RX 580 wordt alleen herkent als een Microsoft Basic Display

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-06 16:03
Hoi iedereen,

Ik heb mijn RX470 vervangen en een RX580 in mijn server gezet. Om een of andere rare manier blijft de RX580 als Microsoft Basic Display Adapter showen (via t werk 3 andere RX580's geprobeerd en een 1070 zelfde verhaal)

Wat heb ik gedaan?
DDU+AMD uninstall utility > Same result
AMD Chipset drivers geupdate > Same result
Oudere drivers > Same result
Google gezocht > No usefull result
Ander PCIe slot > Same result

Ik heb dit probleem al eens gehad alleen weet ik niet hoe ik het heb opgelost. Heeft iemand suggesties?

Jorn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.amd.com/en/su...-500-series/radeon-rx-580 -> geen support voor Server 2016 (even uit je andere topic gejat). Hetzelfde geldt voor Nvidia; als je daar op de driver-pagina op "Show all OS" klikt, staat Server 2016 er ook niet tussen.

Aangezien je 3 andere AMD's en een Nvidia hebt geprobeerd, lijkt het me vrij simpel om te concluderen dat dus de support in het OS er eenvoudig niet is?

Neem toch aan dat je met een dergelijke investering (hardware en OS), toch van te voren uitzoekt wat er wel/niet werkt?

/edit: aangezien je weinig posts hebt, was e.e.a. makkelijke terug te zoeken maar Plex vanuit werk aanbieden; kan je dan niet beter ondersteuning vragen van de systeembeheerder?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 20-07-2018 19:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
Bedankt voor je bericht, support en support is niet altijd gelijk:p

Windows Server 2016 is basically Windows 10.

Daarnaast hebben de kaarten altijd gewerkt met huidige drivers.

Ik snap wel je punt alleen ik weet dat het kan werken.

Aangezien tot eergisteren mijn RX470 werkte en na een reinstall niet meer is het unofficially supported

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jornthonissen schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 19:39:

Windows Server 2016 is basically Windows 10.
Right... Dan zou ik helemaal je systeembeheerder maar even gaan raadplegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
Thx voor je antwoord, heb ik echt wat aan:)
Natuurlijk heeft windows server 2016 HEEL VEEL toevoegingen maar windows server 2016 en 10 zijn volgens jou dus compleet andere OS'en ter vergelijking windows 7/8

Maar graag on topic reacties, het is mijn persoonlijke server. En op ons werk hebben we geen systeembeheerder aangezien het een klein bedrijf is.

Dus suggesties om het op te lossen (ik ben niet geinteresseerd in waarom het niet werkt volgens officiele wegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Oplossing: certified drivers regelen. Die zijn er niet. Simple as that.

Sterker nog; ik weet uit bepaalde documenten dat Nvidia zelfs partners "dwingt" bepaalde GPU's te verkopen op bepaalde platforms. GTX valt daar niet onder.

AMD heeft vergelijkbare uitspraken op hun forum staan van moderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
Oke duidelijk,

Maar verklaard dat dan ook het feit dat een 1070 ook als microsoft display adapter wordt gezien?

Want dat vond ik dus het rare van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
Tenzij je een nVidia kaart met de naam Quadro ergens er in duwt gaat het dus nu niet en waarschijnlijk nooit werken.

Windows Server 2016 is dan ook niet bepaald bedoeld om headed te zijn of zelfs in het algemeen voor persoonlijk huis-tuin-en-keuken servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

JannyWooWoo schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:27:
Tenzij je een nVidia kaart met de naam Quadro ergens er in duwt gaat het dus nu niet en waarschijnlijk nooit werken.

