Wel grote kans douane kosten.kkmah7 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:25:
Bij Joybuy de 128GB versie net gekocht. Kon het niet laten liggen voor 291 euro. Verzending duurt wel lang denk ik, maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Bestelling bij tecobuy van afgelopen maandag is nu in status "customs cleared". Afgaande op eerdere bestellingen bij tecobuy en eglobal is de bezorging door DHL waarschijnlijk a.s. dinsdag.
Hoe heb je hem betaald. Ik kan het niet met paypal en creditcard wil ook niet lukken.sieem schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:37:
Ik heb de pocophone op 31/8 bij alternate.de besteld, net een bericht gekregen dat het toestel vanaf 7 september leverbaar zou moeten zijn: "The date-of-delivery given by the manufacturer / pre-supplier is 07.09.2018"
Ik heb de 64GB versie besteld via eglobalcentral. Zit momenteel nog op een OnePlus 2, maar die bevalt me inmiddels al niet meer echt. Hopelijk is die binnen 2 weken binnen.
Ik heb met PayPal kunnen betalen. Heb van Alternate een mail gekregen met een link naar PayPal waar ik gewoon kon inloggen en betalen. Waarom wilt dat bij jou niet lukken?halilg85 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:21:
[...]
Hoe heb je hem betaald. Ik kan het niet met paypal en creditcard wil ook niet lukken.
Same here met tecobuy bestelling (is volgens mij dezelfde club). Verwacht dat ie a.s. Dinsdag bezorgd wordt door DHL.
Ik kon ook inloggen met paypal maar ik kreeg een foutmelding omdat het een betaling buiten Nederland was. Vreemd trouwens want heb eerder vanuit China kunnen bestellen met Paypal.sieem schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:32:
[...]
Ik heb met PayPal kunnen betalen. Heb van Alternate een mail gekregen met een link naar PayPal waar ik gewoon kon inloggen en betalen. Waarom wilt dat bij jou niet lukken?
Hen je hem al binnen? Is 'ie nog onderweg?Matomatisch schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:49:
[...]
Via mijn account op Superaankoop kan ik een factuur opvragen van mijn bestelling.
Anoniem: 1036995
Welke kleur en hoeveel GB?Duci schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:51:
Mijn bestelling van Eglobal ligt al in de UK in het sorteercentrum. Dat is vlug! Maandag besteld.
Gaat goed dus met eglobalcentral. Fijn!
Vreemd, misschien een instelling van paypal of je creditcard die eraan gekoppeld is? Ik heb in PayPal betaald met mijn zichtrekening, dus een soort van domiciliëring door PayPalhalilg85 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:07:
[...]
Ik kon ook inloggen met paypal maar ik kreeg een foutmelding omdat het een betaling buiten Nederland was. Vreemd trouwens want heb eerder vanuit China kunnen bestellen met Paypal.
Alternate.be dan neem ik aan? De Duitse variant gaf/geeft verder helemaal geen info qua status oid.sieem schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:20:
[...]
Dit is wat Alternate mij automatisch opstuurt. Ik heb nog niets gevraagd. Ben wel van België, zou dat een verschil maken?
edit: Zie dat ze 10 euro boven op de prijs hebben gedaan sinds mijn bestelling. Bij Alternate.de is de 128 gb variant nu dus 379 euro exclusief verzendkosten.
[ Voor 18% gewijzigd door LightPhoenix op 07-09-2018 13:20 ]
Ik wou het net weer proberen maar zie dat de prijs is verhoogd.sieem schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:24:
[...]
Vreemd, misschien een instelling van paypal of je creditcard die eraan gekoppeld is? Ik heb in PayPal betaald met mijn zichtrekening, dus een soort van domiciliëring door PayPal
Heb hetzelfde, gewoon ever wachten, want ze geven aan "binnen 24 werkuren", en heb geen idee welke dagen in de week ze écht werkenRuffzz schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:14:
Eglobal is mijn bestelling al 3 dagen aan het inpakken. Zondag besteld. Geen reactie op mail

Anoniem: 1113587
Hoi allemaal,
Ik volg dit gesprek al een week nu, dus heb ook maar een account aan gemaakt.
Ik denk er over om de 64GB bij banggood te bestellen. Weet iemand of de code het nog doet? En weet iemand iets over garantie op deze website?
Ik hoor het graag!
Ik denk er over om de 64GB bij banggood te bestellen. Weet iemand of de code het nog doet? En weet iemand iets over garantie op deze website?
Ik hoor het graag!
Even een account bij ze aanmaken en de code proberen, dan weet je of hij werkt.Anoniem: 1113587 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:36:
Hoi allemaal,
Ik hoor het graag!
Wat betreft garantie en Banggood, ze reageren vaak wel vlot, maar het is natuurlijk geen NL garantie. Vaak maar 1 jaartje en dan moet je hem over het algemeen op eigen kosten terug sturen naar China (wat redelijk aan de prijs is), tenzij de telefoon DOA is. Zie ook https://help.banggood.com...s-warranty-return-policy/
Ik zou zeggen, als je dit een beetje eng vind, lekker wachten tot hij in NL voor een redelijke prijs te vinden is.
Ik heb op Alternate.de besteld. Bij de offerte had ik al informatie over levering (dat het tot 14 dagen zou duren) en tweemaal dus een mail ontvangen van wanneer de date-of-delivery zou zijn van de leverancier, maar ik denk dat dit wel wat natte vinger werk is..LightPhoenix schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:34:
[...]
Alternate.be dan neem ik aan? De Duitse variant gaf/geeft verder helemaal geen info qua status oid.
edit: Zie dat ze 10 euro boven op de prijs hebben gedaan sinds mijn bestelling. Bij Alternate.de is de 128 gb variant nu dus 379 euro exclusief verzendkosten.
