebaseerd is dan? Een adres betaald geen rekeningen, een persoon doet dat.
Kredietrisico's worden bijgehouden op persoonsniveau, adresniveau en postcodegebied.

Er zit serieus een ander kredietrisico aan het leveren van een laptop op rekening in de Schilderswijk vs het Gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13
Abonnementen en BKR-registraties staan op naam van een persoon, niet op een adres. Je zal vast nog wel een paar keer wat brieven en aanmaningen in de bus krijgen als je het huis inderdaad zou overnemen maar het is niet zo dat het jou ineens zou mogen belemmeren.
En toch is het zo. Zo kon ik omdeze reden geen bestellingen plaatsen bij BOL.com omdat zij automatisch op adres blokkeren. Ook een telefoontje om de blokkade op te heffen was niet genoeg. Nadat eenmalig een bestelling retour ging (fabrieksfout) concludeerde het systeem direct weer dat mijn adres beter niet aan geleverd kon worden vanwege historie.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 23:44

Pazo

Mroaw?

FitsSprits schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:27:
[...]

Kredietrisico's worden bijgehouden op persoonsniveau, adresniveau en postcodegebied.

Er zit serieus een ander kredietrisico aan het leveren van een laptop op rekening in de Schilderswijk vs het Gooi.
Zit zeker wel een kern van waarheid in.
Interessant artikel daarover:

De Groene Amsterdammer - U staat op een zwarte lijst

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ghostrider schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:56:
[...]

Gewoon even persoonlijk afwegen of dit soort irritaties het je waard zijn :X

Mocht het echt de spuitgaten uitlopen even een briefje aan de deur hangen dat persoon X niet meer woonzaam en eigenaar is.
Wanneer een deurwaarder zich toegang wil verschaffen moet hij eerst in de basisregistratie personen controleren of de persoon waar het over gaat nog wel ingeschreven is op dat adres. De agent en slotenmaker die hij meeneemt gaan echt niet meewerken zonder bewijs hiervan.

Zolang je je er dus van verzekerd hebt via een adresonderzoek dat de vorige bewoner niet meer ingeschreven is op jou adres heb je dus niks te vrezen.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
pyrofielo schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:02:
[...]

Ja leuk dat briefgeheim, dat zou ik normaal ook gewoon honoreren. Echter bij dit soort grappen echt schijt aan hebben en openmaken.
Dat is trouwens ook het eerste wat een deurwaarderskantoor zegt als je ze belt. ze willen toch het casusnummer en alles weten. Post niet bekijken is zo'n beetje het stomste wat je kan doen in zo'n geval.
Hoezo? In mijn ervaring: Er komt een briefje in je bus: je pakt een zwarte stift, streept het adres door, zet er op "retour afz. - verhuisd" en werpt het in een brievenbus. Het incassobureau krijgt dan een brief terug, en op een gegeven moment stoppen de brieven vanzelf. Waarom zou je ze gaan bellen?

Een deurwaarder kan in de GBA kijken, het is belangrijk om wel te zorgen dat de vorige bewoner daar niet meer in staat op jouw adres. De meeste brieven zijn van incassobureaus, die kunnen dat niet. Misschien komen ze nog een paar keer aan de deur, leuk voor ze maar iets te halen valt er toch niet (op mijn adres dan ;)).
CurlyMo schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:19:
Zorg in ieder geval dat je de woning in laat schrijven bij het kadaster na tekenen koopovereenkomst. Dan ben je tenminste verzekerd dat er geen beslag is gelegd op de woning door mogelijke schuldeisers.
Dat is enkel niet gratis. Het voorkomt nieuwe beslagleggingen, of het nodig is, is sterk afhankelijk van de situatie.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als je een adreswijziging doorgeeft aan alle diensten die je nu afneemt, dan ben je er toch al?
Op schending van het briefgeheim staat maximaal een jaar gevangenisstraf...
pyrofielo schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:02:
Ja leuk dat briefgeheim, dat zou ik normaal ook gewoon honoreren. Echter bij dit soort grappen echt schijt aan hebben en openmaken.
Dat is trouwens ook het eerste wat een deurwaarderskantoor zegt als je ze belt. ze willen toch het casusnummer en alles weten. Post niet bekijken is zo'n beetje het stomste wat je kan doen in zo'n geval.
Juist het briefgeheim zorgt ervoor dat jij prima kan ontkennen ergens iets mee te maken te hebben. Gewoon alles retour sturen: "geadresseerde onbekend".
Je moet er maar zin in hebben: een MISDRIJF plegen omdat een vorige bewoner schulden heeft uitstaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

RemcoDelft schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:48:
Als je een adreswijziging doorgeeft aan alle diensten die je nu afneemt, dan ben je er toch al?

[...]

En, wanneer is daar voor het laatst iemand voor veroordeeld? :+
[...]

Juist het briefgeheim zorgt ervoor dat jij prima kan ontkennen ergens iets mee te maken te hebben. Gewoon alles retour sturen: "geadresseerde onbekend".
Je moet er maar zin in hebben: een MISDRIJF plegen omdat een vorige bewoner schulden heeft uitstaan!
Mee eens hoor. Heb ik ook gedaan met alle post voor de vorige bewoners en de nieuwe bewoners van mijn vorige huis blijkbaar ook (aangezien ik van hen ook nooit post heb gezien die voor mij bedoeld was) :)

[ Voor 0% gewijzigd door Pietervs op 24-08-2018 14:14 . Reden: typo ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
RemcoDelft schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:48:

[...]

[...]

Bij nader inzien inderdaad niet handig om dat te adviseren.
Retour afzender, en even een belletje naar de deurwaarder. Helaas zal er soms wel wat meer druk op komen te staan. Strafbare feiten plegen is natuurlijk niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Tips: Controleer meteen bij de gemeente of er nog mensen zijn ingeschreven op jouw adres, en laat ze eventueel uitschrijven. Doen ze een onderzoek en worden ze uitgeschreven.

Kredietchecks vinden in Nederland vaak plaats door experian, en kan inderdaad ook op postcode/gebied, wel kan je bezwaar tegen de registratie indienen mocht je ergens geweigerd worden. BKR is enkel op naam.

Brieven openen kan je een gevangenisstraf of geldboete opleveren. Ik raad het aan deze gewoon retour te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:46
Is dat een reden om het niet te doen ;) Je koopt een huis, dat kost al genoeg.

[ Voor 25% gewijzigd door CurlyMo op 24-08-2018 10:03 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
Het koophuis wat ik 4 jaar geleden gekocht heb had ook zo'n vorige bewoner. En toen ik het kocht had het al 2 jaar leeggestaan vanwege een scheiding. Mevrouw had haar zaakjes op prima orde, nooit ook maar een aan haar geadresseerde brief gehad. Meneer was het derde jaar dat hij daar weg was op papier nog steeds hier ingeschreven. Daar kwam ik achter via de gemeente, toen de brieven maar bleven komen heb ik het laten uitzoeken. Ik heb er wel bovenop gezeten om hem uitgeschreven te krijgen. De gemeente werkte niet zomaar mee, omdat er geen nieuw adres bekend was. Voor de overdracht van het huis maakte hij namelijk gebruik van een postbus als postadres. Volgens Facebook woonde hij in in Kazachstan, complete onzin had hij ingevuld en daar kon de gemeente ook niets mee. Ja ze vroegen serieus aan ons of wij niet wisten waar hij nu woonde.

Er zaten bij de post soms ook brieven van deurwaarders; alles continue teruggestuurd etc. Ook met hen nooit problemen gehad ook al verwachtte ik dit zeker wel ook nooit 1 gezien. Wat betreft het afsluiten van abonnementen ik heb nooit ergens een probleem gehad. Ook niet met postorder bedrijven zoals Wehkamp, maar ik had daar al een account. Maar er blijft zelfs nu maar post komen, zelfs nu ik dit typ denkt de Rabobank nog steeds dat die dude hier woont. En de garage waar hij zijn onderhoud laat doen ook en het is nu 6 jaar geleden. Ik ben nu weer een stapel brieven aan het opsparen en dat gaat over een poos in 1 berg retour hopelijk valt het kwartje dan als bij de ontvanger het bureau in 1x vol ligt. Ontzettend veel andere bedrijven zijn gelukkig wel gestopt. Heb ze eerder ook wel eens weggegooid of bij het oud papier maar ben het nu wel weer zat. En op google maps stond nog een bedrijf geregistreerd op dit adres dat heb ik ook laten aanpassen naar "gesloten".

