Moederbord start niet meer op na chipset installatie AMD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

fjs

PSN: ftltc

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte X470 Aorus Gaming 5.
Nu heb ik de software van de website gedownload en ook de chipset drivers.
https://www.gigabyte.com/...S-GAMING-5-WIFI-rev-10#kf

Nadat ik hem opnieuw wilde opstarten gebeurd er niks meer.
De ventilators gaan aan, de Status leds gaan van CPU naar Dram en weer terug naar CPU.

Heb al een CMOS reset gedaan maar niks helpt.
Het kan toch ook niet aan de drivers liggen die ik van hun website heb gedownload. Het was geen bios update.

Hiervoor heeft hij het gewoon een week gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door fjs op 12-07-2018 14:08 ]

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs van de pc?
Al hiermee aan de slag gegaan?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Sorry maar je nieuwe mobo is dood.

Ik heb ook 2 x470 Aorus ultra gaming op die manier zien doodgaan ,DRAM LED blijft knipperen en dat blijft zo.
De eerste na 3 dagen kapot en de 2e na 5 dagen kapot uit het niets.

Vermijd Gigabyte en wijk uit naar Asrock of Asus als je kwaliteit wil hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Speedy-J op 12-07-2018 18:26 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Nu online

fjs

Topicstarter
Heb hem terug gestuurd (RMA) met het verzoek hem om te ruilen voor een Asus.

[ Voor 4% gewijzigd door fjs op 12-07-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Welk RAM heb jij gebruikt ,toevallig ook Kingston hyper x fury ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:16:

Ik heb ook 2 x470 Aorus ultra gaming op die manier zien doodgaan ,DRAM LED blijft knipperen en dat blijft zo.

Yep, kies voor ASRock of ASUS voor AM4.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Nu online

fjs

Topicstarter
Speedy-J schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:44:
Welk RAM heb jij gebruikt ,toevallig ook Kingston hyper x fury ?
Ik heb de G.Skill DDR4 Ripjaws-V 2x8GB 3200Mhz gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Nu online

fjs

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:09:
[...]

Yep, kies voor ASRock of ASUS voor AM4.
En MSI dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54

Hier al maand of wat de x470 aorus ultra gaming ism 2700x en board werkt gewoon goed, dus om nu tezeggen dat het slecht is? nee denk eerder dan een slechte batch, wat bij alle makers wel eens gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-07 13:34

ASRock kun je beter ook weg van blijven (dit is goedkope budget rommel). Gewoon een fatsoenlijk bord kopen, en geen goedkope rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Nu online

fjs

Topicstarter
Zit een beetje richting Asus en MSI te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Asrock is geen goedkope budget rommel meer, prima merk tegenwoordig. MSi word dan weer juist afgeraden voor AMD chipsets. Bij Gigabyte is in ieder geval de Gaming 7 dik in orde en bij Asus kun je bijna niet fout gaan.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

sapphire

Die-hard pruts0r

r_AllocStarByte schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:53:
[...]

ASRock kun je beter ook weg van blijven (dit is goedkope budget rommel). Gewoon een fatsoenlijk bord kopen, en geen goedkope rommel.
Goede onderbouwing ook!

Bij MSI is aardig duidelijk geworden dat AM4 een soort 2e range platform voor ze is. Heeft weinig met de chipset te maken want die word gewoon door Asmedia gebakken maar eerder met veel gedoe rondom VRM's die matig zijn en ondersteuning/geheugen compatibiliteit.

Asus en AsRock hebben gelijk vol ingezet op AM4 en maken een range hele nette borden voor dit platform.

Bij Gigabyte lijkt het de laatste jaren een beetje te bezuinigen op de kwaliteit van de borden en is vaak wat wisselend van kwaliteit. Sommige borden zijn tip, sommige ronduit matig.

Dat AsRock budget troep is is een leuk verhaaltje wat in 2003 klopte maar als we zo beginnen ken ik er nog wel een paar over zo'n beetje elk merk ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
sapphire schreef op zondag 15 juli 2018 @ 08:36:
[...]

Goede onderbouwing ook!

Bij MSI is aardig duidelijk geworden dat AM4 een soort 2e range platform voor ze is. Heeft weinig met de chipset te maken want die word gewoon door Asmedia gebakken maar eerder met veel gedoe rondom VRM's die matig zijn en ondersteuning/geheugen compatibiliteit.

Asus en AsRock hebben gelijk vol ingezet op AM4 en maken een range hele nette borden voor dit platform.

Bij Gigabyte lijkt het de laatste jaren een beetje te bezuinigen op de kwaliteit van de borden en is vaak wat wisselend van kwaliteit. Sommige borden zijn tip, sommige ronduit matig.

Dat AsRock budget troep is is een leuk verhaaltje wat in 2003 klopte maar als we zo beginnen ken ik er nog wel een paar over zo'n beetje elk merk ;)
Ik heb het over moederborden van ASRock van het AM3+ platform. Dus wel weer even geleden. Als je zo'n bord had van max 60 of 80 euries dan kocht je een OK plank voor een quad core. Je hoeft er totaal geen zware cpu op te zetten ondanks dat er ondersteuning voor is want je blaasd het moederbord gewoon op hoor. Het gaat je letterlijk in rook op..

