Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerken, vakantie en natuur (vogels, natuurgebieden,...) via de laatste versie van Pinnacle Studio. Op dit moment is het oude systeem te langzaam, dat is nog een Phenom II X6 met 8GB RAM en betekent dat een video renderen te lang duurt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro, is flexibel als het veel scheelt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals scherm, toetsenbord en muis en harde schijven voor opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een 6 core processor is een must in verband met renderen. De Ryzen 5 2600 lijkt sneller (en goedkoper) dan de i5 8400 en de i5 8600k lijkt mij niet van genoeg toegevoegde waarde gezien een overclock niet gaat gebeuren. Een 8 core CPU kan, enkel voegt denk ik net te weinig toe.
Twijfel wel over de GPU maar ik heb het idee dat Pinnacle daar niet heel veel van profiteert en ik prima een van mijn oudere GPU's in kan zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen enkele voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snelheid in Pinnacle renderen is het belangrijkste. Verder weinig extra eisen, systeem komt in kantoor te staan en zal verder enkel voor wat Office werk gebruikt worden.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag een finale controle of ik niets over het hoofd gezien heb en tips indien ik meer waarde uit het systeem kan halen. Ook graag wat advies met betrekking tot het gebruiken van een GPU binnen Pinnacle, voegt dat wat toe?
Wenslijst:
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerken, vakantie en natuur (vogels, natuurgebieden,...) via de laatste versie van Pinnacle Studio. Op dit moment is het oude systeem te langzaam, dat is nog een Phenom II X6 met 8GB RAM en betekent dat een video renderen te lang duurt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro, is flexibel als het veel scheelt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals scherm, toetsenbord en muis en harde schijven voor opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een 6 core processor is een must in verband met renderen. De Ryzen 5 2600 lijkt sneller (en goedkoper) dan de i5 8400 en de i5 8600k lijkt mij niet van genoeg toegevoegde waarde gezien een overclock niet gaat gebeuren. Een 8 core CPU kan, enkel voegt denk ik net te weinig toe.
Twijfel wel over de GPU maar ik heb het idee dat Pinnacle daar niet heel veel van profiteert en ik prima een van mijn oudere GPU's in kan zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen enkele voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snelheid in Pinnacle renderen is het belangrijkste. Verder weinig extra eisen, systeem komt in kantoor te staan en zal verder enkel voor wat Office werk gebruikt worden.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag een finale controle of ik niets over het hoofd gezien heb en tips indien ik meer waarde uit het systeem kan halen. Ook graag wat advies met betrekking tot het gebruiken van een GPU binnen Pinnacle, voegt dat wat toe?
Wenslijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Asus Prime B450M-A | € 89,50 | € 89,50 |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 64,41 | € 64,41 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 56,95 | € 56,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 570,61 | |
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N