Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11 14:48
Laat me voorop stellen dat ik geen pc-problemen expert ben, anders had ik het waarschijnlijk zelf op kunnen lossen. Ik snap aardig hoe het werkt allemaal en bij problemen kom ik met Google een heel eind maar voor hardnekkige problemen vraag ik meestal een maatje om me te helpen. Die kwam er nu zo snel ook niet uit, vandaar de vraag hier.
Hopelijk kan iemand me helpen met het volgende:

Ik heb in de huiskamer een mooie setup met TV, Denon reciever AVR-2313 7.1 HD AV Receiver met AirPlay, Klipsch boxen en een HTPC. Eerst werkte dit prima in combinatie met een Samsung tv, die is kapot gegaan dus nu heb ik een Philips 47PFL7008K/12. Ik heb onlangs Windows 10 geïnstalleerd op de HTPC, gelijk met de wisseling van Samsung naar Philips. Het probleem was dat de TV de resolutie niet aan leek te kunnen want ik had soms beeld maar dat viel dan snel uit, kreeg ik geloof ik een melding dat de HDMI-kabel niet goed was, of te lang ofzo. Maar aan de kabel ligt het niet, ik heb verschillende geprobeerd. Lang verhaal zo.
Mijn huidige probleem:
Mijn HTPC ziet mijn TV niet als monitor als ik hem bijvoorbeeld opnieuw opstart. Nu moet ik dus een monitor aansluiten, dan elke keer bij beeldscherminstellingen instellen dat het beeld niet op monitor 2 (de monitor) maar op monitor 1 (de Tv) weergegeven moet worden. Ik wil natuurlijk gewoon dat ik mijn HTPC kan aandoen en dat ik dan gewoon beeld heb op mijn TV, ipv een foutmelding op de tv dat hij geen signaal krijgt. Is dit op te lossen met een instelling? Toch nog iets met drivers proberen?

Dit is de hardware van de HTPC:
Asus P8H61-M PRO (B3) | 90-MIBF30-G0EAY0DZ
Intel Core I5 2400S | BX80623I52400S
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | KVR1333D3N9K2/4G
OCZ ModXStream Pro 500W | OCZ500MXSP-EU
Sony Optiarc AD-5260S Zwart | AD-5260S-0B
Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS. 2TB | WD20EARS

En dit allemaal in een Lian Li PC-C37B | PC-C37B

Sorry voor de lange post, als het toch een vaag verhaal is; vraag maar raak.

Play every day

Alle reacties

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:48
Dus je heb de htpc direct op de tv aangesloten? en heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd?

• gr8slayer
Dat was ik dus vergeten te melden. Alles gaat via de reciever. Dus HTPC gaat met HDMI in de reciever en dan weer van de reciever naar de TV. Wat betreft TV en HTPC zijn de nieuwste drivers geinstalleerd inderdaad. Misschien kan ik eens andere versies proberen.

Play every day

• loki504
Wat gebeurt er als je het direct op je tv aansluit?

• gr8slayer
Straks thuis zal ik hem eens direct aansluiten. Uiteindelijk moet hij natuurlijk wel via de Denon, maar dit is dan misschien om hem te testen?

Play every day

• loki504
Yep. Het is kijken waar het mis gaat. Als die het namelijk wel doet kan het bij de reciever misschien mis gaan.

• gr8slayer
Wat ik wel al op voorhand kan zeggen is dat mijn laptop wel direct op de tv werkt via HDMI.

Play every day

• gr8slayer
Als ik de HTPC direct op de tv aansluit zie ik het Asus logo van mijn moederbord, vervolgens het windows logo en op het moment dat hij dan naar het scherm zou moeten gaan waar ik me kan aanmelden krijg ik zwart beeld.

Play every day

• loki504
Klinkt als een driver probleem. Probeer ze eens de verwijderen met DDU. En dan de nieuwste weer downloaden.

Verwijderd

Waarschijnlijk inderdaad iets simpels als een instelling in de driver dat je TV het 2e scherm is of een niet ondersteunde resolutie.

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Opmerkelijke en herkenbare situatie. Zelf heb ik precies hetzelfde probleem maar nog niet aan toe gekomen een topic aan te maken.

Eerst altijd een Samsung TV gehad, HTPC aangesloten via een Pioneer versterker uiteindelijk in de TV. Dit heeft jaren goed gewerkt.
Nu een maand terug de TV vernieuwd naar Philips en gelijk problemen met het beeld van de HTPC. Moederbord logo in beeld, windows laadscherm en dan wordt het zwart. Mij is het wel gelukt om in veilige modus beeld te krijgen op de TV. (F8 bashen na het moederbord logo)

Uiteindelijk drivers gedeïnstalleerd via mijn normale PC scherm en weer aan de TV gehangen, maar dit euvel blijft bestaan.
Als iemand een oplossing heeft, graag. Ik ga dit dan ook volgen.

• gr8slayer
Netsrek schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:44:
Opmerkelijke en herkenbare situatie. Zelf heb ik precies hetzelfde probleem maar nog niet aan toe gekomen een topic aan te maken.

Eerst altijd een Samsung TV gehad, HTPC aangesloten via een Pioneer versterker uiteindelijk in de TV. Dit heeft jaren goed gewerkt.
Nu een maand terug de TV vernieuwd naar Philips en gelijk problemen met het beeld van de HTPC. Moederbord logo in beeld, windows laadscherm en dan wordt het zwart. Mij is het wel gelukt om in veilige modus beeld te krijgen op de TV. (F8 bashen na het moederbord logo)

Uiteindelijk drivers gedeïnstalleerd via mijn normale PC scherm en weer aan de TV gehangen, maar dit euvel blijft bestaan.
Als iemand een oplossing heeft, graag. Ik ga dit dan ook volgen.
Bizar zeg, gewoon precies dezelfde situatie. Gisteren zette ik de HTPC aan en toen pakte hij in een keer de TV als 1e scherm. Eureka momentje. Alleen toen ik hem opnieuw startte pakte hij weer de monitor. Gek.

Play every day

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:54
Nog nooit zoiets van gehoord maar moet vrijwel denken aan drivers ofwel Windows instellingen.
Zou ook zeker eerst DDU doen en nieuwste driver installeren. Dan zou ik ook in Windows instellingen zelf nakijken. zowel als setting in metro en via control panel (klasieke). Als je nog hdd hebt liggen kan je daarop nieuwe Windows installeren dan weet je direct of aan Windows ligt of niet.
Pagina: 1