Windows Server 2016 is dan ook niet bepaald bedoeld om headed te zijn of zelfs in het algemeen voor persoonlijk huis-tuin-en-keuken servers.
Wat hier idd wordt verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Je kan eventueel de driver "hacken" en het is toevoegen. Zo kan je bv de nieuwste Intel onboard gpu's onder Windows 7 ook aan de praat krijgen wat default niet ondersteund wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
Maar verklaard dat het feit dat het gewoon gewerkt heeft, Kijk ik snap dat jullie allemaal hele mooie antwoorden hebben waarom het niet gaat en waar het wel mee gaat.

Ik weet dat het gewerkt heeft en weet dat ik het probleem al eens heb opgelost maar kan het forum thread niet meer vinden.

Dus ik wil graag tips hoe ik het misschien toch werkend krijg.
edit:
Anoniem: 135360 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:43:
Je kan eventueel de driver "hacken" en het is toevoegen. Zo kan je bv de nieuwste Intel onboard gpu's onder Windows 7 ook aan de praat krijgen wat default niet ondersteund wordt
Is daar een guide voor of kun je mij uitleggen hoe je het gedaan hebt?

[ Voor 34% gewijzigd door Jornthonissen op 20-07-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Jornthonissen schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:43:

Is daar een guide voor of kun je mij uitleggen hoe je het gedaan hebt?
Die was ik aan het zoeken;
Check https://forums.overclockers.co.uk/posts/30779546
Daar staat het voor de Intel drivers. Met een beetje pielen zou dit ook misschien moeten lukken bij jou. Heb het niet geprobeerd trouwens...

Kort zegt; de hardware id's toevoegen op de juiste plekken in de inf files

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 135360 op 20-07-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornthonissen
Hmm ja kan het eens proberen, echter is het issue niet driver installeren. Want ik krijg de melding : cannot properly identify the graphics card.

Dus het lijkt meer een detection failure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
Kan vast dat het ooit gewerkt heeft maar al die inf hacks etc. zijn er de afgelopen 2 jaar uit gepatched. Microsoft wil gewoon niet dat je met een server OS loopt te hobby'en.

We zijn hier op tweakers en ik vind het alleen maar mooi dat je hier mee aan de gang bent, daarom zeg ik ook niet dat het niet gaat werken om vervelend te zijn maar echt omdat het momenteel, vandaag de dag, voor zover ik weet, niet (meer) mogelijk is om een GTX kaart draaiende te krijgen op Windows Server 2016. Om de eerder genoemde redenen. Van beide kanten, zowel nVidia als Microsoft, word je aktief tegen gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Windows Server 2016 is qua drivers niet identiek aan 10, dat heeft Microsoft bewust gedaan. Als je die graka aan de gang wil hebben zal je terug moeten naar 2012R2, die is een stuk minder kieskeurig, of een kaart zoeken die wel ondersteuning heeft. Dat zal dan een FirePro/Quadro worden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:39
@Jornthonissen

In de versie Crimson ReLive Edition 17.7.2 (7/27/2017) zou dit nog wel moeten werken. Probeer deze wat oudere drivers anders even uit.
(onder op te downloaden)
https://support.amd.com/e....2-Release-Notes.aspx/url

Edit: Excuses, Versie 17.2.1 is de laatst werkende versie. https://support.amd.com/e...17.2.1-release-notes.aspx

[ Voor 22% gewijzigd door dylan111111 op 23-07-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Om er nog even boven op te springen: de grote GPU fabrikanten willen niet dat je consumenten GPU's in servers gebruikt, en ook niet in VM's. Toen GPU-in-server opeens een nuttige toepassing bleek te hebben zijn ze daar meteen op ingesprongen en over een redelijke periode software en firmware aangepast zodat het niet meer werkt. Het idee is dat je dan de 'server' versie van de kaart moet kopen, die veel duurder is.

Technisch zou het prima moeten kunnen werken, maar dat is dus kunstmatig beperkt door de fabrikanten. Voor virtuele machines (als je geen Hyper-V en geen VMWare draait) heb je nog de optie om in totale HVM mode met nul hypervisor interfaces te draaien zodat de driver niet weet dat ie in een VM draait, maar in een server is dat wat moeilijker om dat je dan de firmware van de server zou moeten aanpassen.