Dankjewel! Het heeft wel een beetje haast. Ben al twee weken onbereikbaar vanwege een telefoon die op de grond viel en het daarna opgaf. Wel lekker rustig zo! 
Raznov schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:57:
[...]
Even een account bij ze aanmaken en de code proberen, dan weet je of hij werkt.
Wat betreft garantie en Banggood, ze reageren vaak wel vlot, maar het is natuurlijk geen NL garantie. Vaak maar 1 jaartje en dan moet je hem over het algemeen op eigen kosten terug sturen naar China (wat redelijk aan de prijs is), tenzij de telefoon DOA is. Zie ook https://help.banggood.com...s-warranty-return-policy/
Ik zou zeggen, als je dit een beetje eng vind, lekker wachten tot hij in NL voor een redelijke prijs te vinden is.
Dan is in china bestellen meestal niet de snelste optie. Ze zijn de laatste tijd een stuk sneller, waardoor het pakket meestal wel binnen twee weken binnen is, Maar zes weken is ook niet ongebruikelijk.Anoniem: 1113587 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:02:
Dankjewel! Het heeft wel een beetje haast.
Dan zou ik lekker een <€50 modelletje op V&A op de kop tikken en dan lekker ergens in China bestellen (Banggood of een andere waarbij het tax verhaaltje opgevangen wordt), want bij bijv Banggood Pre-order je hem (uitlevering pas ergens 20 sept dacht ik), dus dat gaat niet overeen komen met haast. Of binnen Europa kijken.
Oei 6 weken is inderdaad wel lang! Ik ben benieuwd welke (en wanneer) meerdere Nederlandse sites deze telefoon gaan aanbieden. (Los toestel voor de normale prijs)
rens-br schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:05:
[...]
Dan is in china bestellen meestal niet de snelste optie. Ze zijn de laatste tijd een stuk sneller, waardoor het pakket meestal wel binnen twee weken binnen is, Maar zes weken is ook niet ongebruikelijk.
Oke zo veel haast nou ook weer niet,sorry. Als ik eind september/ begin oktober een telefoon heb ben ik blij. 
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.Raznov schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:09:
Dan zou ik lekker een <€50 modelletje op V&A op de kop tikken en dan lekker ergens in China bestellen (Banggood of een andere waarbij het tax verhaaltje opgevangen wordt), want bij bijv Banggood Pre-order je hem (uitlevering pas ergens 20 sept dacht ik), dus dat gaat niet overeen komen met haast. Of binnen Europa kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 07-09-2018 15:19 ]
Heeft iemand al nieuws over hun bestelling bij Alternate.de?
Wil ook graag een Pocophone en heb die meerprijs van 80€ wel over voor garantie.
Hebben jullie zo veel vertrouwen in Xiaomi of repareren jullie alles zelf mocht er iets aan zijn?
Ik neem aan dat Garantie via China niet te doen is?
Wil ook graag een Pocophone en heb die meerprijs van 80€ wel over voor garantie.
Hebben jullie zo veel vertrouwen in Xiaomi of repareren jullie alles zelf mocht er iets aan zijn?
Zwart, 128GB.Anoniem: 1036995 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:18:
[...]
Welke kleur en hoeveel GB?
Gaat goed dus met eglobalcentral. Fijn!
China is volgens mij gewoon ma-vr, dus dan zou hij na 3 dagen onderweg moeten zijn.Raznov schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:19:
[...]
Heb hetzelfde, gewoon ever wachten, want ze geven aan "binnen 24 werkuren", en heb geen idee welke dagen in de week ze écht werken.
Maar het blijven Chinese sites. Wat er in voorwaarden staat moet je met een korrel zout nemen.
Heb ooit op Dealextreme garantie moeten afhandelen voor een Xiaomi gsm. Nooit meer, al het probleem uitleggen was een probleem: je kan geen filmpje sturen via Google drive of OneDrive omdat dat geblokkeerd is en enkel WeTransfer werkt, maar hun computer kon geen h264 decoderen. Lang verhaal kort: uiteindelijk gsm mogen opsturen naar een plek in Duitsland en nooit meer iets teruggehoord van hun. Denk dat dit meer een probleem was van Dealextreme danwel Xiaomi.Scamid schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:23:
In Europese winkels moet de winkel 2 jaar garantie geven. Zij moeten dit dan verder uitvechten met de fabrikant. Dus ik denk dat je hier gewoon 2 jaar garantie hebt zoals elk ander merk. Het feit dat Xiaomi en poco officieel hier te koop zijn, lijkt het mij ook logisch dat er hier repair centra zijn, maar dat is mijn speculatie.
Net even contact gehad. Ik baal er een beetje van dat ik net buiten de eerdere levering ben gevallen, er stond toch echt verzending binnen 4 dagen toen ik hem bestelde. Ze gaven nu aan dat hij hoogstwaarschijnlijk eind volgende week bij hun binnenkomt en ik hem met geluk volgend weekend binnenkrijg.Scamid schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:23:
Overigens wel weer heel vriendelijk te woord gestaan, ze zeiden ook dat ik altijd kosteloos kon annuleren wanneer ik toch van de koop af wil zien.
Tot nu toe volledig transparante communicatie, dus dat ervaar ik als zeer positief.
Gewoon bestellen bij belsimpel en je hebt hem morgen
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Heb hem nog niet binnen. Best vreemd aangezien sommigen hier later besteld hebben bij tecobuy, en al status customs cleared hebben. Superaankoop zal dan een andere verzendmethode hebben.Bartaz schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:18:
[...]
