Contract ontbinden door verhuizing is dat mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 20:27
Beste Tweakers,

Er zit weer een verhuizing aan te komen en ik zit nu bij Online.nl voor alleen internet (VDSL 100mbit down en 30 up) Zeer tevreden over het internet zelf, de rest niet echt. op het nieuwe adres bieden ze alleen ADSL aan met een miezerige 26 Mbps down en 3 Mbps up, dat gaat het dus niet worden. Online.nl biedt wel glasvezel aan maar dan moet je ook TV erbij nemen... Wat ik dus niet gebruik voor een zeer hoge prijs van €62. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord omdat andere ISPs veel betere aanbiedingen hebben op dit moment.

Het contract loopt nog voor 1 jaar. Nu is mijn vraag: Kan ik het contract ontbinden omdat ze geen gelijkwaardig product kunnen leveren voor dezelfde prijs?

Uit hun algemene voorwaarden:

4.3;

Indien tijdens een lopende abonnementsperiode in overeenstemming
met de Klant een bestaand Abonnement
wordt uitgebreid of gewijzigd, hetzij door toevoeging van
een nieuwe Dienst, hetzij door uitbreiding met bijvoorbeeld
een hogere internetsnelheid of een optioneel zenderpakket
(een zgn. upgrade), dan is er sprake van een
nieuwe Overeenkomst waarop het bepaalde in artikel 4.1
(inclusief de aldaar genoemde minimumduur) voor alle
door de Klant afgenomen Diensten van toepassing is, met
dien verstande dat de einddatum van een nieuwe
Overeenkomst nimmer eerder zal zijn dan de oorspronkelijke
Overeenkomst. Indien de tussentijdse upgrade door
middel van een overeenkomst op afstand tot stand is
gekomen, dan geldt de in artikel 5.5 genoemde bedenktijd
alleen ten aanzien van de upgrade en niet ten aanzien van
het oorspronkelijke Abonnement.

Zoals ik hierboven lees lijkt het mij dat ik sowieso een nieuw contract ga krijgen als ik verhuis? Dus dan lijkt het me ook normaal dat ik kan weigeren.

Iemand die mij wijzer kan maken?

Alvast bedankt :)

Beste antwoord (via RaiseCain op 17-08-2018 00:37)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De voorwaarden die je citeert zijn die van na 15 maart 2018, tenzij je pas je abonnement hebt afgesloten moet je de vorige versie hebben. Zoek dan gewoon even op verhuizing in het bestand dan vind je zo de juiste paragraaf (wat die waar je naar verwijst is het niet).

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

wat zei de Online.nl klantenservice? die kan je bereiken op 088 0038500

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:44
Wat zei de klantenservice toen je ze belde? Waarom vraag je dit hier? Zonde van ons beider tijd (maar toch antwoord ik.. )
Zoals ik hierboven lees lijkt het mij dat ik sowieso een nieuw contract ga krijgen als ik verhuis? Dus dan lijkt het me ook normaal dat ik kan weigeren
En waar leest u dit exact? Dit staat er namelijk helemaal niet..

Het is goed mogelijk dat bij een verhuizing er alleen een ander adres aan het contract gekoppeld wordt. Mocht het een nieuw contract zijn (ter vervanging van een oude) dan zegt de door jou aangehaalde bron letterlijk dat de nieuwe einddatum nooit eerder wordt dan de oude (dus “gewoon weigeren” is er dan zeker niet bij)..

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 15:43
Je oude contract vervalt op het moment dat je het nieuwe tekent.
Teken je niet, dan zit je gewoon nog een jaar vast aan het oude.

Dit is het risico van een 2 jarig contract afsluiten.
Je juridische opties zijn het contract afkopen. Of nog een jaar adsl op je nieuwe adres. Of nog een jaar het duurdere glasvezel op je nieuwe adres.

