Toon posts:

AMD 7850 driver installatie probleem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens een update van Wow kreeg ik de melding dat mijn videokaart niet up tot date was.
Dus nieuwe driver gedownload, probleem met installeren van de driver aangezien de driver de hardware niet kan detecteren. Error 182 van amd. .
Op zich niet schokkend, echter daarna heb ik alleen nog maar de microsoft video adapter en krijgt slechts 1 van mijn 3 beeldschermen beeld. De rest is onvindbaar.

Nu heb ik een tool gedownload die alle videodriver software en reg keys weggooit, echter helaas kan ik nu geen ene driver meer installeren aangezien alle installers van de amd software allemaal stranden op error 182
Heb er al een hele zwik ( qua versies ) geprobeerd, maar geen een komt door de videokaart detectie heen.

De hardware die ik gebruik is een AMD HD 7850
De software is Windows Server 2016

Iemand enige ervaring hiermee ? Lijkt mij een aardig hardnekkig probleem.

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-08-2018 21:01)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Verwijderd in een ander topic, niet specifiek voor WoW, is al tot in den treure besproken dat het gebruik van "consumenten GPU" de laatste tijd "verboden" is door zowel een aantal software-leveranciers zoals Citrix en Microsoft maar ook door hardware-leveranciers zoals AMD en Nvidia.

Het hoe & waarom ligt, simpel gezegd, in de hoek van enterprise computing en jouw GPU valt niet in die "high end hoek". Zoals andere forummers ook aangeven: driver signing is verplicht en dat doet AMD niet meer voor hun consumenten GPU's.

Oplossing: een GPU van grofweg 4200 Euro aanschaffen voor Server 2016 of een licentie Windows 10 aanschaffen voor grofweg 100 Euro en je 7850 blijven gebruiken.

/edit: oude topic - RX 580 wordt alleen herkent als een Microsoft Basic Display

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 22-08-2018 20:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Deze ook geprobeerd ?

Link : https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

Overigens waarom game je Server 2016, ik kan mij voorstellen dat, dat voor meer problemen kan zorgen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:14
Volgens mij heeft Windows het met een update in Server 2016 dichtgetimmerd dat je nog drivers kan installeren, maar dat weet ik niet zeker.

<--hoopt dat er iemand met meer kennis iets over kan roepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

XFlame schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:16:
Volgens mij heeft Windows het met een update in Server 2016 dichtgetimmerd dat je nog drivers kan installeren, maar dat weet ik niet zeker.

<--hoopt dat er iemand met meer kennis iets over kan roepen.
Je bent sowieso signed drivers nodig, anders zal het zeker niet gaan, maar nogmaals een Server OS is hier ook niet echt geschikt voor. Op den duur zal je zeker tegen beperkingen aanlopen. Op het gebied van gaming in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 22-08-2018 20:19 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Verwijderd in een ander topic, niet specifiek voor WoW, is al tot in den treure besproken dat het gebruik van "consumenten GPU" de laatste tijd "verboden" is door zowel een aantal software-leveranciers zoals Citrix en Microsoft maar ook door hardware-leveranciers zoals AMD en Nvidia.

Het hoe & waarom ligt, simpel gezegd, in de hoek van enterprise computing en jouw GPU valt niet in die "high end hoek". Zoals andere forummers ook aangeven: driver signing is verplicht en dat doet AMD niet meer voor hun consumenten GPU's.

Oplossing: een GPU van grofweg 4200 Euro aanschaffen voor Server 2016 of een licentie Windows 10 aanschaffen voor grofweg 100 Euro en je 7850 blijven gebruiken.

/edit: oude topic - RX 580 wordt alleen herkent als een Microsoft Basic Display

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 22-08-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:08:
Deze ook geprobeerd ?

Link : https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

Overigens waarom game je Server 2016, ik kan mij voorstellen dat, dat voor meer problemen kan zorgen.
Ja, die had ik geprobeerd.
Ik game erop omdat ik ten tijde van de aanschaf van deze pc ook tevens meerdere vm,s wou hebben en dus nog steeds hyper-v draai. Echter sinds ik een Skull Canyon heb gekocht draaien eigenlijk alle vm,s daarop.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp ontkom ik niet aan Windows 10 aanschaffen en installeren...
Nieuwe installatie kan ook geen kwaad.

Ps, dan moet dat dus in de laatste updates van Microsoft hebben gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Verwijderd Als je Windows 10 Pro of Enterprise weet te krijgen via werk (tenminste, ik gok werk want Server 2016 koop je vaak ook niet even zelf), dan zit daar ook Hyper-V in en kan je je VM's dus simpel mee-migreren naar het nieuwe OS.