Hen je hem al binnen? Is 'ie nog onderweg?
Ik heb al wel een tracking code, maar die is nog niet actief. Ik verwacht dat hij pas actief wordt als hij in de EU is aangekomen? Ik kijk het nog een paar dagen aan.
Edit: ik zie net dat de tracking van WNDirect is, een Brits koerierbedrijf. Waarschijnlijk zal dus zoals ik dacht de tracking actief worden zodra hij daar is aangekomen.
[ Voor 14% gewijzigd door Matomatisch op 07-09-2018 17:56 ]
Zijn er al toestellen via Alternate.de geleverd dan? Ik heb op de 29e september besteld... De dag dat hij volgens mij daar online kwam. In mij mail stond verzending op zaterdag 8 tot maandag 10 september.Daanthk schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:25:
[...]
Net even contact gehad. Ik baal er een beetje van dat ik net buiten de eerdere levering ben gevallen, er stond toch echt verzending binnen 4 dagen toen ik hem bestelde. Ze gaven nu aan dat hij hoogstwaarschijnlijk eind volgende week bij hun binnenkomt en ik hem met geluk volgend weekend binnenkrijg.
Overigens wel weer heel vriendelijk te woord gestaan, ze zeiden ook dat ik altijd kosteloos kon annuleren wanneer ik toch van de koop af wil zien.
Tot nu toe volledig transparante communicatie, dus dat ervaar ik als zeer positief.
ik heb m'n bestelling op aliexpress gecancelled (via bankcontact betaald, 1 dag na annulatie al het geld terug op de rekening, mooi!), heb threads op XDA gelezen dat er serieuze bleeding is onderaan..
Volgens reddit is die bleeding alleen op de versie die in India verkocht wordt, die heeft een ander scherm dan de global version.
Ik wacht overigens nog steeds op de 8 gb kevlar versie, maar vrees inmiddels dat die niet hier uit gaat komen.
Ik wacht overigens nog steeds op de 8 gb kevlar versie, maar vrees inmiddels dat die niet hier uit gaat komen.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Alle schermen lijken toch van hetzelfde merk als ik het goed gelezen heb. Er is trouwens geen Chinees model want de Poco F1 is officieel niet uitgekomen in China, Hong Kong wel.trion75 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 03:40:
Volgens reddit is die bleeding alleen op de versie die in India verkocht wordt, die heeft een ander scherm dan de global version.
Ik heb het over India, niet over China en ze zijn zeker niet hetzelfde, de ene heeft Pocophone op de achterkant: 
En de ander heeft Poco by Xiaomi op de achterkant:

En de ander heeft Poco by Xiaomi op de achterkant:

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Weet je ook toevallig welke India is en welke global?trion75 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 10:52:
Ik heb het over India, niet over China en ze zijn zeker niet hetzelfde, de ene heeft Pocophone op de achterkant: [afbeelding]
En de ander heeft Poco by Xiaomi op de achterkant: [afbeelding]
Ik dacht dat Poco by Xiaomi de global versie is. En Pocophone voor India. Maar ik kan het fout hebben. Overigens hebben ze dacht ik wel beide de global rom met Nederlands.
Volgens de review van Android Authority is het precies andersom maar ik vind het ook wel verwarrend.trion75 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:35:
Ik dacht dat Poco by Xiaomi de global versie is. En Pocophone voor India. Maar ik kan het fout hebben. Overigens hebben ze dacht ik wel beide de global rom met Nederlands.
Ik zat laatst op een Maleisische webwinkel (omdat een vriend van me hem daar gaat kopen) en las dat de 8GB / 256 GB versie, in zowel plastic en kevlar, alleen in India verschijnt.trion75 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 03:40:
Not sure of dat 100% waar is, maar heb hem tot nu toe nog niet bestelbaar op zien duiken
Xiaomi heeft in Benelux nu partnerschap met Belsimpel en Coolblue
Xiaomi heeft sinds begin september een (officieel) partnerschap met zowel Belsimpel als met Coolblue. Bij Coolblue gaat het om de verkoop van de Mi A2, bij Belsimpel om de Xiaomi Mi 8. Dit is anders dan de grijze import, wat andere webshops soms nog doen.
Xiaomi in Benelux
Xiaomi is sinds begin september een (officieel) partnerschap aangegaan met Belsimpel en Coolblue. Dit geldt voor zowel Nederland, België als voor Luxemburg. Je kon al diverse smartphones van dit grote Chinese merk bij deze webshops krijgen, maar de verkrijgbaarheid is nu in potentie verbeterd. Ook is er geen sprake meer van grijze import, waarbij het toestel uit het buitenland wordt gehaald en vervolgens in de webshop verkocht.
Via YouTuber Martijn Wester, die contact heeft gehad met Xiaomi, gaat het om de volgende zaken. De Xiaomi Mi A2 is nu bij Coolblue te krijgen, waar dit ten tijde van het online gaan van de review van dit toestel nog niet zo was. Belsimpel levert de high-end Xiaomi Mi 8, waar eerder al bekend was gemaakt dat deze smartphone naar Europa zou komen.
Je kon al bij Belsimpel andere Xiaomi-smartphones krijgen, dus helemaal nieuw is bovenstaande situatie niet. Zo kan je de PocoPhone F1 bij Belsimpel kopen, een toestel waar we de laatste tijd al veel over hebben geschreven. Deze smartphone heeft de snelste Snapdragon 845-chipset voor een prijs van onder de 400 euro. Ook was de Xiaomi Mi A1 via grijze import al bij Belsimpel te krijgen. Een partnerschap is voor consumenten duidelijker, zodat ze weten waar in potentie meer Xiaomi-smartphones te verkrijgen zijn.
