Laat me voorop stellen dat ik geen pc-problemen expert ben, anders had ik het waarschijnlijk zelf op kunnen lossen. Ik snap aardig hoe het werkt allemaal en bij problemen kom ik met Google een heel eind maar voor hardnekkige problemen vraag ik meestal een maatje om me te helpen. Die kwam er nu zo snel ook niet uit, vandaar de vraag hier.
Hopelijk kan iemand me helpen met het volgende:
Ik heb in de huiskamer een mooie setup met TV, Denon reciever AVR-2313 7.1 HD AV Receiver met AirPlay, Klipsch boxen en een HTPC. Eerst werkte dit prima in combinatie met een Samsung tv, die is kapot gegaan dus nu heb ik een Philips 47PFL7008K/12. Ik heb onlangs Windows 10 geïnstalleerd op de HTPC, gelijk met de wisseling van Samsung naar Philips. Het probleem was dat de TV de resolutie niet aan leek te kunnen want ik had soms beeld maar dat viel dan snel uit, kreeg ik geloof ik een melding dat de HDMI-kabel niet goed was, of te lang ofzo. Maar aan de kabel ligt het niet, ik heb verschillende geprobeerd. Lang verhaal zo.
Mijn huidige probleem:
Mijn HTPC ziet mijn TV niet als monitor als ik hem bijvoorbeeld opnieuw opstart. Nu moet ik dus een monitor aansluiten, dan elke keer bij beeldscherminstellingen instellen dat het beeld niet op monitor 2 (de monitor) maar op monitor 1 (de Tv) weergegeven moet worden. Ik wil natuurlijk gewoon dat ik mijn HTPC kan aandoen en dat ik dan gewoon beeld heb op mijn TV, ipv een foutmelding op de tv dat hij geen signaal krijgt. Is dit op te lossen met een instelling? Toch nog iets met drivers proberen?
Dit is de hardware van de HTPC:
Asus P8H61-M PRO (B3) | 90-MIBF30-G0EAY0DZ
Intel Core I5 2400S | BX80623I52400S
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | KVR1333D3N9K2/4G
OCZ ModXStream Pro 500W | OCZ500MXSP-EU
Sony Optiarc AD-5260S Zwart | AD-5260S-0B
Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS. 2TB | WD20EARS
En dit allemaal in een Lian Li PC-C37B | PC-C37B
Sorry voor de lange post, als het toch een vaag verhaal is; vraag maar raak.
Hopelijk kan iemand me helpen met het volgende:
Ik heb in de huiskamer een mooie setup met TV, Denon reciever AVR-2313 7.1 HD AV Receiver met AirPlay, Klipsch boxen en een HTPC. Eerst werkte dit prima in combinatie met een Samsung tv, die is kapot gegaan dus nu heb ik een Philips 47PFL7008K/12. Ik heb onlangs Windows 10 geïnstalleerd op de HTPC, gelijk met de wisseling van Samsung naar Philips. Het probleem was dat de TV de resolutie niet aan leek te kunnen want ik had soms beeld maar dat viel dan snel uit, kreeg ik geloof ik een melding dat de HDMI-kabel niet goed was, of te lang ofzo. Maar aan de kabel ligt het niet, ik heb verschillende geprobeerd. Lang verhaal zo.
Mijn huidige probleem:
Mijn HTPC ziet mijn TV niet als monitor als ik hem bijvoorbeeld opnieuw opstart. Nu moet ik dus een monitor aansluiten, dan elke keer bij beeldscherminstellingen instellen dat het beeld niet op monitor 2 (de monitor) maar op monitor 1 (de Tv) weergegeven moet worden. Ik wil natuurlijk gewoon dat ik mijn HTPC kan aandoen en dat ik dan gewoon beeld heb op mijn TV, ipv een foutmelding op de tv dat hij geen signaal krijgt. Is dit op te lossen met een instelling? Toch nog iets met drivers proberen?
Dit is de hardware van de HTPC:
Asus P8H61-M PRO (B3) | 90-MIBF30-G0EAY0DZ
Intel Core I5 2400S | BX80623I52400S
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | KVR1333D3N9K2/4G
OCZ ModXStream Pro 500W | OCZ500MXSP-EU
Sony Optiarc AD-5260S Zwart | AD-5260S-0B
Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS. 2TB | WD20EARS
En dit allemaal in een Lian Li PC-C37B | PC-C37B
Sorry voor de lange post, als het toch een vaag verhaal is; vraag maar raak.
Play every day