[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 22.738 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag je volgend jaar komen helpen om mijn setup in te stellen / controleren... Ergens na juni... :9

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:09:
[...]
Mag je volgend jaar komen helpen om mijn setup in te stellen / controleren... Ergens na juni... :9
Al een idee wat je in huis gaat halen >:) ?

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoksbrood schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:10:
[...]

Al een idee wat je in huis gaat halen >:) ?
https://www.fanatec.com/e...onfigurator&bundle_id=175 ? Nee, nog geen idee; budget moet nog op tafel komen en er moet een lekker zitje, TV en Xbox bij komen. Vandaar na juni; E3 geweest, FM8 aankondigingen gehad, verjaardag gevierd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:13:
[...]

https://www.fanatec.com/e...onfigurator&bundle_id=175 ? Nee, nog geen idee; budget moet nog op tafel komen en er moet een lekker zitje, TV en Xbox bij komen. Vandaar na juni; E3 geweest, FM8 aankondigingen gehad, verjaardag gevierd... :)
Awesome 8) ! In een stoel racen geeft écht wel een andere beleving.
In mijn ogen de investering zeker waard :) !

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stoksbrood schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:20:
[...]

Awesome 8) ! In een stoel racen geeft écht wel een andere beleving.
In mijn ogen de investering zeker waard :) !
In ieder geval voordat we beginnen met [Multi] FM8 GoT Racing League - seizoen 1 :o

/edit: heb MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 4" even aangevuld; hier wordt vanaf nu de auto en weersvoorspelling per race geupdate.

/edit2: @NLRev0lution heb de trainingssheet in dezelfde post gezet, net onder de tabel met de tracks.

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 26-08-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:03
Net even een paar rondjes gereden in de regen. Maar het is meer een rallycross dan een straat race 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Disarmed070 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:40:
Net even een paar rondjes gereden in de regen. Maar het is meer een rallycross dan een straat race 😁
Viel wel mee toch? Vergeet je je beste tijd niet even aan te vullen in het sheet?

Hebben anderen iets om zich op te richten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
Het staat in het nieuw rivalen systeem. Dus iedereen kan het zien met x onder vrienden. En gelijk een traningschost selecteren. ik had @NLRev0lution geselecteerd die in bocht 2 wel een hele mooie drift maakt 👍

[ Voor 7% gewijzigd door Disarmed070 op 27-08-2018 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Disarmed070 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:57:
Het staat in het nieuw rivalen systeem. Dus iedereen kan het zien met x onder vrienden. En gelijk een traningschost selecteren. ik had @NLRev0lution geselecteerd die in bocht 2 wel een hele mooie drift maakt 👍
Helaas werkt dat niet omdat we in deze competitie met homologated auto’s rijden. In de time attack sessies krijg je alle tijden te zien die gereden zijn ongeacht tune of homologated auto zolang ze maar een B klasse auto rijden.

Die drift was niet helemaal de bedoeling :P twijfel nog een beetje in welke versnelling die bocht gaat, 3 kan wel maar net power tekort hij uitkomen van de bocht, gevaar van naar z’n 2 is dus dat je spectaculair gaat driften..

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-05 11:14
NLRev0lution schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:24:
[...]

Helaas werkt dat niet omdat we in deze competitie met homologated auto’s rijden. In de time attack sessies krijg je alle tijden te zien die gereden zijn ongeacht tune of homologated auto zolang ze maar een B klasse auto rijden.

Die drift was niet helemaal de bedoeling :P twijfel nog een beetje in welke versnelling die bocht gaat, 3 kan wel maar net power tekort hij uitkomen van de bocht, gevaar van naar z’n 2 is dus dat je spectaculair gaat driften..
Het moet ook nog een beetje leuk blijven, dus ik zeg de 2e versnelling.

Zal vanmiddag is wat rondjes rijden. Volgens mij zijn het aantal races dat ik met rwd in de regen gereden heb op een hand te tellen...

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog een week??? Heb er alweer zin an om die BMW over het baantje te rammen met de heren hier!!!

Gezien de eerste trainingstijden, gaan we uitkomen op iets van 48 tot 50 laps??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 13:36
Iemand toevallig weer zo'n ical / agenda ding? :p
Zie enkele posts hieronder

*edit
Na eerste 10 laps: Clean 48,248, dirty 47,5. Die eerste bocht 8)7
*edit2
Tweede 10 laps: Clean 00:47,563 :)

[ Voor 68% gewijzigd door Mu.siQ op 27-08-2018 11:26 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Even wat rondjes gereden maar dat wordt echt chaos :D

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zal een kijken of ik vanavond wat tijd heb. Heb weer stand-by dus hopelijk geen piepjes :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:41
mr.paaJ schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:38:
Even wat rondjes gereden maar dat wordt echt chaos :D
Het is mooi drift circuit, vooral met regen! :+

XBL: Plank268

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
Voor wie wil; dit is mijn ical/google agenda gemaakt met alle races voor S04 :)

https://calendar.google.c...2FsZW5kYXIuZ29vZ2xlLmNvbQ

(Eerste keer dat ik m maak/deel, dus als er iets niet werkt laat het me weten, dan zoek ik effe verder O-) )

[ Voor 53% gewijzigd door Mu.siQ op 27-08-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordy8 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:05:
[...]

Het is mooi drift circuit, vooral met regen! :+
Volgend seizoen bonuspunten met driften :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:50:
[...]