Andere winkels zoals de Mediamarkt hebben ook een redelijk Xiaomi-assortiment, met daarin de Mi A2 en diverse Redmi-smartphones. Daarnaast was eerder al bekend gemaakt dat Kruidvat diverse Xiaomi-smartphones gaat verkopen, al is dit momenteel niet het geval. Kortom, de beschikbaarheid van Xiaomi kan soms nog wel eens wisselen, maar deze partnerschappen zullen in de Benelux wat meer zekerheid bieden.
Bron: https://androidworld.nl/nieuws/xiaomi-benelux-partnerschap/
Hopelijk dus snel ook voor een goede prijs bij Coolblue te krijgen.
Xiaomi heeft sinds begin september een (officieel) partnerschap met zowel Belsimpel als met Coolblue. Bij Coolblue gaat het om de verkoop van de Mi A2, bij Belsimpel om de Xiaomi Mi 8. Dit is anders dan de grijze import, wat andere webshops soms nog doen.
Xiaomi in Benelux
Xiaomi is sinds begin september een (officieel) partnerschap aangegaan met Belsimpel en Coolblue. Dit geldt voor zowel Nederland, België als voor Luxemburg. Je kon al diverse smartphones van dit grote Chinese merk bij deze webshops krijgen, maar de verkrijgbaarheid is nu in potentie verbeterd. Ook is er geen sprake meer van grijze import, waarbij het toestel uit het buitenland wordt gehaald en vervolgens in de webshop verkocht.
Via YouTuber Martijn Wester, die contact heeft gehad met Xiaomi, gaat het om de volgende zaken. De Xiaomi Mi A2 is nu bij Coolblue te krijgen, waar dit ten tijde van het online gaan van de review van dit toestel nog niet zo was. Belsimpel levert de high-end Xiaomi Mi 8, waar eerder al bekend was gemaakt dat deze smartphone naar Europa zou komen.
Je kon al bij Belsimpel andere Xiaomi-smartphones krijgen, dus helemaal nieuw is bovenstaande situatie niet. Zo kan je de PocoPhone F1 bij Belsimpel kopen, een toestel waar we de laatste tijd al veel over hebben geschreven. Deze smartphone heeft de snelste Snapdragon 845-chipset voor een prijs van onder de 400 euro. Ook was de Xiaomi Mi A1 via grijze import al bij Belsimpel te krijgen. Een partnerschap is voor consumenten duidelijker, zodat ze weten waar in potentie meer Xiaomi-smartphones te verkrijgen zijn.
Andere winkels zoals de Mediamarkt hebben ook een redelijk Xiaomi-assortiment, met daarin de Mi A2 en diverse Redmi-smartphones. Daarnaast was eerder al bekend gemaakt dat Kruidvat diverse Xiaomi-smartphones gaat verkopen, al is dit momenteel niet het geval. Kortom, de beschikbaarheid van Xiaomi kan soms nog wel eens wisselen, maar deze partnerschappen zullen in de Benelux wat meer zekerheid bieden.
Gaat 100% zeker weten €399 worden zoals Belsimpel voor 64GB model.trion75 schreef op zondag 9 september 2018 @ 02:47:
Xiaomi heeft in Benelux nu partnerschap met Belsimpel en Coolblue
Xiaomi in Benelux
Bron: een vriend van me werkt bij Coolblue en zag hem al in systeem staan. Binnen 3 a 4 weken leverbaar.
Hij zou vanaf woensdag bij Fnac beschikbaar zijn vanaf 359. Kan je hem gewoon in de winkel gaan halen. Althans voor

[ Voor 8% gewijzigd door bobopalmtree op 09-09-2018 09:31 ]
De prijs in de Franse officiële Xiaomi webshop is 359, dus hopelijk wordt die prijs ook in NL aangehouden. Dat is een hele mooie prijs als je dan ook 2 jaar NL garantie hebt. Voor de mensen die hem met de standaard software gebruiken is dat wel een groot voordeel.
Ik zet er direct een treble GSI rom op, dus garantie is dan ws ook meteen het raam uit
Ik zet er direct een treble GSI rom op, dus garantie is dan ws ook meteen het raam uit
Coolblue gaat hem verkopen voor €399. Zie bovenstaand.wian schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:09:
De prijs in de Franse officiële Xiaomi webshop is 359, dus hopelijk wordt die prijs ook in NL aangehouden. Dat is een hele mooie prijs als je dan ook 2 jaar NL garantie hebt. Voor de mensen die hem met de standaard software gebruiken is dat wel een groot voordeel.
Aan de andere kant, je kunt als je toch dagje Belgie houdt hem ophalen voor €359
Zie prijs Xiaomi mi A2 op coolblue, ook erg duur. €300 voor 64GB model de mi a2 bij CB.
Bron?bobopalmtree schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:30:
Hij zou vanaf woensdag bij Fnac beschikbaar zijn vanaf 359. Kan je hem gewoon in de winkel gaan halen. Althans voor
De pocophone staat al te koop bij Fnac.be sinds deze ook bij Fnac Frankrijk te koop was. Ophalen is altijd mogelijk als je op de website besteld. Dat wil dus niet zeggen dat de Pocophone ook in de Fnac winkels gaat liggen en te bekijken valt.
Volgens mij is Poco F1 by Xiaomi de versie uit India. Heb ook navraag gedaan bij iemand op Reddit die een post maakte over zijn screen bleeding, hij had hem uit India en er stond Poco F1 by Xiaomi op de achterkant.Sylmaron schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 13:55:
[...]
Volgens de review van Android Authority is het precies andersom maar ik vind het ook wel verwarrend.