Verder valt het mee moet ik eerlijk zeggen. Ken iemand anders met zeer veel schulden en hij laat een nog groter spoor achter op zijn oude adres komt de politie en deurwaarder zelfs nog wel eens langs dat is toch wel wat erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 06:01:
Ja, webshops houden lijsten bij van adressen waar niet geshopt "mag" worden. Ze kunnen dan om magische redenen alleen vooraf betalen aanbieden (geen acceptgiro of Afterpay) bijvoorbeeld.
Als dat daadwerkelijk gedaan wordt, overtreden die winkels de wet. Meer dan 50% vooruitbetaling eisen bij (online) bestellingen mag namelijk niet.

Over het algemeen worden online aankopen natuurlijk vrijwillig 100% vooruitbetaald, maar er moet altijd een mogelijkheid zijn om (minimaal 50% van het totaalbedrag) achteraf te betalen.

@FitsSprits Waar je wel rekening mee moet houden is dat je bijvoorbeeld als je een energiecontract wil afsluiten een borg van enkele honderden euro's moet betalen. Moest ik ook op mijn huidige adres... Maar na een tijdje kreeg ik die inclusief een paar euro rente teruggestort. Verder moet je vooral letten op dingen waar beslaglegging op staat! Meestal wordt een aankondiging van beslaglegging trouwens "aan de bewoners van" geadresseerd, juist zodat een nieuwe bewoner die brief ook officieel mag openen. Opbellen en uitleggen dat de schuldenaar daar niet meer woont is meestal voldoende om de beslaglegging af te wenden (heb ook met dat bijltje gehakt...)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
True schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:07:
Vergeet niet alleen webshops maar ook je bezorgchinees/italiaan/mexicaan om de hoek. Hoewel minder relevant is dit voor sommigen wel een behoorlijke belemmering ;)
Hoe stel je je voor niet te betalen voor een bezorgchinees?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:15:
[...]

Als dat daadwerkelijk gedaan wordt, overtreden die winkels de wet. Meer dan 50% vooruitbetaling eisen bij (online) bestellingen mag namelijk niet.

Over het algemeen worden online aankopen natuurlijk vrijwillig 100% vooruitbetaald, maar er moet altijd een mogelijkheid zijn om (minimaal 50% van het totaalbedrag) achteraf te betalen.
Zeker weten? Geldt dat niet alleen voor aanbetalingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:18:
Zeker weten? Geldt dat niet alleen voor aanbetalingen?
Zeker weten. Bij bestellingen mag er geen aanbetaling van meer dan 50% geëist worden. En volledig vooruit betalen (zoals bij online bestellen vrij gebruikelijk is), is een aanbetaling van 100%.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:20:
Zeker weten. Bij bestellingen mag er geen aanbetaling van meer dan 50% geëist worden. En volledig vooruit betalen (zoals bij online bestellen vrij gebruikelijk is), is een aanbetaling van 100%.
Dit hoor ik voor het eerst. Maar betalen onder rembours lost dat toch op? De klant betaalt 12 euro extra dus kiest toch liever voor vooruitbetalen, en de klant krijgt alsnog niets in handen zonder volledig te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

RemcoDelft schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:21:
[...]

Dit hoor ik voor het eerst. Maar betalen onder rembours lost dat toch op? De klant betaalt 12 euro extra dus kiest toch liever voor vooruitbetalen, en de klant krijgt alsnog niets in handen zonder volledig te betalen.
Klopt. Dingen als rembours, afterpay etc. zijn voldoende om aan die "niet verplicht meer dan 50% aanbetalen" regel te voldoen, zelfs als je daar extra voor moet betalen. Het is dan immers de keuze van de klant om een aanbetaling van 100% te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
pedorus schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:43:
[...]

Hoezo? In mijn ervaring: Er komt een briefje in je bus: je pakt een zwarte stift, streept het adres door, zet er op "retour afz. - verhuisd" en werpt het in een brievenbus. Het incassobureau krijgt dan een brief terug, en op een gegeven moment stoppen de brieven vanzelf. Waarom zou je ze gaan bellen?

Een deurwaarder kan in de GBA kijken, het is belangrijk om wel te zorgen dat de vorige bewoner daar niet meer in staat op jouw adres. De meeste brieven zijn van incassobureaus, die kunnen dat niet. Misschien komen ze nog een paar keer aan de deur, leuk voor ze maar iets te halen valt er toch niet (op mijn adres dan ;)).

[...]

Dat is enkel niet gratis. Het voorkomt nieuwe beslagleggingen, of het nodig is, is sterk afhankelijk van de situatie.
Leuke casus, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet per sé hoeft te kloppen. Ik heb een tijdje anti-kraak gewoond. De vorige bewoner had er ook een zooitje van gemaakt, waardoor ik de eerste weken constant brieven van een deurwaarder ontving. Ik heb die steeds retour afzender gestuurd, maar ze bleven maar komen, letterlijk iedere twee dagen. Tot ik de dag voor een tweeweekse vakantie wéér een brief kreeg en dacht 'Nou is het klaar, ik maak hem open!'.

Blij toe: 48 uur later (als ik al was aangekomen op de plaats van bestemming, dus) zou men overgaan tot ontruiming van de woning. Sure, ik stond netjes ingeschreven bij de gemeente en alles, maar wil je serieus dat risico nemen? Ik niet, dus. Leuk, als je terug komt van een leuke vakantie en je hele woning is leeggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22
Ervaring hiermee is dat de overheid overal achteraan loopt: we hebben een woning gekocht (inmiddels bijna 2 jaar geleden) en we ontvangen nog regelmatig rekeningen/betalingsherinneringen/boetes op het adres.

Wat je dus zelf moet doen:
* Adresonderzoek bij gemeente (duurt een maand?)
* Daarna adresonderzoek bij KVK (want eigenaar van bedrijf is uitgeschreven op adres)
* Adresonderzoek CJIB (want die gebruiken de gegevens van de gemeente)
* ALTIJD post terugsturen zonder open te maken met duidelijk de vermelding dat vorige bewoner is verhuisd

Net nog aan de telefoon gehangen met RDW en CJIB dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Helox-in-a-box op 24-08-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Brieven retour sturen doe ik niet meer. Ook zoals velen na aankoop woning de post van de vorige bewoner opgespaard en afgegeven in het postkantoor (PostNL). Zelf even langsgegaan mede om informatie in te winnen om de grote hoeveelheid post te stoppen.

Achter de balie werden de brieven aangenomen voor mijn neus doormidden gescheurd en weggegooid. Met de mededeling dat het vanzelf wel over ging. Dat kan ik thuis ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:45

Aganim

I have a cunning plan..

Helox-in-a-box schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:28:
Ervaring hiermee is dat de overheid overal achteraan loopt: we hebben een woning gekocht (inmiddels bijna 2 jaar geleden) en we ontvangen nog regelmatig rekeningen/betalingsherinneringen/boetes op het adres.

Ik heb tot nu toe altijd binnen 2 weken na inschrijven automatisch een mooie brief ontvangen van de gemeente met daarin de mededeling dat ik was ingeschreven op mijn nieuwe adres en dat er geen andere personen op het adres bekend waren. Allemaal automatisch, zonder adresonderzoek aan te vragen. Ik dacht dat dat gewoon standaard was, heb ik wellicht gewoon toevallig geluk gehad met de betreffende gemeentes?

Overigens sluit ik mij aan bij de overige ervaringen, het valt allemaal wel mee. Verwacht alleen niet dat 1x een briefstuk terugsturen voldoende is, sommige incassobureau's zijn nogal hardnekkig.