Volgend seizoen bonuspunten met driften :p
En sim damage dan maar?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind alles best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
9 races
Sim damage
Drift
Top Gear Full

Nou, dat wordt me een verzekeringswerkje... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

9 races
Sim damage
Drift
Top Gear Full

Nou, dat wordt me een verzekeringswerkje... :Y)
Sim damage ook voor fuel en tires? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

zojuist eerste paar rondjes gereden. best een prima wagen! wellicht handig voor de excel sheet om ook onderscheid te maken van de weersomstandigheden?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijn96 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:26:
zojuist eerste paar rondjes gereden. best een prima wagen! wellicht handig voor de excel sheet om ook onderscheid te maken van de weersomstandigheden?
Maakt het uit? Elke "slimme" rijder kwalificeert op de droogste momenten dus grofweg de laatste 5 minuten van Q. Zou het in ieder geval erg knap vinden van bepaalde mensen als ze harder rijden in de heftige regen dan als het droger wordt.

Nadeel/voordeel, later in de sessie heb je minder benzine en minder banden alsmede mogelijk meer verkeer in beeld.

De keuze is reuze :P

/edit: mijn verloop was ongeveer 1.3s tussen lap 2 en lap 18, van zeiknat naar bijna opgedroogd.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 27-08-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

MAX3400 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:42:
[...]

Maakt het uit? Elke "slimme" rijder kwalificeert op de droogste momenten dus grofweg de laatste 5 minuten van Q. Zou het in ieder geval erg knap vinden van bepaalde mensen als ze harder rijden in de heftige regen dan als het droger wordt.

Nadeel/voordeel, later in de sessie heb je minder benzine en minder banden alsmede mogelijk meer verkeer in beeld.

De keuze is reuze :P

/edit: mijn verloop was ongeveer 1.3s tussen lap 2 en lap 18, van zeiknat naar bijna opgedroogd.
Aaah zo. Helder. Is er ook verloop van de omstandigheden in de race?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tijn96 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

Aaah zo. Helder. Is er ook verloop van de omstandigheden in de race?
Yup, heb gister MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 4" bijgewerkt met alle zaken voor race 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Top! Heb er zin in! Hopelijk nu alle races er bij

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tip voor degene die problemen hebben om clean laps te rijden;
In de HUD opties kunnen nu de track limits aangezet worden :)

Edit; Dat ziet er dan als volgt uit (let op de rechtopstaande blauwe lijnen):
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/956/41278994185_fd1ba987f4_c.jpg

En filmpje:

[ Voor 57% gewijzigd door Stoksbrood op 27-08-2018 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stoksbrood schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:15:
Tip voor degene die problemen hebben om clean laps te rijden;
In de HUD opties kunnen nu de track limits aangezet worden :)

Edit; Dat ziet er dan als volgt uit (let op de rechtopstaande blauwe lijnen):
[afbeelding]

En filmpje:
[video]
Ik heb zelf de "cones" aangezet, ik vind de solide lijn net een soort van muur waar ik niet overheen mag voor mn gevoel terwijl dat onzin is natuurlijk. Voor ieder natuurlijk zn eigen keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mmmm, zie dat er een verschil is in de leaderboards... Namelijk als je via Rivals kijkt, krijg je andere mensen/scores te zien dan via Free Play. Dit is wel heeeel erg vervelend als je dus wat wil vergelijken. Waarschijnlijk omdat de Rivals voor dit circuit een andere rain-setting heeft dan we in de race rijden.

Bij deze even mijn meest recente tijd via Free Play: https://xboxdvr.com/gamer/octagonqontrol/video/59344320 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03-2023

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

MAX3400 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:00:
Mmmm, zie dat er een verschil is in de leaderboards... Namelijk als je via Rivals kijkt, krijg je andere mensen/scores te zien dan via Free Play. Dit is wel heeeel erg vervelend als je dus wat wil vergelijken. Waarschijnlijk omdat de Rivals voor dit circuit een andere rain-setting heeft dan we in de race rijden.

Bij deze even mijn meest recente tijd via Free Play: https://xboxdvr.com/gamer/octagonqontrol/video/59344320 ;)
De time trial leaderboards zijn aparte leaderboards en staan helemaal los van de overige leaderboards.

XBL: Hypernova NL | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
Maar hoe zit het nou precies met die 'opdrogende' baan in FM7? Want als ik zie hoe de baan er uit ziet, wat voor spoor er achter de auto volgt en hoe de auto rijd heb ik werkelijk geen idee of het nou echt uitmaakt.

Race start: Heavy Rain
Mid-Race: Moderate Rain (100% probability)
End Race: Cloudy (100% probability)

Mijn gevoel zegt gewoon dat de baan nat blijft en dat de ronde tijden weinig uitmaken in volle regen of 'cloudy' met natte baan. Ja, je banden worden warmer en je krijgt wat meer gevoel voor de baan (plus je tank wordt leger, je banden slijtage is toch nauwelijks met regen vind ik). Maar opdrogende baan? Dat heb ik toch nog niet ervaren in FM7 :+ Visueel en fysiek niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mu.siQ schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:34:
Maar hoe zit het nou precies met die 'opdrogende' baan in FM7? Want als ik zie hoe de baan er uit ziet, wat voor spoor er achter de auto volgt en hoe de auto rijd heb ik werkelijk geen idee of het nou echt uitmaakt.

Mijn gevoel zegt gewoon dat de baan nat blijft en dat de ronde tijden weinig uitmaken in volle regen of 'cloudy' met natte baan. Ja, je banden worden warmer en je krijgt wat meer gevoel voor de baan (plus je tank wordt leger, je banden slijtage is toch nauwelijks met regen vind ik). Maar opdrogende baan? Dat heb ik toch nog niet ervaren in FM7 :+ Visueel en fysiek niet
Je hebt dus niet door dat je de laatste 3 rondes snellere tijden rijd? (er van uit gaande dat je 20 rondes instelt met bovenstaande race modifiers qua weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
@NLRev0lution Toegegeven dat ik er nooit ontzettend op heb gelet maar visueel ziet de baan er even nat uit tijdens de regen als na de regen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Mu.siQ schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:34:

Ik ervaar het zelfde. De baan wordt niet droger in mijn optiek.

