Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11 14:48
Mensen,

Ik twijfel altijd of mijn topic op de juiste plek staat, zo nee; alvast dank voor het verplaatsen.

Ik hoop dat iemand me wat nuttigs kan vertellen over mijn huidige probleem. Ik heb een Philips 47PFL7008K, Denon receiver, Htpc en sinds gisteren ook een Chromecast.

Waarom ook een Chromecast als je al een Htpc hebt? Dit is wel eens handig met podcasts en bijvoorbeeld op feestjes, er zijn meerdere redenen.

Nu lijkt het alleen zo dat de tv de 2 hdmi aansluitingen tegelijk niet trekt. Waarom denk ik dat? Als ik vanaf de Chromecast (laten we zeggen Hdmi 4) terug ga naar de Htpc (Hdmi 1) dan begint alles te flikkeren en staat er in beeld dat de Hdmi kabel mogelijk defect is. Die kabel daar is niets mis mee. Waar zou dit aan kunnen liggen? In het verleden deed de tv ook al lastig over alleen de Htpc, kreeg ik vergelijkbare meldingen over een kapotte kabel. Dit probleem was op een gegeven moment zonder duidelijke reden opgelost. Het moet dus haast wel aan de tv liggen maar voordat ik de Chromecast erin prikte was er heel lang niets aan de hand.

Lang verhaal, geen drama maar als er iemand de moeite neemt om het te lezen en wellicht een oplossing weet zou ik zomaar geholpen kunnen zijn. Google bood me geen oplossing tot zo ver. Alle hulp is welkom!

Play every day

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Met/zonder Chromecast dus al meldingen over kapotte kabel. Begrijp uit je verhaal niet waarom je beide apparaten direct in je TV hebt geprikt; normaliter verwacht ik alles via de receiver?

Anyhow, sluit de Chromecast uit (negeren) maar jouw HTPC en TV vonden elkaar voorheen ook al niet leuk? Op meerdere HDMI-poorten? Dit klinkt (nadruk) als een handshake-issue want ik ken meerdere modellen TV's die soms flikkeren als je van input wisselt.

Hoe heb je trouwens geconstateerd dat je kabel niet defect is? Heb je al eens een (nieuwe) kabel gekocht met de mogelijkheid tot high-speed of de officielere term HDMI 2.0 certified?

/edit: bij gebrek aan info; is het nog steeds de HTPC uit Probleem HTPC / TV ? Welk OS draait er tegenwoordig op? Werkt de HTPC wel op andere TV's met dezelfde kabel?

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2018 20:46 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gr8slayer
Htpc zit in de reciever en receiver in TV, sorry. Chromecast zit direct in de tv, ik dacht dat dat de bedoeling was. Ik zal die eens in de receiver proberen dan.

Ik denk dat de kabel goed is omdat hij het altijd prima doet en als ik de chromecast uit de tv haal is er ook weer niets aan de hand.
Ik durf niet te zeggen welk type hdmi het is.

(ik zie nu je edit) Het is inderdaad nog dezelfde hardware. Hij draait gewoon op Windows 10. Ik heb hem niet op een andere tv kunnen testen.

[ Voor 17% gewijzigd door gr8slayer op 15-08-2018 20:49 ]

Play every day

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ZIe nu dat die HTPC niet hoger kan dan 1920x1200p60. Dan hoeft een nieuwe kabel niet te helpen want volgens de specificaties zou een zogenaamde 1.3 kabel al voldoen (en die bestaan pas een jaar of 6 ofzo).

Wat je even zou kunnen proberen: installeer de Intel Assistant eens via https://www.intel.com/content/www/us/en/support/detect.html en kijk of er nieuwere drivers voor je moederbord (en dus je GPU meteen) bekend zijn. Allicht kan dat iets helpen, zeker omdat Windows 10 nogal vaak zelf drivers update maar vaak niet ten goede.

Waarschuwing: gezien de leeftijd van de machine, adviseer ik je wel om even een System Restore Point te maken en daarna pas je drivers te updaten.

/weer een edit: controleer ook eens heeeel goed of de output van je HTPC wel op een goede refresh staat. Zelfs mijn (nieuwe) laptop wil 59Hz eruit gooien naar mijn TV en dus soms haperend beeld. Hard op 2160p60 gezet en sindsdien in ieder geval geen vervelend gedrag meer.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2018 20:58 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gr8slayer
Bedankt, ik ga het eens proberen.

Play every day