En ach, soms kan je het een leuk verhaal opleveren. Zoals die keer dat er een deurwaarder op de stoep stond om te vragen of ik mevrouw 'X' was ('nee, ik ben meneer Y en ik ken geen mevrouw X') en mij, nadat het schaamrood op zijn kaken stond, vervolgens nogal hakkelend mededeelde dat er beslag op haar loon werd gelegd. Ik heb maar even navraag gedaan bij mijn toenmalige vriendin of ik soms erg vrouwelijk overkwam. :+

Vond het sowieso bijzonder overigens, ik vraag mij af of dat zomaar mocht( en het lijkt mij in het kader van de AVG nu helemaal niet meer de bedoeling) om een willekeurig persoon mede te delen dat er beslag gelegd wordt op iemands spullen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:07
Ja, webshops houden lijsten bij van adressen waar niet geshopt "mag" worden. Ze kunnen dan om magische redenen alleen vooraf betalen aanbieden (geen acceptgiro of Afterpay) bijvoorbeeld.

Soms is dat niet alleen jouw huisnummer maar de complete flat. Ik heb een meisje in de flat gehad die veel kleding kocht, alles weer terug stuurde en eigenlijk nooit iets kocht. Maar wel alles "passen". Ik kon zelf op een gegeven moment niks meer kopen bij bepaalde kledingzaken.

Ook meegemaakt: schuldeisers aan de deur. Deurwaardersbrieven. Stiekem nog ingeschreven zijn op mijn adres.

Allemaal irritant maar allemaal overheen te komen.

Denk er ook aan dat webshops vandaag de dag meer trucjes hebben tegen fraude.
Klopt, EDR is zo'n partij die risicoanalyses doet op basis van woongebieden. Toen ik tijdens mijn studententijd woonde in een goedkope buurt, kon ik ineens niet meer op rekening bestellen bij oa. Zalando, terwijl ik zelf altijd netjes betaal. Nadat ik verhuisd was naar een 'normale' buurt kon het ineens weer wel.
Nu weet ik niet of er partijen zijn die dat op microniveau doen (dus per adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

michaelvink schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:27:
[...]
Blij toe: 48 uur later (als ik al was aangekomen op de plaats van bestemming, dus) zou men overgaan tot ontruiming van de woning. Sure, ik stond netjes ingeschreven bij de gemeente en alles, maar wil je serieus dat risico nemen? Ik niet, dus. Leuk, als je terug komt van een leuke vakantie en je hele woning is leeggetrokken.
Dan heb je dus twee keer bezoek gehad van een rechtsdeurwaarder die een betekend stuk achtergelaten heeft. Je weet wel: een enveloppe met daarop "IN NAAM DER KONING" en veel zegels en handtekeningen.

De eerste keer voor de beslaglegging, de tweede keer voor de ontruiming. Beiden moeten door een rechter uitgesproken worden en in beide gevallen moet je gedagvaard worden.

Denk je nou echt dat je iemand dakloos kunt maken met een met de gewone post verzonden standaardbrief?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
burne schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:22:
[...]

Dan heb je dus twee keer bezoek gehad van een rechtsdeurwaarder die een betekend stuk achtergelaten heeft. Je weet wel: een enveloppe met daarop "IN NAAM DER KONING" en veel zegels en handtekeningen.

De eerste keer voor de beslaglegging, de tweede keer voor de ontruiming. Beiden moeten door een rechter uitgesproken worden en in beide gevallen moet je gedagvaard worden.

Denk je nou echt dat je iemand dakloos kunt maken met een met de gewone post verzonden standaardbrief?
Die laatste heb ik wel degelijk ontvangen, ja, daarom heb ik deze ook geopend. De rest, dat zal elkaar dan met de verhuizing gekruist hebben. Anti-kraak heeft over het algemeen een nogal hoge doorstroom, he ;) Daarbij, geen idee of het er uiteindelijke echt van zou zijn gekomen, maar denk je dat ik na het lezen van die brief en vlak voor een vakantie ruim de tijd ga nemen om dat uit te zoeken? Of dat ik zelfs maar het risico zou willen nemen?

[ Voor 12% gewijzigd door Smuey op 24-08-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:27
[b][message=56219591,noline]Achter de balie werden de brieven aangenomen voor mijn neus doormidden gescheurd en weggegooid. Met de mededeling dat het vanzelf wel over ging. Dat kan ik thuis ook wel...
Als dit echt zo is dan is het wel heel erg kwalijk, dit mogen ze niet doen. Hiernaast is het natuurlijk geen probleem van PostNL, de verzender die moet het zelf oplossen, daarom alles retour afzender.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:27
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:16:
[...]

Tasje met bami aanpakken, deur dichtsmijten, bel en telefoon uitzetten. Dat gebons op de deur stopt na een tijdje vanzelf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

burne schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:22:
[...]

Als de deurwaarder alle brieven ongeopend retour krijgt dan kunnen ze toch nooit iemand gedagvaard hebben, laat staan een ontruiming uitgesproken hebben kunnen krijgen door een rechter?

Mijn ervaring is dat deurwaarders soms heel goed zijn in bluffen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
Stoney3K schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:22:
[...]

Als de deurwaarder alle brieven ongeopend retour krijgt dan kunnen ze toch nooit iemand gedagvaard hebben, laat staan een ontruiming uitgesproken hebben kunnen krijgen door een rechter?

Met gerechtsdeurwaarders heb ik verder geen ervaring, maar vooral incassobureaus lijken weinig zin te hebben om zich fatsoenlijk te gedragen. Toen ik al twee jaar niet meer op dat adres woonde (en het adres ook gewoon niet meer bestond, want de flat werd tegen de vlakte gegooid...) kreeg ik ineens op mijn nieuwe adres een brief van zo'n deurwaarder (waar ik al vier keer eerder contact mee had gehad, overigens) voor de vorige bewoner van mijn VORIGE adres. Dat ze bericht hadden ontvangen (oh? Van wie dan?) dat ik nu hier woonde en dat ze de procedure toch gewoon gingen voortzetten. Uiteraard voorzien van een uiterste betaaltermijn. Leuk hoor, maar ga gewoon zelf die eikel anders even opzoeken die de boel heeft verprutst, waarom moet ik daarmee lastig worden gevallen? De postbode moet een hele periode toch het idee gehad hebben dat het allemaal niet zo goed ging, met al die brieven van incassobureaus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12

KDL

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:16:
[...]

Gewoon zoals het vaker gaat: ze zeggen we bezorgen niet meer op uw adres/ flat / buurt etc.... en je betaalt dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

KDL schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:42:
[...]

Gewoon zoals het vaker gaat: ze zeggen we bezorgen niet meer op uw adres/ flat / buurt etc.... en je betaalt dan ook niet.
Ik denk dat eerder de vraag is hoe je bij de bezorgchinees als wanbetaler te boek kan komen te staan omdat je dan aan de deur moet betalen, of je geen eten in je handen krijgt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24
Met schulden heb ik geen ervaringen mee, wel met de laksheid van de vorige bewoners om hun adres bij voornamelijk banken te laten wijzigen. Als je verhuisd en je schrijft je in op een nieuw adres gaan alle rijksdiensten mee, bij banken echter niet. In het begin deed ik de post nog bij hun nieuwe adres in de bus (met een beetje eigen initiatief zou je je adres laten wijzigen), na een paar maanden stuurde ik het retour met verhuisd op de brief, dit hielp allemaal niet. Maar de post retour sturen met overleden erop doet wonderen, waarschijnlijk zoeken de instanties dan de persoon op en gaan ze actie ondernemen. Alle geadresseerde reclame gaat rechtstreeks de kachel in, sowieso zouden ze dat moeten verbieden maar dat is weer een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:50
Stoney3K schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:22:
[...]

Er zijn twee mooie uitzonderingen: DUO en belastingdienst. Die hebben geen rechter nodig.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik maak me op zich niet druk om deurwaarders ofzo. Die druipen vanzelf wel af. Wel wil ik de vrijheid hebben om gewoon een bestelling via achterafbetalen te kunnen voldoen, als ik bijvoorbeeld twijfels heb over de webshop of het product. Of simpelweg omdat de maand te lang duurt.
Daar heb je niet altijd controle over, ook niet als je het huis ernaast koopt.