Wel rij ik iets sneller naar het einde toen (50.455 clean laatste rondje), terwijl ik begin hoog in de 51.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mu.siQ schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:55:
@NLRev0lution Toegegeven dat ik er nooit ontzettend op heb gelet maar visueel ziet de baan er even nat uit tijdens de regen als na de regen?
Visueel ziet het er nog nat uit ja, maar misschien is 20 rondjes te kort om het daadwerkelijk te zien. Je rijd wel degelijk snellere tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
@Spacecowboy Dankje, een medestander haha.
@NLRev0lution Ik heb de snelste tijd ook gereden in de volle regen, maar had mijn rondes op 10 gezet vanochtend. Ik zal eens 20 proberen en opletten. Verder kan het ook gewoon komen omdat je wat meer in je 'flow' komt dat het toch aan het einde wat sneller gaat. Maar dat zijn mijn 2 cents :)
NLRev0lution schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:34:
[...]

Ik heb zelf de "cones" aangezet, ik vind de solide lijn net een soort van muur waar ik niet overheen mag voor mn gevoel terwijl dat onzin is natuurlijk. Voor ieder natuurlijk zn eigen keuze.
Die cones vind ik ook prettiger, evenals enkel aan te zetten indien je er in de buurt komt. Verder race ik graag met een zo 'clean' mogelijke look

En voor de netheid @MAX3400 ook taggen, want het begon eigenlijk met zijn post hehe
PS: @MAX3400 ook, die iCal/agenda mag toegevoegd worden aan de startpost indien men dat nodig acht :)

PPS: Dit staat nog in de startpost onder regels
Random grid start; dit wordt bepaald door de lobby zelf
. Nog eventjes aanpassen?

[ Voor 46% gewijzigd door Mu.siQ op 27-08-2018 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bot gezegd: geeeeen idee! 25 laps, Free Play, met de regen-instellingen en rijden maar. Uiteindelijk kwam die tijd eruit toen ik klaar was.

Dus, geen idee welke ronde, geen idee welke tussentijden, geen idee welke lijn gereden.

@Mu.siQ ik zal je iCal zo even bekijken en mogelijk nog wat suggesties posten. Geen idee of er een reminder in zit/moet om tijdig op te starten.

/edit: @Mu.siQ voor de handige Harries onder ons; ik zou je iCal iets aanpassen. Reminder om 20:00 zetten zodat men om 20:15 online is zodat de lobby-host vanaf dat moment ook open kan gaan en invites versturen (waar nodig). En/of een linkje erin gooien naar de tweede post van het topic? Zal in ieder geval jouw kalendar alvast opnemen in de tweede post :)

[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 27-08-2018 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
@MAX3400 Zit nu op werk, zal wat linkjes bij de omschrijvingen toevoegen later. Herinneringen werken volgens mij niet universeel. Had m sowieso expres al op 20:15 gezet ipv 20:30. Beter dan nog op 20:00 zetten met omschrijving lobby open 20:15 en starttijd 20:30? Dat is wellicht beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mu.siQ schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:57:
@MAX3400 Zit nu op werk, zal wat linkjes bij de omschrijvingen toevoegen later. Herinneringen werken volgens mij niet universeel. Had m sowieso expres al op 20:15 gezet ipv 20:30. Beter dan nog op 20:00 zetten met omschrijving lobby open 20:15 en starttijd 20:30? Dat is wellicht beter
Kijk maar of/wat je wil :) Ik heb sowieso een andere agenda want DM's sturen voor de race, lobbies posten in het topic, zelf mijn console updaten & starten en wat combinatie met Mw. MAX3400 op race-avonden.

Als de URL verandert, laat het even weten want dan moet post 2 worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
@MAX3400 heb m aangepast met linkjes en reminders. Link blijft zelfde. Die reminders weet ik alleen niet of ze universeel zijn of enkel voor mijzelf. Als iemand dit kan testen kan ik eventueel de tijden nog aanpassen

*edit naar hieronder:
Oké, ik pas de tijden aan naar 20:00. Reminders eventueel zelf in te stellen

[ Voor 19% gewijzigd door Mu.siQ op 27-08-2018 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mu.siQ schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:13:
@MAX3400 heb m aangepast met linkjes en reminders. Link blijft zelfde. Die reminders weet ik alleen niet of ze universeel zijn of enkel voor mijzelf.
Bij mij werken reminders niet; als ik via Google ervoor kies om de data naar mijn eigen kalender te kopieren, komt alles mee behalve de reminder. Waarschijnlijk omdat iedereen een andere default-reminder kan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Tijd ook even in de sheet gezet. Zoals gedacht in de achterste gelederen. :P

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spacecowboy schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:27:
Tijd ook even in de sheet gezet. Zoals gedacht in de achterste gelederen. :P
No worries, je hebt nog een week om te trainen. Mijn tijd is onwaarschijnlijk snel en, zoals hierboven gezegd; geen idee hoe het gelukt is. Ben ook zo slim geweest om dus geen stream te starten dus kan het ook niet terugzoeken hoe je een 45'er rijdt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mu.siQ
@MAX3400 OF je bent zo slim geweest om het niet te doen zodat men niet kan afkijken... O-)
Dubieus... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

MAX3400 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:32:
[...]

No worries, je hebt nog een week om te trainen. Mijn tijd is onwaarschijnlijk snel en, zoals hierboven gezegd; geen idee hoe het gelukt is. Ben ook zo slim geweest om dus geen stream te starten dus kan het ook niet terugzoeken hoe je een 45'er rijdt...
Ja daarom. Morgen nog dag thuis terwijl de Mrs. werken is, dus dan kan ik nog even goed m'n techniek bijslijpen. En het gaat mij vooral om de lol. :P

Is een IRC chan niks voor de GoT reacing league?