Edit: dit maakt het ook wel duidelijk:
India https://www.mi.com/in/poco-f1/
Global https://www.poco.net/global/
Nu ben ik vooral benieuwd naar de versies die naar Europa worden vervoerd. In de meeste unboxing video's (alle?) zie ik de variant met Pocophone achterop. Maar op bijvoorbeeld Belsimpel en Eglobalcentral staat een foto met een achterkant waar Poco F1 by Xiaomi staat. Inderdaad verwarrend allemaal, kan ook gewoon een stockphoto zijn natuurlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Grimmbeard op 09-09-2018 12:33 ]
Ok, bedankt voor die verduidelijking. In ieder geval wel extra gemoedsrust van 2 jaar garantie en een fysieke winkel waar je naartoe kan ik geval van problemen.springfield89 schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:42:
[...]
De pocophone staat al te koop bij Fnac.be sinds deze ook bij Fnac Frankrijk te koop was. Ophalen is altijd mogelijk als je op de website besteld. Dat wil dus niet zeggen dat de Pocophone ook in de Fnac winkels gaat liggen en te bekijken valt.
Bij mij staat er Pocophone achterop het toestel.
In Duitsland gehaald.
In Duitsland gehaald.
Grimmbeard schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:26:
[...]
Volgens mij is Poco F1 by Xiaomi de versie uit India. Heb ook navraag gedaan bij iemand op Reddit die een post maakte over zijn screen bleeding, hij had hem uit India en er stond Poco F1 by Xiaomi op de achterkant.
Nu ben ik vooral benieuwd naar de versies die naar Europa worden vervoerd. In de meeste unboxing video's (alle?) zie ik de variant met Pocophone achterop. Maar op bijvoorbeeld Belsimpel en Eglobalcentral staat een foto met een achterkant waar Poco F1 by Xiaomi staat. Inderdaad verwarrend allemaal, kan ook gewoon een stockphoto zijn natuurlijk.
Waar in duitsland heb je hem gehaald? Online besteld of fysiek in de winkel gehaald?mregeling schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:15:
Bij mij staat er Pocophone achterop het toestel.
In Duitsland gehaald.
[...]
Heb jij last van het veel genoemde screen bleeding?
[ Voor 8% gewijzigd door Scamid op 09-09-2018 13:22 ]
Weet iemand of Banggood de versie uit India of de internationale versie levert?
Cyberport gehaald. Online besteld en dag later afgehaald. Heb geen last van bleeding.
Scamid schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:16:
[...]
Waar in duitsland heb je hem gehaald? Online besteld of fysiek in de winkel gehaald?
Heb jij last van het veel genoemde screen bleeding?
Buiten de garantie waarom zou je het bij @CoolblueBV of @Belsimpel.nl halen als je het bij andere voor een betere prijs kan halen.Anoniem: 1036995 schreef op zondag 9 september 2018 @ 07:04:
[...]
Gaat 100% zeker weten €399 worden zoals Belsimpel voor 64GB model.
Bron: een vriend van me werkt bij Coolblue en zag hem al in systeem staan. Binnen 3 a 4 weken leverbaar.
Zo promoten ze een onbekende merk tegen een veel hogere prijs. Terwijl alle xiaomies telefoons ook niet direct besteld wordt bij de fabriek.
Heb nog nooit in NLD/DE gehaald altijd vanuit China weet toch wel wat ik koop.
Vermijd dit soort shops eigenlijk..
[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 09-09-2018 14:20 ]
Buiten garantie (en eventueel levertijd) is er geen enkele reden om hem bij Belsimpel en Coolblue te kopen.
Echter betaal ik persoonlijk graag +-80€meer voor 2 jaar garantie en eventueel retourrecht mocht hij niet bevallen.
Echter betaal ik persoonlijk graag +-80€meer voor 2 jaar garantie en eventueel retourrecht mocht hij niet bevallen.
theduke1989 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:18:
[...]
Buiten de garantie waarom zou je het bij @CoolblueBV of @Belsimpel.nl halen als je het bij andere voor een betere prijs kan halen.
Zo promoten ze een onbekende merk tegen een veel hogere prijs. Terwijl alle xiaomies telefoons ook niet direct besteld wordt bij de fabriek.
Heb nog nooit in NLD/DE gehaald altijd vanuit China weet toch wel wat ik koop.
Vermijd dit soort shops eigenlijk..
@Scamid nog nooit nodig gehad. Want de enige problemen die ik had bij al mijn xiaomies en dat zijn er denk ik 10 was dat bij sommige het scherm kapot ging. Maar daar heb je toch geen garantie op. Dus nergens voor nodig.
En bij de xiaomies heb je nagenoeg slechtere kwaliteit schermen.
En bij de xiaomies heb je nagenoeg slechtere kwaliteit schermen.
@theduke1989
Welke Chinese webwinkels raad je aan? Verzenden via vk zonder douane en gegarandeerd origineel materiaal?
Welke Chinese webwinkels raad je aan? Verzenden via vk zonder douane en gegarandeerd origineel materiaal?
@Scamid
banghood.com (deze vergoed douanekosten achteraf
AliE enkele verkopers - bij deze koop ik het meest. Want deze versturen nog via VK tot brexit.
Gebruik momenteel de RMN5Global en me vrouw liet de telefoon vallen, een barst in het scherm helaas. Maar goed kan deze niet vergoeden bij de garantie is mijn probleem.
Heb €165,- betaald inclusief verzendkosten en douanekosten. Anders was die €230,- in NLD/DE...
banghood.com (deze vergoed douanekosten achteraf
AliE enkele verkopers - bij deze koop ik het meest. Want deze versturen nog via VK tot brexit.