Op mijn oude adres in de gemeente Delfshaven (Rotterdam) weigerde Esprit doodleuk om ueberhaupt kleding te leveren. Er werd blijkbaar in die postcode teveel fraude gepleegd / niet betaald.

Mijn vriendin liet bestellingen dan maar bij haar ouders in Leiden afleveren... (waar we nu wonen in Lansingerland doet Esprit niet meer moeilijk, het was echt gekoppeld aan het adres / postcode)

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 24-08-2018 15:02 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het zal afhangen van de webshop. Bij aantoonbaar nieuwe bewoners willen ze het adres nog wel eens van de interne lijst schrappen wanneer je er contact over opneemt en je niet laat afschepen met 'enkel de aangeboden betaalmethodes zijn mogelijk'. Uitleg geven over dat dit speelt bij veel andere webshops/instanties, dat je op deze manier last ondervindt door acties van iemand anders en hopen op een goede procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Pazo schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:38:
[...]

Zit zeker wel een kern van waarheid in.
Interessant artikel daarover:

De Groene Amsterdammer - U staat op een zwarte lijst
Wow, dit is wel schrikbarend. :|

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
Hebben wij ook gehad met een executiewoning een paar jaar terug.
Ik liet de deurwaarders het koopcontract zien dat het huis van mij was en de vorige bewoners er niet meer wonen. Tegelijkertijd bij de gemeente een verzoek tot uitschrijving uit het GBA gedaan (dat proces duurt even).
De deurwaarders waren soms van die lompe Jopen, maar daar moet je gewoon boven gaan staan.
Eentje kwam er een keer langs en zag dat we druk de boel aan het strippen waren.
Eerst viel hij m'n pa lastig want die pastte qua leeftijd prima bij de vorige bewoner.

Daarna kwam hij bij mij om te vertellen dat er een bedrag open stond en hij spullen in beslag wilde nemen. Ik zei: Neem de keuken maar mee.
Hij: Die wil ik wel even zien en wilde naar binnen stappen
Ik: Oh daarvoor hoef je niet naar binnen.

Ik opende de garagedeur en daar stond de oude keuken. Hij keek een beetje raar en ik zei: Nou rij je Fiat 500 maar voor of bel wat mensen dan laad ik hem voor je in. Met de mond vol tanden is hij weer weggegaan.

Brieven stuurde ik na 6 maand retour afzender. De brieven die daarna kwamen maakte ik open en ik belde desbetreffende bedrijf of incassobureau dat hij er niet meer woonde. Sommige bedrijven boden hun excuses aan en ik ontvang geen brieven meer. Van andere bedrijfjes wel, bij de tweede brief belde ik weer op en gaf ze wederom door dat de bewoners er niet meer woonden en ik de volgende keer mijn uren in rekening zou brengen. Ook hier ging het weer beter.
Er waren 2 incassobureaus die vol bleven houden met hun brieven, ik heb toen een factuur gestuurd vanuit het gastouderbedrijf van mijn vrienden. Er kwam een betaling, na een paar weken (en een brief van hun verder) heb ik ze toen gebeld en wederom aangegeven dat ze er niet meer woonden en waarom mijn factuur niet betaald werd i.v.m. de opmerking die ik heb laten noteren dat ik facturen ging sturen. Ik kwam er niet uit en vroeg of ze me door wilden verbinden met de afdeling verkoop omdat ik graag klant wilde worden om hun als incassobureau in te zetten tegen zichzelf omdat mijn facturen niet betaald worden 8)7.
Pas toen ging het belletje rinkelen. Beide zijn opgehouden en van 1 van de bedrijven kreeg ik nog een bos bloemen en reclamefolder als goedmakertje.

Overigens is het met de gemeente en het uitschrijven uiteindelijk opgelost. Veel incassobedrijven kijken in het GBA dus als daar niks meer bekend is houden ze ook op.

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 24-08-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bensimpel schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:08:
[...]

Tijd voor de eerste AVG boete à 4% van hun jaaromzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Mx. Alba schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:15:
[...]

Tijd voor de eerste AVG boete à 4% van hun jaaromzet?
Absoluut. Maar ja, dat is al een jaren een doofpot-verhaal. Zal geen verandering in komen.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• liberque
  • Laatst online: 19-09 20:02

liberque

Vrijzinnig!

Een kleine tip over adresonderzoek: dit loopt via de gemeente en kan best wel wat tijd in beslag nemen. Wil je er zeker van zijn dat er geen 'vreemde' personen volgens de GBA op je adres wonen en je wilt dat op korte termijn kan je het volgende 'truukje' gebruiken.

Ga naar de toeslagen site van de belastingdienst en volg de procedure huurtoeslag aanvragen (zelfs als het een koopwoning is). In de procedure wordt automatisch de GBA gechecked en komt de site automatisch met de melding dat er meerdere personen staan ingeschreven of niet. Daarna annuleer je gewoon de aanvraag.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Dat is niet waar, er kan op achternaam + geboortedatum worden gezocht en op postcode huisnr. Op postcode huisnr worden alle bijzonderheden gevonden. Hopelijk is de software zo slim om te zien dat het om een ander persoon gaat. Als je pech hebt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 10:55
liberque schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:19:
Een kleine tip over adresonderzoek: dit loopt via de gemeente en kan best wel wat tijd in beslag nemen. Wil je er zeker van zijn dat er geen 'vreemde' personen volgens de GBA op je adres wonen en je wilt dat op korte termijn kan je het volgende 'truukje' gebruiken.

Ga naar de toeslagen site van de belastingdienst en volg de procedure huurtoeslag aanvragen (zelfs als het een koopwoning is). In de procedure wordt automatisch de GBA gechecked en komt de site automatisch met de melding dat er meerdere personen staan ingeschreven of niet. Daarna annuleer je gewoon de aanvraag.
Wow, dit is echt een goede tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:49
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:15:
[...]

Ja, dat gebeurt echt. Ik heb zelf eens iets online besteld met AfterPay en omdat mijn adres i.c.m. achternaam teveel leek op de vorige bewoner die als wanbetalers geregistreerd stonden en dus kon ik alleen maar middels Ideal of zelf overmaken betalen.

Toen ik ze opbelde en flink stampij hen gemaakt kreeg ik de gegevens van het kredietbureau en heb ik daar ook flink stampij gemaakt. Sindsdien geen problemen meer met AfterPay achtige oplossingen.
Mijn voordeel was overigens dat mijn voorletter EN achternaam enigzins leek op de vorige bewoner maar het genoeg afweek dat mijn opmerkingen aannemelijk waren. Ze konden namelijk zo terugzien dat hun wanbetalers verhuisd waren volgens Facebook :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb me bij het betrekken van mijn woning, ook bij meerdere instanties/bedrijven moeten identificeren. De vorige bewoner had ook overal schulden. Bij verschillende energiemaatschappijen, kabelaars etc. Al met al toch een paar weken vertraging opgelopen bij het afsluiten van verschillende abonnementen.

Het is wel opgelost, maar het is toch altijd weer even een verassing,

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
FitsSprits schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:15:
Inleiding

Komende week gaan we kijken voor een andere woning. Na een check (we hebben zo onze bronnen...) blijken de vorige bewoners van het adres er financieel een zooitje van te hebben gemaakt. Het adres is nu dusdanig besmet dat zelfs het afsluiten van een abonnement een uitdaging zou kunnen worden.

Mijn vraag
...is dan ook hoe ik dit uit de registers kan krijgen. Het huis is écht leuk en als het erop aan komt zal ik het niet laten schieten, maar ik wil wel fatsoenlijk een telefoonabonnement kunnen afsluiten.
Na het overnemen van het huis, jezelf inschrijven bij de gemeente en controleren of de vorige bewoners zijn uitgeschreven. Ik had bij mijn huidige woning nadat ik meerdere aanmalingen had gekregen van 1 van de vorige bewoners, contact opgenomen met de gemeente. Ik hoorde dat er nog 7! andere personen waren ingeschreven op mijn adres. Ik heb toen aangegeven dat deze personen er echt niet meer wonen en aangetoond dat ik hoofdhuurder ben. De gemeente is toen een onderzoek gestart naar de 7 andere personen. En zo stond dat toen ook geregistreerd. Dat houdt in dat als een deurwaarder de opdracht krijgt langs te komen bij een wanbetaler hij ziet dat dit persoon er niet meer woont en dat de gemeente in onderzoek is gegaan naar de nieuwe verblijfplaats van dit persoon. Het heeft voor de deurwaarder dan geen enkele zin om langs te komen. Daarnaast had ik verder geen enkel probleem met het afsluiten van energie of internet. :P

Lang verhaal kort. No worries. Neem dat droomhuis!