Tip: als je updates installeert, lees dan eerst de release-notes. Voorkomt, mogelijk, veel gedoe. Of zorg voor een goed rollback-plan want nu is het (helaas) iets met je GPU maar ook een crappy .NET of een "false positive" op Windows Defender, kan ervoor zorgen dat een machine bijna zo goed als offline gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400

De vm,s kunnen inmiddels op de skull canyon draaien. Daar draait ook Windows 2016 server op.
De server rol was vroeger nodig, maar heb ik inmiddels eigenlijk niet meer nodig.

Maar wel goed dat ik dit weet want ik was eigenlijk van plan een Nvidia kaart te gaan kopen morgen :)
Bedankt!

Ga nog heel even rommelen met deinstalleren van updates en anders wordt het toch echt Windows 10.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de boel weer aan de praat met een catalyst 14.9 driver. (uit 2015, maar het werkt weer). Gewoon Windows Server 2016. Scheelt weer een hele middag installeren en alle applicaties installeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HD 7850, ik had nooit problemen met het installeren van de driver. Wel heb ik een of andere bug bij AMD Settings, om de een of andere reden kan AMD niet automatisch de driver upgraden, ik moet elke keer met de hand de huidige driver de-installeren en de nieuwe driver installeren. Dat is een beetje vervelend, want het levert voor niets extra werk op. :/
Ik krijg dezelfde error als hij (182), het ligt dus niet aan Windows Server maar aan AMD. Ik begrijp niet waarom hij Windows Server gebruikt (Linux is geschikter voor servers en W HP/Pro is geschikter voor gaming al wordt Linux elke maand geschikter voor gaming ;)) maar dat doet er weinig toe, bij Windows7 HP zou hij hetzelfde probleem hebben. W10 weiger ik te gebruiken op deze computer die een W7 HP licentie heeft, daarom weet ik niet of dat het bij W10 ook een probleem is. Het antwoord op de vraag van @Verwijderd is dus simpel: met DDU alle drivers die je hebt deïnstalleren, van de website van AMD de juiste driver downloaden (niet automatisch, gewoon de menuutjes gebruiken en de 7000-serie kiezen) en de driver installeren.

Anderzijds is deze kaart zo verschrikkelijk oud dat ik de meeste AAA-spellen van de laatste paar jaar links laat liggen (30-40 FPS met lage/normale instellingen is naar mijn mening niet echt de moeite, dan beter die spellen later kopen voor minder en direct met hoge instellingen en een hoge FPS spelen?) en een spel zoals Cuphead zal vast niet de laatste driver nodig hebben. Het is dus niet echt een issue tenzij een bepaalde feature (bijvoorbeeld Chill) ineens ondersteund wordt voor de oudere kaarten. Dat is dan ook de enige reden dat ik af en toe nog eens de driver verander. Terzijde, bij Windows wil je sowieso af en toe een clean install doen, want Windows dus trager en meer gebreken naarmate een installatie ouder is. Dat scheelt ook weer. :p

Als je een hele middag nodig hebt om alles weer te installeren dan doe je het volgens mij op een onhandige manier. :P
Geen verwijt, iets om over na te denken zodat je het jezelf gemakkelijker kan maken.
Windows zelf installeren vanaf een USB, een aparte partitie voor het installeren van al je grote programma's (dan hoeft enkel het register bijgewerkt te worden en wat updates uitgevoerd te worden, je voorkomt een hoop datatransfer voor niets) ...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:25:

Als je een hele middag nodig hebt om alles weer te installeren dan doe je het volgens mij op een onhandige manier. :P
Geen verwijt, iets om over na te denken zodat je het jezelf gemakkelijker kan maken.
Windows zelf installeren vanaf een USB, een aparte partitie voor het installeren van al je grote programma's (dan hoeft enkel het register bijgewerkt te worden en wat updates uitgevoerd te worden, je voorkomt een hoop datatransfer voor niets) ...
Heb dus nu windows 2016 draaiend, en in geval van geen oplossing zou ik naar windows 10 gaan. Lijkt me dan niet handig om dan geinstalleerde apps van windows server 2016 te gaan bijwerken in het register via windows 10.

Tevens had ik de drivers via amd en sapphire handmatig gedownload echter dat leverde ook een 128 error op.

Anyway, het werkt weer. Dus voorlopig is het prima zo.
Pagina: 1