Hebben wij ook gehad met een executiewoning een paar jaar terug.
Ik liet de deurwaarders het koopcontract zien dat het huis van mij was en de vorige bewoners er niet meer wonen. Tegelijkertijd bij de gemeente een verzoek tot uitschrijving uit het GBA gedaan (dat proces duurt even).
De deurwaarders waren soms van die lompe Jopen, maar daar moet je gewoon boven gaan staan.
Eentje kwam er een keer langs en zag dat we druk de boel aan het strippen waren.
Eerst viel hij m'n pa lastig want die pastte qua leeftijd prima bij de vorige bewoner.
Daarna kwam hij bij mij om te vertellen dat er een bedrag open stond en hij spullen in beslag wilde nemen. Ik zei: Neem de keuken maar mee.
Hij: Die wil ik wel even zien en wilde naar binnen stappen
Ik: Oh daarvoor hoef je niet naar binnen.
Ik opende de garagedeur en daar stond de oude keuken. Hij keek een beetje raar en ik zei: Nou rij je Fiat 500 maar voor of bel wat mensen dan laad ik hem voor je in. Met de mond vol tanden is hij weer weggegaan.
Brieven stuurde ik na 6 maand retour afzender. De brieven die daarna kwamen maakte ik open en ik belde desbetreffende bedrijf of incassobureau dat hij er niet meer woonde. Sommige bedrijven boden hun excuses aan en ik ontvang geen brieven meer. Van andere bedrijfjes wel, bij de tweede brief belde ik weer op en gaf ze wederom door dat de bewoners er niet meer woonden en ik de volgende keer mijn uren in rekening zou brengen. Ook hier ging het weer beter.
Er waren 2 incassobureaus die vol bleven houden met hun brieven, ik heb toen een factuur gestuurd vanuit het gastouderbedrijf van mijn vrienden. Er kwam een betaling, na een paar weken (en een brief van hun verder) heb ik ze toen gebeld en wederom aangegeven dat ze er niet meer woonden en waarom mijn factuur niet betaald werd i.v.m. de opmerking die ik heb laten noteren dat ik facturen ging sturen. Ik kwam er niet uit en vroeg of ze me door wilden verbinden met de afdeling verkoop omdat ik graag klant wilde worden om hun als incassobureau in te zetten tegen zichzelf omdat mijn facturen niet betaald worden

.
Pas toen ging het belletje rinkelen. Beide zijn opgehouden en van 1 van de bedrijven kreeg ik nog een bos bloemen en reclamefolder als goedmakertje.
Overigens is het met de gemeente en het uitschrijven uiteindelijk opgelost. Veel incassobedrijven kijken in het GBA dus als daar niks meer bekend is houden ze ook op.
[
Voor 5% gewijzigd door
Binnetie op 24-08-2018 15:18
]