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 24-08-2018 15:36 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Loev schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:21:
[...]

Dat is niet waar, er kan op achternaam + geboortedatum worden gezocht en op postcode huisnr. Op postcode huisnr worden alle bijzonderheden gevonden. Hopelijk is de software zo slim om te zien dat het om een ander persoon gaat. Als je pech hebt niet.
De software wordt doorgaans gemaakt om net wel veel te matchen en dat levert false-positives op. Voor een winkel is dat echter het verschil tussen 100 € verliezen (wanbetaler) of mogelijk 5 € niet verdienen (vaak probeert de koper het toch gewoon op te lossen).

Ezn match enkel op adres is dan zelfs beter omdat men gewoon op naam van vrouw, kind of hond wonende op hetzelfde adres begint te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
pep_82 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:53:
Met schulden heb ik geen ervaringen mee, wel met de laksheid van de vorige bewoners om hun adres bij voornamelijk banken te laten wijzigen. Als je verhuisd en je schrijft je in op een nieuw adres gaan alle rijksdiensten mee, bij banken echter niet. In het begin deed ik de post nog bij hun nieuwe adres in de bus (met een beetje eigen initiatief zou je je adres laten wijzigen), na een paar maanden stuurde ik het retour met verhuisd op de brief, dit hielp allemaal niet. Maar de post retour sturen met overleden erop doet wonderen, waarschijnlijk zoeken de instanties dan de persoon op en gaan ze actie ondernemen. Alle geadresseerde reclame gaat rechtstreeks de kachel in, sowieso zouden ze dat moeten verbieden maar dat is weer een heel ander verhaal.
Dit vind ik eigenlijk ook wel een goede tip, sommige bedrijven hebben al veel enveloppen retour gehad en nog doen ze er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Loev schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:21:
[...]

Naam is iets minder relevant voor software. Ik kan vandaag Jansen heten, maar toch De Vries invullen. Okay, helemaal fris is het niet, maar wie kwaad in de zin heeft is in de regel toch al niet zo fris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Overigens... In het verlengde van mijn vraag heb ik mijn eigen gegevens getoetst bij Focum, EDR en Experian. Ik was wel benieuwd wat die partijen over mij geregistreerd hadden.

Focum:
- Details op adresniveau. Er was een kredietcheck geweest (ik vermoed webwinkel).
- Geen details op persoonsniveau. Schijnen ze naar eigen zeggen ook niet te geven.

EDR:
- Details op adresniveau.
- Details op persoonsniveau. Er was een kredietcheck geweest van de energiemaatschappij. Uitkomst was overigens positief voor mij: geen verhoogd kredietrisico.

Experian:
- Details op persoonsniveau. Vermelding van incassodossier uit 2017 inclusief tegenpartij en dossiernummer + status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

FitsSprits schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:05:
Overigens... In het verlengde van mijn vraag heb ik mijn eigen gegevens getoetst bij Focum, EDR en Experian. Ik was wel benieuwd wat die partijen over mij geregistreerd hadden.

Focum:
- Details op adresniveau. Er was een kredietcheck geweest (ik vermoed webwinkel).
- Geen details op persoonsniveau. Schijnen ze naar eigen zeggen ook niet te geven.

EDR:
- Details op persoonsniveau. Er was een kredietcheck geweest van de energiemaatschappij. Uitkomst was overigens positief voor mij: geen verhoogd kredietrisico.

Experian:
- Details op persoonsniveau. Vermelding van incassodossier uit 2017 inclusief tegenpartij en dossiernummer + status.
Tijd om AVG vergeetrecht in te roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Waarom werk doen voor zaken van vorige bewoners. Vroeger soort gelijke ervaring gehad. Brieven gingen direct de prullenbak in en deurwaarders kregen 1 zin te horen aan de deur. Woont hier niet meer..

Houdt vanzelf op..

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Laatst online: 21-09 21:13
Sand0rf schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:58:
Mag wel voor zo ver ik weet: briefgeheim geldt tot aan de brievenbus, zodra de brief afgeleverd is (op de mat) geldt het briefgeheim niet meer. Of het netjes is, das een andere.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal er gewoon gaan wonen.
Ik heb zelf ook gehad met een huur huis en enige wat ik heb gehad is een halfjaar lang extra post wat ik op gegeven moment bij oud papier ben gaan weggooien. Want naar 3x retour lijk mij het wel duidelijk dat de bewoner er niet meer woont op dat adres.

Wel had ik dat de vorige bewoners nog als hoofd bewoner stond in geschreven op mijn adres. Ik heb keurig aangeven bij de gemeente die wel even tijd nodig hadden om ze er uit te schrijven. Maar als voordeeltje ben ik een half jaar lang geen hoofdbewoner geweest van de woning waardoor ik geen waterschap/afval heffing, enz hoefde te betalen. Nou dat is nooit verkeerd :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Mx. Alba schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:09:
[...]

Ben benieuwd of ze daar gehoor aan geven. En hoe je zou kunnen toetsen of ook echt alles weg is? Makkelijk te zeggen door hen 'we hebben het gewist!'; maar te controleren valt het niet.
@FitsSprits , het verbaast met dat je die gegevens hebt gekregen. Zoals in mijn eerder gequote artikel van De Groene Amsterdammer kwam naar voren dat de normale consument vrijwel geen gegevens kregen. Beetje off topic, maar hoe heb je dat verzoek gedaan? Gewoon een mailtje gestuurd naar die instanties? Zit er over te denken om ook een de proef op de som te nemen en ze aan te schrijven om te kijken wat ze van mij weten, en dan eens kijken of ik dat bij ze verwijdert krijg, met de AVG in het achterhoofd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dakathefox
Pazo schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:53:
[...]
Ben benieuwd of ze daar gehoor aan geven. En hoe je zou kunnen toetsen of ook echt alles weg is? Makkelijk te zeggen door hen 'we hebben het gewist!'; maar te controleren valt het niet.
@FitsSprits , het verbaast met dat je die gegevens hebt gekregen. Zoals in mijn eerder gequote artikel van De Groene Amsterdammer kwam naar voren dat de normale consument vrijwel geen gegevens kregen. Beetje off topic, maar hoe heb je dat verzoek gedaan?
Opvragen gegevens Focum, opvragen gegevens Experian, opvragen gegevens EDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Mx. Alba schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:09:
[...]

De vraag is of dat in dit geval werkt. Kredietbeoordelaars hebben ook een gerechtvaardigd belang bij dit soort gegevens. Er zal ergens een balans moeten worden gevonden, waarschijnlijk door een aantal rechters.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

qadn schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:10:
[...]

De vraag is of dat in dit geval werkt. Kredietbeoordelaars hebben ook een gerechtvaardigd belang bij dit soort gegevens. Er zal ergens een balans moeten worden gevonden, waarschijnlijk door een aantal rechters.
Maar de bedrijven waar zij die informatie van gekregen hebben, hebben hun klanten niet gezegd dat ze hun gegevens ook doorsturen naar een kredietbeoordelaar. Ze hebben die gegevens dus niet op een AVG-proof manier verkregen en die hadden ze dus sowieso al moeten vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 20:58
FitsSprits schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:15:

Komende week gaan we kijken voor een andere woning. Na een check (we hebben zo onze bronnen...)
Ben ik nu de enige hier die dit niét geheel fris vind? Iets met privacy enzo...

[ Voor 13% gewijzigd door Bernard0343 op 24-08-2018 20:24 ]

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Mx. Alba schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:13:
[...]