[ Voor 5% gewijzigd door Spacecowboy op 27-08-2018 19:40 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spacecowboy schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:39:
[...]

Is een IRC chan niks voor de GoT reacing league?
Liever niet. Er is al eens gesproken over Teamspeak of Discord. Leuk enzo maar we zitten met consoles, PC's, smartphones en andere meuk. En elk heeft wel/geen (betaalde) client etc. Zelfs Whatsapp is afgeschoten in de surveys.

Liever het forum of XBL alhoewel de overgrote meederheid graag hier communiceert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• job115
44.767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
Zo droog en casual. Doen we ff 8)7

Maar zou je wellicht een film kunnen delen over je gekozen lijnen enzo, ben wel benieuwd hoe je er toch elke keer weer aankomt en verbeter mijzelf ook graag! Of is het via ghosts al te zien (al moet ik dan eerst je zien bij te houden ;) )

Niet lullig bedoeld maar vind je het nog wel leuk te racen tegen ons als je elke keer zoveel sneller bent? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mu.siQ schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:51:
[...]

Niet lullig bedoeld maar vind je het nog wel leuk te racen tegen ons als je elke keer zoveel sneller bent? 8)7
Denk het wel; zeker als je ziet hoe sommige anderen omgaan met banden en benzine vorig seizoen. Het was soms close en soms iets minder close. @job115 had maar 12 punten meer dan de nummer 2 trouwens; dat is minder dan 1.5% verschil in punten en maar 2 van de 4 races gewonnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, met behoorlijk wat moeite en een zweetdruppel op m'n voorhoofd een 45,791 kunnen rijden.
Volgens mij gaat dit de meest chaotische race worden tot nu toe :+
@MAX3400 en @job115, lekkere tijden hoor :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Ik zou inderdaad wel een filmpje willen zien. :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoksbrood schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:16:

Volgens mij gaat dit de meest chaotische race worden tot nu toe :+
Dat zal wel meevallen maar inhalen wordt een issue. Het wordt, zeker bij bepaalde mensen, een kwestie van fouten afdwingen of andere lijnen rijden zonder crashes.

Ach, misschien leren we er allemaal van om op een dergelijk Mickey Mouse baantje close racing te handhaven en dat in het vervolg op sommige andere banen voordeel van te hebben omdat je weet hoe goed/close het kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
@MAX3400 @job115 @Stoksbrood Vlotte tijden, jeetje _/-\o_
Het zal wel echt een chaosje worden inderdaad. Of lekker bumpers kussen :). Banden lijken me hier geen issue met regen, die redden het wel tot het eind. Benzine is eerder een vraagteken. Misschien toch maar eens een full race simulatie doen, nog nooit gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Holy crap... Ik denk dat @NLRev0lution en ik in seizoen 2 en 3 tussen 2 races wel iets van 4 of 5 volledige afstanden hebben gereden, al dan niet in halve eenheden maar om een feeling te krijgen voor slijtage, verbruik, etc.

Niet dat trainen helpt want je hebt altijd nog een @job115 of een @rhwerkman die dan 5 minuten voor de race komen aankakken, vragen welke auto ze moeten pakken en alsnog het snot voor je ogen rijden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
MAX3400 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:27:
[...]

Holy crap... Ik denk dat @NLRev0lution en ik in seizoen 2 en 3 tussen 2 races wel iets van 4 of 5 volledige afstanden hebben gereden, al dan niet in halve eenheden maar om een feeling te krijgen voor slijtage, verbruik, etc.

Niet dat trainen helpt want je hebt altijd nog een @job115 of een @rhwerkman die dan 5 minuten voor de race komen aankakken, vragen welke auto ze moeten pakken en alsnog het snot voor je ogen rijden. :+
Holy crap :+

Nee echt nog nooit gedaan. We make it up as we go. Gewoon fuel paar keer kijken na een ronde in het menuutje en wat doorreken. Banden trek ik rustig door tot 70%. Snelste tijden op silverstone weet ik toen gereden met slijtage 55%. Toen een paar rondes achter elkaar, dan duik ik dus echt niet naar binnen :+

En ja, last minute shit regelen heb ik ook gedaan, maar dan rij ik geen snot voor de ogen :9 Maar wel schrijnend ja haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Hoe nemen jullie de "Hairpin"? 1e of 2e versnelling?

HENG HENG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:27:
[...]

Jaaaaaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
@Spacecowboy beginnen in z'n 3, ergens halverwege naar z'n twee om scherper in te sturen en rechter / sneller te kunnen accelereren.

@rhwerkman hahahah. Was het maar de jag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Mu.siQ schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:26:
@Spacecowboy beginnen in z'n 3, ergens halverwege naar z'n twee om scherper in te sturen en rechter / sneller te kunnen accelereren.

@rhwerkman hahahah. Was het maar de jag :p
Na de pits linksaf in z'n drie, omhoog, links/rechts, dan wijd insturen voor die hairpin, dan terug naar 2, maar ik zie @MAX3400 daar veel sneller wegtrekken dan dat ik dat doe, dus vandaar dat ik het me afvroeg.

Ik zal eens een rondje zonder tractiecontrole doen

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
@Spacecowboy zonder TCS begrenst die je gaspedaal niet zo als je de bocht uit komt. Daarentegen is het wel een stuk gedoseerder gas geven anders glij je direct weg. Als je het doorhebt en de grens op zoekt ben je uiteindelijk wel sneller weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
Mu.siQ schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:51:
[...]

Zo droog en casual. Doen we ff 8)7

Maar zou je wellicht een film kunnen delen over je gekozen lijnen enzo, ben wel benieuwd hoe je er toch elke keer weer aankomt en verbeter mijzelf ook graag! Of is het via ghosts al te zien (al moet ik dan eerst je zien bij te houden ;) )

Ik zal vanmiddag kijken of ik een replay kan delen.