Ieder goedkoop bord is gewoon rommel. Met rommel bedoel ik verwacht er niet teveel van.
Dat MSI geldwolven zijn wisten we al "gamers first" is dan ook lariekoek, anders werd de kwaliteit wel omhoog geschroefd. Gigabyte ben ik ook niet al te tevreden mee. Heb vroeger een dikke amd kaart gekocht rebranded by gigabyte. De pcb kwaliteit was heel veel minder dan bij de refference kaart en bij de shapphire kaart. De fan lagers waren kut en zijn binnen no time overleden (yep echt). Dit was een videokaart van bijna 600 piek toen der tijd. Gigabyte moederborden heb ik ook altijd van gehoord dat ze top zouden zijn. Heb toen voor mijn broer een pctje in elkaar gezet lang geleden een socket 1155 nog. Het bord had continu problemen met USB soms werkte een poort niet en bleef het hele systeem hangen. Dit zelfde probleem zag ik laatst nog in een review van iemand terug komen. Voor de rest ala het systeem werkt verder prima.

Maar zoals je dus merkt uit mijn ervaringen. Ze hebben allemaal wel een issue. Niets is perfect. Als je echt een GOED bord wilt hebben moet je een top of the line Asus bord kopen. Hier heb ik zelf nog nooit issues mee gehad, voor mijzelf niet en voor de mensen waarvoor ik ze in elkaar heb gezet.

ASRock bord VRMs doorgebrand:
YouTube: ASRock 970 Pro 3 + FX 8120 = opgeblazen VRMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

sapphire

Die-hard pruts0r

r_AllocStarByte schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:42:
[...]

Ik heb het over moederborden van ASRock van het AM3+ platform. Dus wel weer even geleden. Als je zo'n bord had van max 60 of 80 euries dan kocht je een OK plank voor een quad core. Je hoeft er totaal geen zware cpu op te zetten ondanks dat er ondersteuning voor is want je blaasd het moederbord gewoon op hoor. Het gaat je letterlijk in rook op..

Ieder goedkoop bord is gewoon rommel. Met rommel bedoel ik verwacht er niet teveel van.
Dat MSI geldwolven zijn wisten we al "gamers first" is dan ook lariekoek, anders werd de kwaliteit wel omhoog geschroefd. Gigabyte ben ik ook niet al te tevreden mee. Heb vroeger een dikke amd kaart gekocht rebranded by gigabyte. De pcb kwaliteit was heel veel minder dan bij de refference kaart en bij de shapphire kaart. De fan lagers waren kut en zijn binnen no time overleden (yep echt). Dit was een videokaart van bijna 600 piek toen der tijd. Gigabyte moederborden heb ik ook altijd van gehoord dat ze top zouden zijn. Heb toen voor mijn broer een pctje in elkaar gezet lang geleden een socket 1155 nog. Het bord had continu problemen met USB soms werkte een poort niet en bleef het hele systeem hangen. Dit zelfde probleem zag ik laatst nog in een review van iemand terug komen. Voor de rest ala het systeem werkt verder prima.

Maar zoals je dus merkt uit mijn ervaringen. Ze hebben allemaal wel een issue. Niets is perfect. Als je echt een GOED bord wilt hebben moet je een top of the line Asus bord kopen. Hier heb ik zelf nog nooit issues mee gehad, voor mijzelf niet en voor de mensen waarvoor ik ze in elkaar heb gezet.

ASRock bord VRMs doorgebrand:
YouTube: ASRock 970 Pro 3 + FX 8120 = opgeblazen VRMs.
Volgens die beredenering maakt MSI ook slechte borden want die verhalen vind ik ook zat over AM3+ borden? Asus idem, heb er hier zelfs nog zo'n budget bord draaien die een FX-8 core zou moeten kunnen draaien maar al moeite heeft met een FX-4100 8)7

Ik heb ooit een Sapphire kaart gehad die spontaan dood ging dus is Sapphire nu ook gelijk troep?

Allemaal leuke N=1 vergelijkingen maar het zegt uiteindelijk weinig. Elke fabrikant heeft goede en minder goede periodes, batches, series, ect. Als ik N=1 moet aanhouden zou ik geen MSI, Asus, Gigabyte en Asrock borden kunnen kopen om over videokaarten nog maar te zwijgen :+

Je moet gewoon per serie/socket kijken welke fabrikant op dat moment een goed bord maakt en enig sinds gezond verstand gebruiken. Een budget bordje uit de onderkant van de markt van een paar tientjes met een high-end i7 of Ryzen 7 is natuurlijk geen ideale combi maar er zijn zat 'budget' bordjes van 80~100 euro die dat prima aankunnen.
Van Asus en Asrock is gewoon bekend dat ze vanaf het begin gewoon vol ingezet hebben op AM4 en een hele nette serie prima borden in hun assortiment hebben :) Dat is dan puur AM4 want hoe het op dit moment met hun Intel borden is....geen idee maar kan totaal anders zijn natuurlijk.