Maar de bedrijven waar zij die informatie van gekregen hebben, hebben hun klanten niet gezegd dat ze hun gegevens ook doorsturen naar een kredietbeoordelaar. Ze hebben die gegevens dus niet op een AVG-proof manier verkregen en die hadden ze dus sowieso al moeten vernietigen.
Het hangt van een hele stapel factoren af, en is dus niet zo categorisch te zeggen.
Ik ga ervan uit dat de kredietbeoordelaars wel zo handig zijn om in hun voorwaarden aan hun klanten, en de data-leverings/verwerkingsovereenkomst te melden dat de consument toestemming moet hebben gegeven voor de verwerking etc.

Of dat vervolgens afdoende is, zeker icm "algemene voorwaarden" die niemand leest (itt bewuste keuze zoals de avg voorschrijft). Geen idee. Ik denk belangenafweging. Kan best zijn dat het adequaat is dichtgetimmerd & het belang groot genoeg. De AVG is niet zoveel anders wat dat betreft dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
En wat doen ze met de nieuwe gegevens die je hierbij moet opgeven? Is dat gewoon een aanvulling op hun bestaande database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

RemcoDelft schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:56:
[...]

En wat doen ze met de nieuwe gegevens die je hierbij moet opgeven? Is dat gewoon een aanvulling op hun bestaande database?
Je vraagt nogal gevoelige persoonsgegevens op. Het is niet vreemd (sterker nog verplicht) te kijken of de aanvrager deze inderdaad mag inzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:00
liberque schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:19:

Bij welke stap zou die melding naar voren moeten komen? Dan kan ik hem op mijn situatie ook toepassen. Ik krijg namelijk om de paar maanden een envelop van de gemeente, gericht aan de erven van (ik gok) de ouders van een van de vorige bewoners. Tot nu toe heb ik die iedere keer retour gestuurd, maar als ik hem weer krijg vermoed ik dat er toch iets niet goed zit (al kloppen de belastingaanslagen die ik krijg wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:56

Soms is dat niet alleen jouw huisnummer maar de complete flat. Ik heb een meisje in de flat gehad die veel kleding kocht, alles weer terug stuurde en eigenlijk nooit iets kocht. Maar wel alles "passen". Ik kon zelf op een gegeven moment niks meer kopen bij bepaalde kledingzaken.

Ook meegemaakt: schuldeisers aan de deur. Deurwaardersbrieven. Stiekem nog ingeschreven zijn op mijn adres.

Allemaal irritant maar allemaal overheen te komen.

Denk er ook aan dat webshops vandaag de dag meer trucjes hebben tegen fraude.
Dit lijkt mij een beetje raar. Dan zouden jij en dat meisje bij dezelfde winkel moeten bestellen. Heb zelf een webwinkel en afterpay of klarna hebben zelf hun checks ingebouwd. Wat wel kan zijn is dat het adres niet goed is. Dat wil zeggen dat je een schuld hebt staan bij afterpay die je niet wil/kan betalen en geen communicatie dan komt dat adres inderdaad op een zwarte lijst te staan.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celebithil
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 20:38
Mijn ervaring met post voor de vorige bewoners is overigens dat post "retour afzender" sturen vaak geen effect heeft. Daarom ben ik maar categorisch begonnen van alle afzenders op het internet een contactformulier/emailadres te zoeken en daar te melden dat de geadresseerde niet meer woonde op mijn adres. Dat werkt wel; het kost iets meer tijd dan één keer post in het oud papier dumpen, maar dit een keer doen is toch minder gedoe dan elke maand weer die reclame weggooien.

ik heb het idee dat veel bedrijven (zeker als ze reclame sturen) niet kijken naar retourpost, en gerust jaren door kunnen gaan met het sturen van hun advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Bernard0343 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:19:
[...]
Ben ik nu de enige hier die dit niét geheel fris vind? Iets met privacy enzo...
Het staat je geheel vrij om dit wel of niet fris te vinden, maar het enige wat ik doe is gebruik maken van openbare bronnen om te achterhalen wat het kredietrisico van een adres is. Wat dat betreft is het niet veel anders als bij het kopen van een huis, vooraf via Google Streetview even kijken wat voor auto's er in de straat staan om een indruk te krijgen van de buurt. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FitsSprits schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:33:
[...]

Het staat je geheel vrij om dit wel of niet fris te vinden, maar het enige wat ik doe is gebruik maken van openbare bronnen om te achterhalen wat het kredietrisico van een adres is.
Vertel dan ook even welke bronnen dit zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:37:
[...]
Vertel dan ook even welke bronnen dit zijn. ;)
Gewoon even goed nadenken... Er zijn een aantal partijen in de markt waar je kunt betalen op rekening. Dat kan via Afterpay, Klarna, Billink of soms rechtstreeks zoals bij Bol.com. Dan heb je zomaar drie onafhankelijke bronnen te pakken die je afzonderlijk kunt gebruiken om een adres door de mangel heen te halen. Als je dan wel op rekening kunt betalen bij nummer 26 en 30, maar niet bij nummer 28... Dat zegt toch wel iets lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

worldfastest schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:20:
Waarom werk doen voor zaken van vorige bewoners. Vroeger soort gelijke ervaring gehad. Brieven gingen direct de prullenbak in en deurwaarders kregen 1 zin te horen aan de deur. Woont hier niet meer..

Houdt vanzelf op..
Controleer in iedergeval wel of de vorige bewoner niet meer op het adres staat ingeschreven in de PS (personenserver) van de gemeente (zeg maar de oude GBA).

Buurman had een paar jaar terug opeens een deurwaarder met politie in zijn woonkamer staan omdat de vorige bewoner veel schulden had en hij nog op dat adres ingeschreven stond. Ze wilden het hele huis ontruimen. Dat was 2 dagen voordat hij op zomervakantie ging, als het een paar dagen later geweest was kwam hij in een compleet leeg huis terug 8)7

Zelf woon ik op een adres dat voorheen van een Chinees restaurant was (personeel lieten ze hier slapen). Die chinees ging 8 jaar nadat ik hier woonde failliet kennelijk en ik kreeg een deurwaardersbrief of ik 63.000 euro wilde overmaken met spoed omdat ze anders langs zouden komen voor in beslag name. Nou, ik zeg je 1 ding: dan krijgt de deurwaarder niet 1 zinnetje van mij retour en ga ik er niet op gokken dat het stopt.

Kortom: je bent wel heel zeker van je zaak, niet verstandig, een belletje van een paar minuten kan veel ellende voorkomen want het stopt meestal niet vanzelf.
FitsSprits schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:33:
Het staat je geheel vrij om dit wel of niet fris te vinden, maar het enige wat ik doe is gebruik maken van openbare bronnen om te achterhalen wat het kredietrisico van een adres is. Wat dat betreft is het niet veel anders als bij het kopen van een huis, vooraf via Google Streetview even kijken wat voor auto's er in de straat staan om een indruk te krijgen van de buurt. Toch?
Ik heb nooit last gehad dat de vorige bewoners kennelijk een deurwaarder achter zich aan hadden voor 63.000 euro en mijn buurman hoor ik ook nooit klagen dat hij iets niet kan afsluiten. Ik kan alles wat ik zou willen op krediet, ik heb in het verleden ook nooit gehad dat ik ergens voor werd afgewezen (bijv. telefoon abonnement of kopen met afterpay of achteraf betalen).

Nadeel van het kopen van een huis van iemand met veel schulden kan wel zijn dat het onderhoud niet goed is uitgevoerd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2018 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:02
Ik weet niet of het in elke gemeente zo werkt. Maar hier kun je bij het inschrijven aangeven dat wie je inschrijft de enigste bewoners zijn. Dan heb je qua de GBA meteen een schone lei.

Wat ik ook heb gemerkt is dat als het adres bij een bedrijf op de zwarte lijst is gezet. Dat de klantenservice je niet kan helpen. Erg vervelend. Maar als je een klacht indient met een beetje bewijs dat je de nieuwe bewoner bent wordt die meteen verwijderd.