En ja, ik vermaak me nog steeds. Ik zit maar 6 tienden voor Octa, die zonder koppeling gereden heeft. Dus verwacht dat die nog wel wat kan goed maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job115 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 05:30:
[...]

Ik zal vanmiddag kijken of ik een replay kan delen.

En ja, ik vermaak me nog steeds. Ik zit maar 6 tienden voor Octa, die zonder koppeling gereden heeft. Dus verwacht dat die nog wel wat kan goed maken
En hoe “oefen” je? Weer settings zoals octa aangaf en ook 20 rondjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Hoe stel je die weer settings precies in?
Sorry, ben echt een noob wat betreft races instellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Mu.siQ schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:25:
@MAX3400 @job115 @Stoksbrood Vlotte tijden, jeetje _/-\o_
Het zal wel echt een chaosje worden inderdaad. Of lekker bumpers kussen :). Banden lijken me hier geen issue met regen, die redden het wel tot het eind. Benzine is eerder een vraagteken. Misschien toch maar eens een full race simulatie doen, nog nooit gedaan :P
Wat versta je onder een full race simulatie?
Jordy8 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:29:
Hoe stel je die weer settings precies in?
Sorry, ben echt een noob wat betreft races instellen :+
Als je in het racemenu bent waar je je auto en circuit kan instellen, kies je voor Maple Valley short, vervolgens gebruik je "X" (op de Xbox, in ieder geval, pc weet ik niet) om het scenario in te regelen. Als je wat lager in het scherm scrollt kan je de weersinstelling ingeven: Tijdens start, gedurende de race en aan het einde.

[ Voor 36% gewijzigd door Spacecowboy op 28-08-2018 08:35 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
NLRev0lution schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:15:
[...]

En hoe “oefen” je? Weer settings zoals octa aangaf en ook 20 rondjes?
Nee, volgens mij was dat 20 rondjes? Daar heb ik toch helemaal geen zin in.

Voor zover ik dit topic meegelezen heb begreep ik dat iedereen z'n snelste tijd rijdt tijdens de 'cloudy' weersomstandigheden. Dus heb gewoon Maple valley rain gekozen en dan in 'advanced settings' of iets dergelijks alle weersomstandigheden op cloudy gezet.

Ik weet niet hoe constant Forza is met het weer, dus misschien dat mijn methode niet helemaal correct is.

[ Voor 9% gewijzigd door job115 op 28-08-2018 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Spacecowboy als ik een "race simulatie" doe, is dat 50% of 100% van de verwachte lengte van de race. Voor Maple gok ik 48 ronden dus als ik tijd heb, is dat dus 20 of 40 minuutjes (crashes daargelaten).

@job115 Ik had de start op de mid-race weather gezet, finish op end-race weather en toen zat ik idd op mijn 45'er.

Ach, we gaan het zien; de kwalificatie is misschien minder interessant afgezien van de paar extra puntjes. Het wordt flink interessant in de volledige race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MAX3400 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:52:
@job115 Ik had de start op de mid-race weather gezet, finish op end-race weather en toen zat ik idd op mijn 45'er.
Dan kan ik misschien nog wat winst pakken >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Stoksbrood op 28-08-2018 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:48

Vuvuzela

My spire is forming

Is het niet handiger om in rivals de tijden te oefenen? Alleen dan kan je de tijden echt met elkaar vergelijken, en hoef je niet eerst te wachten tot de regen voorbij is. + ghosts

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
Vuvuzela schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:39:
Is het niet handiger om in rivals de tijden te oefenen? Alleen dan kan je de tijden echt met elkaar vergelijken, en hoef je niet eerst te wachten tot de regen voorbij is. + ghosts
In Forza is niks handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oefenen zal nu vooral auto + baankennis zijn. In de kwali heeft iedereen gelijke omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Ik ga niet eens oefenen denk ik. Misschien een paar rondjes op maandag om in te komen en daarna zien we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
NLRev0lution schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:50:
Oefenen zal nu vooral auto + baankennis zijn. In de kwali heeft iedereen gelijke omstandigheden.
En in de race heeft ook iedereen gelijke omstandigheden. Sterker nog, dat is altijd al zo geweest ;)

@Jordy8 er is altijd een baas boven baas he :+

@Vuvuzela kan, maar dan is tijd, weeromstandigheden en dergelijke niet in te stellen en die weet je wel. Oefen dus lekker in het scenario waarvan je weet dat gaat komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mu.siQ schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:31:
[...]

En in de race heeft ook iedereen gelijke omstandigheden. Sterker nog, dat is altijd al zo geweest ;)
Gaat mij er om dat de tijden zoals ze nu gereden worden appels met peren vergelijken is als iedereen een andere race setup heeft. Maakt mij verder niet uit maar neem ze niet al te serieus.

[ Voor 7% gewijzigd door NLRev0lution op 28-08-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
@NLRev0lution maar iedereen rijd toch met dezelfde setup? De S04E01 tune? Of bedoel je het weer? Ja zo te horen zit daar nog wat marge in :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Hoe zit het dan trouwens met het weer tijdens de qualy? Blijft dat voor die sessie wel constant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
Vuvuzela schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:43:
Hoe zit het dan trouwens met het weer tijdens de qualy? Blijft dat voor die sessie wel constant?
Zie startpost. Omstandigheden tijdens de Q gelijk aan de R en andersom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Mu.siQ schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:29:
[...]

