Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

Ik heb wat advies nodig wat betreft mijn nieuwe pc setup en het geheugen. Ik heb mijn setup hieronder uitgeschreven. Mijn vraag is wat betreft het geheugen. Ik ga 32gb ram erin zetten maar ik zie door de bomen het bos niet meer met alle keuzes. Ik ben geen gamer. Wel moet heb ik veel en snel geheugen voor mijn werk nodig en moet mijn pc lekker soepel lopen. Mijn oog was in eerste instantie gevallen op:

- HyperX Predator - DDR4 32 GB 4x8GB

Echter ben ik niet zeker of dit de beste keuze is? Is er verschil tussen 4x8 of 2x16? behalve dat eventueel uitbreiden in de toekomst makkelijker is met 2x16. Is dit een goede keuze voor mijn setup? Waar moet ik nog meer op letten en heb je eventueel adviezen of alternatieven?

Mijn setup is als volgt.
- AMD Ryzen 7 2700X - Processor
- Gigabyte X470 AORUS ULTRA GAMING - Moederbord
- Samsung 970 PRO M.2 SSD

Wat betreft de grafische kaart ben ik nog wat zoekende.

Wat opties die ik tot nu toe heb
- MSI Videokaart GeForce GTX 1060 Aero ITX OC 3GB ( heb ik meer dan 3GB geheugen nodig voor 2 4k monitoren?
- MSI Videokaart GeForce GTX 1060 Gaming X 3GB

Mocht je andere/betere ideeen hebben hoor ik het graag!

Bij voorbaat dank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

4x8. Alle bankjes vol.
Staat mooier.
Totale overkill( ja ik had ook 32 en dat was ook overkill)

En in de toekomst tegen de tijd wanneer 32gb te kort. Dan hebben we toch ddr 5 of ddr 6. En zijn we 4 of 5 versies verder kwa cpu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou zeggen begin gewoon met 2x 8GB als je dan geheugen tekort komt dan kan je altijd nog zo een zelfde setje bij zetten. Veel meer geheugen is echt alleen zinvol als je het ook echt kan gebruiken met VM's edditing werk etc.

Het nadeel van veel geheugen is dat het langer duurt uit hibernate te komen en de machine meer stroom gebruikt. Verder verlies je op je OS drive een aantal GB's gelijk aan het geheugen voor de hibernate file.

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Ik heb eerder gelezen over bootproblemen met dit gigabyte moederbord.

lees dit topic bijvoorbeeld eens: Gigabyte X470 CPU & DRAM LED knipperen - Pc start niet en Moederbord start niet meer op na chipset installatie AMD

Voor de videokaart zou ik niet voor de ITX variant gaan als je ook niet voor een klein kastje gaat. Maken doorgaans meer herrie omdat ze minder koeloppervlak hebben en dus wat harder moeten werken om koel te blijven.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd welke programma's gebruik je die 32gb nodig hebben ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gewoon voor 2x 8GB gaan, dan heb je nog 2 sloten vrij voor eventuele uitbreiding. Dat geld zou ik dan liever investeren in een GTX 1060 6GB. Die zijn gelijk wat sneller dan de 3GBers, en als je op 4K wilt draaien zijn er spellen die krap zitten met 3GB.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TERW_DAN schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:13:
...zijn er spellen die krap zitten met 3GB.
videokaart voor LG 32UD59-B ;) @Verwijderd is geen gamer dus denk dat het niet veel uitmaakt of je dan 3GB of 6GB erin zet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de reacties.
Ja dat is inderdaad een van mijn vragen. Ik speel geen spellen namelijk buiten online poker. Maar deze programmas hebben geen zware videokaart nodig.

32GB ram is vereist voor monkersolver, een poker prgramma waar ik mee werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan kom je in theorie uit met 64MB videogeheugen.
En snap ik niet zo goed dat je een 1060 overweegt eigenlijk. Je kunt prima een paar stappen lager gaan zitten.

[ Voor 53% gewijzigd door TERW_DAN op 16-08-2018 11:27 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:15

TommieW

Numa numa.

In hoeverre zijn RAM compatibility problemen nog aan de orde bij de tweede generatie Ryzen? Ik heb een 1700X met 32GB RAM. Uiteindelijk heb ik gekozen voor 2*16GB. Dit scheen minder problemen op te leveren dan 4*8GB.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
@TERW_DAN Thanks. dat is een van mijn vragen inderdaad. Ben een vis wat betreft dit.
WIl alleen wel dat alles zonder problemen en soepel loopt met mijn twee 4k monitoren.

Verwijderd

Ik zou zeggen. Hou het bij 16GB. Dus 4x4. 32GB is een totale overkill en bij de tijd dat we op 32GB zitten zitten wij al een aantal generaties verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:34:
Ik zou zeggen. Hou het bij 16GB. Dus 4x4. 32GB is een totale overkill en bij de tijd dat we op 32GB zitten zitten wij al een aantal generaties verder.
Sorry dat ik je het slechte nieuws moet brengen, maar ik heb nu al een spel dat meer dan 16 GB gebruikt. (DCS:World)

Qua setup zou ik voor 2x 16GiB gaan. Dan hoef je bij een upgrade naar 64GiB geen geheugen weg te doen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocf81 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:58:
[...]

Sorry dat ik je het slechte nieuws moet brengen, maar ik heb nu al een spel dat meer dan 16 GB gebruikt. (DCS:World)

Qua setup zou ik voor 2x 16GiB gaan. Dan hoef je bij een upgrade naar 64GiB geen geheugen weg te doen.
Als je had goed gekeken dan had ik mijn eigen woorden doorgestreept. Omdat ik niet had gelezen dat TS een programma gebruikt dat al 16GB ram kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:02:
[...]

Als je had goed gekeken dan had ik mijn eigen woorden doorgestreept. Omdat ik niet had gelezen dat TS een programma gebruikt dat al 16GB ram kon gebruiken.
Fair enough. Desondanks werd ik getriggered omdat je het over "een aantal generaties verder" hebt als het om geheugengebruik hebt. Daar sla je, denk ik, de plank mis. We zitten nu al in het tijdperk van de 16+ en de groei in geheugenbehoefte is de laatste paar jaar gestegen. Ik acht het waarschijnlijk dat 64 GiB binnen een paar jaar nodig zal zijn bij de veeleisender programmatuur op de desktop.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Pagina: 1