Maar als je de klantenservice belt en het beleefd vraagt heb je kans dat ze je contract ivm de lagere adsl snelheid op je nieuwe adres, kunnen ontbinden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De voorwaarden die je citeert zijn die van na 15 maart 2018, tenzij je pas je abonnement hebt afgesloten moet je de vorige versie hebben. Zoek dan gewoon even op verhuizing in het bestand dan vind je zo de juiste paragraaf (wat die waar je naar verwijst is het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
hcQd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:33:
In de oude versie staat wel duidelijk wat mijn opties zijn, bedankt voor het melden _/-\o_

Algemene voorwaarden (Voor 1 november 2017) staat:

9.3 Als de Klant Online.nl opdracht geeft de aansluiting
– behorende bij de afgenomen Dienst – te verhuizen, houdt
de Klant in beginsel dezelfde Dienst tenzij dat (bijvoorbeeld
door netwerktechnische redenen) niet mogelijk is. In dat
geval biedt Online.nl aan de Klant de keuze om over
te stappen naar een andere Dienst of om de Overeenkomst
op te zeggen waarbij de opzegtermijn van een (1) maand geldt.

[ Voor 33% gewijzigd door RaiseCain op 17-08-2018 11:27 . Reden: Opties toegevoegd ]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Supercop
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 15:17

Supercop

electronics is my game

-36- schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:10:
Dit soort opmerkingen zie je tegenwoordig als reactie op zo'n beetje iedere vraag die gesteld wordt op het forum... afgezien van het feit dat je misschien gelijk hebt, is dit wel een echte killer voor een forum, niet constructief en gewoon erg irritant dit steeds weer te zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
RaiseCain schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:49:
In de oude versie staat wel duidelijk wat mijn opties zijn, bedankt voor het melden _/-\o_
Om dit topic nog een beetje nut te laten hebben, is het wellicht handig om de 'opties' die wel voor jou van toepassing zijn even te posten, zodat we weten wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:27

VW-Arjan

★★★★★

Zijn huidige product is niet leverbaar op zijn nieuwe adres.
Ik zou online.nl verzoeken het abo te stoppen ivm niet leverbaar op nieuwe adres.
Het alternatief is geen alternatief, want of te langzaam of te duur.
Het kan niet zo zijn dat jij meer gaat betalen omdat zij iets niet kunnen leveren toch?

Ik zou het ze gewoon voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278217

VW-Arjan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:50:
Ik zou online.nl verzoeken het abo te stoppen ivm niet leverbaar op nieuwe adres.
Het kan niet zo zijn dat jij meer gaat betalen omdat zij iets niet kunnen leveren toch?

Mja, je kiest er natuurlijk zelf voor om te verhuizen tijdens een contracts periode. Desalnietemin, doen ISP's hier over het algemeen niet heel moeilijk over, bij een verhuizing. Tenzij je veel leuke bonus extra's hebt ontvangen bij het afsluiten van het contract, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46

Dit is inderdaad het geval, tenminste toen ik nog bij Online.nl werkte was het zo dat wanneer er een snelheidsverschil is van meer dan 20/25% het abonnement opgezegd kan worden omdat niet geleverd kan worden waarvoor betaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Supercop schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:42:
[...]

Dit soort opmerkingen zie je tegenwoordig als reactie op zo'n beetje iedere vraag die gesteld wordt op het forum... afgezien van het feit dat je misschien gelijk hebt, is dit wel een echte killer voor een forum, niet constructief en gewoon erg irritant dit steeds weer te zien...
Het is inderdaad de klassieke reactie hier, en dan verbaast het dat er op het forum amper nog technisch interessante vragen verschijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ze kunnen prima blijven leveren, je hebt namelijk een overeenkomst voor levering op het huidige adres. Tenzij in de overeenkomst staat dat je bij verhuizing kan ontbinden heb je daar geen recht op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:20

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Vreemd genoeg is dat voor deze vraag ook het beste antwoord imho. De provider kent zijn eigen voorwaarden het beste en kan in principe zeer snel een antwoord geven op de gestelde vraag ipv dat een andere tweaker de voorwaarden moet gaan opzoeken, nalezen om dan te melden hoe het zit. We hebben het hier ook niet over iets dat een conflict zal uitlokken met de ISP of reeds een conflict is geworden maar een zeer simpele vraag over de voorwaarden (waarvan blijkbaar ook nog eens verschillende versies bestaan). Je eerste contactpunt zou op dat moment dan ook gewoon de dienstverlener moeten zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
[...]