Zie startpost. Omstandigheden tijdens de Q gelijk aan de R en andersom ;)
Ik zag het. Maar vraag me af of Forza er 1 lange sessie van maakt dus dat de kwali geheel binnen de heavy rain valt of dat we wisselende weersomstandigheden in de kwalificatie hebben. Dat laatste lijkt me niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
@Vuvuzela Dat is in te stellen, en ook dat staat al wel ergens vermeld. Dus het verloop van Q en R zijn vastgesteld en verlopen ook zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mu.siQ schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:38:
@Vuvuzela Dat is in te stellen, en ook dat staat al wel ergens vermeld. Dus het verloop van Q en R zijn vastgesteld en verlopen ook zo
Zolang de garantie er is dat beide lobby's hetzelfde weer verloop hebben op gelijke punten is het geen issue. Maar het blijft Forza en dus kan de ene lobby een rondje eerder mooi weer hebben ten opzichte van de ander en dus een snellere eindtijd rijden dan de andere lobby.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

M'n punt is meer dat het mij niet handig lijkt om wisselend weer tijdens de qualy te hebben.. Dat je in theorie in de laatste 3 minuten van de sessie qua grip ff 2 sec sneller kan. Als het wel zo is en iedereen stelt zich er op in.. prima dan hoort het er gewoon bij.

En tijden van de verschillende lobby's met elkaar vergelijken vind ik trouwens ook waanzin. Alsof je 2 mensen op tijd tegen elkaar laat racen van Rdam naar A'dam maar de 1 om 8 uur 's ochtends en de ander om 12 uur in de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:49
Ik meld me maar weer af. Krijg mijn hoofd er niet naar gezet of de rust om überhaupt de concentratie op te brengen voor 1 rondje.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Vuvuzela wat stel je dan voor? Het topic limiteren tot 24 man (maximum in 1 lobby) en iedereen die door instabiliteit van de servers maar lekker laten disconnecten? Rijden er dus zometeen 11 man per race 1 duidelijke race en de rest zoekt het maar uit?

Kijk, over de kwalificatie valt nog wat te zeggen/vinden; of dat nou regen of droog is.

Maar FM7 is ruk genoeg om geen stabiliteit te garanderen. Doen we er dan de beste gooi naar om het wel voor zoveel mogelijk mensen toegankelijl te maken? Of moet ik (willekeurig) mensen wegstrepen en ze zelf maar iets laten verzinnen?

Het is mij echt 100% om het even. Bij genoeg solide argumenten/kritiek, gaat er een slotje op het topic en dan is het einde verhaal??

Constructief: hoor graag van eenieder hoe we het gedoe met lobbies, weer, zon, limits, etc dan gaan oplossen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jordy8
MAX3400 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:26:

Constructief: hoor graag van eenieder hoe we het gedoe met lobbies, weer, zon, limits, etc dan gaan oplossen.
Omdat 1 persoon het niet eens is hoeven we niet alles om te gooien ;)

Ik vind het huidige format prima. Zorgt voor genoeg vermaak. Gaat er uiteindelijk om dat we gewoon online kunnen racen tegen andere mensen die ook clean willen rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:53
Rij de kwalificatie bij mooi weer (dus zonder regen) dan weet je zeker dat iedereen gelijke kansen heeft.

Race met regen. Volgens mij is het algoritme dat er een percentuele hoeveelheid full rain, rain, drizzle en droog (maar baan nat) zit, afhankelijk van het aantal ronden. Dus bij een gelijk aantal ronden heeft iedereen evenveel van dezelfde weersomstandigheden.

Is dat niet zo: boeien; het is een spelletje, het gaat om de lol. Als iemand iemand anders eraf beukt in ronde 10 heeft die persoon ook geen gelijke kansen meer, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
@Vuvuzela 100% gelijk krijg je het nooit. De regen brengt nog een een wisselende factor met zich mee. Maar het is een spelletje en die wisselende factor brengt mij (en anderen) juist ook wel wat plezier. We racen lekker zoals reeds is vastgesteld. Komen we er achter (na de race) dat de verschillen per lobby te groot waren dan kunnen we het nog prima bijstellen lijkt me, toch @MAX3400?

Maar tot die tijd zijn we akkoord met de reeds gedane voorstellen (althans, het grote deel), die weer tot stand zijn gekomen na ervaring na voorgaande seizoenen. De Q is nieuw, de weersomstandigheden ook, maar even kijken hoe het loopt. We zien het wel na volgende week maandag.

Helaas is het met FM7 niet altijd even stabiel, daar is door de organisatie op voorbereid (kleinere lobbies, meer competitie in je lobby).Ook is niet iedereen blij met mogelijke keuze van het eea, ook daar is op voorbereid door de organisatie (wisselende auto's, banen, weer). Voor ieder wat wils.

Maar ja, er blijft altijd wel wat van te vinden natuurlijk maar kom dat met iets concreets ofzo. Of wacht even af. En weet dat dit seizoen 4 is en niet 1, er is al genoeg gebeurd. Ik heb je naam ook niet zo snel eerder voor me staan, dus mss is het je eerste seizoen en heb je ontwikkeling en alles gemist van vorige seizoenen maar momenteel breng je wat oude koeien uit de sloot en lijkt het voor mij alsof je al het werk van de organisatie een beetje te kakken zet. Dit is geen persoonlijke aanval, maar bv vergelijken van tijden per lobby is de revue allang gepasseerd

Maar dat is mijn mening :p

@Phusebox je hebt nog een paar dagen man, kom op :*) je was toch zeker niet de langzaamste

@NLRev0lution nou ja dat is dan maar zo, een ronde verschil in de regen. De competitie zit toch in de lobby zelf, niet tussen de lobbies. We zijn er om zo clean en close mogelijk te racen en dat lukt verdomd goed de voorgaande seizoenen :)

@MariusV Wat hieronder ook gezegd word ;)

*laatste edit
Ik hoop niet nu een halve flame war te beginnen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Mu.siQ op 28-08-2018 14:31 . Reden: Antwoorden op quotes ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:53
Degene die een hele lap driftend kan nemen wint! ;)

Even serieus: @MAX3400 @NLRev0lution gewoon doen wat jullie denken dat goed is.

