Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

Ik kan me best voorstellen dat er louche "deurwaarders" zijn die eigenlijk gewoon veredelde knokploegen zijn en die wat minder nauw kijken op ontruimingen.

Maar als je een verkeerde ontruiming doet, dan is dat toch gewoon een misdrijf? Inbraak, diefstal, vernieling?
Er kunnen mogelijk wel louche incassobureau's zijn. Deurwaarders of voluit gerechtsdeurwaarders zullen dat niet doen, omdat zij enkel zullen handelen wanneer zij in het bezit zijn van een gerechtelijk bevel. Maar een incassobureau mag echt niets maar dan ook niets weghalen, daar hebben ze simpelweg de status niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 18:49

kolderindekop

yeaahhhh

Ja ook gehad in het vorigehuis(huur) aanmaningen zelfs deurwaarder met politie was geen probleem even aantonen wie ik was en nooit meer gezien.
Wel inderdaad brieven van sport verenigingen ,en even een moeilijk gesprek met multikabel(nu ziggo)
Maar binnen 2 maanden alles over.
Ik zou het daar niet van laten afhangen als ik een droomhuis gevonden had.

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:11

Theo

moederbord

Om de gegevens op te vragen moet je je complete NAW gegevens, geboortedatum, email, telefoon en je paspoortnummer afgeven. Dit is voor hun ook weer waardevolle data. Zij kunnen eventuele missende data aanvullen/corrigeren en ze hebben je paspoort in hun database....

Dus zelfs als je hier je gegevens op wil vragen moet je betalen met je privacy...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Theo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:20:
[...]

Om de gegevens op te vragen moet je je complete NAW gegevens, geboortedatum, email, telefoon en je paspoortnummer afgeven. Dit is voor hun ook weer waardevolle data. Zij kunnen eventuele missende data aanvullen/corrigeren en ze hebben je paspoort in hun database....

Dus zelfs als je hier je gegevens op wil vragen moet je betalen met je privacy...
https://autoriteitpersoon...en-inzageverzoek-doe-5145

zou moeten openvouwen naar een vraag en antwoord over precies dit probleem..

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02
Twee jaar geleden een woning gekocht. Tot op heden blijven we nog brieven / bankpost krijgen van de vorige bewoner. Alles al meerdere malen retour afzender gestuurd met daarbij de mededeling dat de ontvanger niet meer woonachtig is op het betreffende adres. De ABN-AMRO in dit geval is wel heel hardnekkig. Ondanks meerdere malen post retour sturen en bellen naar de klantenservice blijven ze post sturen.

Wij kwamen een half jaar na de omzetting van de woning bij de notaris er achter dat de vorige bewoners nog steeds op ons adres stonden ingeschreven (vanwege post vanuit het kadaster). Dit heb ik gemeld bij de gemeenten en een paar maanden later kreeg ik een belletje dat alles was geregeld.

Maar zoals gezegd, de ABN AMRO blijft stug post naar ons adres sturen. Op dit moment verdwijnt het gewoon in de oud-papier bak (ik maak het niet open..).

Ik heb geen idee waar de vorige bewoners naar toe zijn vertrokken en heb ook absoluut geen zin om hier achteraan te zitten. Het is al opmerkelijk dat ze blijkbaar twee jaar lang hun bankafschriften missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Wie kijkt er nu nog naar papieren bankafschriften?
Ik zou ze ook niet missen, en heb dat gewoon uitgezet. Dat kost alleen maar geld.

Ik zou het pakket van afschriften een paar maand bewaren, en dan eens op een kantoor in de buurt gaan afgeven met de nodige commentaar er bij.
Je kan ze ook aangeven voor stalking....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02
Tommie12 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:18:
Wie kijkt er nu nog naar papieren bankafschriften?
Ik zou ze ook niet missen, en heb dat gewoon uitgezet. Dat kost alleen maar geld.

Ik zou het pakket van afschriften een paar maand bewaren, en dan eens op een kantoor in de buurt gaan afgeven met de nodige commentaar er bij.
Je kan ze ook aangeven voor stalking....
Dank voor je tips maar,

- ik ga niks bewaren
- ik ga niks afgeven
- aangifte is niet nodig

Ik ga geen energie steken in iemand als deze persoon gewoon te lamlendig is om dit soort zaken te regelen (slechte ervaring met de verkoper.. Te laat komen bij de notaris, spullen achterlaten in de woning, weigeren deze op te halen, etc, etc).

Mijn papiercontainer loopt er lekker vol van. Is de voetbalclub ook weer blij als ze een zware container op kunnen halen. Prijs van een kilo papier loopt goed op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
burne schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 01:05:
[...]

De GBA bestaat al een tijdje niet meer.