Helaas wel ja... Klantenservice van Online.nl bellen is laatste optie op mijn lijstje. Zoveel gedonder mee gehad... Veel beloven en niks waar maken; ze hebben mij anderhalf maand zonder internet laten zitten terwijl ik tijdens het 1e gesprek al aangaf dat er iets mis was in de wijkkast (Hier had de vorige bewoner mij op geattendeerd, die had precies hetzelfde 8)7 ) Maar ze gaan natuurlijk het standaard lijstje af met vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Klopt gedeeltelijk. TS kan ook vermelden; Ik heb met klantenservice gebeld, en ze melden mij dit of dat, klopt dat wel ?

Iedereen kan zelf zijn contract nakijken wat daar in staat. als daar dan vragen over zijn, of over contact met KS, open je een topic met zvm relevante info.

Of je moet blij zijn met oa dit soort topics. Met vraag maar raak voor een knaak Afhaal Chinees gehalte:
Luchthapper en er zijn er meer gelijke ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 17-08-2018 13:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:35

Aganim

I have a cunning plan..

Blokker_1999 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:21:
[...]

Vreemd genoeg is dat voor deze vraag ook het beste antwoord imho. De provider kent zijn eigen voorwaarden het beste en kan in principe zeer snel een antwoord geven op de gestelde vraag[...]
Opzich wel, maar ik kan mij voorstellen dat, gezien de kwaliteit van sommige helpdesks, mensen graag goed beslagen ten ijs komen. En er zit een verschil tussen:
Wat nogal bot en kortaf overkomt of een antwoord als:
Dit valt met deze informatie niet te beantwoorden en iedere provider gaat hier anders mee om, je kan dus toch het beste met de klantenservice (088 0038500) van Online bellen. Soms zie je dat men coulant omgaat met de contractduur als de verbinding op een nieuw adres erg traag is.
In feite dezelfde boodschap, maar komt een stuk positiever over en jaagt mensen ook niet zo snel weg. Ik moet eerlijk bekennen dat de 'wat zei XXX' antwoorden mij inmiddels ook meer storen dan de soms overbodige vragen zelf (waarmee ik niet wil zeggen dat dit in het geval van de TS ook is).

On-topic: ik sluit mij dus aan bij de rest: neem toch even contact op met Online, wie weet valt het antwoord van ze wel mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rens-br schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Om dit topic nog een beetje nut te laten hebben, is het wellicht handig om de 'opties' die wel voor jou van toepassing zijn even te posten, zodat we weten wat de uitkomst is.
RaiseCain schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:24:
[...]

Helaas wel ja... Klantenservice van Online.nl bellen is laatste optie op mijn lijstje. Zoveel gedonder mee gehad... Veel beloven en niks waar maken; ze hebben mij anderhalf maand zonder internet laten zitten terwijl ik tijdens het 1e gesprek al aangaf dat er iets mis was in de wijkkast (Hier had de vorige bewoner mij op geattendeerd, die had precies hetzelfde 8)7 ) Maar ze gaan natuurlijk het standaard lijstje af met vragen.
Om er een beetje informatief topic van te maken, zou je vraag van Rens willen beantwoorden ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Aganim schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Opzich wel, maar ik kan mij voorstellen dat, gezien de kwaliteit van sommige helpdesks, mensen graag goed beslagen ten ijs komen. En er zit een verschil tussen:

[...]

Wat nogal bot en kortaf overkomt of een antwoord als:

[...]

In feite dezelfde boodschap, maar komt een stuk positiever over en jaagt mensen ook niet zo snel weg. Ik moet eerlijk bekennen dat de 'wat zei XXX' antwoorden mij inmiddels ook meer storen dan de soms overbodige vragen zelf (waarmee ik niet wil zeggen dat dit in het geval van de TS ook is).

