Zelf aangifte doen douane

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09 17:07
Ik ben van plan om binnenkort zelf een toetsenbord te gaan bouwen.
Nu zal ik de onderdelen uit het buitenland bestellen, en is natuurlijk niet elk onderdeel onder de €22.
Nu is het logisch dat hier bij de douane belasting over betaald dient te worden.
Een onderdeel van €26 komt €5.46 belasting bovenop.
Maar het is belachelijk dat voor die paar euro ook nog eens 13 afgetikt mag worden bij postnl.
Doe dit 3x en je bent al €40 kwijt omdat postnl zo aardig is geweest naar de douane te stappen.
Nu zat ik te zoeken naar een mogelijkheid om direct zelf het pakketje aan te geven bij de douane, want ik gun postnl dit geld niet, maar ik kan hier helaas weinig tot niks over vinden of en hoe dit mogelijk zou zijn.
Ik heb begrepen dat ebay zo'n functie heeft ingebouwd bij verzendopties, maar bijv. Aliexpress bied deze functie weer niet aan.

Heb ik ergens iets over het hoofd gezien en niet goed genoeg gezocht, of heb ik hier gewoon pech en moet ik maar hopen dat mijn pakketjes er niet tussen uitgepikt worden?

Beste antwoord (via Brandonvds op 15-08-2018 16:21)

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-09 11:52
Volgens mij is het zo dat om aangifte te mogen doen je hier speciaal toestemming voor moet hebben van de douane. In het verleden wel eens bij een vleesimporteur geweest, en daar zaten 2 aparte medewerkers die hiervoor opgeleid waren en dit dan mochten doen. Als particulier kom je hier niet voor in aanmerking en zal het postbedrijf hiervoor aangifte doen. Zie ook hier:
https://www.belastingdien...organisaties_en_bedrijven
en hier:
https://www.belastingdien...gifte-doen-voor-bedrijven

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Bel de belastingdienst anders eens :)

en anders: https://www.belastingdien...nect/nl/internetaankopen/ inclusief mooie Chatbot/meneertje/vrouwtje/apache helikopter.

[ Voor 68% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-08-2018 14:15 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

*knip* Dit is gewoonweg belastingfraude

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 15-08-2018 14:39 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zullen we het hier wel allemaal legaal houden? Het bespreken van belastingfraude is niet de bedoeling op Tweakers.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb regelmatig dingen uit het buitenland besteld, ook dingen met een waarde van boven de €22. Het enige waar ik ooit invoerbelasting over heb moeten betalen waren een laptopaccu ter waarde van €40 en een saxofoon ter waarde van €250 (waar de verkoper buiten mijn weten een waarde van €100 op het pakket had gezet waardoor de belasting minder was dan waar ik rekening mee hield). Volgens mij kan er geen sprake zijn van fraude als de verzender zonder dat de ontvanger daarom vraagt een lagere waarde declareert voor het pakket...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-09 11:52
Volgens mij is het zo dat om aangifte te mogen doen je hier speciaal toestemming voor moet hebben van de douane. In het verleden wel eens bij een vleesimporteur geweest, en daar zaten 2 aparte medewerkers die hiervoor opgeleid waren en dit dan mochten doen. Als particulier kom je hier niet voor in aanmerking en zal het postbedrijf hiervoor aangifte doen. Zie ook hier:
https://www.belastingdien...organisaties_en_bedrijven
en hier:
https://www.belastingdien...gifte-doen-voor-bedrijven

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik dacht ook dat dit alleen als ondernemer kon en hiervoor heb je eerst een vergunning nodig van de douane, een goed gekeurd software pakket en een EORI-nummer

https://www.ondernemerspl...en-aangeven-bij-de-douane

[ Voor 4% gewijzigd door Breezers op 15-08-2018 15:23 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt. alleen gecertificeerde ondernemers met de juiste software koppeling kunnen dit.
dus dat zijn de grote jongens. een particulier kan het helemaal vergeten en de mkb ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
Dat is jammer om te horen.
Blijft belachelijk hoeveel postnl hiervoor blijft rekenen, mrja als er geen alternatieven zijn dan maar gewoon hopen dat ze mij er niet tussenuit zullen pikken als ik alles bestel.
In ieder geval bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 03:30

nAffie

...

Is het niet mogelijk om alles bij 1 buitenlandse shop te bestellen? Of zijn het echt onderdelen van verschillende shops?