Een andere weg die al genoemd was is het aanpassen van de drivers, of oudere drivers gebruiken van voor de blokkade. Het nadeel bij die opties is dat Windows Update je drivers gewoon gaat verneuken, of dat je security moet uitzetten om niet-ondertekende drivers te laden.

[ Voor 13% gewijzigd door johnkeates op 23-07-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

johnkeates schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:30:
Om er nog even boven op te springen: de grote GPU fabrikanten willen niet dat je consumenten GPU's in servers gebruikt, en ook niet in VM's. Toen GPU-in-server opeens een nuttige toepassing bleek te hebben zijn ze daar meteen op ingesprongen en over een redelijke periode software en firmware aangepast zodat het niet meer werkt. Het idee is dat je dan de 'server' versie van de kaart moet kopen, die veel duurder is.

Technisch zou het prima moeten kunnen werken, maar dat is dus kunstmatig beperkt door de fabrikanten. Voor virtuele machines (als je geen Hyper-V en geen VMWare draait) heb je nog de optie om in totale HVM mode met nul hypervisor interfaces te draaien zodat de driver niet weet dat ie in een VM draait, maar in een server is dat wat moeilijker om dat je dan de firmware van de server zou moeten aanpassen.

Een andere weg die al genoemd was is het aanpassen van de drivers, of oudere drivers gebruiken van voor de blokkade.
Waarom zou je dit als fabrikant doen? Is er soms een duurder product waar het ten koste van gaat?

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
MrMonkE schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:34:
[...]

Waarom zou je dit als fabrikant doen? Is er soms een duurder product waar het ten koste van gaat?
Om geld te verdienen ja. Bijv. voor servers waar je dan een Quadro of Tesla kaart moet kopen. Die zijn qua hardware niet heel veel anders dan de consumentenkaartjes, maar hebben een andere SLA en andere drivers. Maar die kaartjes zijn wel veel duurder.

[ Voor 19% gewijzigd door johnkeates op 23-07-2018 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MrMonkE schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:34:
[...]

Ja, zoals de Nvidia K1 of K2 GPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Het is een soort van geforceerde segmentatie van de markt, Intel doet dat ook hoor. Als je bijv. ECC wil, dan kan je dat niet met een consumer CPU doen, want dat hebben ze uit gezet, terwijl ze dat eigenlijk prima kunnen.

Technisch is er geen reden voor, maar als commercieel bedrijf besta je alleen nog maar om geld te verdienen, en als dat op schaal een beetje doorslaat krijg je dit. Voor de mensen aan de ontvangende kant van de geldstroom trouwens niet verkeerd hoor ;-) maar als betaler is dat toch wel even zuur, en vanuit een technologisch perspectief is het volstrekt idioot. Maak gewoon alle features beschikbaar in de CPU's en laat de gebruiker bepalen wat uit mag.

[ Voor 50% gewijzigd door johnkeates op 23-07-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 13:07

Eren

Boss of this gym

Microsoft heeft aardig wat strenge regels opgebouwd met certified drivers. Door de creature update kon ik niet meer mijn costum .inf bestand meer installeren voor een monitor en kreeg ik de hele tijd basic display driver.

En de oude drivers die eerst wel werkte deden het niet meer tot dat iemand weer een nieuwe costum .inf had kunnen maken die wel op een magische wijze werkt.

Ik zou zeggen terug rollen met van updates ook al zal dat niet wijs zijn voor een server of AMD/Nvidia mag zijn normale consumenten videokaarten certificeren voor Windows Server 2016. Wat ze niet gaan doen want ze maken speciaal kaarten voor servers... Je enige hoop zal zijn dat iemand een costum driver maakt die wel op een magische wijze installeert.

4HEad

Pagina: 1