On-topic: ik sluit mij dus aan bij de rest: neem toch even contact op met Online, wie weet valt het antwoord van ze wel mee. :)
Dat is imo inderdaad het probleem: Het wordt altijd letterlijk op dezelfde manier gebracht, waardoor het duidelijk is dat het doel op zijn minst gedeeltelijk is irritant te zijn. Dat gezegd hebbende ben ik ook het er in dit geval mee eens dat ze gewoon opbellen toch het handigste is. Hier kunnen mensen wel voor je uitzoeken hoe het juridisch zit, maar het lijkt mij toch makkelijker als Online je gewoon verteld dat het geen probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

[...]

Lol, Ik zie dat je hier een gevoelig punt hebt geraakt gezien de hoeveelheid votes (waarvan ik de meeste eerlijk gezegd nog nooit een hulpvraag heb zien beantwoorden..)
Mijn antwoord was oprecht en zonder bijbedoelingen en naar mijn idee nog steeds de beste optie. Als je een afspraak/contract hebt met iemand anders en je hebt daar een vraag over is het toch een logische eerste stap om dan met diegene daar contact over op te nemen? 8)7 Maar als het als onaardig of niet constructief ervaren word zal ik dat de volgende keer wel in wat wolliger taalgebruik verhullen. d:)b

ps. T.net kennende is deze discussie vast al een aantal keer eerder gevoerd dus als iemand zo constructief zou willen zijn me een linkje naar de beargumentatie waarom dit advies een irritante dooddoener zou willen sturen wil ik dat best doorlezen. Wie weet zie ik dan het probleem in, want nu doe ik dat eigenlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Hackus schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:01:
[...]

[...]
Om er een beetje informatief topic van te maken, zou je vraag van Rens willen beantwoorden ?
Dat heeft 'ie al gedaan, door een EDIT van zijn bericht. Wel lezen he :+
-36- schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:13:
[...]

Lol, Ik zie dat je hier een gevoelig punt hebt geraakt gezien de hoeveelheid votes (waarvan ik de meeste eerlijk gezegd nog nooit een hulpvraag heb zien beantwoorden..)
Mijn antwoord was oprecht bedoeld en naar mijn idee nog steeds de beste optie. Als je een afspraak/contract hebt met iemand anders en je hebt daar een vraag over is het toch een logische eerste stap om dan met diegene daar contact over op te nemen? 8)7 Maar als het als onaardig of niet constructief ervaren word zal ik dat de volgende keer wel in wat wolliger taalgebruik verhullen. d:)b

ps. T.net kennende is deze discussie vast al een aantal keer eerder gevoerd dus als iemand zo constructief zou willen zijn me een linkje naar de beargumentatie waarom dit advies een irritante dooddoener zou willen sturen wil ik dat best doorlezen. Wie weet zie ik dan het probleem in, want nu doe ik dat eigenlijk niet.
et voila En wat zei $bla toen je die vraag stelde?

En zo is die discussie in andere topics ook nog wel een stuk of 1000x terug te vinden

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 17-08-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 472287 Dat was mobiel nog niet te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

@Anoniem: 472287 ok Thnx. ps. Zoals gezegd ik pas m'n reactie de volgende keer wel aan maar naar mijn idee is het juist ergens ook wel weer die typische T.net forum negativiteit om een reactie op de meest negatief mogelijke manier te interpreteren waarna vervolgens anderen de les lezen en off-topic kritiek 10x meer upvotes en bijval krijgt dan een antwoord waar TS ook echt wat aan heeft. :X

[ Voor 239% gewijzigd door -36- op 17-08-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
RaiseCain schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:36:
Het contract loopt nog voor 1 jaar. Nu is mijn vraag: Kan ik het contract ontbinden omdat ze geen gelijkwaardig product kunnen leveren voor dezelfde prijs?
Even advocaat van de duivel: Nee. Je hebt een contract van een jaar, en die vertegenwoordigt voor online.nl een bepaalde waarde. Dat hoeven ze niet zomaar op te geven. Het is niet hun keuze dat je verhuist. Je maakt zelf online.nl onmogelijk hun deel van de overeenkomst na te komen. Deze consequentie had je prima kunnen overzien.

Ze bieden wel mogelijkheden om naar een ander product over te stappen. Als je aantoonbaar naar het buitenland verhuist, dan kan je wel opzeggen.