Qua incasso/deurwaarder heb je veel zwarte schapen er tussen. Bij de wat normalere bedrijven is een telefoon of een mailtje met een beetje bewijs genoeg om er geen last van te hebben.

In het ergste geval kun je om de paar jaar een paar brieven gericht aan die vorige bewoner in de prullenbak gooien. Als je ze dan in eens niet meer krijgt weet je dat het voor de rechter is geweest en de gerechtsdeurwaarder heeft gezien dat hij niet op jouw adres staat ingeschreven.

Dus dat kost wel wat inzet maar daarna scheelt het in onnodige post. Zowel voor jou of hun.

Kortom...

Als het jouw droomhuis is laat het je dan niet afpakken door zo iets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gurd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:59:
Ik weet niet of het in elke gemeente zo werkt. Maar hier kun je bij het inschrijven aangeven dat wie je inschrijft de enigste bewoners zijn. Dan heb je qua de GBA meteen een schone lei.
De GBA bestaat al een tijdje niet meer.

GBA was een decentrale administratie. Als je pech had en je van een Centric-gemeente verhuisde naar een Pink-Rocade-gemeente moest er een kaart met jouw gegevens door een koerier van het ene naar het andere gemeentehuis gebracht worden.

Het grote probleem daarbij was dat jij moest beginnen met je melden in de gemeente waaruit je vertrok. Als je dat deed starten zij het proces van verhuizen. Als je je alleen inschreef in je nieuwe woonplaat was je afhankelijk van een foutgevoelig proces waarbij jij ingeschreven kon blijven in je oude woonplaats. Bedoeld of onbedoeld.

Maar: sinds 2014 kan dat dus niet meer. De BRP is een centraal register waarin houders van een BSN staan. En een BSN kan maar één woonplaats hebben.

Iets soortgelijks hebben we gehad met de BAG. De Basisregistratie Adressen en Gebouwen is een centrale registratie (beheerd door het Kadaster) van alle gebouwen en percelen in Nederland. Er is een groot project geweest waarin alle gemeenten in Nederland hun gegevens geschoond hebben. Woon je in de Handelstraat of in de Händelstraat? Voor computers zijn dat twee verschillende adressen.

De afgelopen jaren hebben ambtenaren dus naar elk van de 7 miljoen en een beetje records in de BAG gekeken. De Händelstraat in Heemskerk is inmiddels één straat, niet vier. (Handel, H"andel, Händel, of H�ndel)

Zoiets zou dus ook voor de BRP moeten gebeuren.

Maar dat kost geld, en de VVD wil alleen geld uitgeven als investeerders daar van profiteren.

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 25-08-2018 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk128934
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-03 17:43
Ik heb ooit meegemaakt dat de vorige bewoners nog ingeschreven stonden. De deurwaarder zou op een gegeven moment het huis komen ontruimen. Net op tijd via de gemeente uit kunnen laten schrijven. Voor hetzelfde geld was heel mijn huis leeg gehaald. Dit speelde zich af in de gemeente Den Haag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:02
burne schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 01:05:
[...]
[...]
Maar dat kost geld, en de VVD wil alleen geld uitgeven als investeerders daar van profiteren.
Jammer van dat laatste. Niet dat ik het er niet mee eens ben. Maar ik hou er niet van men zonder reden ergens de politiek bij haalt. Dit gaat er om of zo'n situatie een groot probleem kan opleveren voor een koper.

.... en als ik je reactie mag samenvatten:

Nee dat is geen probleem want vroeger was het veel slechter geregeld dan nu. Maar niet zo erg als je schetst.
offtopic:
De eerste keer dat ik helemaal (niet op kamers maar echt) op mezelf wonen ging was 2003. Ik verhuisde van Drenthe naar Zeeland. Mijn inschrijving zorgde ervoor dat ik op m'n oude adres niet meer ingeschreven stond. Ik ben geen fan van anekdotisch bewijs, maar het is toch waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:43:
Buurman had een paar jaar terug opeens een deurwaarder met politie in zijn woonkamer staan omdat de vorige bewoner veel schulden had en hij nog op dat adres ingeschreven stond. Ze wilden het hele huis ontruimen. Dat was 2 dagen voordat hij op zomervakantie ging, als het een paar dagen later geweest was kwam hij in een compleet leeg huis terug 8)7
Het is toch onvoorstelbaar dat zoiets zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 07:50:
[...]

Het is het einde van een lang process, inclusief gang naar de rechter.
Soms is er geen andere manier om ook maar iets terug te krijgen van schuldenaars.

Maar, als de schuldenaar dus niet op het adres staat ingeschreven kan het dus niet. Want dat wordt meerdere malen getoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 07:50:
[...]

Zo'n vaart loopt dat niet. Een gerechtsdeurwaarder weet heel goed wat voor hem/haar de (financiële) impact is als hij/zij een "verkeerde" ontruiming doet. Daarnaast is er ook altijd een rechter (icm OVJ) aan te pas gekomen en zijn er aangetekende stukken verstuurd naar het aangegeven adres.
De gemiddelde gerechtsdeurwaarder kan ook erg goed onderscheid maken tussen de inboedel van een "normaal" huis en de inboedel van een "wanbetaler", hij kijkt dus wel uit om een ontruiming te beginnen als hij niet 110% zeker weet dat ie goed zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Bushie op 25-08-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
frickY schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:00:
...Daar zou ik toch niet zo makkelijk over denken...
Het trefwoord hier is 'opzettelijk'. Dat is niet te bewijzen en daarbij zal iemand daar dan wel aangifte van moeten doen.
pedorus schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:43:
Hoezo? In mijn ervaring: Er komt een briefje in je bus: je pakt een zwarte stift, streept het adres door, zet er op "retour afz. - verhuisd" en werpt het in een brievenbus. Het incassobureau krijgt dan een brief terug, en op een gegeven moment stoppen de brieven vanzelf. Waarom zou je ze gaan bellen?...
Omdat een belletje minder tijd kost dan iedere keer post terugsturen? Formeel kun je in je recht staan, maar ik ben blij dat ik proactiever ben geweest.
Bensimpel schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:08:
[...]

Aan de ene kant wel, maar ik begrijp dat bedrijven dit doen bij branches waarbij dit veel geld kost. De goeden lijden dan onder de kwaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bushie schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:02:
[...]

Zo'n vaart loopt dat niet. Een gerechtsdeurwaarder weet heel goed wat voor hem/haar de (financiële) impact is als hij/zij een "verkeerde" ontruiming doet. Daarnaast is er ook altijd een rechter (icm OVJ) aan te pas gekomen en zijn er aangetekende stukken verstuurd naar het aangegeven adres.
Ik kan me best voorstellen dat er louche "deurwaarders" zijn die eigenlijk gewoon veredelde knokploegen zijn en die wat minder nauw kijken op ontruimingen.

Maar als je een verkeerde ontruiming doet, dan is dat toch gewoon een misdrijf? Inbraak, diefstal, vernieling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Ik kan me best voorstellen dat er louche "deurwaarders" zijn die eigenlijk gewoon veredelde knokploegen zijn en die wat minder nauw kijken op ontruimingen.
lijkt me dan gewoon huisvredebreuk. Gelijk politie bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:01:
Geldt dat niet vooral / alleen voor incassobureau's?
Er is een verschil tussen een incassobureau en een deurwaarder. Een incassobureau heeft geen wettelijke status. Het kan bijvoorbeeld geen beslag leggen op uw spullen, bankrekening of loon. Een deurwaarder kan dit wel. Reageert u niet op brieven van een incassobureau? Dan zal de schuldeiser uiteindelijk een deurwaarder inschakelen om u tot betalen te dwingen.
https://www.nibud.nl/cons...ssobureau-en-deurwaarder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

Maar als je een verkeerde ontruiming doet, dan is dat toch gewoon een misdrijf? Inbraak, diefstal, vernieling?
Er kunnen mogelijk wel louche incassobureau's zijn. Deurwaarders of voluit gerechtsdeurwaarders zullen dat niet doen, omdat zij enkel zullen handelen wanneer zij in het bezit zijn van een gerechtelijk bevel. Maar een incassobureau mag echt niets maar dan ook niets weghalen, daar hebben ze simpelweg de status niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Laatst online: 20-09 18:49

kolderindekop

yeaahhhh

Ja ook gehad in het vorigehuis(huur) aanmaningen zelfs deurwaarder met politie was geen probleem even aantonen wie ik was en nooit meer gezien.
Wel inderdaad brieven van sport verenigingen ,en even een moeilijk gesprek met multikabel(nu ziggo)
Maar binnen 2 maanden alles over.
Ik zou het daar niet van laten afhangen als ik een droomhuis gevonden had.