Dat alles zeggende, het ó zo geweldige Asus ben ik dus echt niet tevreden over en ik vind de Hero VI niet echt een budget bordje dus dat kan ook gewoon ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
sapphire schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:32:
[...]

Volgens die beredenering maakt MSI ook slechte borden want die verhalen vind ik ook zat over AM3+ borden? Asus idem, heb er hier zelfs nog zo'n budget bord draaien die een FX-8 core zou moeten kunnen draaien maar al moeite heeft met een FX-4100 8)7

Ik heb ooit een Sapphire kaart gehad die spontaan dood ging dus is Sapphire nu ook gelijk troep?

Allemaal leuke N=1 vergelijkingen maar het zegt uiteindelijk weinig. Elke fabrikant heeft goede en minder goede periodes, batches, series, ect. Als ik N=1 moet aanhouden zou ik geen MSI, Asus, Gigabyte en Asrock borden kunnen kopen om over videokaarten nog maar te zwijgen :+

Je moet gewoon per serie/socket kijken welke fabrikant op dat moment een goed bord maakt en enig sinds gezond verstand gebruiken. Een budget bordje uit de onderkant van de markt van een paar tientjes met een high-end i7 of Ryzen 7 is natuurlijk geen ideale combi maar er zijn zat 'budget' bordjes van 80~100 euro die dat prima aankunnen.
Van Asus en Asrock is gewoon bekend dat ze vanaf het begin gewoon vol ingezet hebben op AM4 en een hele nette serie prima borden in hun assortiment hebben :) Dat is dan puur AM4 want hoe het op dit moment met hun Intel borden is....geen idee maar kan totaal anders zijn natuurlijk.

Dat alles zeggende, het ó zo geweldige Asus ben ik dus echt niet tevreden over en ik vind de Hero VI niet echt een budget bordje dus dat kan ook gewoon ;)
Ik zeg ook niet meteen troep. Zoals al eerder aangegeven was. Bij gigabyte 2 keer slechte ervaring opgedaan. Nou daarna koop je niet nog even een keer zomaar iets van hun logisch ergens ook wel? MSI heeft mij ook 2 keer Koetshart genaaid..
Dus zo gaat dat dan. Na een slechte ervaring is het niet meteen rommel. Maar als je meerdere malen een slechte ervaring hebt opgedaan en het ook van mensen om je heen ziet/leest dan weet ik wel genoeg. Dan is het geen goed product. Simpel. Lijkt mij niet dat er anders zoveel slechte producten door de quality control heen kunnen komen, kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote verschil is de post:
Als je een mededeling doet op persoonlijke titel en dit vermeldt klinkt dat al heel anders dan het bombarderen van fabrikanten tot waardeloze nietsnutten die troep leveren.
En inderdaad hebben wij allemaal ervaring met mindere borden (producten) van gerenommeerde fabrikanten.
Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met Gigabyte wat niet wegneemt dat er inderdaad wel eens een minder product tussendoor sluipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:33:
Het grote verschil is de post:
Als je een mededeling doet op persoonlijke titel en dit vermeldt klinkt dat al heel anders dan het bombarderen van fabrikanten tot waardeloze nietsnutten die troep leveren.
En inderdaad hebben wij allemaal ervaring met mindere borden (producten) van gerenommeerde fabrikanten.
Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met Gigabyte wat niet wegneemt dat er inderdaad wel eens een minder product tussendoor sluipt.
De moederborden zijn verder ook helemaal prima. Alleen ben ik geen fan van de videokaarten van hun (dus rebranded). Of dit nu was omdat het Amd was en niet Nvidia ik weet het niet. Maar wat mij wel op opviel was dat de kwaliteit in de buurt van XFX kwam en dat is ook absoluut een ramp. Heb vroeger twee 5870's gehad. Beide hadden coilwhine (heel erg) en van beide kaarten zijn de fan lagers binnen enkelen maanden defect geraakt wat als resultaat had dat ze een enorme geluidsoverlast produceren.. Beide kaarten waren nog binnen het 1e jaar garantie maar kreeg van mijn 600 piek aan kaarten na de RMA nog maar 240 euro terug. Waarom? Omdat ze de kaarten na enkele maanden al niet meer deden produceerde.... Laatst las ik nog een topiv hier van het bekende XFX euvel dat de cooler er vanzelf af valt. Dus fe kwaliteit bij XFX is niets veranderd. Niet gek ook, dit zijn de goedkoopste rebrands (nu nog steeds? Geen idee).
MSI was een nog erger verhaal. Het is klote dat ik juridisch niets heb gedaan toen omdat ik de laptop (MSI laptop) per direct nodig had voor mijn tentamens (Eindhoven, vriendin yadayadayada....)

[ Voor 6% gewijzigd door r_AllocStarByte op 15-07-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor het AM4 platform Asus of ASRock nemen.

Gigabyte is ind de laatste tijd wat minder aan het worden.

Met MSI heb ik al veel problemen gehad qua moederborden dan, videokaarten zijn gewoon goed (de Nvidia kaartjes, bij de AMD kaartjes doen ze niet echt veel moeite). Het lijkt wel of MSI iets heeft tegen AMD. ;)
Pagina: 1