Gebruik momenteel de RMN5Global en me vrouw liet de telefoon vallen, een barst in het scherm helaas. Maar goed kan deze niet vergoeden bij de garantie is mijn probleem.
Heb €165,- betaald inclusief verzendkosten en douanekosten. Anders was die €230,- in NLD/DE...
[ Voor 46% gewijzigd door theduke1989 op 09-09-2018 14:49 ]
Dankje,
De 128gb pocophone F1 is bij banggood 45 euro goedkoper dan alternate.de.
Ik weet waar ik ga bestellen.
http://forum.fok.nl/topic/2339026 kijk even deze.. je moet PDM kiezen.Scamid schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:49:
Dankje,
Het viel mij eigenlijk precies ook op bij die foto's van Belsimpel. Ik zal het ze eens vragen en hun antwoord hier neer zetten.Grimmbeard schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:26:
[...]
Volgens mij is Poco F1 by Xiaomi de versie uit India. Heb ook navraag gedaan bij iemand op Reddit die een post maakte over zijn screen bleeding, hij had hem uit India en er stond Poco F1 by Xiaomi op de achterkant.
Heb goede ervaringen met banggood (ook met de klantenservice), maar als je puur voor de laagste prijs gaat moet je even kijken op eglobalcentral.nl of tecobuy.nl (zie een stukje terug in dit topic voor prijzen en kortingscode). Beide sites heb ik eerder besteld zonder douanekosten en gratis levering in minder dan twee weken (lijkt deze keer zelfs 8 dagen te worden). Klantenservice nog geen ervaring mee, maar verwacht dat deze minder is dan bij banggood.
Let op: zijn sites in het Nederlands, maar je besteld in China. Dus als er een probleem is moet je hem opsturen naar China.
Let op: zijn sites in het Nederlands, maar je besteld in China. Dus als er een probleem is moet je hem opsturen naar China.
Is bekend of ze de India of global versie leveren?wian schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:49:
Heb goede ervaringen met banggood (ook met de klantenservice), maar als je puur voor de laagste prijs gaat moet je even kijken op eglobalcentral.nl of tecobuy.nl (zie een stukje terug in dit topic voor prijzen en kortingscode). Beide sites heb ik eerder besteld zonder douanekosten en gratis levering in minder dan twee weken (lijkt deze keer zelfs 8 dagen te worden). Klantenservice nog geen ervaring mee, maar verwacht dat deze minder is dan bij banggood.
Er is vanaf vandaag nog een extra 7 % korting waardoor hij op 310,71 uit komt. Zoals ook door anderen aangegeven wil je daar wel PDM als shipping bij kiezen waardoor er nog 10,95 bij komt.Scamid schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:49:
Dankje,
Het gaat bij Banggood wel om een pre-order dus zullen ze pas vanaf 30 september beginnen met shippen.
Bij Tecobuy is de blauwe 128GB versie nu 316 en de zwarte kleur 330 en daar worden ze sneller verzonden.
xiaomi online store op aliexpress heeft nu de 128 gb voor 318.52 via de aliexpress app
Ik heb 'm nu bij banggood besteld. Prima prijs en ik vind het niet super erg dat hij pas het eind van de maand wordt verzonden. Mijn telefoon is op z'n laatste benen, maar haalt het wel (afkloppen!).Lecros schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:18:
[...]
Er is vanaf vandaag nog een extra 7 % korting waardoor hij op 310,71 uit komt. Zoals ook door anderen aangegeven wil je daar wel PDM als shipping bij kiezen waardoor er nog 10,95 bij komt.
Het gaat bij Banggood wel om een pre-order dus zullen ze pas vanaf 30 september beginnen met shippen.
Bij Tecobuy is de blauwe 128GB versie nu 316 en de zwarte kleur 330 en daar worden ze sneller verzonden.
De 128gb is nu te koop bij banggood voor 297 Euro wanneer je de 15%-kortingscode 9BGF1128IT gebruikt. Voor 10 Euro kun je kiezen voor een verzekering waarbij douane/importkosten door banggood volledig worden terugbetaald. Op de foto's op de website (geen idee of het stockfoto's zijn) gaat het om de global versie met 'POCOPHONE by Xiaomi'.
Hoi! Heb je ook een code voor de 64GB versie? Eerder in dit topic kwam de code 9BGF164 voorbij, maar die doet het bij mij niet. Misschien verlopen?
Rrddnnss schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:10:
De 128gb is nu te koop bij banggood voor 297 Euro wanneer je de 15%-kortingscode 9BGF1128IT gebruikt. Voor 10 Euro kun je kiezen voor een verzekering waarbij douane/importkosten door banggood volledig worden terugbetaald. Op de foto's op de website (geen idee of het stockfoto's zijn) gaat het om de global versie met 'POCOPHONE by Xiaomi'.
Link gevondenRrddnnss schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:10:
Kan jullie morgenavond melden welke model Tecobuy/eglobalcentral verkoopt. Poco wordt morgenmiddag bezorgd, 8 dagen na bestelling. Ben erg benieuwd
globale 64 gb versie op aliexpress voor 285 euro
hier een link
op vooreeld foto stat dat het pocophone f1 en niet poco f1 is dus globale versie.
hier een link
op vooreeld foto stat dat het pocophone f1 en niet poco f1 is dus globale versie.
Behalve de opdruk aan de achterkant, is er ook maar 1 verschil tussen de "global" en "india" versie? Heb gegoogled, maar vind niets concreets. Graag met bron, dank u.