GBA was een decentrale administratie. Als je pech had en je van een Centric-gemeente verhuisde naar een Pink-Rocade-gemeente moest er een kaart met jouw gegevens door een koerier van het ene naar het andere gemeentehuis gebracht worden.
De GBA bestaat nog gewoon.... Elke gemeente heeft nog steeds zijn eigen lokale GBA. Alle dagelijkse mutaties worden nog altijd in de lokale GBA verwerkt. En deze mutaties worden nog altijd elke dag via berichtenverkeer gesynchroniseerd met de BRP. En er zijn dus ook nog steeds Centric en Pink gemeentes. De uitwisseling die jij benoemt gebeurd nu dus ook via een opvraging uit de BRP.

Het project modernisering GBA (mGBA) is nooit afgerond en gaat nu verder onder de naam operatie BRP (oBRP). Deze projecten hadden/hebben o.a. als doel een directe mutatie in de BRP door de bronhouders. Maar wanneer dit nu afgerond gaat worden is nog de vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door Shaggie_NB op 29-08-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gurd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:59:
Ik weet niet of het in elke gemeente zo werkt. Maar hier kun je bij het inschrijven aangeven dat wie je inschrijft de enigste bewoners zijn. Dan heb je qua de GBA meteen een schone lei.
Totdat de vorige bewoner zichzelf had ingeschreven in een net iets ander adres, waardoor de gemeente het niet herkent als hetzelfde adres. Zo had de vorige bewoner van mijn (vorige) huis zich in laten schrijven op nummer 15a (niet bestaand). Alle post en alle deurwaarders kwamen bij mij uit (nummer 15), maar ik kon hem niet laten uitschrijven bij de gemeente (want ik woonde niet op hetzelfde adres als hij). Uiteindelijk een onderzoek aangevraagd bij de gemeente waarbij ik via het koopcontract aannemelijk kon maken dat de vorige bewoner toch echt in mijn huis gewoond had, en deze aan mij verkocht had. Let wel: ik heb hier anderhalf jaar last van gehad.

Toevoeging: de vorige bewoner had dit van te voren gepland...nadat hij zijn huis verkocht had, is hij met de noorderzon vertrokken. Zijn vriendin bleef verbijsterend achter, zijn ex-vrouw vond het ook niet zo leuk dat de alimentatie niet meer betaald werd, en zijn werk was behoorlijk verbaasd dat hij simpelweg niet meer op zijn werk verscheen.

[ Voor 15% gewijzigd door KabouterSuper op 29-08-2018 16:51 ]

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:08
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:28:
Ervaring hiermee is dat de overheid overal achteraan loopt: we hebben een woning gekocht (inmiddels bijna 2 jaar geleden) en we ontvangen nog regelmatig rekeningen/betalingsherinneringen/boetes op het adres.

Wat je dus zelf moet doen:
* Adresonderzoek bij gemeente (duurt een maand?)
* Daarna adresonderzoek bij KVK (want eigenaar van bedrijf is uitgeschreven op adres)
* Adresonderzoek CJIB (want die gebruiken de gegevens van de gemeente)
* ALTIJD post terugsturen zonder open te maken met duidelijk de vermelding dat vorige bewoner is verhuisd

Net nog aan de telefoon gehangen met RDW en CJIB dus...
Ik heb een tijd in een huurhuis gewoond waar de vorige bewoner ook een enorme lul / oplichter was. Die is uiteindelijk geëmigreerd met allemaal schulden en het huis ging in de executieverkoop.

Bovenstaande advies lijkt me prima en zeer uitgebreid. Ik heb zelf alleen een adresonderzoek laten doen bij de gemeente en alle post retour afzender gestuurd. Wel eens een deurwaarder aan de deur gehad maar n.a.v. het adresonderzoek van de gemeente krijg je een bewijs van uitschrijving (of iets dergelijks - is al paar jaar geleden) en dat kun je dan laten zien, dan sta je toch erg sterk. Ik weet niet of dat in elke gemeente kan, dat zou je even moeten checken.

Verder zou ik de koop er niet om laten. Het geeft een heel klein beetje gezeur maar wordt vanzelf minder. Dat adresonderzoek kost je misschien een paar uurtjes en alle post retour sturen kost vijf minuten per week.

Nooit problemen gehad met webshops of wat dan ook. En mocht dat gebeuren, dan lijkt me dat een vriendelijk mailtje / telefoontje (zeker i.c.m. wat documentatie) het probleem wel moet oplossen. En anders bestel je een keer wat op het adres van de buren of wat dan ook.

[ Voor 8% gewijzigd door writser op 29-08-2018 18:30 ]

Onvoorstelbaar!

Pagina: 1 2 Laatste