Ik denk overigens dat het niet zo heet gegeten wordt als je de helpdesk belt. Er valt vast iets redelijks te regelen.

[ Voor 4% gewijzigd door KopjeThee op 17-08-2018 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:49

liberque

Vrijzinnig!

Het is vrij simpel - je hebt nog een contract van zeg maar een jaar. Je verhuist en je dient je aansluiting mee te verhuizen, want je hebt nog een contract.

Is er op het nieuwe adres Online.nl beschikbaar dan ben je daar aan gebonden (tenzij je de resterende contractsperiode afkoopt) ook al is het nu een lagere snelheid. Daar kan Online.nl immers niks aan doen.
Is Online.nl niet beschikbaar dan kan Online.nl op het nieuwe adres niet aan zijn verplichtingen voldoen en vervalt het contract.

Hoe kan dit? Nogal simpel: een contract is persoonsgebonden en niet huisgebonden.

Kortom: Ja, je dient genoegen te nemen met de miezige ADSL verbinding of je kiest ervoor dit contract om te laten zetten naar glasvezel met de hogere prijs. Als laatste optie koop je het contract af. Online.nl wilt en kan leveren op je nieuwe adres, alleen jij wilt het niet. Dat is het nadeel van langlopende contracten.

ps. het artikel dat TS aanhaalt heeft absoluut geen enkele waarde als het gaat om verhuizen. Bij verhuizing wordt er 1) niet een nieuw product genomen 2) niet opgewaardeerd naar een hogere snelheid of extra dienst.

ps2. Online.nl biedt als internet-only abonnement een snelheid TOT 100mbit. Contractueel maakt het niet uit of er gebruik gemaakt wordt van VDSL tot 100mbit of ADSL van 20mbit. Het zijn allebei snelheden TOT 100mbit. Dus dat is voor TS geen argument.

[ Voor 20% gewijzigd door liberque op 17-08-2018 22:02 ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:44
RaiseCain schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:24:
[...]

Iedere provider gaat zijn lijstje af. Mensen op pad sturen is duur en mag vaak simpelweg niet zomaar. Wat ik hiermee wil zeggen: als dit een (mede) reden is dat je wil overstappen: dit gaat elders echt niet anders :P

Anyhow: voor opzeggen zal je uiteindelijk toch met een 'mens' moeten praten, of het nou via telefoon, mail of post is :P je ontkomt er toch niet aan. Ik zou dus gewoon bellen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
liberque schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:48:
Is Online.nl niet beschikbaar dan kan Online.nl op het nieuwe adres niet aan zijn verplichtingen voldoen en vervalt het contract..
Ik zou in theorie nog een stap verder gaan: Online.nl kan dan niet leveren, maar dat is door toedoen van degene die verhuist zelf. Dat valt online.nl niet te verwijten. Degene die verhuist had dit vooraf gewoon kunnen overzien als 1 van de consequenties van de verhuizing.

Maar nogmaals, ik vermoed dat het niet zo hard gespeeld zal worden.

[ Voor 3% gewijzigd door KopjeThee op 18-08-2018 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:49

liberque

Vrijzinnig!

k zou in theorie nog een stap verder gaan: Online.nl kan dan niet leveren, maar dat is door toedoen van degene die verhuist zelf.
Nee, is het technisch niet mogelijk om op het nieuwe adres te leveren dan kan geen enkele ISP je houden aan je contract. Er zijn immers legio mogelijkheden waarbij verhuizen niet 'de keus' van de contractant is. Het contract wordt dan gewoon net zoals bij mensen die naar het buitenland verhuizen gewoon ontbonden.

Overigens heb ik het zelf ook meegemaakt als monteur dat je bij mensen komt die WEL in het dekkingsgebied wonen, maar waarbij de meterkast uitpandig is en de modem echt daar geplaatst moet worden. Kabels trekken is niet mogelijk en WiFi dekking kunnen ze wel vergeten. Ook dan wordt het contract kosteloos door de ISP vernietigd. Communicatie met de ISP is dan zoals al reeds zo vaak eerder in het topic geopperd wel een vereiste.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Pagina: 1