Jullie hebben hier (bizar) veel tijd in zitten en diverse mensen haken 1 of 2 races toch even af.

Zie het maar zo; jullie organiseren iets leuks en steken daar veel tijd en energie in. Je deelt dit met anderen. Wil je meedoen, graag! Vind je het niets, prima haak je af.

Een gegeven /3 ..

[ Voor 78% gewijzigd door MariusV op 28-08-2018 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zal vanaaf nog wel even nadenken en mij standpunt posten. En niet alleen "omdat ik organiseer" maar ook als "deelnemer" alsof Revo het zou organiseren met deze regels.

Heb geen zin in scheve gezichten, flamewars of ander gedoe. Maar het lijkt me zinvol om even te laten weten waar de uitdagingen liggen. Ik snap de frustratie hier en daar.

Tot later :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Jeetje, ik heb wat teweeg gebracht.

Voor de duidelijkheid. Ik probeer de organisatie niet af te zeiken oid.. ik ben ze dankbaar voor de energie die ze er in stoppen, Ik probeer niet in mn eentje de regels te wijzigen. En ook als ik het er niet mee eens ben, kan ik nog gewoon met plezier meedoen.
Maar lijkt me wel dat er wat gevraagd/opgemerkt kan worden. Wisselend weer gedurende de kwalificatie bijvoorbeeld lijkt me gewoon niet handig.

Over het 1 op 1 vergelijken van verschillende lobby's (aparte discussie) was ik misschien wat minder genuanceerd. Maar dat triggert me gewoon. Als indicatie kan een totaaltijd wel wat zeggen maar als het om seconden en punten gaat is het niet helemaal eerlijk meer imo. Daarom "vraag" ik er ook naar :> . Er zijn wel eerlijkere manieren maar die zijn waarschijnlijk ook weer minder leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

49.250

Er zit vooruitgang in zullen we maar zeggen. :)

En jongens: het blijft een spelletje. Gewoon voor de leut wat racen; je kan het nooit helemaal precies krijgen met meerdere lobbies, en in mijn optiek houdt dat vershcil het wel spannend.

[ Voor 62% gewijzigd door Spacecowboy op 28-08-2018 16:19 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 16-05 22:39
Net een 48.826 in de stromende regen weten neer te zetten, maar zat denk ik gemiddeld rond de 1.51... Tijd om meer te gaan oefenen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Vuvuzela het was misschien net jouw druppel of mijn misinterpretatie van jouw tekst. Laten we dat in het midden houden maar er zijn zeker zaken waar ik ook niet blij mee ben in FM7 (en eerdere versies). Goed, hier komt een TLDR-stukje (voor degenen die het boeit of niet).

Turn10 geeft 0 inzicht in de stabiliteit van de lobbies. Goed, ruk geregeld dus. Dat houdt in dat er op 2 manieren geracet kan worden: afvalsysteem op basis van hotlaps en aan het eind een paar races in 1 lobby en dan 1 winnaar. Of meerdere lobbies met iets hogere stabiliteit, iets met een vergelijking doen qua tijden en dan "duimen" dat het enigszins vergelijkbaar is en daar een aantal puntjes aan toekennen. Het is dus, zoals eerder gepost: de slechten moeten onder de goeden lijden op basis van connectivity, skill, geluk en dergelijke. Dat lijkt me een slechte insteek.

Ik krijg 0 inzicht in weersomstandigheden. Ook in eerdere seizoenen leek er een verschil te zijn tussen hotlap van persoon A of hotlap van persoon B in de training. Sommige tracks hebben "Dry" als instelling maar alsnog kan je dan volle zon hebben of een wolkendekje. De invloed op de prestatie van de auto: geen idee, don't care, random crap. Ja, we kunnen bijvoorbeeld kwalificatie op "Dry" doen; de tijden liggen dan dichter bij elkaar maar in een natte race heb je er alsnog niks aan. Is het nuttig(er)? Misschien.

De organisatie (tijd & plek): niet alleen op GoT maar ook op andere forums (waar ik niet meer zit), er gaat vrij veel tijd inzitten om alles vlot te trekken. Dat doe ik (en Revo) en wat anderen graag. Tijd verdient zich in dit geval terug door lekker lollig / ouwehoeren / racen op het forum en in het spel. Maar, en dat mogen jullie best weten (zonder direct mezelf een schouderklopje te geven): er gaat teveel tijd inzitten om netjes iedereen tijdig te informeren over alles. Nog afgezien van, bijvoorbeeld, lobby 2 organiseren waarbij ik maar van 1 persoon een Whatsapp-nummer heb en anders maar iemand moet regelen via DM ofzo. Ja, is ook ruk geregeld en ik kan ook zelf lobby 2 doen. Rij ik altijd alleen maar weet ik wel dat alles op tijd opgestart is. Allemaal tijd / ruk maar vooralsnog haal ik (en anderen dus) er nog voldoende plezier uit om het wel te doen.

De surveys: even een kijkje achter de schermen. Zo ongeveer alles aan banen en auto's is langsgekomen. Ja, er is een voorkeur voor (simpel) vlakke tracks rijden, droog weer en semi-getunede (verplicht) wagens. Geen idee; moeten daar dan een "boring same old same old" competitie voor maken? Of dagen we onszelf uit, keertje uit de comfort-zone? Even een auto of baan die je niet bevalt en dan volgende keer profiteren van iets wat je wel bevalt? De surveys geven ondertussen een dusdanig beeld dat ik net zo goed een dartpijltje kan gooien, dat 30 minuten van te voren posten en dat is het dan.