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:11

Theo

moederbord

Om de gegevens op te vragen moet je je complete NAW gegevens, geboortedatum, email, telefoon en je paspoortnummer afgeven. Dit is voor hun ook weer waardevolle data. Zij kunnen eventuele missende data aanvullen/corrigeren en ze hebben je paspoort in hun database....

Dus zelfs als je hier je gegevens op wil vragen moet je betalen met je privacy...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Theo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:20:
[...]

Om de gegevens op te vragen moet je je complete NAW gegevens, geboortedatum, email, telefoon en je paspoortnummer afgeven. Dit is voor hun ook weer waardevolle data. Zij kunnen eventuele missende data aanvullen/corrigeren en ze hebben je paspoort in hun database....

Dus zelfs als je hier je gegevens op wil vragen moet je betalen met je privacy...
https://autoriteitpersoon...en-inzageverzoek-doe-5145

zou moeten openvouwen naar een vraag en antwoord over precies dit probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Laatst online: 16:02
Twee jaar geleden een woning gekocht. Tot op heden blijven we nog brieven / bankpost krijgen van de vorige bewoner. Alles al meerdere malen retour afzender gestuurd met daarbij de mededeling dat de ontvanger niet meer woonachtig is op het betreffende adres. De ABN-AMRO in dit geval is wel heel hardnekkig. Ondanks meerdere malen post retour sturen en bellen naar de klantenservice blijven ze post sturen.

Wij kwamen een half jaar na de omzetting van de woning bij de notaris er achter dat de vorige bewoners nog steeds op ons adres stonden ingeschreven (vanwege post vanuit het kadaster). Dit heb ik gemeld bij de gemeenten en een paar maanden later kreeg ik een belletje dat alles was geregeld.

Maar zoals gezegd, de ABN AMRO blijft stug post naar ons adres sturen. Op dit moment verdwijnt het gewoon in de oud-papier bak (ik maak het niet open..).

Ik heb geen idee waar de vorige bewoners naar toe zijn vertrokken en heb ook absoluut geen zin om hier achteraan te zitten. Het is al opmerkelijk dat ze blijkbaar twee jaar lang hun bankafschriften missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Wie kijkt er nu nog naar papieren bankafschriften?
Ik zou ze ook niet missen, en heb dat gewoon uitgezet. Dat kost alleen maar geld.

Ik zou het pakket van afschriften een paar maand bewaren, en dan eens op een kantoor in de buurt gaan afgeven met de nodige commentaar er bij.
Je kan ze ook aangeven voor stalking....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Laatst online: 16:02
Tommie12 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:18:
Wie kijkt er nu nog naar papieren bankafschriften?
Ik zou ze ook niet missen, en heb dat gewoon uitgezet. Dat kost alleen maar geld.

Ik zou het pakket van afschriften een paar maand bewaren, en dan eens op een kantoor in de buurt gaan afgeven met de nodige commentaar er bij.
Je kan ze ook aangeven voor stalking....
Dank voor je tips maar,

- ik ga niks bewaren
- ik ga niks afgeven
- aangifte is niet nodig

Ik ga geen energie steken in iemand als deze persoon gewoon te lamlendig is om dit soort zaken te regelen (slechte ervaring met de verkoper.. Te laat komen bij de notaris, spullen achterlaten in de woning, weigeren deze op te halen, etc, etc).

Mijn papiercontainer loopt er lekker vol van. Is de voetbalclub ook weer blij als ze een zware container op kunnen halen. Prijs van een kilo papier loopt goed op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
burne schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 01:05:
[...]

GBA was een decentrale administratie. Als je pech had en je van een Centric-gemeente verhuisde naar een Pink-Rocade-gemeente moest er een kaart met jouw gegevens door een koerier van het ene naar het andere gemeentehuis gebracht worden.
De GBA bestaat nog gewoon.... Elke gemeente heeft nog steeds zijn eigen lokale GBA. Alle dagelijkse mutaties worden nog altijd in de lokale GBA verwerkt. En deze mutaties worden nog altijd elke dag via berichtenverkeer gesynchroniseerd met de BRP. En er zijn dus ook nog steeds Centric en Pink gemeentes. De uitwisseling die jij benoemt gebeurd nu dus ook via een opvraging uit de BRP.

Het project modernisering GBA (mGBA) is nooit afgerond en gaat nu verder onder de naam operatie BRP (oBRP). Deze projecten hadden/hebben o.a. als doel een directe mutatie in de BRP door de bronhouders. Maar wanneer dit nu afgerond gaat worden is nog de vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door Shaggie_NB op 29-08-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gurd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:59:
Totdat de vorige bewoner zichzelf had ingeschreven in een net iets ander adres, waardoor de gemeente het niet herkent als hetzelfde adres. Zo had de vorige bewoner van mijn (vorige) huis zich in laten schrijven op nummer 15a (niet bestaand). Alle post en alle deurwaarders kwamen bij mij uit (nummer 15), maar ik kon hem niet laten uitschrijven bij de gemeente (want ik woonde niet op hetzelfde adres als hij). Uiteindelijk een onderzoek aangevraagd bij de gemeente waarbij ik via het koopcontract aannemelijk kon maken dat de vorige bewoner toch echt in mijn huis gewoond had, en deze aan mij verkocht had. Let wel: ik heb hier anderhalf jaar last van gehad.

Toevoeging: de vorige bewoner had dit van te voren gepland...nadat hij zijn huis verkocht had, is hij met de noorderzon vertrokken. Zijn vriendin bleef verbijsterend achter, zijn ex-vrouw vond het ook niet zo leuk dat de alimentatie niet meer betaald werd, en zijn werk was behoorlijk verbaasd dat hij simpelweg niet meer op zijn werk verscheen.

[ Voor 15% gewijzigd door KabouterSuper op 29-08-2018 16:51 ]

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:08
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:28:

* Daarna adresonderzoek bij KVK (want eigenaar van bedrijf is uitgeschreven op adres)
* Adresonderzoek CJIB (want die gebruiken de gegevens van de gemeente)
* ALTIJD post terugsturen zonder open te maken met duidelijk de vermelding dat vorige bewoner is verhuisd

Net nog aan de telefoon gehangen met RDW en CJIB dus...
Ik heb een tijd in een huurhuis gewoond waar de vorige bewoner ook een enorme lul / oplichter was. Die is uiteindelijk geëmigreerd met allemaal schulden en het huis ging in de executieverkoop.

Bovenstaande advies lijkt me prima en zeer uitgebreid. Ik heb zelf alleen een adresonderzoek laten doen bij de gemeente en alle post retour afzender gestuurd. Wel eens een deurwaarder aan de deur gehad maar n.a.v. het adresonderzoek van de gemeente krijg je een bewijs van uitschrijving (of iets dergelijks - is al paar jaar geleden) en dat kun je dan laten zien, dan sta je toch erg sterk. Ik weet niet of dat in elke gemeente kan, dat zou je even moeten checken.

Verder zou ik de koop er niet om laten. Het geeft een heel klein beetje gezeur maar wordt vanzelf minder. Dat adresonderzoek kost je misschien een paar uurtjes en alle post retour sturen kost vijf minuten per week.

Nooit problemen gehad met webshops of wat dan ook. En mocht dat gebeuren, dan lijkt me dat een vriendelijk mailtje / telefoontje (zeker i.c.m. wat documentatie) het probleem wel moet oplossen. En anders bestel je een keer wat op het adres van de buren of wat dan ook.

[ Voor 8% gewijzigd door writser op 29-08-2018 18:30 ]

Onvoorstelbaar!

Pagina: 1 2 Laatste