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Brandonvds schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:23:
Blijft belachelijk hoeveel postnl hiervoor blijft rekenen, mrja als er geen alternatieven zijn dan maar gewoon hopen dat ze mij er niet tussenuit zullen pikken als ik alles bestel.
Probeer dan zo min mogelijk uit de VS te halen. Daar zetten ze altijd de waarde op het pakket en kan je dus geheid aftikken.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
Ik zat nu vooral op aliexpress te kijken, voor switches, keycaps, behuizing.
Moederbord moet ik nog kijken waar beste is.
Switches zijn gelukkig per 10 dus is evt in 2 orders te plaatsen als nodig is.
Keycaps gaan dus helaas weer per complete set van €24/25.
Ik ga nog maar even uitzoeken of het beter is de grotere onderdelen inderdaad bij 1 webshop te halen om iig postnl kosten te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:20

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Kleine kans dat ze voor 3 a 4 euro meer hele BTW molen laten lopen (het kan maar ze hebben wel betere dingen te doen) Chinese webshops zullen het vaak ook gewoon in meerdere pakketjes doen scheelt de douane dat weten ze en volgens mij krijgen ze subsidie op elke pakketje dus drie levert meer op dan één.

En vaak ligt niet alles op een centrale plek dus wordt het van verschillende magazijnen verstuurt.

Kans is er maar om daar tijd en energie in te steken kost je gewoon meer, bestellen en afwachten wat er gebeurd.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Het hangt er ook vanaf welk type toetsenbord je wilt gaan maken. Als het een 60% of ergodox is kan je bijvoorbeeld terecht bij falba.tech in Polen. Daar heb ik ook spul gekocht, ik kreeg er toen zelfs een gratis keyboardhoes bij.

Mijn ervaring met de chinezen is dat ze vaak een random laag bedrag op de verpakking zetten maar het blijft een loterij. Echt goeie keycaps zitten helaas bij Pimpmykeyboard (niet altijd veel keus echter) in de US daar betaal je de hoofdprijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Dwarlorf op 15-08-2018 17:16 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
Ik heb het ook nog niet helemaal uitgedacht hoe of wat.
Het artikel van de zelfbouw toetsenbord, en pasgeleden iemands blogpost maakten mij wel enthiousiast om het ook te gaan maken.
Denk wel voor een full of tkl toetsenbord te gaan.
Mrja van de week een switch tester besteld om uit te zoeken welke switches erin komen.
Voor de rest zal ik nog het een en ander uitzoeken voordat ik eraan ga starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Brandonvds schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:25:
Ik heb het ook nog niet helemaal uitgedacht hoe of wat.
Het artikel van de zelfbouw toetsenbord, en pasgeleden iemands blogpost maakten mij wel enthiousiast om het ook te gaan maken.
Denk wel voor een full of tkl toetsenbord te gaan.
Mrja van de week een switch tester besteld om uit te zoeken welke switches erin komen.
Voor de rest zal ik nog het een en ander uitzoeken voordat ik eraan ga starten
Had je deze al ontdekt?:

Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Als je bij alieexpress besteld kun je gewoon kopers bescherming nemen. Kost x euro per product. Krijg je dan wel een belasting aanslag dan krijg je dat geld terug van alieexpress.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Brandonvds schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:09:
Heb ik ergens iets over het hoofd gezien en niet goed genoeg gezocht, of heb ik hier gewoon pech en moet ik maar hopen dat mijn pakketjes er niet tussen uitgepikt worden?
Dat is het zo'n beetje. Percentage bij aliexpress is wel erg laag, tenzij je pakjes groot en zwaar zijn.
Als het pakje met DHL, Fedex of UPS komt, dan moet je vrijwel zeker betalen, kies die dus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 16-08-2018 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:45
Brandonvds schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:23:
Volgens mij is PostNL hier juist helemaal niet zo duur mee en zitten andere vervoerders als DHL, Fedex, UPS rond hetzelfde tarief of er zelfs boven.

Verder vind ik het ook niet vreemd dat er kosten berekend worden, ze leveren een dienst. Nu weet ik niet of jij voor niets werkt, maar die medewerkers natuurlijk niet. En ja, dat is het zo dat dat je bij een zending met een lage waarde procentueel gezien een redelijk bedrag voor de kiezen krijgt. Maar goed, of je zending nu €1000 waard is, of €23, een groot deel, niet alle handelingen blijven hetzelfde. Een standaard tarief is dan dus ook niet vreemd.

O.a. deze zaken worden gedaan voor dat bedrag:
De kosten voor het opmaken van de vereiste douaneaangifte.
Douanerechten, btw en andere invoerheffingen.
Kosten voor het eventueel aanschrijven van de ontvanger wanneer de inhoud, waarde en gegevens van de zending niet overeenkomen of onvolledig zijn.
Het vaststellen van product en waarde.
Opslag- en bewaarkosten.
Incassokosten.
Administratieve kosten.
Pagina: 1