Als rijder baal ik van het spel. Labiel geprogrammeerd (ja, ook de career), voldoende issues met eigen "zaken" zoals in-game messages die dagen wegblijven, mensen zonder achievements, soms crashes (op beide platforms), hangende chats. Oh, en dan heb ik het nog niet eens over onze races maar zelfs al "even" een League of Hopper starten. Het is wat het is; we hebben er allemaal tijd en geld inzitten. Laten we ons dan maar aanpassen aan een stel sub-optimale programmeurs.

Zo, heb ik genoeg gejankt? Mwhoa, het is wel even genoeg geweest. En nu dan?
  1. Alle kwalificaties van 15 minuten gaan DRY en DAY worden! Hoe je traint voor de race/weer, moet je zelf weten maar focus je dus niet alleen op getrainde tijden.
  2. We blijven lobbies bij elkaar "optellen" voor ranking. Bij continue twijfel over weer & invloed, gaan we het halve veld splitsen, zonder commentaar, om het bewijs te bevestigen/ontkennen.
  3. Persoonlijk ga ik niet meer achter de rijderslijst aan jagen; hij gaat zometeen op slot en dat is dan de groep die voor punten kan rijden. De rest (bewust of niet aanwezig op GoT), mag gastrijder zijn zonder punten.
Goed, dat was even mijn insteek/mening. Die is niet op 1 persoon gericht. Hier hoef je het dus niet mee eens te zijn. Dat kan. Sta open voor discussie.
@Ample Energy @RickS29 @Pethor @Phusebox @SinergyX @skreppiedoe @tomolino DM me zsm even of wel/niet meerijdt; no worries als je niet kan/wil. Maar puur om de lijst af te krijgen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
Nog 1 vraag @MAX3400 De kwalificatie van 15 min zijn dat echte minuten (weet niet of dat mogelijk is) of worden er een aantal ronden ingesteld b.v. 18?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Disarmed070 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:57:
Nog 1 vraag @MAX3400 De kwalificatie van 15 min zijn dat echte minuten (weet niet of dat mogelijk is) of worden er een aantal ronden ingesteld b.v. 18?
Alle tijden, in dit seizoen 15 en 40 minuten, worden omgerekend naar laps. Als je namelijk een Timed Race doet, over x minuten, wordt afstand gezien als winnaar en niet rondetijd.

Je zit aardig in de buurt: kwalificatie wordt 18 of 19 ronden, race zal ergens tussen de 46 en 50 ronden gaan liggen. Kwalificatie kan je dus ook 10 minuten achterover zitten, naar de WC of nog een peuk roken en dan 2 laps rijden; wat jij wil. Of niet meedoen met kwalificatie maar dan start je per definitie als laatste in de race :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
@MAX3400 Goede uiteenzetting, ik ben het geheel met je eens (hoewel ik weinig/niets kan zeggen over het organisatie gedeelte behalve een dikke bravo voor het uitvoeren)!
Hoewel ik niet in de organisatie zit was denk ik voor mij de opmerking van @Vuvuzela net even de druppel, ik voelde in ieder geval de noodzaak toch te reageren omdat er al genoeg heen en weer is gegaan naar aanleiding van vorige seizoenen.

Wat betreft je genoemde punten (zijn deze definitief of open ter discussie?)
1. De races blijven dus wel nat (in dit geval? :) ). En tja, ik vind het element van de regen persoonlijk wel tof, dus wat mij betreft was het goed. Maar wat je aangeeft, er zijn zoveel meningen, prima. Ik pas me waar nodig wel aan.
2. Deze discussie is inmiddels toe aan seizoen 4. Ik ben tevreden met huidige opzet, maar als het anders moet om het te bewijzen, so be it :P
3. Ik denk dat een 'uiterste' inschrijfdatum per race (x dagen voor de race) prima in te stellen en te beargumenteren is :)

Uiteindelijk geniet ik van de elke keer (verrassende!) nieuwe opzet, het brengt extra plezier. We kunnen het wel elke keer zelfde houden maar dan is de lol er van af. Door de opzet van FM7 en de boel achter de schermen houd je altijd verschil, maar ja, zonder verschil is er ook minder competitie. Zie bijvoobeeld F1 Q van afgelopen weekend, daar balen sommige rijders ook wel dat de regen niet doorzette en die hebben de boel verkeerd ingeschat. Jammer? Ja. Eerlijk? Misschien niet. Was het spannend en leuk om te zien? JA! Dat is racen!

Back 2 the order of the day. Wil donderdag overdag waarschijnlijk een full race simulatie gaan doen. Zijn er gegadigden die mee willen/kunnen doen? Toch altijd leuker met een paar mensen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 16-05 22:39
Zoals het er nu naar uit ziet kan ik donderdag wel ;) Count me in..

Ik heb net het programma binnen voor mijn eerste werkdag, zo te zien ben ik mooi op tijd thuis maandag :D

[ Voor 44% gewijzigd door darkkingll op 28-08-2018 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mu.siQ helaas hebben enkele mensen hier ander werk/tijd maar overdag kan ik niet. Allicht op een avond maar ook dat is soms even goed overleggen met Mw. MAX3400 (nog wel); volgend jaar komt er gewoon een tweede One X in een andere kamer om sowieso samen te kunnen gamen en/of zelf even te gamen zonder de grote TV in beslag te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
@MAX3400 Tja, mijn werktijden wisselen per dag/week haha. Maar links en rechts hebben er nog wel eens mensen vrij overdag als ik dat ook heb. Proberen waard. Dus wie wil is welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vergeet gewoon meerdere keren @timmie271 @timmie271 @timmie271 te taggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

darkkingll schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:04:
Zoals het er nu naar uit ziet kan ik donderdag wel ;) Count me in..

Ik heb net het programma binnen voor mijn eerste werkdag, zo te zien ben ik mooi op tijd thuis maandag :D
Donderdag?

Ja hallo. Snel editten hè!? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Spacecowboy op 28-08-2018 17:43 ]

HENG HENG

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.