[ Voor 7% gewijzigd door wian op 10-09-2018 21:12 ]
schijnbaar heeft het model uit india screen bleed bij de chin https://twitter.com/eeshverma/status/1039165756448165888wian schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:05:
Behalve de opdruk aan de achterkant, is er ook maar 1 verschil tussen de "global" en "india" versie? Heb gegoogled, maar vind niets concreets. Graag met bron, dank u.
Ben ook benieuwd. Volgens mij hebben ze er ook niet allemaal last van hoor, dus niet per definitie. Heb het ook gevraagd bij Eglobal, antwoord was:realmc schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:14:
[...]
schijnbaar heeft het model uit india screen bleed bij de chin https://twitter.com/eeshverma/status/1039165756448165888
Zegt me nog steeds weinig eerlijk gezegd. We wachten het af, mijne is inmiddels ook in de UKWe verkopen de internationale versie van de pocophone F1. Wat er op de achterkant staat moet ik navragen.
Heb hem besteld bij Alternate voor €384.00 3 werkdagen bezorgd, ook geen last van douane etc. etc.Lecros schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:18:
[...]
Er is vanaf vandaag nog een extra 7 % korting waardoor hij op 310,71 uit komt. Zoals ook door anderen aangegeven wil je daar wel PDM als shipping bij kiezen waardoor er nog 10,95 bij komt.
Is de 128Gb. versie en als er iets aan is ff naar Ridderkerk zit niet ver vanaf
https://m.alternate.nl/mo...=1478152&page=1&q=Poco+f1
Begrijp me niet verkeerd. Maar val/water/stootschade valt toch echt onder eigen risico. En wordt je toch niet op vergoed? Of zijn de regels veranderd? En heb je standaard hier garantie op nu?? Wat gast Alternate doen als ze moeten vervangen? Juist die sturen hem evengoed op naar China het is geen Sony, Samsung, Apple ofnwst dan ookmdjfox741 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 05:46:
[...]
Heb hem besteld bij Alternate voor €384.00 3 werkdagen bezorgd, ook geen last van douane etc. etc.
Is de 128Gb. versie en als er iets aan is ff naar Ridderkerk zit niet ver vanaf
https://m.alternate.nl/mo...=1478152&page=1&q=Poco+f1
Buiten dan snap ik niet dat mensen meer betalen terwijl hij zonder douanekosten nog steeds goedkoper is. Garantie is beperkt. En qua software zal het ook niet snel stukgaan. En ga je vaak voor de custom roms.
Heb tientallen xiaomies gehad en nog nooit voor garantie moeten opsturen. Want vaak eigen schuld.
€360,- de 128GB variant ohne douanekosten en binnen 7 werkdagen in huis. Prima prijs.
[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 11-09-2018 06:29 ]
Mijn bestelling van Eglobalcentral (vorige week maandag besteld) komt vandaag als het goed is binnen!
Nee, dit was puur de code voor de 128gb versie. Je kunt de website https://www.kimovil.com/en/ in de gaten houden voor aanbiedingen. De 64gb versie is bij Joybuy voor 265 Euro te koop, maar heb geen idee hoe betrouwbaar die webshop is. Ik heb goede ervaringen met o.a. banggood, daar zal de 64gb versie binnenkort vast wel weer in een aanbieding voorbij komenAnoniem: 1113587 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:18:
Hoi! Heb je ook een code voor de 64GB versie? Eerder in dit topic kwam de code 9BGF164 voorbij, maar die doet het bij mij niet. Misschien verlopen?
[...]
De vraag is of de eglobalcentral winkels niet de India versie verkopen. Iemand die dit weet?theduke1989 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 06:26:
[...]
Begrijp me niet verkeerd. Maar val/water/stootschade valt toch echt onder eigen risico. En wordt je toch niet op vergoed? Of zijn de regels veranderd? En heb je standaard hier garantie op nu?? Wat gast Alternate doen als ze moeten vervangen? Juist die sturen hem evengoed op naar China het is geen Sony, Samsung, Apple ofnwst dan ookm
Buiten dan snap ik niet dat mensen meer betalen terwijl hij zonder douanekosten nog steeds goedkoper is. Garantie is beperkt. En qua software zal het ook niet snel stukgaan. En ga je vaak voor de custom roms.
Heb tientallen xiaomies gehad en nog nooit voor garantie moeten opsturen. Want vaak eigen schuld.
€360,- de 128GB variant ohne douanekosten en binnen 7 werkdagen in huis. Prima prijs.
Wanneer besteld?Duci schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:18:
Mijn bestelling van Eglobalcentral (vorige week maandag besteld) komt vandaag als het goed is binnen!
Lees nog eens
Ik weet het vanmiddag rond een uur of 18:00. Overigens trokken een aantal mensen op XDA de conclusie heel snel dat de Indiase versie een slechter display hebben, maar ik las tussendoor op dat forum ook over mensen in Europa die dat hadden, en het was niet geheel duidelijk of zij nou echt een Indiase versie geleverd hadden gekregen of niet. Voor mij staat dat dus niet echt vast, volgens mij papegaait iedereen op dit forum en op XDA elkaar een beetje.Anoniem: 1036995 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:25:
[...]
De vraag is of de eglobalcentral winkels niet de India versie verkopen. Iemand die dit weet?
[ Voor 79% gewijzigd door Duci op 11-09-2018 09:01 ]
Wanneer denken jullie dat die volledig beschikbaar gaat zijn in nederland ik neem aan dat coolblue hem ook in zijn assortiment gaat krijgen?
Is hierboven al eerder vermeld,GMavak schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:07:
Wanneer denken jullie dat die volledig beschikbaar gaat zijn in nederland ik neem aan dat coolblue hem ook in zijn assortiment gaat krijgen?
Nu al beschikbaar bij Belsimpel en over een week of 3 bij Coolblue. En al bestelbaar bij Alternate, echter zou dit geen officiele reseller worden. (correct me if I'm wrong)
bedankt kunnen we verwachten dat de prijs ook de €330 gaat worden? omdat die bij belsimpel momenteel duurder is. Anders ga ik mischien toch voor de honor playfvandenreek schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:16:
[...]
Is hierboven al eerder vermeld,
Nu al beschikbaar bij Belsimpel en over een week of 3 bij Coolblue. En al bestelbaar bij Alternate, echter zou dit geen officiele reseller worden. (correct me if I'm wrong)
Ik zou zeggen de komende maand niet, gezien inkoop+btw+verzending+overige kosten, tenminste ik denk dat je het over de 128gb variant hebt, welke nu direct in het buitenland te bestellen is tussen de €292 en €318 excl mogelijke kosten (max €75)GMavak schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:31:
[...]
bedankt kunnen we verwachten dat de prijs ook de €330 gaat worden? omdat die bij belsimpel momenteel duurder is. Anders ga ik mischien toch voor de honor play
Wellicht ook interresant met verzending vanuit Italie https://nl.aliexpress.com...fc576ae&priceBeautifyAB=0
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-pocophone-f1 Prijzen 64 gb zijn interresanter geworden.
[ Voor 76% gewijzigd door fvandenreek op 11-09-2018 12:17 . Reden: quote vergeten, via Italie; nieuwe info ]
Ik durf niet op de bestel knop te klikken bij banggood om de F1 te preorderen, ik heb gekozen voor de 128gb voor 300 euro. Is iemand mij voor geweest en loop ik enige risico?? (los van btw en invoer ik heb Priority Direct Mail geselecteerd) Daarnaast weet ik niet of dit de india versie of eu versie is...
Begrijp je wel alleen had ik nu niet veel zin in de mogelijkheid dat ik meer geld kwijt zou zijn om hem thuis te krijgen, dit is de 4e, 2x Blackview, Elephone P9000 en nu deze, heb dus wel de ervaring dat ik via de Douane gaat en wilde dit nu niet, die Elephone P9000 had ik ook in 3 dagen bij Gearbest via DHL.theduke1989 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 06:26:
[...]
Begrijp me niet verkeerd. Maar val/water/stootschade valt toch echt onder eigen risico. En wordt je toch niet op vergoed? Of zijn de regels veranderd? En heb je standaard hier garantie op nu?? Wat gast Alternate doen als ze moeten vervangen? Juist die sturen hem evengoed op naar China het is geen Sony, Samsung, Apple ofnwst dan ookm
Wat de garantie betreft, koop hem in Nederland dus nederlands recht is 2 Jaar en ja natuurlijk hoop ik niet dat ik er niets mee krijgt maar geeft mij toch een iets fijner gevoel voor die paar tientjes, bedankt voor je reaktie overigens.
F1 van tecobuy is binnen. Op doos zit sticker met "global version". Achterop telefoon staat "POCOPHONE by Xiaomi". Er zit een UK voeding bij met reisadapter. Helaas geen tijd om te starten nu, dat moet wachten tot vanavond.
Weet iemand toevallig of er extra Quick Charge adapters te bestellen zijn met NL stekker? Voor bijv. op kantoor. En in de auto wil ik er ook wel een.wian schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:58:
F1 van tecobuy is binnen. Op doos zit sticker met "global version". Achterop telefoon staat "POCOPHONE by Xiaomi". Er zit een UK voeding bij met reisadapter. Helaas geen tijd om te starten nu, dat moet wachten tot vanavond.
Ja hoor, zoek maar op qc 3.0 charger, bij banggood (bijvoorbeeld van blitzwolf), amazon.de (bijvoorbeeld van anker), of aliexpress en je vind er ontzettend veel.
[ Voor 15% gewijzigd door wian op 11-09-2018 13:22 ]
Ook Orico is een goed merk voor een charger.
@dodge_911 heeft een geweldig blog hier op Tweakers. Vind je alles over usb kabels en laders.
Laat ons wat weten! Geen doaune kosten dus?wian schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:58:
Nee, tot nu toe nog nooit bij tecobuy of eglobalcentral douanekosten gehad. Ze versturen eerst naar UK en van daaruit met DHL of BPost.
Geen last van screenbleeding? Zoals sommige modellen hebben. Jij had DHL dus als bezorger?wian schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:29:
Nee, tot nu toe nog nooit bij tecobuy of eglobalcentral douanekosten gehad. Ze versturen eerst naar UK en van daaruit met DHL of BPost.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1036995 op 11-09-2018 14:35 ]
Ik heb gisteren het toestel besteld (ook 128gb) en gekozen voor de verzekering om import/douanekosten te laten vergoeden á 10 euro, mocht dat relevant zijn. Het is inderdaad een risico omdat je niet zeker weet welke versie je koopt, maar als je dat risico wilt uitsluiten kun je niets anders doen dan afwachten naar de ervaringen van gebruikers bij de verschillende webshops, voordat je op de bestel-knop druktumbrellavs schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:14:
Ik durf niet op de bestel knop te klikken bij banggood om de F1 te preorderen, ik heb gekozen voor de 128gb voor 300 euro. Is iemand mij voor geweest en loop ik enige risico?? (los van btw en invoer ik heb Priority Direct Mail geselecteerd) Daarnaast weet ik niet of dit de india versie of eu versie is...
Dat lijkt dus de goede versie te zijn!wian schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:58:
Met eu of britse lader?Duci schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:08:
F1 van Eglobal binnen. Daar ook de global versie. "POCOPHONE by Xiaomi".